Tweakers platform complot theorieën?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.379 views

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik vroeg mij af waarom Tweakers een platform biedt voor dergelijke blogs, welke ook nog eens op de frontpage wordt gelinkt.

For what it's worth...: 9/11 Vragen en merkwaardigheden: George van Houts - K...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat Tweakblogs niets te maken heeft met Tweakers.net; anders dan dat je via SSO een blogje op een nieuw domein kan beginnen.

En ja, de crawler op de Frontpage doet wel vaker vreemd maar dat is mogelijk een algoritme waar "iedereen" aan zijn / haar / hen trekken komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:11:
Omdat Tweakblogs niets te maken heeft met Tweakers.net; anders dan dat je via SSO een blogje op een nieuw domein kan beginnen.

En ja, de crawler op de Frontpage doet wel vaker vreemd maar dat is mogelijk een algoritme waar "iedereen" aan zijn / haar / hen trekken komt.
Is dat niet wat kort door de bocht? Als ik naar Tweakers.net surf zie ik tussen alle artikelen dit blog staan. Dat er op de achtergrond een andere url wordt aangeroepen is een ander verhaal.

En dan nog, je mag alles schrijven wat je wil op die blogs? Of zijn er wel regels?

[ Voor 42% gewijzigd door renegrunn op 14-09-2022 22:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
kijk verder dan je neus lang is en neem niet klakkeloos aan wat je wordt verteld op Nu.nl, Telegraaf of andere mainstream media.
Valt mee dat hij de Linda niet opnoemt bij z'n opsomming van "mainstream media".

Verder is het niet zo druk meer denk op de blogs van Tweakers sinds er een stormvloed van crypto reclame langs kwam. De blog die je noemt is 1 van de 3 "nieuwste" blogs. alle 3 blogs staan voor mij in het rijtje op de FP.

• renegrunn
  • Nu online
Fore! schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:15:
[...]
Verder is het niet zo druk meer denk op de blogs van Tweakers sinds er een stormvloed van crypto reclame langs kwam.
Ok, en dat was dus niet toegestaan begrijp ik?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

renegrunn schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:14:
Is dat niet heel kort door de bocht? Als ik naar Tweakers.net surf zie ik tussen alle artikelen dit blog staan. Dat er op de achtergrond een andere url wordt aangeroepen is een ander verhaal.

En dan nog, je mag alles schrijven wat je wil op die blogs? Of zijn er wel regels?
Als jij nú een blog zou willen gaan schrijven met exact de tegengestelde inhoud en/of theorie dat staat je dat inderdaad volledig vrij.

8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Goede vraag.

Ik kan bijzonder weinig informatie vinden over de richtlijnen m.b.t. tweakblogs.

Gerelateerd:
Schadelijke tweakblogs omtrent corona

• Fore!
renegrunn schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:15:
[...]

Geen idee meer daar kun je zelf het eea over nabladeren zal vast een use-policy voor zijn. Maar zoals eerder gezegd zal die niet zo streng zijn

Zelf was het mij alleen opgevallen dat ook de "reguliere bloggers" dit benoemde in hun blogs. Nu ik er dus over nadenk is het alweer even geleden de laatste keer dat mn ogen zijn gevallen op een blog wat mij interessant leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MaaR Ik stEl gewOon VrAgeN!11!11!

Zolang het niet ingaat tegen de algemene voorwaarden van Tweakers, mag het gepost worden. En op de frontpage verschijnen de laatste drie blogs ofzo.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MAX3400

MAX3400

Accretion schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:19:
Goede vraag.

Ik kan bijzonder weinig informatie vinden over de richtlijnen m.b.t. tweakblogs.
De Tweakblogs.net F.A.Q. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Dat is geen richtlijn maar een handleiding?
CodeCaster schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:20:
En op de frontpage verschijnen de laatste drie blogs ofzo.
Mjah, ik begrijp inmiddels de werking ervan. Ik vond het gewoon heel gek dat ik tijdens het lezen van de Tweakers frontpage een link naar 9/11 complot theorieën tegen kwam.

[ Voor 44% gewijzigd door renegrunn op 14-09-2022 22:23 ]

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Interessant, op tweakblogs zelf kan ik geen regels vinden.

