Hoe Ziggo en Tenda router verbinden op zelfde netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyler0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-01-2023
Ik heb momenteel de volgende opstelling:
- Begane grond: Ziggo router met bekabelde NAS, een Tenda router en 1 Laptop via WiFi
- Verdieping 1: Tenda router is aangesloten op de Ziggo router. 1 Laptop via WiFi

1) Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn Tenda router de NAS kan bereiken op het bekabelde netwerk?
2) Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn laptop op WiFi op de Ziggo router de NAS kan bereiken?

Ik wil ten alle tijden de bekabelde snelheid behouden en daarnaast de NAS intern via het netwerk kunnen benaderen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je de tenda's als router ingesteld of als accesspoint switch? Je hebt geen drie routers nodig toch, alleen ziggo voor het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat dus. Geen routers toevoegen in router modus. Zet ze allemaal in access point modus en zorg dat ze dus ook geen DHCP meer doen. Dan heb je weer 1 netwerk en kan alles weer met elkaar praten.

Als je dat niet wil om wat voor reden dan ook, dan mag je met statische routes gaan werken zodat je van de afwijkende ip reeksen achter je tenda spul bij het Ziggo hoofdnetwerk kan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

nelizmastr schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 06:45:
...
Als je dat niet wil om wat voor reden dan ook, dan mag je met statische routes gaan werken zodat je van de afwijkende ip reeksen achter je tenda spul bij het Ziggo hoofdnetwerk kan.
Nee, wil je ook niet. Zo'n router heeft een NAT chip om hoge WAN/LAN doorvoersnelheden te halen. Als je NAT uitzet moet de processor dat allemaal doen en valt-ie terug naar zeer teleurstellende resultaten.

Dus ja, we moeten @Tyler0 doorverwijzen naar [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyler0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-01-2023
Soldaatje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 00:55:
Heb je de tenda's als router ingesteld of als accesspoint switch? Je hebt geen drie routers nodig toch, alleen ziggo voor het internet.
WiFi bereik van Ziggo is slecht vandaar de Tenda router (die is bekabeld aangesloten verderop in de woning).

Ik heb Tenda als router ingesteld, Access Point modus. In Access Point modus is toch bedoeld voor hogere WiFi dekking? Ik wil gewoon dat ze op hetzelfde LAN netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tyler0 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:31:
[...]

WiFi bereik van Ziggo is slecht vandaar de Tenda router (die is bekabeld aangesloten verderop in de woning).

Ik heb Tenda als router ingesteld, Access Point modus. In Access Point modus is toch bedoeld voor hogere WiFi dekking? Ik wil gewoon dat ze op hetzelfde LAN netwerk zitten.
Als router OF als Access Point modus? Je zegt nu weer beide.

Als de tenda als AP is ingesteld zal deze dus geen IPs meer uitgeven, om maar een voorbeeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Je kan 2 dingen doen. Je laat je Ziggo router als router fungeren en sluit je beide Tenda's bedraad aan. Daarna stel je de Tenda's in als Access Points. Optie 2 is de Ziggo Router in Bridge mode laten zetten, dan verbindt je Tenda 1 bedraad met de Ziggo Modem en deze stel je in als Router. Op Tenda 1 sluit je je NAS aan en ook Tenda 2, die je in Access point mode zet.

In beide gevallen heb je 1 netwerk waar je bij je apparaten moet kunnen komen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Pagina: 1