• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik werk veel thuis en heb een werkplek op zolder.
Ik wil graag mijzelf op mijn werkplek verwarmen met een infrarood paneel.
Mijn idee is om een paneel aan de schuine zijde van het dak te hangen die dan op mij gericht is.
de ruimte hoeft verder niet verwarm te worden.
Nu ben ik dus zoekende naar het benodigde vermogen om in de koudere periodes toch aangenaam te kunnen werken terwijl de verwarming op zolder uit staat.
Heeft iemand een idee of ervaring met zo'n situatie?

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:22
Ervaringen infraroodverwarming

Wellicht kun je hier je vraag stellen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:10
yep, zelf ook een infrarood paneel te hangen.

een (goed) paneel rond de 800 watt is in koude wintermaanden aangenaam genoeg zonder extra bij verwarmen. let wel dat het paneel niet verder dan een meter of 3 van je af hangt. anders ga je de stralingswarmte niet meer vernemen.

en dingetje bij mij: de voeten onder het bureau blijven natuurlijk wel koud.. dus zelf ook nog een medisana voetenwarmer erbij gekocht :)

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:08
Nog geen ervaring, maar hier kan je een berekening maken: https://www.koenighaus-infrarot.de/infrarotheizung-rechner/

Via deze site heb ik ook één besteld en is gisteren door ze verzonden. Binnenkort kan ik je er dus eventueel meer over vertellen.

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aangezien ik alleen mezelf op de werkplek hoef te verwarmen ga ik er vanuit dat ik kan rekenen met een oppervlakte van ca. 2x2m.
dan zou ik uitkomen op een paneel van iets van 300-350 Watt... Ik heb alleen geen idee of dat in de winter genoeg gaat zijn...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rexcore schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:11:
yep, zelf ook een infrarood paneel te hangen.

een (goed) paneel rond de 800 watt is in koude wintermaanden aangenaam genoeg zonder extra bij verwarmen. let wel dat het paneel niet verder dan een meter of 3 van je af hangt. anders ga je de stralingswarmte niet meer vernemen.

en dingetje bij mij: de voeten onder het bureau blijven natuurlijk wel koud.. dus zelf ook nog een medisana voetenwarmer erbij gekocht :)
Ik las in een ander topic dat iemand dat met verwarmde matten deed (die zijn volgens mij ook infrarood). 50 watt (en dan een paar standen) een onder het toetsenbord en een onder de voeten. Scheelt toch 700 watt en je hebt warme voeten en handen (maar moet verder wel een dikke trui aan ;) )

Mijn zus heeft een 1200 Watt paneel gekocht, maar daar zitten twee lampen in dus je kan er ook een uit houden (ik zou denk ik voor minder zijn gegaan als het om besparen gaat). Zelf houdt ik het dit jaar nog bij mijn petroleumlaserkacheltje.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 15-09-2022 14:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:56
wolterious schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:12:
Nog geen ervaring, maar hier kan je een berekening maken: https://www.koenighaus-infrarot.de/infrarotheizung-rechner/

Via deze site heb ik ook één besteld en is gisteren door ze verzonden. Binnenkort kan ik je er dus eventueel meer over vertellen.
Even een topic kick.
Ik heb inmiddels er ook één besteld en wel de P800. Echter maakt die bij mij continue een hoog brom geluid. Heb jij daar ook last van?

Voor de rest een mooi product wat de kamer prima verwarmt. Heb er ook de wieltjes bij besteld en die zijn ideaal om hem even te verpaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:08
Gummie schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:00:
[...]

Even een topic kick.
Ik heb inmiddels er ook één besteld en wel de P800. Echter maakt die bij mij continue een hoog brom geluid. Heb jij daar ook last van?

Voor de rest een mooi product wat de kamer prima verwarmt. Heb er ook de wieltjes bij besteld en die zijn ideaal om hem even te verpaatsen.
Nee. De mijne is echt volledig stil. Een bromtoon lijkt me gezien de gebruikte techniek ook niet echt goed...
Pagina: 1