LAN Party organiseren - glasvezel 100/100 voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Met een groepje van 10 personen willen we binnenkort een mini LAN party organiseren. Gezien het aantal lukt het bij iemand thuis en daar is een glasvezelverbinding aanwezig van 100/100. De vraag is: is dat voldoende?

We hebben nog niet een definitieve lijst van spellen, maar verwachten een mix van moderne en oudere titels. Voor een potje Among Us (als het überhaupt gespeeld wordt) is 100/100 natuurlijk prima, maar geen idee of je met een potje Call of Duty daarmee in de knel komt?

Iemand hier een idee bij of 100/100 voldoende is? Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat lijkt mij voor online gaming genoeg bandbreedte voor 10 personen. Zorg alleen dat iedereen z'n games van te voren gedownload en up to date heeft. Je wil niet voor meerdere mensen Warzone (updates) moeten gaan downloaden op zo'n moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Thx Satch!

ik heb trouwens een misclick gedaan bij het starten van het topic en ipv 'vraag' staat deze op 'discussie'. Ik contact ff de mods om dit topic te sluiten.

Linkje naar het nieuwe topic: LAN Party organiseren - glasvezel 100/100 voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:56
Zeker oudere games kunnen prima. Waar je vooral naar moet kijken of je wifi stabiel blijft bij zoveel apparatuur. (10 PCs, waarschijnlijk ook nog hoop mobieltjes en andere smart apparatuur van je eigen huis).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 30722

99ruud99 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:48:
Zeker oudere games kunnen prima. Waar je vooral naar moet kijken of je wifi stabiel blijft bij zoveel apparatuur. (10 PCs, waarschijnlijk ook nog hoop mobieltjes en andere smart apparatuur van je eigen huis).
Een lan party op wifi?
Ik zou een switch op tafel gooien en een kabel naar de router gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou met 10 Gaat het nog wel goed mits een goede router/AP gebruikt wordt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Frogmen schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:32:
Nou met 10 Gaat het nog wel goed mits een goede router/AP gebruikt wordt.
Je gaat gamen, alleen al om de latency wil je geen wifi.
Gewoon netjes switched networking toepassen }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 07:19
We hebben elk jaar nog een lanparty met onze vriendengroep (12 man). Dit doen we op een ADSL lijntje (volgens mij iets van 70/20, eigenlijk geen idee). Dit gaat prima mits iedereen de games thuis heeft voorzien van updates. het is zelfs mogelijk om gewoon over het netwerk zelf de games te kopiëren mocht iemand de game niet geïnstalleerd hebben voor te tijd. De meeste game launchers herkennen de game files bij het "downloaden" zodat er alleen maar een controle plaats vind en geen installatie.

We spelen moderne en oudere (lan) games en dat werkt prima. Uiteraard wel eigen switch mee.

En iemand die het toch presteert om de lijn dicht te trekken met een download moet gewoon bier halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 22:20

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.