Windows 10: bestanden onbruikbaar na aanpassen eigenschappen

Pagina: 1
Acties:

• madj-i
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09-2022
HI. Tot een paar dagen geleden ik kon makkelijk zoals normaal een audio bestand gegevens zoals naam album gegevens ,... wijzigen. In eens vanaf vandaag lukt het niet meer en ik krijg foutmelding dat als ik het doe kan het bestand onbruikbaar worden. Ik heb geaccepteerd en toen mijn iTunes icon van mijn muziekbestand veranderde naar een witte map en speelt niet meer af.

Dit gebeurt ook als ik een word document wil wijzigen. Heeft iemand een oplossing? Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40
Je schopt hier wel een vraag van ... 2018 even terug naar boven... :(

je kan beter een eigen topic starten.

[ Voor 3% gewijzigd door passer op 16-09-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Welke player en versie daarvan gebruik je?

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madj-i
Ik gebruik iTunes. Maar alle files audio, document….etc hebben hetzelfde probleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

passer schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:27:
Je schopt hier wel een vraag van ... 2018 even terug naar boven... :(

je kan beter een eigen topic starten.
offtopic:
Dat mag zeker richting nieuwe user (welkom @madj-i) vast wat netter :Y) En, ik zou stellen: goed dat er duidelijk eerst is gezocht om het zelf proberen op te lossen.

Maar inderdaad, liever een eigen topic voor een eigen probleem (en dan in de topicstart even aangeven wat er aan tips van oude topics niet hielp): ik verplaats het even van Windows 10 bestandsnaam veranderen lukt soms niet naar eigen topic.

madj-i: op welke manier pas je eigenschappen aan? Je laat, hopelijk, de extensie (zoals .docx) met rust?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

F_J_K schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:14:
[...]

offtopic:
Dat mag zeker richting nieuwe user (welkom @madj-i) vast wat netter :Y) En, ik zou stellen: goed dat er duidelijk eerst is gezocht om het zelf proberen op te lossen.

Maar inderdaad, liever een eigen topic voor een eigen probleem (en dan in de topicstart even aangeven wat er aan tips van oude topics niet hielp): ik verplaats het even van Windows 10 bestandsnaam veranderen lukt soms niet naar eigen topic.

madj-i: op welke manier pas je eigenschappen aan? Je laat, hopelijk, de extensie (zoals .docx) met rust?
Nee, doet-ie niet hè? Daarom worden die icoontjes ook ineens witte mappen.
@madj-i heeft in explorer view | extensions aangezet en overschrijft nu de extensie.
Dan weet windows niet meer wat voor bestand het is en wordt het een "witte map"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• madj-i
@F_J_K Ik moest proberen windows systeemherstel doen om te kijken of er iets veranderd. Maar dat is niet het geval.

Nog eens voor de duidelijkheid. Je vroeg op welke manier pas ik mijn eigenschapen. Ik rechtsklik op file (zoals ik altijd deed) verander ik de naam en klik op enter of ok. Het ging altijd goed. Maar sinds paar dagen niet en dat foutmelding verschijnt.

Ik stuur je de screenshot van mijn laptop foto, als je het niet kan zien laat me weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cE3CMmWK7cSzNm-EghFyrxROvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hkGR86hWnu9VLuMGbl9MfcQv.png?f=fotoalbum_large

• madj-i
@Brahiewahiewa @F_J_K bv in deze heb ik de mp3 na de haakje verwijderd en op enter gedrukt maar krijg ik altijd deze melding ook als ik een word of andere document zijn naam wil aanpassen of veranderen

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 01:34
En als je de extensie er weer achter zet, dus .mp3 speelt hij dan wel af? :)

My favorite programming language is solder.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-08 12:02

QinX

Shai-Hulud

zo te zien verwijder je inderdaad de extensie.
Bestanden hebben een naam zoals "Titel" en daarachter staat een extensie die voor het besturingssysteem de informatie geeft met wat voor een programma het bestand kan worden geopend.
Normaal gesproken zijn de .extensie termen verborgen, die zijn dus bewust zichtbaar gemaakt.