Ook in Google: "tweakblogs regels" ook niet, maar blijkbaar een F.A.Q in het normale tweakers forum.

In ieder geval bedankt voor de relevante link, maar ik weet niet of het gewoon lastig te vinden was; of dat het aan mij lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Accretion schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:22:
[...]

Interessant, op tweakblogs zelf kan ik geen regels vinden.
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/ -> wordt ook Tweakblogs genoemd als "website" dus dat ongeveer...

En ja, de vraag of iets een complot-theorie is; alles is in the eye of the beholder...

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

renegrunn schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:21:
[...]

Dat is geen richtlijn maar een handleiding?
Heb het nog niet volledig gelezen, maar lijkt wel ook zo te zijn.

Dus zo lang het niet tegen de wet is, mag het op tweakblogs ook gewoon?

• renegrunn
  • Nu online
Accretion schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:23:
[...]

Heb het nog niet volledig gelezen, maar lijkt wel ook zo te zijn.

Dus zo lang het niet tegen de wet is, mag het op tweakblogs ook gewoon?
Ik denk het ook. En als de laatste 3 blogs worden getoond, zie ik kansen in de vorm van reclame maken :+

Edit: en dat mag dus niet gezien de Algemene voorwaarden.

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 14-09-2022 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

renegrunn schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:25:
[...]
Edit: en dat mag dus niet gezien de Algemene voorwaarden.
Zo lang het een mening is ;)

Gewoon 200 posts maken over jou nieuwe muis van merk x en waarom die zoveel beter is dan alle andere muizen die je hebt gehad?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De mening van anderen doet er daarom niet toe.
Is dit dan een plek om zoiets 'neer te kwakken'?

Het blijft raar dat dit 'afvoerputje' van T.net werkelijk elke regel die van toepassing is (forum, reacties, V&A, reviews) niet van toepassing is wat je daar neer zet. Is dat het politiek correcte 'we geven iedereen met een mening een plekje'? Want als ik maar enig stukje van zo'n tekst (of voorgaande ervan) op forum of reactie zou plaatsen, was een edit/sluiting nog wel een milste sanctie.

Er zitten zeker een paar goeie blogs tussen, dat is jammer, omdat die juist compleet wegvallen aan 'onzin' (cryptobullshit) dat daar met regelmaat werd neergegooid. Maar als dat het niveau is, waarom dan niet nog een stukje verder wegproppen? Gewoon ergens kleine link ergens klein onderin naar https://tweakblogs.net/.

Of is het een gedoog beleid dat alles is toegestaan, zolang het maar nadrukkelijk 'mijn mening' is?

'maarja, bovenstaand is natuurlijk mijn mening'.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2022 00:03 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De redactie kan hier niet zoveel mee, ik verplaats dit topic naar LA.

Ik tag meteen @Moonsugar even, aangezien zij misschien iets kan zeggen over Tweakblogs.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Will_M schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:16:
[...]

Als jij nú een blog zou willen gaan schrijven met exact de tegengestelde inhoud en/of theorie dat staat je dat inderdaad volledig vrij.
Die George van Houts heb ik een tijd geleden in het theater aan moeten horen met z'n complottheorieën en dat wekte veel irritatie op - maar ik zou vooral dan een blog of zo willen zien waarin punt voor punt z'n theorieën weerlegd worden. Baalde dus dat de reactiemogelijkheid in die blog uit staat... Dus ja, zou het prima vinden als iemand een weerleggende blog gaat schrijven. :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het wordt hoog tijd dat tweakers dat hele tweakblogs de nek om draait.
Das kul, tweakers.net faciliteert dat hele spul.

[ Voor 67% gewijzigd door Oogje op 15-09-2022 08:33 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Oogje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:31:
Nee, d'r is prima content te vinden op Tweakblogs.

Het probleem is dat er niet gemodereerd wordt en de regels er voor niet duidelijk op de pagina zelf staan.

En dat een aantal blogs ge-highlight wordt op de frontpage, ook al staan ze vol met misinformatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oogje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:31:
Voor de zoveelste keer: waarom? Omdat jij het niet interessant vindt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:34:
[...]

