stel YouTube gaat adblock blokkering invoeren wat doe je?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabella
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09-2022
Bij Dailymotion is het helaas al waarheid. Al denk ik wel dat dit vooral een gevecht tegen de bierkaai is net als The Pirate Bay, die addblockers verzinnen wel weer wat om ook die blokkade te omzeilen.

Maar wat gaan jullie doen? (laat ik het voor het gemak stellen dat de blokkade het ook niet gratis omzeilt kan worden)

1. Betalen YouTube premium.
2. Reclame accepteren
3. Stoppen met kijken YouTube.

In de meeste gevallen kies ik er zelf voor om dan maar helemaal te stoppen met het kijken van de video of website. Die reclame maakt mij razend.

[ Voor 15% gewijzigd door Isabella op 09-09-2022 12:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-05 13:38
4. Youtube Vanced gebruiken of een ander alternatief wat nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabella
Ik wil YouTube op de PC gebruiken (Windows/Linux) niet op Android.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:10
Betalen voor premium

*knip*
Geografische omzeiling is niet toegestaan om te bespreken.

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 18-09-2022 15:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
In dit lijstje zijn voor een hoop platformen alternatieven te vinden, waaronder voor YouTube. De lijst bevat zowel online, als self-hosted oplossingen.

In deze oplossingen zitten vaak handigheden, zoals het automatisch skippen van sponsor-blocks, blokkeren van ads etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Sito op 09-09-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabella
*knip*
Quote en reactie verwijderd

[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 18-09-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
1. Alles proberen om die reclames alsnog weg te krijgen
2. Als 1 niet lukt, YouTube niet meer gebruiken

Ik zit soms per ongeluk wel eens in de Android app van YouTube of een browser zonder addblocker, en dan zit je geregeld 2 minuten naar reclames te kijken voordat je een filmpje kan zien. Niet te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
Niets, ik heb al YT Premium Lite voor €6,99 p. maand.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
YouTube premium nemen.
Je kijkt de content, dus daar moet iemand voor betaald worden. Ik weet dat schoftelijk veel winst maken maar het heeft wel het grootste aanbod op 1 locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabella
Emgeebee schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:47:
1. Alles proberen om die reclames alsnog weg te krijgen
2. Als 1 niet lukt, YouTube niet meer gebruiken

Ik zit soms per ongeluk wel eens in de Android app van YouTube of een browser zonder addblocker, en dan zit je geregeld 2 minuten naar reclames te kijken voordat je een filmpje kan zien. Niet te doen.
Vooral die supermarkt reclames vind ik vreselijk, waar toch al veel te veel reclame voor is.
Op straat zie je daar immers ook al reclame voor in de vorm van boodschappentassen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik ben misschien één van de weinige, maar ik betaal voor YouTube Premium family abonnement. Mijn kinderen zien bijna geen reclame meer, niet op televisie want alles is streaming en niet op YouTube. Dat is voor mij wel wat geld waard, zeker omdat je in deze wereld niet zonder YouTube kan als jongeren.

Ik heb wel Spotify vervangen met Youtube Premium, en dan is het maar 2€ extra voor een family abbonement. 14.99€ tegen 16.99€

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:32
Ik betaal hier ook voor Youtube premium, is het absoluut waard.
Heb daarnaast nog deze plugin, die skipt ook nog eens alle promoties binnen videos over. Heerlijk!

Zeggen dat je gaat stoppen met Youtube lijkt mij nogal een leugen. Gezien de hoeveelheid content die daar (gratis) op te kijken is, is er niet echt een alternatief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26

Oekol

waka waka hey hey

*knip*
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 18-09-2022 15:10 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabella
Flapperbol schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:59:
Ik betaal hier ook voor Youtube premium, is het absoluut waard.
Heb daarnaast nog deze plugin, die skipt ook nog eens alle promoties binnen videos over. Heerlijk!

