Hoi allemaal, ik wil net als iedereen mijn huis verduurzamen.
Ik heb een goed geïsoleerd huis uit 2008 met een WTW en vloerverwarming.
Ik heb net een nieuwe CV ketel en weet dat ik ongeveer 25m3 gas per maand gebruik voor tap water en in maanden als januari vorig jaar zo'n 150m3 voor enkel de vloerverwarming in de woonkamer.
Mijn vraag:
Loont het om mijn vloerverdeler van de CV af te halen en een een Flamco Flextherm te hangen tot mijn Warmte Pomp volgend jaar binnen komt?
Uitdaging:
Verdeler zit op BG onder trap, Henco 20mm gaat door trap koof naar 1e verdieping maar de andere trap zit aan de andere kant van de woning dus de 20mm gaat door de smeervloer en kan niet vervangen worden door de aanbevolen minimaal 28mm (liever 32mm). Een grote verbouwing zal nodig zijn!
Later als de WP hangt gaat deze enkel vloerverwarming doen en zal de verdeler vervangen gaan worden voor een geschikt type.
De Flamco gaat na installatie van de WP ons tap water doen en vervangt de CV ketel of komt er voor te hangen (ketel Intergas is geschikt met sensor).
Dit zijn mijn stats:
Zonne panelen: ja
Productie panelen 1-Jan t/m 16-9: 5.39 MWh
Consumptie 1-jan t/m 16-9: 3.32MWh
E-Leverancier gas/Electra: Innova Energie (Vast 1j contract)
Electra Termijn bedrag: €13 p/m (voor gem 1836 KWh p/j en terug lever 1747 KWh p/j)
Gas Termijn bedrag: €160 p/m (voor 1134m3 p/j)
Terug lever prijs: kale leverprijs (dus zonder transport etc)
Oppervlakte vloerverwarming: 90m2
Thermostaat temp overdag: 18c
Thermostaat temp winter: 20c (nooit meer)
Radiators: Ja (maar gaan bij de volgende verbouwing vervallen, zijn in al die jaren nooit gebruikt nergens.
Airco: ja op zolder met mogelijkheid om te verwarmen met dik over capaciteit
/f/image/IBplrJZQPHUDipcdCvQffViu.png?f=fotoalbum_large)
Juli 2022:
:fill(white):strip_exif()/f/image/f77d2EFlqm4lWfp3tyf9Zw1x.png?f=user_large)
De verdeler voor radiatoren gaat vervallen. Radiatoren worden niet gebruikt!:
:strip_exif()/f/image/udfJ8PKqcVDsSI6A8PFefDsL.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor jullie advies!
Ik heb een goed geïsoleerd huis uit 2008 met een WTW en vloerverwarming.
Ik heb net een nieuwe CV ketel en weet dat ik ongeveer 25m3 gas per maand gebruik voor tap water en in maanden als januari vorig jaar zo'n 150m3 voor enkel de vloerverwarming in de woonkamer.
Mijn vraag:
Loont het om mijn vloerverdeler van de CV af te halen en een een Flamco Flextherm te hangen tot mijn Warmte Pomp volgend jaar binnen komt?
Uitdaging:
Verdeler zit op BG onder trap, Henco 20mm gaat door trap koof naar 1e verdieping maar de andere trap zit aan de andere kant van de woning dus de 20mm gaat door de smeervloer en kan niet vervangen worden door de aanbevolen minimaal 28mm (liever 32mm). Een grote verbouwing zal nodig zijn!
Later als de WP hangt gaat deze enkel vloerverwarming doen en zal de verdeler vervangen gaan worden voor een geschikt type.
De Flamco gaat na installatie van de WP ons tap water doen en vervangt de CV ketel of komt er voor te hangen (ketel Intergas is geschikt met sensor).
Dit zijn mijn stats:
Zonne panelen: ja
Productie panelen 1-Jan t/m 16-9: 5.39 MWh
Consumptie 1-jan t/m 16-9: 3.32MWh
E-Leverancier gas/Electra: Innova Energie (Vast 1j contract)
Electra Termijn bedrag: €13 p/m (voor gem 1836 KWh p/j en terug lever 1747 KWh p/j)
Gas Termijn bedrag: €160 p/m (voor 1134m3 p/j)
Terug lever prijs: kale leverprijs (dus zonder transport etc)
Oppervlakte vloerverwarming: 90m2
Thermostaat temp overdag: 18c
Thermostaat temp winter: 20c (nooit meer)
Radiators: Ja (maar gaan bij de volgende verbouwing vervallen, zijn in al die jaren nooit gebruikt nergens.
Airco: ja op zolder met mogelijkheid om te verwarmen met dik over capaciteit
/f/image/IBplrJZQPHUDipcdCvQffViu.png?f=fotoalbum_large)
Juli 2022:
:fill(white):strip_exif()/f/image/f77d2EFlqm4lWfp3tyf9Zw1x.png?f=user_large)
De verdeler voor radiatoren gaat vervallen. Radiatoren worden niet gebruikt!:
:strip_exif()/f/image/udfJ8PKqcVDsSI6A8PFefDsL.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor jullie advies!
[ Voor 45% gewijzigd door JeroenV op 16-09-2022 10:01 ]