Voor de zoveelste keer: waarom? Omdat jij het niet interessant vindt?
Nee omdat tweakers er 0,0 aandacht aan besteed en het t liefst negeert.
Ik zou als serieus bedrijf zijnde geen ongemodereerd platform willen bieden aan bagger. Of dat nou complotspul is of crypto spam of whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oogje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:37:
[...]

Nee omdat tweakers er 0,0 aandacht aan besteed en het t liefst negeert.
Ik zou als serieus bedrijf zijnde geen ongemodereerd platform willen bieden aan bagger. Of dat nou complotspul is of crypto spam of whatever.
Dus "als ik Tweakers was, zou ik stoppen met Tweakblogs". Maar jij bent Tweakers niet.

Blijkbaar vindt Tweakers het nuttig genoeg om te behouden, ondanks de nadelen. Misschien zorgt het wel voor binding, voor engagement. Zij hebben de cijfers, jij niet.

Mijn hele buurt zit ook volgeplakt met bitcoincashstickers, en ik moet elke keer aan die drekblogs denken als ik ze zie. Toch zit er af en toe, van andere schrijvers, ook wat leuks tussen.

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 15-09-2022 08:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:39:
[...]

Dus "als ik Tweakers was, zou ik stoppen met Tweakblogs". Maar jij bent Tweakers niet.
Klopt, jij ook niet :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik begrijp niet waarom Tweakblogs niet gewoon een subforum is op GoT en dan op dezelfde manier gelinked wordt op de FP?

Dan kan je op die manier ook een stukje moderatie doen via dezelfde backend als hier op het forum gebeurd.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:46

Moonsugar

Communitymanager
Ik kan/mag er nu nog niks over zeggen maar wij komen binnenkort met concreet nieuws over de toekomst van Tweakblogs. Nog heel even geduld.

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Accretion schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:34:
[...]

Nee, d'r is prima content te vinden op Tweakblogs.

Het probleem is dat er niet gemodereerd wordt en de regels er voor niet duidelijk op de pagina zelf staan.

En dat een aantal blogs ge-highlight wordt op de frontpage, ook al staan ze vol met misinformatie.
Wie bepaalt wat misinformatie is en wat niet? En dan heb ik het vooral over de wat minder overduidelijke stellingen. Als iemand daar post "de aarde is plat", dan denk ik dat "misinformatie" een goede benaming is. Maar (sinds Trump?) wordt de "misinformatie" kaart te pas en te onpas gebruikt om mensen de mond te snoeren. Daar doet zelfs Tweakers gewoon aan mee hoor. En dan wordt de kreet "misinformamtie", zelf ineens misinformatie.

Edit: Tweakers heeft zelfs een kreet bedacht hiervoor. De bekende "extraordinary claims require extraordinary evidence". Die wordt/werd door modjes best vaak gebruikt om onwelgevallige geluiden de kop in te drukken en bepaalde meningen te "muten". Eigenlijk doen ze dan gewoon een Trumpje: "FAKE NEWS!!!!!11".

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2022 09:22 ]

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:01:
[...]

Wie bepaalt wat misinformatie is en wat niet? En dan heb ik het vooral over de wat minder overduidelijke stellingen. Als iemand daar post "de aarde is plat", dan denk ik dat "misinformatie" een goede benaming is. Maar (sinds Trump?) wordt de "misinformatie" kaart te pas en te onpas gebruikt om mensen de mond te snoeren. Daar doet zelfs Tweakers gewoon aan mee hoor. En dan wordt de kreet "misinformamtie", zelf ineens misinformatie.
Klopt, waarschijnlijk is dat ook een van de problemen rondom moderatie van Tweakblogs (en de rest van het internet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Je hebt gelijk maar er komen wel vaker vragen/klachten over Tweakblogs voorbij en elke keer moet weer benoemd worden dat Tweakblogs niets met t.net te maken heeft. Als dat voor zoveel mensen onduidelijk is, zou er wellicht wel iets aan gedaan kunnen worden dat op te helderen.

