Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
Hallo allen,

Ik heb een Brother DCP-J4120DW-printer. Nadat de meegeleverde originele cartridges leeg waren heb ik een set huismerk cartridges aangeschaft. Die hebben altijd naar behoren gefunctioneerd, totdat ik recent bij het aanzetten van de printer een foutmelding kreeg voor de zwarte cartridge. De foutmelding is dan: 'kan niet detect.'

In eerste instantie bood het soelaas om de cartridge er uit te halen en opnieuw erin te doen, maar ook dat lost het probleem nu niet meer op. Ik had nog eenzelfde (nieuwe) cartridge liggen, maar toen ik die probeerde bleef dezelfde foutmelding terugkomen. Iemand enig idee waar het probleem kan liggen en wat te doen?

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
Werken originele cartridges wel?
Misschien heeft de printer stiekem een update gedaan om namaak cartridges te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Hell-Slave schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:59:
Werken originele cartridges wel?
Misschien heeft de printer stiekem een update gedaan om namaak cartridges te blokkeren.
Ik heb geen originele cartridges om dat te kunnen proberen ;(

Het lijkt me echter dat dit het niet is, omdat hij de kleurencartridges wel herkent, of kan dit evengoed het probleem zijn als het alleen bij de zwarte voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien is de chip van de cartridge stuk gegaan, of vies geworden. Je kunt hem schoonmaken met een licht vochtige doek, of nog beter schoonmaakalcohol.

Anders toch even een originele cartridge aanschaffen om het uit te sluiten.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
PD2JK schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:17:
Misschien is de chip van de cartridge stuk gegaan, of vies geworden. Je kunt hem schoonmaken met een licht vochtige doek, of nog beter schoonmaakalcohol.

Anders toch even een originele cartridge aanschaffen om het uit te sluiten.
Dan zouden er 2 cartridges stuk zijn gegaan want er is een ander (nieuwe) huismerk cartridge geprobeerd.
Kan zijn dat een contact in je printer kop geen goed contact meer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Hell-Slave schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Dan zouden er 2 cartridges stuk zijn gegaan want er is een ander (nieuwe) huismerk cartridge geprobeerd.
Kan zijn dat een contact in je printer kop geen goed contact meer maakt.
Kan ik daar iets aan schoonmaken en zo ja, waar/wat dan precies :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
wimderon schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Kan ik daar iets aan schoonmaken en zo ja, waar/wat dan precies :$
Waar de gouden contacten zitten, bij die van jou zitten ze bovenop de cartridge. (Als ik het goed gezien heb)
Kijk ook in de printer (Waar de cartridge in gaat) of de contacten niet beschadigd/vies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Ik heb van alles geprobeerd schoon te maken en te kijken of ik ergens onregelmatigheden zag. Helaas zonder resultaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Iemand een aanrader voor een degelijke vervanger (die ook kan kopiëren/scannen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Of ben ik voor dat laatste op de verkeerde plaats hier :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
We schijnen op deze mooie site iets te hebben dat heet Pricewatch, waar al je wensen kunt invoeren en dan ook kan kijken wat mensen ervan vinden in de vorm van een review. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:37
Heb dezelfde printer en dit akkefietje ook eens gehad met de zwarte cartridge. Heel vaak erin / eruit en opnieuw starten heeft het toen verholpen.

Alleen om er daarna achter te komen dat inmiddels de printnozzles verstopt zaten.

Die dan weer schoongemaakt en het printertje spuugt weer pagina’s zoals nieuw

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:37
boredgeestje schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:13:
Heb dezelfde printer en dit akkefietje ook eens gehad met de zwarte cartridge. Heel vaak erin / eruit en opnieuw starten heeft het toen verholpen.

Alleen om er daarna achter te komen dat inmiddels de printnozzles verstopt zaten.

Die dan weer schoongemaakt en het printertje spuugt weer pagina’s zoals nieuw
Gisteravond hetzelfde probleem en al googlend kwam ik weer op mijn reactie hier uit.

Wat ik nu quote werkte voor mij ook niet meer.
Wat wel heeft gewerkt is de chip van mijn lege cartridge overzetten naar de nieuwe cartridge die de ‘Kan niet defect.’ fout gaf.

Zal hier zo nog het Youtube filmpje linken wat mij daarbij heeft geholpen:

https://youtu.be/J6jaK5QJRNI?si=6mzBksj2G0KMOMA3

[ Voor 3% gewijzigd door boredgeestje op 28-05-2024 23:44 ]

This post was created with 100% recycled electrons

Pagina: 1