Zeggen dat je gaat stoppen met Youtube lijkt mij nogal een leugen. Gezien de hoeveelheid content die daar (gratis) op te kijken is, is er niet echt een alternatief.
NPO gemist? (al vind ik dat een brakke dienst) Digitenne FTA (gratis opnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:32
Isabella schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:30:
[...]

NPO gemist? (al vind ik dat een brakke dienst) Digitenne FTA (gratis opnemen)
Die twee diensten bij elkaar hebben nog geen 1% van de hoeveelheid content die op Youtube staat.
Ongeacht welk (niche) onderwerp je zoekt, op Youtube kan je van elk onderwerp tal van video's vinden.

Toegegeven, soms moet je even zoeken tussen alle schreeuwers/clickbaits naar kwaliteit video's, maar qua kwantiteit komt geen enkele andere dienst in de buurt.
(Maarja, kwaliteit is op Nederlandse zenders ook ver te zoeken. Daar geldt hetzelfde: Clickbait trekt kijkers/geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-05 11:10
Ik kijk nauwelijks YouTube, dus als ze mij willen weren dan doen ze dat maar.

Mijn vriendin, die zou wel een abonnement moeten nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:18
Pihole zetten in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 11:56
Ik denk dat als Google echt wil dat je ads kijkt, ze makkelijk adblockers en Pihole kunnen detecteren. Dan kan je filmpje gewoon niet afspelen totdat je de ad hebt gezien, bijvoorbeeld.

Ik kijk nu al regelmatig met ads maar YT premium zit ik af en toe ook te overwegen. Maar ja, heb al abonnementen genoeg eigenlijk en dan zit je ook nog speeds naar sponsored content te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Isabella schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:51:
[...]

Vooral die supermarkt reclames vind ik vreselijk, waar toch al veel te veel reclame voor is.
Op straat zie je daar immers ook al reclame voor in de vorm van boodschappentassen.
Tja, of je nou buiten bent (en geen YT kijkt) of binnen zit (en geen tassen in de stad ziet); je exposure voor supermarkt neemt niet ineens toe/af. En als jij ineens op YT heleboel gaat kijken over, bijvoorbeeld, auto's, dan heb ik gemerkt dat "thuis" andere leden in het huishouden ineens ook auto's te zien krijgen in iets als hun Facebook-tijdslijn. Andersom, kijkt iemand de hele dag op Aliexpress naar make-up, heb je kans dat iemand anders in het huishouden ook ineens make-up suggesties krijgt in de Ali-app.

Mis een beetje waar je heen wilt met het topic; volgens mij is het al sinds jaar & dag bekend dat "hoe bekender een platform is", je meer "waard" bent voor adverteerders. Dus je kan het ook omdraaien: als je minder YT kijkt (en de rest van de wereld met jou), is er een kleinere kans dat grote adveerders geld op tafel leggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:04
Isabella schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:51:
[...]

Ik vind de reclames allemaal niet zo'n probeleem.
Wat ik wel een probleem vindt is dat het volume ALTIJD 3 KEER LUIDER IS DAN HET FILMPJE!

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb al lange tijd YouTube Premium, dat bevalt gewoon goed :)

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb nog geen oplossing gevonden voor tegen yt ads op m'n pihole... Als jij dat wel hebt, doe even een pm?
(mag hier niet besproken worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:17
Youtube Premium hier. Advertenties zijn kut. Je word er letterlijk mee kapot gegooid. Voor al het overige internet gebruik ik Pihole en een eigen DNS server. Heerlijk reclame vrij internet. Het is alleen voor Youtube praktisch niet in te zetten. Vandaar dat ik daar een premium abbo heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 15:33
Heb zelf ook al ruim een jaar of 2 youtube premium - alhoewel het via een vpn zowat freemium is.

Gewoon even doen alsof je in een land zit waar de currency weinig waard is en daar maar van profiteren, betaling kan naar mijn weten gewoon via paypal / cc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
Hier gebruik ik Firefox, zie eigenlijk nooit ads.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59
Heb al tijden YouTube Premium, begon het music en toen het kon premium genomen.