Ik snap de verwarring eigenlijk wel. Het is prominent op de frontpage zichtbaar, de huisstijl is hetzelfde, het betreft dezelfde users en zelfs de naam lijkt op Tweakers. Ik ben benieuwd waar Moonsugar mee komt :)

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• renegrunn
  • Nu online
Michael_OsGroot schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:34:
[...]

Je hebt gelijk maar er komen wel vaker vragen/klachten over Tweakblogs voorbij en elke keer moet weer benoemd worden dat Tweakblogs niets met t.net te maken heeft. Als dat voor zoveel mensen onduidelijk is, zou er wellicht wel iets aan gedaan kunnen worden dat op te helderen.
Ok, dus Tweakblogs is geen eigendom van Tweakers en wordt ook niet beheerd of gehost door Tweakers?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlckChta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-08 10:34
Ik kan me nog herinneren paar jaar geleden was er eentje helemaal doorgeslagen, zat met psychoses/waanbeelden hele verhalen te typen. Niemand kon er iets aan doen in die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45
renegrunn schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:36:
[...]

Ok, dus Tweakblogs is geen eigendom van Tweakers en wordt ook niet beheer of gehost door Tweakers?
Dat maakt niet direct uit toch? De weblogs worden beheerd door de gebruikers. Die zijn verantwoordelijk voor hun content en moderatiebeleid in de comments.

Als jij een weblog begint bij een TransIP of YourHosting of whatever mag je daar ook alles neerzetten wat je wil, en grijpen zij pas in als ze er op gewezen worden en het _onmiskenbaar onrechtmatig_ is.

Het kan zijn dat jij het oneens bent met de content (heb het artikel zelf niet gelezen), maar dat betekent toch niet dat iemand meteen moet ingrijpen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• renegrunn
  • Nu online
Freeaqingme schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:39:
[...]

Dat maakt niet direct uit toch? De weblogs worden beheerd door de gebruikers. Die zijn verantwoordelijk voor hun content en moderatiebeleid in de comments.

Het kan zijn dat jij het oneens bent met de content (heb het artikel zelf niet gelezen), maar dat betekent toch niet dat iemand meteen moet ingrijpen?
Ik zie dat wat anders.

Dit is alsof Facebook zegt: Instagram? Niet ons probleem. Terwijl het wel eigenaar is.

Maar nogmaals, ik weet dus niet of Tweakblogs eigendom van Tweakers is.

Dat ik als privepersoon een blog op Wordpress zou starten om mijn gal te spuwen is geen vergelijk in mijn ogen.

[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 15-09-2022 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
Moonsugar schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:59:
Ik kan/mag er nu nog niks over zeggen maar wij komen binnenkort met concreet nieuws over de toekomst van Tweakblogs. Nog heel even geduld.
Kill it with fire!!!! :Y) :Y)

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:06
zoals al is aangegeven staat de blog los van tweakers zelf, je hoeft er dus niet op te klikken om volledig gebruik te maken van deze site..

ik blijf ver uit de buurt van ALLES wat met die complot gekken te maken heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 15:10
Maar wat stoort je precies zo aan die blog? Je kunt er ook gewoon niet op klikken en je tijd en energie anders besteden i.p.v. er een topic aan wijden. Inhoudelijk ga je nergens op in of heb je iets met onderbouwing weerlegd. Daarbij proef ik een beetje een enge gedachte als "die blog sluit niet aan bij mijn denkbeelden/waarheid dus moet gecensureerd worden"...Brrrr..... :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
renegrunn schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:43:
Maar nogmaals, ik weet dus niet of Tweakblogs eigendom van Tweakers is.
Tweakblogs is eigendom van Tweakers, maar er is daar altijd een (veel) losser beleid gehanteerd en dat is 'by design'. tl;dr: Zolang iets binnen de AV valt is het toegestaan. Daar is al talloze malen over gebakkeleid, maar het is nu eenmaal zo. Staat een blog je niet aan, klik je 't weg. Is de titel al stemmingmakend of verdacht? Klik je 't niet eens aan. Het is nét alsof je op het wereld wijde web zit!

Verder: Zie Moonsugar in "Tweakers platform complot theorieën?"

