Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grundfos Alpha 2 uitschakelen om gas en stroom te besparen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Goedemorgen,

Ik heb al wat topics gelezen over dit onderwerp, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb vorig jaar, ruim voor de energiecrisis, een vloerverwarming in de keuken laten aanleggen, met een Grundfos Alpha 2 pomp.
Echter heb ik voorlopig de vloerverwarming niet nodig. Kan ik gewoon de stekker er uit trekken, en als het kouder wordt er weer in doen? Moet ik nog iets met he blauwe kraantje zoals op de foto te zien is?
Of moet ik iets anders doen om te voorkomen dat hij aan gaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvxUBugabLeFhKmaCNnWosBuVQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pC6H6XoQCdhxS6AqJNOr4lzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien hele onnozele vragen, maar ik kom er nu even niet uit 8)7

Dank alvast!

Beste antwoord (via Wtrdk op 20-09-2022 07:54)

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 21:23
Op zich geen probleem om de stekkerr eruit te trekken. Maar zorg dan wel dat de pomp dagelijk of wekelijks even draait om vastzitten te voorkomen.

Dus elke dag even de stekker insteken voor 5 minuten of met een stopcontactklokje de pomp op regelmatige tijd inschakelen.

Alle reacties

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

Zie dit topic.

De blauwe kraan zet de circulatie van warm water vanaf de ketel naar de verdeler dicht.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • Beste antwoord

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 21:23
Op zich geen probleem om de stekkerr eruit te trekken. Maar zorg dan wel dat de pomp dagelijk of wekelijks even draait om vastzitten te voorkomen.

Dus elke dag even de stekker insteken voor 5 minuten of met een stopcontactklokje de pomp op regelmatige tijd inschakelen.

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Dank beiden! Ik ga er een klokje tussenzetten. En het door @Cr3ator aangehaalde topic is ook interessant