Windows 10 bestandsnaam veranderen lukt soms niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Na het downloaden van een muziekalbum, moet ik vaak wijzigingen doorvoeren aan de bestandsnamen en id3tags van de muziekbestanden. Alles moet op een specifieke manier bij mij staan.

Ik open een bestand in mijn musicplayer, pas de id3tags aan en zet het volgende nummer op. Wanneer het volgende nummer aan het spelen is, verander ik de bestandsnaam van het vorige bestand (elk woord moet met een hoofdletter beginnen, bepaalde woorden op een bepaalde schrijfwijze,...) (dit bestand is dus niet meer geladen).

Maar zodra ik op enter druk, verandert er niets. De bestandsnaam is nog steeds hoe het voordien was. Doe ik het nog een keer, dan lukt het wel.

Een zeer irritante bug, gezien het soms om lange bestandsnamen gaat.

Wat is hiervan de reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767375

Het kan een refresh buggje zijn van windows verkenner. Probeer na het veranderen van de bestandsnaam eens te refreshen met "F5", misschien dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:35
Je krijgt geen foutmelding wanneer je dit hebt gedaan? Ik ken een vergelijkbaar verschijnsel waarbij de track nog niet was 'vrijgegeven' oftewel nog steeds in gebruik door de mediaplayer ook al was deze klaar met spelen... dit kan bijvoorbeeld ook door bepaalde plugins komen (crossfader bijvoorbeeld)

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 08-01-2018 17:31 ]