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 15-09-2022 12:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

DedSec85 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:01:
Daarbij proef ik een beetje een enge gedachte als "die blog sluit niet aan bij mijn denkbeelden/waarheid dus moet gecensureerd worden"...Brrrr..... :+
Typerend ja. Vrijheid van meningsuiting, maar dan alleen mijn mening. Ik hoop dat Tweakblogs weg blijft van dit soort cancel gedrag en censuur.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:07:
[...]

Typerend ja. Vrijheid van meningsuiting, maar dan alleen mijn mening. Ik hoop dat Tweakblogs weg blijft van dit soort cancel gedrag en censuur.
Tis toch altijd dat mensen bewust onwaarheden als waarheid poneren en dat onder meningsuitting gooien niet altijd lijken te begrijpen dat je een mening dan niet als waarheid moet poneren - maar als je mening :)

Andere discussie, maar relevante nuance - complottheorien doen alsof ze waar zijn, niet alsof ze een mening van niemand zijn.

Tweakblogs is naar mijn bescheiden mening de Twitter van Tweakers, wellicht dat dat ooit verandert.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:12:
[...]

Tis toch altijd dat mensen bewust onwaarheden als waarheid poneren en dat onder meningsuitting gooien niet altijd lijken te begrijpen dat je een mening dan niet als waarheid moet poneren - maar als je mening :)

Andere discussie, maar relevante nuance - complottheorien doen alsof ze waar zijn, niet alsof ze een mening van niemand zijn.

Tweakblogs is naar mijn bescheiden mening de Twitter van Tweakers, wellicht dat dat ooit verandert.
Vervang complottheorieën met geloofsovertuiging(bewuste onwaarheden much?) en het is allemaal gedoogd, want het staat in de wet. Ik vind dat hypocriet. Iedereen mag van mij iets op z'n blog posten waarin hij/zij gelooft, als ik er mijn twijfels bij heb dan doe ik daar zelf iets mee en ga ik niet huilen bij de meester om er voor te zorgen dat het blog offline gehaald wordt. Maar goed, zal wel een generatie dingetje zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
DedSec85 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:01:
Maar wat stoort je precies zo aan die blog? Je kunt er ook gewoon niet op klikken en je tijd en energie anders besteden i.p.v. er een topic aan wijden. Inhoudelijk ga je nergens op in of heb je iets met onderbouwing weerlegd. Daarbij proef ik een beetje een enge gedachte als "die blog sluit niet aan bij mijn denkbeelden/waarheid dus moet gecensureerd worden"...Brrrr..... :+
Ik ga er niet inhoudelijk op in, gezien de schrijver al geen comments wenst.

Maar, om op jouw punt in te gaan: ik stoor mij aan het feit dat ik op de frontpage van Tweakers.net lees: 9/11 Vragen en merkwaardigheden: George van Houts - KomPlot. Dat vindt ik buitengewoon bijzonder te noemen voor een tech nieuws site.

What's next voor op de frontpage? (om maar in dezelfde sfeer te blijven)?

- Rusland valt terecht Oekraine binnen
- Corona is door Hugo de Jonghe gefabriceerd en verspreid

Mijn vraag was daarom, waarom biedt Tweakers.net tot op heden een platform voor deze desinformatie aan? Dat Tweakblogs niets met Tweakers.net te maken heeft is dus klets.

Maar goed, we hebben inmiddels al begrepen dat er verandering aan zit te komen! En daarmee heb ik mijn antwoord ook al, waarvoor dank @RobIII and @Moonsugar

[ Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 15-09-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:29

SomerenV

It's something!

@renegrunn Niks stopt jou om met correcte informatie op de proppen te komen om zo de desinformatie te counteren. Het beste wapen tegen dat soort complotten is duidelijke informatie met daarin feiten in plaats van hersenspinsels. Nou zijn sommigen al te ver heen om het licht te zien, maar niet geschoten is altijd mis. Daarbij denk ik zelfs dat het beter is dat soort blogs redelijk in het zicht te houden want dan heb je nog een beetje grip op de situatie en kun je het dus counteren met feitelijke informatie. Zodra dat soort personen ondergronds gaan en steeds meer mensen daarheen krijgen wordt het een lastiger verhaal.