Vind het niet zo gek te betalen voor iets dat ik veel gebruik (en dat doe ik wat betreft zowel music als youtube).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Wat zeg je ervan om de adblocker gewoon uit te zetten? Zonder die reclamespotjes, zou de content op YouTube namelijk niet langer gratis getoond kunnen worden. Met een adblocker ontneem je feitelijk iemands zijn broodwinning.

Of mag ik jouw services ook gratis komen afnemen? Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ga ervanuit dat je daar wel gewoon betaald voor wilt worden. Dus neem dan gewoon een premium abonnement, als je reclames zo irritant vind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:19

J2S

Ik ga de werkwijze van Alphabet niet belonen door ze geld te geven. Ze proberen op allerlei (slinkse) wijzen zich als standaard in ieders leven te installeren en daar wil ik niet verder aan meewerken. Ik kijk naar wat self hosting dingen om me verder van hun services te scheiden, en wellicht een abonnement voor Nebula, daar zitten wel de meeste kanalen die ik waardeer.

Maar ik ga geen reclame accepteren, wordt je op straat al telkens meer mee doodgegooid. En de meeste reclame is er niet om nieuwe producten mee onder de aandacht te brengen, maar gewoon de cultuur proberen te beïnvloeden door met geld te strooien.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:44
J2S schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:04:
Ik ga de werkwijze van Alphabet niet belonen door ze geld te geven. Ze proberen op allerlei (slinkse) wijzen zich als standaard in ieders leven te installeren en daar wil ik niet verder aan meewerken. Ik kijk naar wat self hosting dingen om me verder van hun services te scheiden, en wellicht een abonnement voor Nebula, daar zitten wel de meeste kanalen die ik waardeer.

Maar ik ga geen reclame accepteren, wordt je op straat al telkens meer mee doodgegooid. En de meeste reclame is er niet om nieuwe producten mee onder de aandacht te brengen, maar gewoon de cultuur proberen te beïnvloeden door met geld te strooien.
Inderdaad, product marketing bestaat allang niet meer, het gaat de laatste 10tallen jaren over brand marketing. Proberen consumenten te binden aan jouw bedrijf, zodat ze zich identificeren met wat jij oogt uit te stralen. Gevolg: loyale consumenten. (denk aan Apple, Nike, Hugo Boss, etc. Allemaal bedrijven die een brand / belevenis verkopen en geen losstaande producten).

ik las in een boek (van een ex marketing gast uit London) dat een persoon in een grotere stad gemiddeld 2000 (!) reclameuitingen per dag tegenkomt. (zowel billboards, als het logo op je magnetron als het merk van de auto voor je in de file). Het is allang geen eerlijke wedstrijd meer tussen de consument en de reclame industrie, die allerlei psychologische middelen inzetten om jouw weerstand tegen een aanschaf zoveel mogelijk af te breken. (wat mede dankzij neurologie en hersenonderzoek steeds verfijnder wordt).
Het moge duidelijk zijn dat ik zeer kritisch sta tegenover reclameuitingen en ik doe er dan ook alles aan om ze te ontlopen (zover dat kan). Reclame om je nieuwe product vol trots te verkondingen, dat is prima. Maar niet op de manier van de afgelopen 20-30 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Marco-Peters schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:11:
Wat zeg je ervan om de adblocker gewoon uit te zetten? Zonder die reclamespotjes, zou de content op YouTube namelijk niet langer gratis getoond kunnen worden. Met een adblocker ontneem je feitelijk iemands zijn broodwinning.

Of mag ik jouw services ook gratis komen afnemen? Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ga ervanuit dat je daar wel gewoon betaald voor wilt worden. Dus neem dan gewoon een premium abonnement, als je reclames zo irritant vind.
Product placement (microfoons etc)
Sponsored access (Efteling, Walibi)

Hoe meer subscribers hoe meer inkomsten en toegang uit dat soort zaken, goeie content is dus het aller-aller belangrijkste.

Daar hoef je geen ad inkomen voor te hebben, waarvan de meeste revenue naar Google zelf gaat.

Je kan als content creator ook geeneens kiezen wat voor Ads er tussen je filmpje doorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Vorkie schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:47:
[...]

