Ik ben aan het onderzoeken of ik mijn buitenmuur kan isoleren. Ik woon in een hoekhuis en heb de lange zijde is niet geïsoleerd aan de binnenkant. Mijn woning komt uit 1912 dus heeft geen spouw.
Mijn idee is om de buitenmuur te isoleren met platen en pleister daar overheen. Er zijn aannemers die dit kunnen doen (kosten zo’n 5K-8K voor ongeveer 36m2). Voordeel is dat zij de ervaring hebben en je ervan uit kan gaan, dat dit goed gebeurt.
Toch wil ik ook onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om dit gedeeltelijk zelf te doen. Er zijn namelijk kant en klare systemen die je kan aanschaffen en zelf bevestigt op je wand. Het stucen zal ik wel moeten uitbesteden, maar dat is een tweede zorg.
Zo kwam ik eBoard tegen waar dan weer tegelstrips over moeten of Polystuc.
Maar misschien zijn er wel andere mogelijkheden.
Ik zit nog wel met de uitdaging dat:
- Regenpijp (bij de poortdeur) zal iets naar voren moeten
- De boeidelen zullen moeten worden verwijderd
- Er loopt een goot bij het boeideel, die zal vermoedelijk moeten worden vervangen/verbreed.
- Poortdeur zal ik moeten aanpassen, maar die staat al op de nominatie om te vervangen.
- Onder in het grijze gedeelte heb ik vorig jaar ventilatiemaatregelen laten plaatsen. Dit vanwege een vochtprobleem aan de binnenkant van mijn huis (vermoedelijk gekomen doordat ik de schoorsteen heb weggehaald en daar een koudebrug is ontstaan.
Hebben jullie ervaringen of suggesties die jullie kunnen delen.
Mijn idee is om de buitenmuur te isoleren met platen en pleister daar overheen. Er zijn aannemers die dit kunnen doen (kosten zo’n 5K-8K voor ongeveer 36m2). Voordeel is dat zij de ervaring hebben en je ervan uit kan gaan, dat dit goed gebeurt.
Toch wil ik ook onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om dit gedeeltelijk zelf te doen. Er zijn namelijk kant en klare systemen die je kan aanschaffen en zelf bevestigt op je wand. Het stucen zal ik wel moeten uitbesteden, maar dat is een tweede zorg.
Zo kwam ik eBoard tegen waar dan weer tegelstrips over moeten of Polystuc.
Maar misschien zijn er wel andere mogelijkheden.
Ik zit nog wel met de uitdaging dat:
- Regenpijp (bij de poortdeur) zal iets naar voren moeten
- De boeidelen zullen moeten worden verwijderd
- Er loopt een goot bij het boeideel, die zal vermoedelijk moeten worden vervangen/verbreed.
- Poortdeur zal ik moeten aanpassen, maar die staat al op de nominatie om te vervangen.
- Onder in het grijze gedeelte heb ik vorig jaar ventilatiemaatregelen laten plaatsen. Dit vanwege een vochtprobleem aan de binnenkant van mijn huis (vermoedelijk gekomen doordat ik de schoorsteen heb weggehaald en daar een koudebrug is ontstaan.
Hebben jullie ervaringen of suggesties die jullie kunnen delen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8tKyMMQS1rJ2dpZpcOyNo5XL.jpg?f=user_large)
PSN ID Binloading_nl