Bepaalde mensen zullen koste wat kost hun verhaal willen delen. Beter om het te doen op een platform waar tegengeluid nog prima mogelijk is zonder dat je complotgekkies meteen helemaal de moeder censureert met allerlei regeltjes.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Moonsugar schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:59:
Laten we wachten wat hieruit komt mede-tweakers. Daar ligt de focus op vanuit Tweakers.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
SomerenV schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:57:
@renegrunn Niks stopt jou om met correcte informatie op de proppen te komen om zo de desinformatie te counteren. Het beste wapen tegen dat soort complotten is duidelijke informatie met daarin feiten in plaats van hersenspinsels. Nou zijn sommigen al te ver heen om het licht te zien, maar niet geschoten is altijd mis. Daarbij denk ik zelfs dat het beter is dat soort blogs redelijk in het zicht te houden want dan heb je nog een beetje grip op de situatie en kun je het dus counteren met feitelijke informatie. Zodra dat soort personen ondergronds gaan en steeds meer mensen daarheen krijgen wordt het een lastiger verhaal.

Bepaalde mensen zullen koste wat kost hun verhaal willen delen. Beter om het te doen op een platform waar tegengeluid nog prima mogelijk is zonder dat je complotgekkies meteen helemaal de moeder censureert met allerlei regeltjes.
Absoluut en geheel eens. Maar als de schrijver het 'artikel' afsluit met:"Oh ja, de reacties staan bewust uit." en "De mening van anderen doet er daarom niet toe." dan houdt het wat mij betreft ook gewoon op, en is het enkel een ventileer-poging dan wel verspreiding van desinformatie i.p.v. discussie of gesprek aangaan.

Edit: en nu ik er over nadenk, dat het dus mogelijk is om comments uit te schakelen is dan ook niet handig. Maar goed, genoeg er over, er komt wat nieuws aan :+

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 15-09-2022 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

SinergyX schreef op donderdag 15 september 2022 @ 00:01:
[knip]
...Is dat het politiek correcte 'we geven iedereen met een mening een plekje'?
Heden ten dage zou je het zelfs kunnen zien als een stukje rebellie tegen het politiek correcte juist omdat je op Tweakblogs je ongezouten mening kan ventileren (ook in de reacties).

Zeg maar de Free speech zone. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 22:19
Ik vind in het algemeen dat tweakblogs op de frontpage een buitenproportioneel groot podium is voor zo'n marginaal onderdeel. Ben benieuwd waar Tweakers dan binnenkort mee komt... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Freeaqingme schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:39:
[...]

Als jij een weblog begint bij een TransIP of YourHosting of whatever mag je daar ook alles neerzetten wat je wil, en grijpen zij pas in als ze er op gewezen worden en het _onmiskenbaar onrechtmatig_ is.

Sowieso vind ik dat wel heel makkelijk. Dan kan je andere zaken wel ook niet meer modereren. Los daarvan, TransIP linkt niet naar je blog van hun populaire frontpage. Tweakers doet dat wel.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
Voor de zuiverheid van de discussie: @DedSec85 hij participeerde al.

[ Voor 23% gewijzigd door CurlyMo op 16-09-2022 08:00 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

Blokker_1999

Full steam ahead

vanaalten schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:28:
[...]

Die George van Houts heb ik een tijd geleden in het theater aan moeten horen met z'n complottheorieën en dat wekte veel irritatie op - maar ik zou vooral dan een blog of zo willen zien waarin punt voor punt z'n theorieën weerlegd worden. Baalde dus dat de reactiemogelijkheid in die blog uit staat... Dus ja, zou het prima vinden als iemand een weerleggende blog gaat schrijven. :)
Als jij hem schrijft, zal ik hem posten ;)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Blokker_1999 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:47:
[...]

Als jij hem schrijft, zal ik hem posten ;)
Onder het eerste Youtube filmpje kan je eigenlijk alle reacties van Bruce Landsberg knippen en plakken. Hij weerlegt nauwgezet vrijwel alles uit het betoog van George.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:55
vanaalten schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:28:
[...]

Geen beginnen aan. Hij gebruikt de kenmerkende retorische truc die veel sophisten gebruiken: de gish gallop. Zie: Wikipedia: Gish gallop Ofwel een stortvloed van halve waarheden en hele onwaarheden waar je als factchecker meer dan een dagtaak aan hebt om te ontwarren.

