LAN Party organiseren - glasvezel 100/100 voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Met een groepje van 10 personen willen we binnenkort een mini LAN party organiseren. Gezien het aantal lukt het bij iemand thuis en daar is een glasvezelverbinding aanwezig van 100/100. De vraag is: is dat voldoende?

We hebben nog niet een definitieve lijst van spellen, maar verwachten een mix van moderne en oudere titels. Voor een potje Among Us (als het überhaupt gespeeld wordt) is 100/100 natuurlijk prima, maar geen idee of je met een potje Call of Duty daarmee in de knel komt? Wat ik zo kon vinden is dat een CoD game ~10 a 15Mbit nodig heeft. Dat gaat krap worden. Maar mogelijk wordt er als je met een groep online speelt in een eigen game rekening mee gehouden door dit soort ontwikkelaars?

Iemand een idee bij of 100/100 voldoende is? Thx!

Edit: toevoeging: we gaan allemaal bedraad en niet over wifi.

[ Voor 4% gewijzigd door Ed. op 18-09-2022 22:49 ]

Beste antwoord (via Ed. op 19-09-2022 16:09)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01
Makkelijk

Als je bv dit leest over cod: https://www.speedcheck.org/call-of-duty-cold-war-bandwidth/

Dan kan het inladen van de game even pieken naar een mbit of 6 maar tijdens het gamen zit die vaak rond de 0.2-0.3

Die 10-15mbit lees ik nergens

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

10/15Mbit voor alleen het spelen lijkt mij erg veel. Volgens mij kan je met een 100/100 lijn prima met 20 misschien zelfs wel 30 man spelen. Zolang niet iemand gaat zitten downloaden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zorg ervoor dat je van bepaalde games (zeker) weet dat er geen individuele portforwards nodig zijn. Of dat de eigenaar/host weet hoe er snel portforwards, uPnP, etc mogelijk is op de router

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Thx dat je dat noemt. Wat voor games hebben individuele portforwards nodig? Heb hier thuis (gelukkig) geen enkele game die vereist dat ik een port forward in mijn router moet instellen. Maar er zijn dus games die dat nodig hebben? Of juist pas nodig hebben als meerdere mensen vanaf hetzelfde netwerk die game spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ed. op 18-09-2022 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

MAX3400 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:49:
Zorg ervoor dat je van bepaalde games (zeker) weet dat er geen individuele portforwards nodig zijn. Of dat de eigenaar/host weet hoe er snel portforwards, uPnP, etc mogelijk is op de router
Dat is juist meestal tijdens een LAN geen probleem omdat je al lokaal speelt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Brummetje schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:52:
[...]

Dat is juist meestal tijdens een LAN geen probleem omdat je al lokaal speelt :)
Wat is het topic dan waard aangezien het (ook) over de WAN-link gaat en online games? :|

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

MAX3400 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:54:
[...]

Wat is het topic dan waard aangezien het (ook) over de WAN-link gaat en online games? :|
Meeste spellen speel je online op servers van andere en dan is de lijn wel belangrijk natuurlijk. Stel je hebt een 20/2 lijntje wordt het wel krap denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01
Makkelijk

Als je bv dit leest over cod: https://www.speedcheck.org/call-of-duty-cold-war-bandwidth/

Dan kan het inladen van de game even pieken naar een mbit of 6 maar tijdens het gamen zit die vaak rond de 0.2-0.3

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor het spelen heb je niet veel bandbreedte nodig, wat ik zie op de lan party's die we als Scouting al jaren organiseren dat lokaal tegen elkaar spelen vaak de grootste lol geeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
MAX3400 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:54:
[...]

Precies :) Als we bijv. Overwatch 2 zouden gaan spelen, 5vs5, dan speel je op de servers van Blizzard lijkt me. Daar heb je wel een online verbinding bij nodig.
Brummetje schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:23:
[...]

Stel je hebt een 20/2 lijntje wordt het wel krap denk ik.
We hebben een 100/100 lijn, dat lijkt dus te gaan passen.
laurens0619 schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:12:
Makkelijk

Ik had die 10-15 mbit in een quick search gevonden. Dit is een stuk betrouwbaarder. Thx. Dit gaat dus wel goedkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Doe vooraf de software updates voor spellen die jullie van plan zijn te gaan spelen. Die kunnen hard tegenvallen bij moderne games.
Pagina: 1