Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workharder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-09-2022
Hallo!

Ik vroeg mij af of het vreemd is +- 3 maanden voor het aflopen van jouw contract duidelijkheid te krijgen over een eventuele verlenging?

Ik heb dit al eens voorzichtig proberen te peilen bij mijn leidinggevende maar heb het gevoel dat er nogal omheen gedraaid wordt, en helaas krijg ik geen overtuigende bevestiging of er verlengd gaat worden of niet.

Is dit normaal of kan ik beter alvast gaan solliciteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 19:18
Vraag je het duidelijk of zit je te vissen?

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is je huidige dienstverband?
Wat staat er in je contract over stilzwijgend verlengen en/of aflopen dienstverband?
Wat zijn de wederzijdse opzegtermijnen on je contract?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 21:33
Bij een jaarcontract is het wettelijk 1 maand van te voren pas dat je werkgever moet aangeven of hij het contract niet verlengt, dat gezegd hebbende heeft je werkgever dus nog 2 maanden om niets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ah: Verkeerde overstap gemaakt, blijven of toch gaan zoeken?

Mogelijk dus 6 maanden tijdelijk / op zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workharder
Bob-B190 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:49:
Vraag je het duidelijk of zit je te vissen?
Ik heb het eigenlijk redelijk recht toe recht aan gevraagd, en daar werd gezegd dat ze het nog niet wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workharder
MAX3400 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:50:
Wat is je huidige dienstverband?
Wat staat er in je contract over stilzwijgend verlengen en/of aflopen dienstverband?
Wat zijn de wederzijdse opzegtermijnen on je contract?
Jaarcontract met mogelijkheid tot tussentijdse opzegging. Verder eindigt deze van rechtswege op de einddatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 19:18
Workharder schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:51:
[...]

Ik heb het eigenlijk redelijk recht toe recht aan gevraagd, en daar werd gezegd dat ze het nog niet wisten.
Dan zou ik mijn conclusies trekken, maar ik weet niet wat je positie is: baan, context, etc. Maar in het algemeen, in de huidige markt, lekker rondkijken.

Memento mori

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Workharder schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:51:
[...]

Klinkt alsof je weer graag bevestigd krijgt dat je beter naar een andere baan kan zoeken.

Als je niet tevreden bent met het antwoord: vraag om verduidelijking. En anders inderdaad toch maar eens verder kijken. Het zit je blijkbaar niet lekker, aangezien dit al je 2e topic over deze werkgever is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workharder
Bob-B190 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:53:
[...]
Dan zou ik mijn conclusies trekken, maar ik weet niet wat je positie is: baan, context, etc. Maar in het algemeen, in de huidige markt, lekker rondkijken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Workharder schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:52:
[...]

Jaarcontract met mogelijkheid tot tussentijdse opzegging. Verder eindigt deze van rechtswege op de einddatum.
Dus tijdelijk/bepaald contract. Volgens mij is het dan 1 maand van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workharder
Hahn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:53:
[...]

[...]

Klinkt alsof je weer graag bevestigd krijgt dat je beter naar een andere baan kan zoeken.

Als je niet tevreden bent met het antwoord: vraag om verduidelijking. En anders inderdaad toch maar eens verder kijken. Het zit je blijkbaar niet lekker, aangezien dit al je 2e topic over deze werkgever is.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Solliciteren is niet voor iedereen leuk, maar het hoort er nou eenmaal bij. Ik zou het gewoon doen. Mocht je toch bij je huidige werkgever blijven, dan sta je emotioneel sterker in de onderhandeling over een nieuw contract, omdat je weet dat er alternatieve banen zijn. Als je een concreet aanbod hebt kan je de werkgevers zelfs tegen elkaar uitspelen. Het is hoe dan ook een goede oefening.

[ Voor 4% gewijzigd door TBTL op 13-09-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09 21:41
MAX3400 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:55:
[...]