Je hoeft een hoop stront echt niet met een pincet brokje voor brokje uit te pluizen om te constateren dat het shit is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SomerenV schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:57:
Hebben wij hier wel over dezelfde blog?

Oh ja, de reacties staan bewust uit
De mening van anderen doet er daarom niet toe
Reageren is niet mogelijk

Tegengeluid dan maar met je eigen blog? Soort van reactie-systeem in blog-vorm?

Denk dat ik maar een blog start dat verkrachtingen eigen schuld zijn, homo's een ziekte is, T.net een neo-nazi groep, met wat bij elkaar geraapte 'gezwamfeitjes', maar natuurlijk.. mijn mening. Eens kijken hoe we dan omgaan met 'censuur' :P

Niet dat wat custom CSS kan voorkomen, blijft alleen stukje .. bijzonder beleid van T.net.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2022 16:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Een bekende truuk van complotdenkers, maak er een lekkere brei van met af en toe een (halve) waarheid die makkelijk te controleren is en de rest slikken de makke schapen als zoete koek. Een complotdenker zal altijd overal iets achter zoeken, dat zit in de aard van het beestje.

Persoonlijk vind ik het allemaal vooral zielig. Hoe je zo meegezogen kan worden in het gebral van iemand. Gaat altijd gepaard met enige vorm van donaties, soms als toegangskaartje en soms gewoon op de man af gevraagd. Veel complotten gaan over het grote geld wat zogenaamd ingezet wordt voor dubieuze zaken, maar het feit dat de complotdenkers aan de lopende band geld afhandig wordt gemaakt lijken ze niet te willen zien.

Maar terugkomend op het onderwerp, ik heb er geen enkele moeite mee dat mensen dit op hun blog plaatsen en T.net dit toestaat. De blog is een persoonlijk stukje en zolang het niet over de grenzen van T.net gaat is het prima. In het verleden hebben we ook veel problemen gehad met bepaalde figuren en hun constante stroom van derrie, daarvoor kan je prima CSS gebruiken.

Het feit dat de reacties op de blog uitstaan spreekt overigens boekdelen. Simpelweg elke discussie uit de weg gaan is een andere bekende complotdenker techniek. Je schreeuwt iets de ether in en vervolgens verstop je jezelf.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:01
renegrunn schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:15:
[...]
Ik had wat crypto blogs in het verleden maar heb ze weggehaald. Ik kan met het risico omgaan maar vanwege Luna-UST debacle is het toch een groot risico voor andere en ik wil geen gezeur als iemand alles kwijt raakt. Ik post vrolijk in de betreffende forums _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Beetje overbodig, de schrijver had eerder in dit topic er al op gereageerd. Weliswaar met de vraag waarom ik er niet inhoudelijk op in ging, terwijl hij/zij de comments heeft uitgeschakeld :?

Dit topic gaat daar niet over.

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 16-09-2022 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
renegrunn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:33:
[...]

Beetje overbodig, de schrijver had eerder in dit topic er al op gereageerd. Weliswaar met de vraag waarom ik er niet inhoudelijk op in ging, terwijl hij/zij de comments heeft uitgeschakeld :?

Dit topic gaat daar niet over.
Ik dacht dat ik dat gechecked had door op zijn naam te zoeken. Dat is niet goed gegaan. Excuus.

Waarom het verder relevant is. De verspreidt van desinformatie kan als de beste uitleggen waarom tweakers daar volgens hem een geschikt en passend medium voor is. Dat gaat dit topic over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
CurlyMo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:59:
[...]

Ik dacht dat ik dat gechecked had door op zijn naam te zoeken. Dat is niet goed gegaan. Excuus.

Waarom het verder relevant is. De verspreidt van desinformatie kan als de beste uitleggen waarom tweakers dat volgens hem een geschikt en passend medium voor is. Dat gaat dit topic over.
Oh haha, ik dacht dat ik als TS te weten waar dit topic over ging, excuus :+

Nee, dit topic ging en gaat waarom Tweakers dergelijke blogs een platform biedt. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
renegrunn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:04:
[...]

