if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
/f/image/D3yiZZhCRukjKw42CA2zBSDo.png?f=fotoalbum_large)
Geen meme maar vind hem wel passen hier.
[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-06-2025 23:59 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SyCrpm81ZKKGtAOaSAcjWHnP.jpg?f=user_large)
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Yh6vR2o9VedMLfA8oQDgBxKf.jpg?f=user_large)
Hehe borderline much als het echt hun reactie is.
🤣🤣🤣 pic.twitter.com/4RfZcfopFK
— UncleSamsNaughtyFella (@JustAJaneJ) 13 juni 2025
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FWZ1UJtXO883JVBeDP9aEFlZ.jpg?f=user_large)
Daily driver; MB R171 SLK280
Ze zijn gewoon emotioneel over het feit dat ze nu wellicht minder Shahed brommers krijgen van Iran.
mjah, Shaheds maken ze onderhand vooral zelf.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:20:
[...]
Ze zijn gewoon emotioneel over het feit dat ze nu wellicht minder Shahed brommers krijgen van Iran.
Olieprijs omhoog(en olie transport problematisch als het niet snel rustig wordt) en de aandacht van de VS op Israël. Eigenlijk een win-win voor Putin.
Bedoel je civpax (department of civil peace and harmony)?Tens schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:16:
een oopsie van Department of Defense 🇺🇸???
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7xcFt0z35lTrn3nHP5eHzVHM.jpg?f=user_large)
En die op de South Lawn wordt dan zeker een Confederate vlag?

* Stukfruit moest de tweet 5x lezen voordat hij dat stuk tekst pas NIET zag staan
Dat zit wel Schnorr.
Nou vraag ik me natuurlijk af wie er 's avonds aan die paal staat te dansen
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Nah, gewoon wit-blauw-rood.Stukfruit schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:41:
[...]
En die op de South Lawn wordt dan zeker een Confederate vlag?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Hoe werkt zoiets.
Is dat uit voorzorg, voor wanneer shit hits the fan.
Of gewoon direct een optie.
Zou SpaceX en/of Tesla dan niet ten einde zijn als hij in Rusland verblijft.
Ga er maar van uit dat dit niet echt is.NeutraleTeun schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:17:
[...]
Hoe werkt zoiets.
https://www.autoblog.nl/n...olitiek-asiel-aan-7118637
zeg niet voor niks:Russian sources....NeutraleTeun schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:17:
[...]
Hoe werkt zoiets.
Maar zonder Musk kunnen Spacex en Tesla gewoon door, hij is alleen maar eigenaar (heeft beide bedrijven gekocht, niet opgericht). Denk dat de VS regering de bedrijven overigens acuut onteigent mocht het waar zijn.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
[ Voor 95% gewijzigd door teacup op 22-06-2025 21:21 ]
:strip_exif()/f/image/HWBIzRATuHLdSLa82ExDPXEK.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron:
🦝 Remember the kidnapping of the raccoon from the Kherson zoo?
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 23 juni 2025
🦁 So, yesterday, his kidnapper, Oleg Zubkov, a collaborator and owner of the Crimean park "Taigan", had his throat bitten by lions.
❗️He is connected to an artificial respiration apparatus. pic.twitter.com/zHNsnrkTFG
The Queen of the Netherlands mocked Trump's facial expressions. Zero judgment — just pure understanding.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated.bsky.social) 25 juni 2025
(not sure if legit, maar voor een meme is het prima)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Speciaal voor de liplezersYakuzA schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:43:
Trump krijgt de respect die hij verdiend:
[Bluesky]
(not sure if legit, maar voor een meme is het prima)
YouTube: 2 dagen op de NAVO-top: achter de schermen van de Trump-show
Latin capital letter y with diaeresis
[ Voor 110% gewijzigd door defiant op 05-07-2025 01:08 ]
Russians are battling grok pic.twitter.com/CBXnP081dP
— Mira of Kyiv 🇺🇦 (@reshetz) 8 juli 2025
:strip_exif()/f/image/QcjUDU1SlRlhUundC951R0rA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6y0ceMwdQhHHwWeq4tiXHSMu.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron:
https://t.co/dZeJxWPrax pic.twitter.com/LUzksZ6oJk
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 14 juli 2025
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Zonder de doorklik info is ie wat cryptisch
Trump on Putin: “I go home and I tell the First Lady, ‘you know I spoke to Putin today, we had a wonderful conversation,’ she says ‘oh really? Another [Ukrainian] city was just hit.’” pic.twitter.com/bjYyuFUIDP
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 14 juli 2025
PSN
Context link is dood