Hoe meer subscribers hoe meer inkomsten en toegang uit dat soort zaken, goeie content is dus het aller-aller belangrijkste.

Daar hoef je geen ad inkomen voor te hebben, waarvan de meeste revenue naar Google zelf gaat.

Je kan als content creator ook geeneens kiezen wat voor Ads er tussen je filmpje doorkomen.
Content creators kunnen niet kiezen welke ads ze voor/na/tussen hun video's krijgen, maar ze kunnen wel instellen óf ze die ervoor, ertussen of erna willen (of alledrie). En YouTube pakt 45% van de ad revenue, dus niet 'het meeste' ;)

En wat is nou uiteindelijk je punt met deze post? Dat ze ook zonder die ads van YouTube zelf zouden kunnen, omdat er andere manieren zijn om geld te verdienen voor YouTubers? Voor sommigen zal dat grotendeels waar zijn, maar als je eens kijkt naar wat video's waar mensen uit de doeken doen hoeveel geld ze verdienen, dan zijn YouTube ads vaak nog een aanzienlijk deel daarvan (misschien geen 80%, maar al snel tientallen procenten). Daar zouden ze eventueel misschien wel zonder kunnen, maar ik gok dat jij ook liever niet 20% van je salaris in zou willen leveren.

Het heikele punt met ads is vooral dat ze steeds minder opleveren per stuk/minuut, en het er dus steeds meer moeten worden om hetzelfde te verdienen. Waar je vroeger 1 pre-roll ad kreeg, zijn dat er nu al snel 2 of 3, soms van minuntenlang. En dan krijg je ze ook nog tussendoor. En achteraf.

* Hahn kijkt heul veul YouTube en heeft sinds een paar maanden maar YouTube Premium genomen :P (En Spotify opgezegd om te compenseren :+)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 20:49
[...]

En de infrastructuur en het personeel van Google, die zijn gratis? Logisch dat er een flink deel van de inkomsten heen gaat. Wat is dat toch met mensen die denken overal maar gratis gebruik van te moeten kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik stel dat content amper goed kan zijn als er (goed zichtbare en/of 'on topic', zoals specifieke make-up in een make-up tutorial) product placement of sponsored access is. Het is dan geen content creator meer, maar een een influencer = reclamemaker. Je kijkt naar 100% reclame in plaats van reclameblokken vooraf en halverwege.

Liever 'echte' ads + onafhankelijke content creator. Dan nog liever dat die dan zelf ergens een blokje heeft om zelf expliciete reclame te maken voor een sponsor. Lindybeige doet dat zo goed dat ik zelfs nooit de behoefte heb door te scrollen.

-

En als er dan te veel ads komen om de content nog interessant genoeg te laten zijn, dan ben ik weg.

Non-skippable ads in spraak of video zuigen, kost me mijn tijd waar ik bij ads in tekst gewoon kan doorscrollen. Dat ik bij scrollen dan de ad-boodschap meekrijg vind ik acceptabel, dat ik bij podcast of video verplicht moet wachten tot de echte content komt niet. De ads in Black mirror's 15 million merits waren een waarschuwing, geen hoopvolle boodschap voor influencers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:21
Ik kijk graag YouTube op de tv. Elke keer 10-30 seconden reclame vóór een video, vaak ook nog één of twee reclames tijdens de video en als je niet op tijd doorklikt naar de volgende video, mag je ook weer reclame kijken. Schijt irritant. Ik ga er zeker niet voor betalen, want wéér een streamingsdienst, maar je wordt bijna verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Hahn Klopt, ze kunnen de "waar" kiezen en niet de "wat". Ook niet de lengte. Een doorn in het oog, als je bijvoorbeeld een PP doet van Make-up van Merk X, gebeurt het wel eens dat Merk Y ervoor of erna zit... en ja, daar is je PP sponsor niet blij mee.

@diabyte Ik, als jarenlange NL YT Premium betaler ben dan wel overgestapt naar YT Family via India, zegt nergens dat iemand niet hoeft te betalen voor kwaliteit content.

