Goedkope, betrouwbare tonerprinter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik zoek een?
Ter vervanging van mijn inktjetprinter zoek ik een nieuwe. Omdat ik het gehannes met inktjet moe ben denk ik dat een laserprinter geschikter is. Het moet een all-in-one (kopiëren/scannen) zijn. Kwaliteit hoeft niet super te zijn. Wifi is wel een flinke pré.

Wat is je budget?
Maakt niet heel veel uit. Als een printer van pakweg €150 voldoet des te beter, als het verstandiger is iets meer te besteden dan is dat niet echt een probleem. Een printer uit het hogere segment biedt verder weinig voordelen voor wat ik zoek denk ik.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Na mij slechte ervaringen met mijn hudige Brother had ik eigenlijk het idee om geen Brother te nemen, maar in de pricewatch komen die toch weer naar voren. En dat is ook wel heel erg N=1 gedacht natuurlijk :+

Kijkende naar de pricewatch is het qua reviews niet heel erg dik gezaaid. Deze voldoet in principe aan alle eisen...

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Printen vanaf onder meer PC (windows 10) en laptop. Voor gewoon gemiddeld gebruik denk ik zo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:53
Ik heb een eenvoudig laserprintertje van HP (de nu niet meer leverbare HP LaserJet Pro M15a), voor scannen gebruik ik Google Docs op de telefoon - dat werkt prima als er geen hoge eisen aan kwaliteit van scans zijn. Neem daarbij dan een wel leverbare eenvoudige HP - bv een van deze https://tweakers.net/pricewatch/compare/1796378;1790730/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@wimderon Cartridges zijn net als bij inktjet erg duur en veel merken proberen inkt/tonerconcurrentie te frustreren met chips en dergelijke.

Bij toner kan er ook afvaltoner zijn, vooral als de printer zichzelf probeert schoon te maken als je de printer aanzet. Dan gaan de kosten per pagina rap omhoog. Toner is dus niet altijd een goede optie.

Bij kleur moet je opletten dat de printer door blijft werken als er een kleurcartridge leeg is. Het stoppen met printen zou in zo'n geval wat mij betreft op de lijst oneerlijke handelspraktijken mogen staan.

Het aantal prints die je gaat maken is een van de belangrijkste elementen bij kiezen. Dat bepaalt welke printer verstandig is om aan te schaffen.

Voordat ik een printer koop zou ik eerst op amazon slechte reviews doornemen. Sommige van die reviews gaan over daadwerkelijke beperkingen of gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Gewoon op V&A een gebruikte Brother of HP halen.

Vb: V&A aangeboden: HP LaserJet Pro MFP M28w