Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het systeem wil ik Proxmox VE draaien met daarin tenminste 4 VM's, namelijk 3x Kubernetes nodes (k3s) en 1x pfSense, ik ga de server inzetten als tweede proxmox server voor High Availability van Kubernetes (k3s) en pfSense
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 850,- EURO. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn een aantal componenten die ik tweedehands wil kopen en beschikbaar heb zien staan zoals de processor, RAM en voeding. Zodra ik overtuigd ben dat de samengestelde componenten juist zijn wil ik bovengenoemde componenten op de tweedehands markt kopen, dit om kosten te besparen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien de huidige energie prijzen erg hoog zijn wil ik ook kijken naar energie zuinige componenten, vandaar ook mijn keuze van de Intel Core i5-10500T processor de T variant van i5 processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles moet in een 19 inch 2u case passen. Omdat ik al een server heb in dezelfde case, die ik ook in onderstaande producten lijst heb staan gaan mijn voorkeur naar precies dezelfde Inter-Tech 2U 2129-N, hierin past namelijk ook een normal ATX voeding.
Ga je overklokken?
Nee, dit ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen horen of de gekozen componenten in combinatie goed gaan werken.
Ik zou graag willen weten of de Intel Core i5-10500T en goede keus is, is het bijvoorbeeld wel waard om voor de T variant te gaan of lever je dan heel erg in op prestatie.
Op het systeem wil ik Proxmox VE draaien met daarin tenminste 4 VM's, namelijk 3x Kubernetes nodes (k3s) en 1x pfSense, ik ga de server inzetten als tweede proxmox server voor High Availability van Kubernetes (k3s) en pfSense
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 850,- EURO. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn een aantal componenten die ik tweedehands wil kopen en beschikbaar heb zien staan zoals de processor, RAM en voeding. Zodra ik overtuigd ben dat de samengestelde componenten juist zijn wil ik bovengenoemde componenten op de tweedehands markt kopen, dit om kosten te besparen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien de huidige energie prijzen erg hoog zijn wil ik ook kijken naar energie zuinige componenten, vandaar ook mijn keuze van de Intel Core i5-10500T processor de T variant van i5 processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles moet in een 19 inch 2u case passen. Omdat ik al een server heb in dezelfde case, die ik ook in onderstaande producten lijst heb staan gaan mijn voorkeur naar precies dezelfde Inter-Tech 2U 2129-N, hierin past namelijk ook een normal ATX voeding.
Ga je overklokken?
Nee, dit ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen horen of de gekozen componenten in combinatie goed gaan werken.
Ik zou graag willen weten of de Intel Core i5-10500T en goede keus is, is het bijvoorbeeld wel waard om voor de T variant te gaan of lever je dan heel erg in op prestatie.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10500T Tray | € 234,66 | € 234,66 |
1 | Moederborden | ASRock H570M Pro4 | € 79,- | € 79,- |
1 | Behuizingen | Inter-Tech 2U 2129-N | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Netwerkadapters | Intel Pro/1000 PT Dual Port | € 59,91 | € 59,91 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9i Bruin | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Solid state drives | WD Green SSD M.2 (2022) 120GB | € 26,99 | € 26,99 |
Totaal | € 842,06 |