@F_J_K Djamila, Nicky tutorials, Mr Beast, allemaal content waarbij sponsoring belangrijk is, maar wel op hun eigen manier :)
Ondertussen kan je op Twitch ook een aardig zakcentje verdienen, idem daar, hoe gekker hoe meer kijkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Op mijn tablet tolereer ik de ads op YouTube vooralsnog, maar ik vind de hoeveelheid en lengte wel te ver doorgeschoten de laaste paar jaar. Premium vind ik te duur (de NL-prijs iig), dus dat overweeg ik niet. Wanneer ik me teveel erger aan de ads ga ik vanzelf minder/selectiever kijken.

Bij Tweakers zijn wij scherp op de hoeveelheid reclame en monitoren we de 'bannerdruk' (meer mensen die blokkeren zorgen voor een hogere bannerdruk bij mensen die niet blokkeren), maar bij YT lijkt er geen rem op te zitten en lijkt maximalisatie het doel te zijn. Op langere termijn maakt dat je product kwetsbaar voor concurrentie en 'sabotage'.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

YT is simpelweg het cocaïne model in actie, dus minder ads daar zal niet snel gebeuren denk ik.
Het spul blocken ook niet, daar heeft YT het te complex voor gemaakt.

Tegelijkertijd: een adblocker detectie wordt meestal ook vanaf een bepaald domein gedaan, dus als je dat whitelist dan gaat YT in voorkomend geval gewoon vrolijk verder terwijl de rest tegengehouden wordt. Enige wat YT zou kunnen doen is die blockdetectie dan ook vanaf een hoop dynamische domeinen serveren (zoals ze nu met de ads ook doen) om dat weer tegen te gaan. Blijft een kat en muis spel.

Als ze nou iets leverden wat echt onmisbaar was zou ik er wellicht voor betalen. Maar dat doen ze niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vorkie schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:26:
Ik, als jarenlange NL YT Premium betaler ben dan wel overgestapt naar YT Family via India, zegt nergens dat iemand niet hoeft te betalen voor kwaliteit content.
Mwoa. Bij dergelijke lage bedragen moet je niet verwachten dat de acteurs betaald worden. Die ene euro gaat naar de hoster. Betalen via VPN-omwegen en lagelonenlanden doet men puur om ads weg te halen, niet om creators te steunen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:40
Voor zover ik weet blokkeer je dan ook het domein waaruit de video's zelf geladen worden, m.a.w. zowel de ad als de video laadt niet.

Ik hoor heel graag als dit inmiddels anders is/ een ander alternatief bestaat :)

[ Voor 116% gewijzigd door Undeviginti op 11-09-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik heb niks tegen reclame maar wel op de manier hoe Youtube het serveert en wat men serveert. Als ze het zo hard nodig hebben dan maken ze maar een knopje waarmee ik kan aangeven dat de reclames die men anders mij getoond zou hebben kan doorbelasten aan de adverteerder. De meeste youtube filmpjes zijn voor mij 'onkijkbaar' zoveel reclame wordt getoond en ik heb letterlijk nog nooit relevante reclame gezien. Het is domme reclame en ik vraag me af on een adverteerder erbij gebaat is dat ik 10x dezelfde reclame heb moeten kijken in 1 filmpje.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
Gewoon net als nu op het ronde (i) icoontje drukken en de reclame als niet wenselijk wegdrukken. Dan slaat YouTube de reclame over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Lukt ze niet makkelijk, want browsers-extenties filteren dit er eenvoudig uit omdat de reclames in de DOM worden geplaatst. Of ze moeten bij YouTube er een echte streaming van maken. Maar dan kan je ook niet meer de doorklik-mogelijkheid faciliteren.

Ik weet wel in een ver verleden dat YouTube een proef leek te doen met het weren van ad-blockers, maar dat kan net zo goed ook een bug geweest zijn van een ad-blocker. Ik kreeg toen steevast vaak een zwart-videoscherm te zien die weer verdween, die erop leek te hinten dat het een reklameblok verborg.