Je mag dus niet het .mp3 gedeelde van de bestandsnaam verwijderen.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• madj-i
Hi allemaal. Ik denk dat ik heb het oplossing gevonden (doordat @Brahiewahiewa schreef extension) dus ik ging naar verkenner en op beeld (links boven) klikte en daarna rechts boven heb ik de bestandsnaamextensie uit gezet (hoe stond ie aanvinken weet ik echt niet want ik ga nooit die kant en verander ik niets) en dan probeerde ik om hetzelfde audiobestan (zoals in de foto) zijn naam aan te passen, Toen was ie weer normaal en geen foutmelding meer. Dat had ik ook in een wordt document geprobeerd. het lukte. Bedankt voor jullie commentaren. Maar als ik alsnog niet goed heb gedaan jullie kunnen me wel verder aanwijzen wat wel of niet moet gedaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

madj-i schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:44:
Hi allemaal. Ik denk dat ik heb het oplossing gevonden (doordat @Brahiewahiewa schreef extension) dus ik ging naar verkenner en op beeld (links boven) klikte en daarna rechts boven heb ik de bestandsnaamextensie uit gezet (hoe stond ie aanvinken weet ik echt niet want ik ga nooit die kant en verander ik niets) en dan probeerde ik om hetzelfde audiobestan (zoals in de foto) zijn naam aan te passen, Toen was ie weer normaal en geen foutmelding meer. Dat had ik ook in een wordt document geprobeerd. het lukte. Bedankt voor jullie commentaren. Maar als ik alsnog niet goed heb gedaan jullie kunnen me wel verder aanwijzen wat wel of niet moet gedaan worden.
De extension, of extensie in het Nederlands, is een overblijfsel uit het DOS tijdperk.
Onder DOS mochten bestandsnamen maar maximaal 8 letters lang zijn. Omdat 8 karakters een beetje weinig is, heeft men toen verzonnen dat er een extension bij kon: een punt en nog eens drie letters.

Vervolgens kwam windows en daar werd de extension gebruikt om het type bestand aan te geven. Dus ms-word bestanden heetten altijd xxxxxxxx.doc en excel bestanden heetten altijd xxxxxxxxx.xls. Dat was een optimalistie. Je kunt gewoon een directory opvragen en dan weet je meteen welk type bestanden er in staan. Onder *nix moet je dan eerst nog alle bestanden openen en de eerste sector uitlezen en interpreteren; dat was voor een processor uit 1990 nog best wel veel werk.

Die extension bestaat nog steeds in windows en wordt ook alszodanig nog steeds gebruikt. Daarom krijg je een waarschuwing van windows als je dreigt de extension van een bestand te veranderen.

Om het makkelijker te maken voor jou, heeft Microsoft besloten om die extensie te verbergen in explorer. Daar is dat vinkje "file name extensions" voor. Als het aangevinkt staat laat explorer ook de extensions zien maar je moet ook een nieuwe extension opgeven als je de bestandsnaam wijzigt.
Als het vinkje "file name extensions" uit staat, laat explorer de extension niet zien. Als je dan de bestandsnaam verandert, kijkt windows voor jouw naar de extension van de oude naam en plakt hij die weer achter de nieuwe naam

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. De bestandsnaamextensies nooit aanpassen, tenzij daar hele goede redenen voor zijn. Voor niet-kenners is verbergen beter. En voor nu is terugveranderen het enige dat nodig lijkt. MP-muziek -> /mp3, Word docs -> .docx

Anderen: bijv. zoeken bij google naar 'common document extentions' -> https://www.computerhope.com/issues/ch001789.htm al is even kijken naar andere gelijksoortige files en dan proberen misschien net zo handig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:20
Ik vind dat juist de niet-kenners bestandsextensies zichtbaar moeten hebben.

Zodat ze een beetje leren wat er gebeurt (en waarom) als ze bijv. een .txt bestand dubbelkklikken.
En nog belangrijker: dat ze daardoor kunnen zien dat een bestand met de naam "Surinaamse Recepten.exe" geen Word- of PDF-document is, maar misschien wel malware..
Pagina: 1