Dus tijdelijk/bepaald contract. Volgens mij is het dan 1 maand van te voren.
Aanzegtermijn. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TBTL schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:07:
Als je een concreet aanbod hebt kan je de werkgevers zelfs tegen elkaar uitspelen.
Dit klinkt wat kort door de bocht; ik doe even een snelle telling maar mogelijk dit jaar beginnen aan werkgever 5 in 6 jaar? Dat komt op mijn (meer) over dat het beetje god zegene de greep is ipv exact weten en kunnen en willen wat de markt / werkgevers aan vacatures open hebben staan, al dan niet ingegeven door de (minder) sterke schoenen waar in gestaan wordt.
Dat zei ik toch? 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Laatst online: 26-09 21:41
Ik bevestig je
volgens mij
alleen, relax. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workharder
MAX3400 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:14:
[...]

Dit klinkt wat kort door de bocht; ik doe even een snelle telling maar mogelijk dit jaar beginnen aan werkgever 5 in 6 jaar? Dat komt op mijn (meer) over dat het beetje god zegene de greep is ipv exact weten en kunnen en willen wat de markt / werkgevers aan vacatures open hebben staan, al dan niet ingegeven door de (minder) sterke schoenen waar in gestaan.

[...]
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Workharder op 13-09-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
iamerwin schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:16:
[...]

Ik bevestig je

[...]

alleen, relax. :)
Je kan wel 'relax' zeggen, maar je post was wat kort van stof, waardoor ik heel goed snap dat MAX3400 het anders opvatte dan jij het bedoelde (en ik ook overigens). Al had je 'Klopt, [aanzegtermijn]' gezegd, dan was er niks aan de hand geweest ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Immutable
  • Laatst online: 21-09 13:20
Gewoon aangeven dat niemand van onzekerheid houd, en dat je je bij onzekerheid nu al verder gaat kijken. Als ze je echt willen houden reageren ze wel erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Immutable schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:38:
Gewoon aangeven dat niemand van onzekerheid houd, en dat je je bij onzekerheid nu al verder gaat kijken. Als ze je echt willen houden reageren ze wel erop.
Inderdaad. Je kan best naar een werkgever toe flexibel en open opstellen: als er iets te verbeteren valt, hoor je het graag (hoe vaak heb je beoordelingsgesprekken, en wat kwam daar uit?) Ernaast is het ook prima om aan te geven dat je er graag duidelijkheid over wilt, aangezien de tijd ook doorloopt, en wat ze daar eventueel voor nodig hebben om dat te kunnen geven. Dan heb je een constructief gesprek.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Immutable schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:38:
Dit wou ik net typen, ik zal ook duidelijkheid vragen(hou ook niet van losse eindjes) en als ze nog niet durven of niet zeker genoeg zijn zal ik ook verder zoeken. In een gesprek kan zelfs je leidinggevende bijvoorbeeld zeggen dat je wat hem/haar kan blijven maar dat hij niet weet wat HRM doet dan heb je ook nog geen zekerheid maar ben je waarschijnlijk al wel gerustgesteld.
In deze tijd en deze markt zal ik als wg wel iets eerder mensen een vast contract aanbieden voor ze uitvliegen

[ Voor 14% gewijzigd door Honesty op 13-09-2022 18:59 ]

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 50Cent
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-05-2023
Honesty schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:57:
[...]

Dit wou ik net typen, ik zal ook duidelijkheid vragen(hou ook niet van losse eindjes) en als ze nog niet durven of niet zeker genoeg zijn zal ik ook verder zoeken. In een gesprek kan zelfs je leidinggevende bijvoorbeeld zeggen dat je wat hem/haar kan blijven maar dat hij niet weet wat HRM doet dan heb je ook nog geen zekerheid maar ben je waarschijnlijk al wel gerustgesteld.
In deze tijd en deze markt zal ik als wg wel iets eerder mensen een vast contract aanbieden voor ze uitvliegen
Bedrijven (zeker in chemie en zware industrie) maken nu extra hoge kosten. Dit zal zich zeker gaan vertellen in minder opdrachten / kostenreducties. Ik denk dat een vast contract voorlopig geen zekerheidje zal zijn.

Ik ben het dus wel met je eens dat onduidelijkheid, zeker nu, geen fijn gevoel is.
Pagina: 1