Op DNS blokkeren zoals PiHole kan doen is echt kansloos, omdat ze de video's ook serveren vanaf hosts die ook gebruikt worden voor de reguliere YT-video's.

Maar ze moeten bij YT wel controleren wat reklames zijn. Ik heb een keer gehad dat een YouTube vlogje van iemand als reclame werd gezien 8)7. En ook een keer een film van een whopping uur die 4 minuten wat uit de lucht kletterende regen liet zien, toen klikte ik maar door wat ik al na 15 seconden kon doen. :P

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 11-09-2022 13:44 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De VPN route heb ik gebruikt om Premium af te sluiten op een speciaal daarvoor aangemaakt account. Maar na 1 jaar mailde Google/YouTube me dat ze mijn account gingen omzetten naar de NL voorwaarden. Toen opgezegd.

Nu kijk ik op mijn Nvidia Shield TV via SmartTubeNext. En op de iPad via de browser van Brave. Ik zie nooit reclame. Mocht dit allemaal niet meer werken, waarschijnlijk de reclame accepteren.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 11-09-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 20:29
Ik download de filmpjes dan, zo groot zijn de meeste video's niet.

Btw, ben net op daily motion geweest en ublock omzeilt die adblock restrictie, dus je kunt gewoon op de site zijn zonder reclame, video's spelen ook zonder reclame af.

[ Voor 57% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 11-09-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44
Toen ik nog in India woonde heb ik een Premium abonnement afgesloten voor €2 per maand ofzo, dus geen last van reclame 😬

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:18
dragon2 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:54:
[...]

Ik heb nog geen oplossing gevonden voor tegen yt ads op m'n pihole... Als jij dat wel hebt, doe even een pm?
(mag hier niet besproken worden)
Dat heb ik niet. Er zijn mensen die het wel werkende kregen hoorde ik van een vriend maar dat is best nog veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Voordat ik YT Premium had, gebruikte ik AddBlockPlus van Eyio in Firefox op de PC. Dat houdt alle advertenties tegen, ook die tussendoor het filmpje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Ik zou maximaal alle alternatieven proberen en anders stoppen met YouTube.

Er gaat geen cent naar Google. Of dat ethisch verantwoord is laat ik even links liggen. Ik heb nogal mijn bedenkingen over hoe Google omgaat met big data en het vergaren daarvan. Als ze daarin veranderen wil ik mijn keuze best heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
Voor een ieder met YT Premium; is dan alles add-free? Dus zowel de normale adds (die normaal onder addblocker zouden vallen) als de adds voor YT content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:33
Devian schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:41:
Toen ik nog in India woonde heb ik een Premium abonnement afgesloten voor €2 per maand ofzo, dus geen last van reclame 😬
Ik was vorige week in India en gekeken om een YT abonnement af te sluiten, kostte tussen de €10-15/maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:13
FlowSnake schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:27:
Voor een ieder met YT Premium; is dan alles add-free? Dus zowel de normale adds (die normaal onder addblocker zouden vallen) als de adds voor YT content?
Alle reclame is weg, dus normale ads op de pagina’s en de ads in de videoplayer.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:32
- Wachten op een addblocker die de blokkade kan omzeilen, zal dan toch altijd een wapenwedloop worden die erg lastig te winnen is voor Alphabet :+

In de hypothetisch situatie dat het echt onmogelijk is dit te omzeilen:
- Significant minderen met het gebruik van Youtube op een paar kanalen die mij echt interesseren na*.

YouTube premium ga ik niet afnemen met als voornaamste reden dat veel kanalen tegenwoordig al zoveel eigen reclame ('this video is sponsered by') toepassen of aan zelfpromotie doen (72% of you are not subscribed) dat ik het gewoon niet waard vind de prijs die ze voor Youtube premium vragen te betalen om alsnog reclame te zien. En dan heb ik het nog niet eens over product placements of Youtubers die beweren een neutrale mening/review te geven maar vervolgens alles gesponserd krijgen qua spullen

YouTube premium via een VPN naar een 3e wereldland ga ik al helemaal niet aan beginnen, je bent volgens de voorwaarden van Alphabet net zo 'illegaal' (als in: Schending van de A/V) bezig als met een add-blocker en je bent ook nog eens makkelijker te detecteren mochten ze ooit gaan handhaven. Slechste van beide wereld wat betreft een keuze tussen addblocker vs Youtube Premium gewoon via NL.