Met wat meer bronnen die de informatie ook brengen zou het in het dagelijks topic kunnen. Met alleen een Reddit post is de info nog wat te dun.
[ Voor 140% gewijzigd door teacup op 17-07-2025 20:24 ]
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
I am dying from laughter! We successfully memed our way into getting Russian State TV to talk about Melania Trump as an agent of Ukraine! pic.twitter.com/XU8ypcvUgy
— Jake Broe (@RealJakeBroe) 17 juli 2025

Video: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/uP9rq61tuh
Heb je een directe link?gise schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 07:02:
Rusland probeert een oversteek over de Dnipro rivier (onbekend waar)
Video: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/uP9rq61tuh
Deze werkt mij niet.
als ik de link open (en dan vlak voor de waarschuwing dat het 18+ is omdat ik niet ben ingelogd) zie je de tekst staan dat de media is verwijderd door de moderators van R/combatfootage.NeutraleTeun schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:03:
[...]
Heb je een directe link?
Deze werkt mij niet.
https://old.reddit.com/r/..._id=Yp9ZnKvZwsDHbZKrQLPOv
met dank aan @servies
[ Voor 24% gewijzigd door Fraggert op 31-07-2025 11:38 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Is nog steeds aanwezig, je kunt 'm bekijken door "www" in de url te vervangen door "old"Fraggert schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:07:
[...]
als ik de link open (en dan vlak voor de waarschuwing dat het 18+ is omdat ik niet ben ingelogd) zie je de tekst staan dat de media is verwijderd door de moderators van R/combatfootage.
Maar dit hoort eigenlijk niet in dit topic thuis....
thnksservies schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:32:
[...]
Is nog steeds aanwezig, je kunt 'm bekijken door "www" in de url te vervangen door "old"
Maar dit hoort eigenlijk niet in dit topic thuis....
bij deze:
https://old.reddit.com/r/..._id=Yp9ZnKvZwsDHbZKrQLPOv
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik krijg dus geen filmpje te zien. En daar was de vraag voor de directe link voor.
[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 31-07-2025 12:07 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Lijkt er op dat de video inmiddels verwijderd is daar helaas, waarschijnlijk omdat het niet voldoet aan “combat footage”NeutraleTeun schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:06:
De link werkt wel, maar de redirect in de Reddit post doet het voor mij niet.
Ik krijg dus geen filmpje te zien. En daar was de vraag voor de directe link voor.
Wat er te zien was waren 4-5 (rubber)boten, eentje geeft gas en vaart in de flank van een andere boot waardoor hij er boven vast komt te zitten, die boot geeft vervolgens gas waardoor hij weer een andere boot raakt, eronder duikt en die boot laat omslaan, vervolgens raakt de boot van de filmer ook nog betrokken en is er alleen nog maar chaos en geschreeuw.
Benny Hill muziek eronder had niet misstaan. Hopelijk komt het filmpje nog via een andere bron beschikbaar.
Edit: hier via Telegram te zien: https://t.me/r_combatfootage/39269
[ Voor 3% gewijzigd door gise op 31-07-2025 13:38 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Lki52O3fAdKISTqKxQQJZLNx.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door teacup op 11-08-2025 19:19 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Trump: “I’m going to Russia on Friday to meet with Putin.”
— WarTranslated (@wartranslated) 11 augustus 2025
Where? pic.twitter.com/3Twxu2oUES
Je hebt 11 likes, maar ik zal toch niet de enige zijn die hem niet helemaal goed begrijpt?
Is de kleur van de auto relevant? Waarom zijn het eenden?
En de vorm van het gebouw op de achtergrond, doet bij mij suggereren dat ze van achteren zijn genomen... Of moet het een middelvinger voorstellen?
Maar echt begrijpen doe ik m nog niet
Dit was in ieder geval hoe ik hem interpreteer. En ja dat vond ik grappigOssi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:29:
[...]Of moet het een middelvinger voorstellen?
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
😅 AI videos of Budanov's work in Alaska have already appeared in the Ukrainian segment of the Internet.
— MAKS 25 👀🇺🇦 (@maks23.bsky.social) 14 augustus 2025
PSN
🇺🇸🇺🇦 Hillary Clinton said she would nominate Trump for the Nobel Peace Prize if he ends the Ukraine war without letting Russia keep seized territory. pic.twitter.com/fMlVQ1GfzJ
— The Ukrainian Review (@UkrReview) 15 augustus 2025
:strip_exif()/f/image/b5IVplNsN8AT5iXmjU8Eu1hw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door gise op 16-08-2025 13:06 ]
Een paar simpele regels:
-Dit topic is er voor memes en andere grappige dingen, niet inhoudelijke discussie over de oorlog.
-Geen gruwelijke beelden.
-Check even of wat je post geen onzin is.
-Geen Russische propaganda. We zijn hier simpelweg niet neutraal in.