Ik hoop dat het bod wat ik pas heb uitgebracht op een andere woning wordt geaccepteerd en de eerste klus die ik dan wil gaan uitvoeren is het dak van buitenaf isoleren.
Het dak is nu van binnen naar buiten: houten planken dakbeschot-pannen.
In mijn huidige woning hebben we het dak, wat eenzelfde constructie was, geïsoleerd met renovatie pir platen. Dat was eenvoudig, platen erop, die hadden aluminium cachering en dus dampdicht. Klaar.
Ik wil het nu in het nieuwe huis dampopen doen maar twijfel over de damp
Ik heb altijd geleerd dat er geen damp in de constructie mag komen, want als dat condenseert dan komt er ellende. Maar als ik ga lezen over damp open isoleren dan zou de opbouw van mijn dak toch gewoon worden: houten planken dakbeschot-dampopen isolatiemateriaal-waterdichte dampopen folie-dakpannen.
Gaat dat dan echt goed?
Iemand dit al gedaan en ervaringen wil delen?
Het dak is nu van binnen naar buiten: houten planken dakbeschot-pannen.
In mijn huidige woning hebben we het dak, wat eenzelfde constructie was, geïsoleerd met renovatie pir platen. Dat was eenvoudig, platen erop, die hadden aluminium cachering en dus dampdicht. Klaar.
Ik wil het nu in het nieuwe huis dampopen doen maar twijfel over de damp
Ik heb altijd geleerd dat er geen damp in de constructie mag komen, want als dat condenseert dan komt er ellende. Maar als ik ga lezen over damp open isoleren dan zou de opbouw van mijn dak toch gewoon worden: houten planken dakbeschot-dampopen isolatiemateriaal-waterdichte dampopen folie-dakpannen.
Gaat dat dan echt goed?
Iemand dit al gedaan en ervaringen wil delen?
Veroordeel niet, verwonder u slechts