Beste Tweakers,
Tijdens onze vakantie viel het mij op dat wij standaard 3,85 KwH per dag oftewel 0,16 per uur een stroom verbruiken. Ik zit midden in het proces van het opsporen van de grootverbruikers en loop helaas vast. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Stroomverbruik in de vakantie, de kleine piekjes zijn van de koelkast en vriezer:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QYcyOL9h5A8CNA52dAklZ10S.jpg?f=user_large)
Toen ik groep 6 uitzette in de meterkast daalde het verbruik naar 0,02 per uur:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/49daxRKf4FnHpMf1ncC9hoYn.jpg?f=user_large)
Met andere woorden: 87% van ons stroomverbruik zit op groep 6.
Groep 6 heb ik nagelopen, daarop zitten:
- Vriezer
- Koelkast
- Stroom garage
- Lamp kelder, lamp hal, lamp gang, lampen keuken, lampen logeerkamer, lamp washok
- Afzuigkap
- Stopcontacten woonkamer voorzijde, keuken, onze slaapkamer
- Badkamer
- Vloerverwarmingspomp badkamer
Ik heb de vriezer en koelkast nagemeten:
Vriezer verbruikt 0,8 KwH per dag (0,03 per uur)
Koelkast verbruikt 0,3 KwH per dag (0,01 per uur)
Iets op die groep verbruikt dus nog 2,2 KwH per dag.
We hebben vannacht alles wat met een stekker vast zat er uit getrokken. Dus de stroom naar de garage, de vloerverwarmingspomp, de stekkers van de tv / Ziggo box / router. Op de vriezer en koelkast na die al nagemeten zijn. Helaas blijft het stroomverbruik nog steeds zo'n 0,16 KwH per uur. Dat is vier keer zo veel als wat de koelkast en vriezer samen verbruiken.
Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen? Ik heb alles nagemeten wat ik kan nameten, de stekkers uit getrokken waar ze uit konden.
Edit: ons huis heeft geen mechanische ventilatie
Tijdens onze vakantie viel het mij op dat wij standaard 3,85 KwH per dag oftewel 0,16 per uur een stroom verbruiken. Ik zit midden in het proces van het opsporen van de grootverbruikers en loop helaas vast. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Stroomverbruik in de vakantie, de kleine piekjes zijn van de koelkast en vriezer:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QYcyOL9h5A8CNA52dAklZ10S.jpg?f=user_large)
Toen ik groep 6 uitzette in de meterkast daalde het verbruik naar 0,02 per uur:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/49daxRKf4FnHpMf1ncC9hoYn.jpg?f=user_large)
Met andere woorden: 87% van ons stroomverbruik zit op groep 6.
Groep 6 heb ik nagelopen, daarop zitten:
- Vriezer
- Koelkast
- Stroom garage
- Lamp kelder, lamp hal, lamp gang, lampen keuken, lampen logeerkamer, lamp washok
- Afzuigkap
- Stopcontacten woonkamer voorzijde, keuken, onze slaapkamer
- Badkamer
- Vloerverwarmingspomp badkamer
Ik heb de vriezer en koelkast nagemeten:
Vriezer verbruikt 0,8 KwH per dag (0,03 per uur)
Koelkast verbruikt 0,3 KwH per dag (0,01 per uur)
Iets op die groep verbruikt dus nog 2,2 KwH per dag.
We hebben vannacht alles wat met een stekker vast zat er uit getrokken. Dus de stroom naar de garage, de vloerverwarmingspomp, de stekkers van de tv / Ziggo box / router. Op de vriezer en koelkast na die al nagemeten zijn. Helaas blijft het stroomverbruik nog steeds zo'n 0,16 KwH per uur. Dat is vier keer zo veel als wat de koelkast en vriezer samen verbruiken.
Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen? Ik heb alles nagemeten wat ik kan nameten, de stekkers uit getrokken waar ze uit konden.
Edit: ons huis heeft geen mechanische ventilatie