Oh haha, ik dacht dat ik als TS dacht te weten waar dit topic over ging, excuus :+

Nee, dit topic ging en gaat waarom Tweakers dergelijke blog een platform biedt. Niets meer, niets minder.
En mensen die positief zijn over deze vrijheid mogen niet participeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind dit een beetje een flauwe reactie. Ik vraag waarom jij vindt dat Tweakers moet stoppen met blogs hosten. Dan zeg jij: "ik zou dat als ik Tweakers was niet op mijn site willen". Maar je bent Tweakers niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
CurlyMo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:06:
[...]

En mensen die positief zijn over deze vrijheid mogen niet participeren?
Huh? Dat zeg ik helemaal niet! Ga je gang, zolang het maar on-topic blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
renegrunn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:10:
[...]

Huh? Dat zeg ik helemaal niet! Ga je gang, zolang het maar on-topic blijft.
Even een recap. Hoe ik je reactie las is dat je aangaf dat je het irrelevant vond om de auteur te taggen (die dus al geparticipeerd had) omdat de deelname van de auteur aan dit topic voor jou als niet relevant wordt geacht. Als dat niet is wat je bedoelde met je initiële reactie richting mij, dan is het wellicht handig te weten wat je wel bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:13:
[...]

Even een recap. Hoe ik je reactie las is dat je aangaf dat je het irrelevant vond om de auteur te taggen (die dus al geparticipeerd had) omdat de deelname van de auteur aan dit topic voor jou als niet relevant wordt geacht. Als dat niet is wat je bedoelde met je initiële reactie richting mij, dan is het wellicht handig te weten wat je wel bedoelde :)
Dat zegt hij toch net? Het is totaal niet relevant omdat de TS z'n topic heeft aangemaakt om de discussie te starten of complottheorieën een plek hebben op Tweakers in de Tweakblogs. De inhoud van een theorie of post is daaraan totaal irrelevant.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Falcon schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:51:
Ik begrijp niet waarom Tweakblogs niet gewoon een subforum is op GoT en dan op dezelfde manier gelinked wordt op de FP?

Dan kan je op die manier ook een stukje moderatie doen via dezelfde backend als hier op het forum gebeurd.
Als het strafbaar is wordt er neem ik aan wel ingegrepen? Maar ja, complot theorieen, waarom zou iemand dat niet mogen schrijven op zijn blog. Mag satire dan ook niet?

Of het dan op de frontpage gelinkt hoort te worden, tja, forumtopics staan daar ook gelinkt. Daar kan dan ook opeens het grote tietentopic tussen staan :p Dat is een risico met user generated content.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:48:
[...]

Als het strafbaar is wordt er neem ik aan wel ingegrepen? Maar ja, complot theorieen, waarom zou iemand dat niet mogen schrijven op zijn blog. Mag satire dan ook niet?
Satire en complottheorien zijn twee verschillende dingen die je niet zo kan vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Marzman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:48:
[...]

Dat is echt dag en nacht verschil, ik hoop dat je dat zelf ook inziet. Want anders maak ik mij ernstig zorgen.

Het grote gevaar van complotten is dat dit schade veroorzaakt aan mensen. Van zaken als een Jaap van Dissel die onterecht van alles beschuldigd worden tot een Max van den Berg die psychisch al jaren de weg kwijt is en door complotdenkers voor hun karretje wordt gespannen waardoor deze jongen in plaats van goede hulp compleet naar de knoppen gaat.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik weet dat het schade veroorzaakt en stoor me ook aan mensen als Robert Jensen die er een verdienmodel van maken. Maar als het niet verboden is en je biedt mensen een blog. XS4ALL zou het ook niet verwijderd hebben als je een homepage had gemaakt met die onzin er op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit is niet de plek voor een inhoudelijke discussie over de blog die aanleiding was voor de vraag van de topicstarter of dergelijke blogs (en het uitlichten daarvan op de frontpage) wenselijk is.

De eigenlijke vraag is in RobIII in "Tweakers platform complot theorieën?" al beantwoord en aangezien dit inmiddels steeds verder off-topic afdwaalt hang ik hier een slotje op.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.