* De paar kanalen die ik echt regelmatig kijk én niet aan eigen reclame of teveel zelfpromotie doen steun ik af en aan via bijv. Patreon.

[ Voor 6% gewijzigd door !mark op 12-09-2022 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Erulezz schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:36:
[...]

Alle reclame is weg, dus normale ads op de pagina’s en de ads in de videoplayer.
Met uitzondering van de reclame, die YT-ers zelf in hun video's verwerken. En dat zijn niet alleen de influencers.
Overigens kan een add-blocker dat ook niet tegenhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door JukeboxBill op 12-09-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:42
JukeboxBill schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:57:
[...]
Met uitzondering van de reclame, die YT-ers zelf in hun video's verwerken. En dat zijn niet alleen de influencers. Overigens kan een add-blocker dat ook niet tegenhouden.
Daar zijn ook weer apps voor, bv: https://sponsor.ajay.app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
newtastyland schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:52:
[...]

Ik was vorige week in India en gekeken om een YT abonnement af te sluiten, kostte tussen de €10-15/maand
Dat is toch echt een fractie daarvan. Aangezien het welvaartsniveau niet zodanig is dat ze bij die prijzen er veel van zouden slijten.

Prijzen zijn aangepast op wat mensen daar kunnen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Daar had ik nog niet van gehoord.
Maar met de manier waarop dat werkt, loop je ook de kans dat alles, waar een ander zich aan ergert, er uit wordt gefilterd.
Ik vind dat soort advertenties doorgaans niet zo erg. Op de kanalen waar ik veel naar kijk zijn dat meestal aanbevelingen voor Nebula, VPN's en dergelijke.

Ik zou graag een filter willen hebben voor alle k*tmuziek, die sommigen luid door het gesprek mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:33
RodeStabilo schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:26:
[...]

Dat is toch echt een fractie daarvan. Aangezien het welvaartsniveau niet zodanig is dat ze bij die prijzen er veel van zouden slijten.

Prijzen zijn aangepast op wat mensen daar kunnen uitgeven.
Correct. Ik vermoed dat ik ingelogd was met NL account 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 09:23
Betalen voor je diensten die je gebruikt.

De boel belazeren omdat je geen reclame wilt kijken... wat zou je er van vinden als google je account sluit, of beperkt in het gebruik van youtube? Zullen ze niet zo snel doen, maar je belazerd de boel wel. Waarom zou google dat dan niet doen he?

En wat zou je er van vinden als ik jou auto kosteloos gebruik, door zonder dat je het weet de autosleutel te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
moonlander schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:40:

De boel belazeren omdat je geen reclame wilt kijken... wat zou je er van vinden als google je account sluit, of beperkt in het gebruik van youtube? Zullen ze niet zo snel doen, maar je belazerd de boel wel. Waarom zou google dat dan niet doen he?

En wat zou je er van vinden als ik jou auto kosteloos gebruik, door zonder dat je het weet de autosleutel te kopieren.
Dat doen ze al. Je kan in de EU nl. geen 18+ video's kijken. Dan moet je via een credit card je ID verifiëren. Nou nee, bedankt. Ik weet dat het met een of andere Europese wet te maken heeft maar het gaat gewoon nergens over. YouTube is nog steeds de enige site dit dit zo doet.

OT; Adblockers blijven gebruiken. Ik wordt gek van al die reclames die door je strot worden geduwd. Buigen en toch betalen beloont alleen maar hun gedrag dus dat weiger ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:19

J2S

Daar zorgt Alphabet / YouTube al voor door je data te minen. Dan kan je nóg meer betalen om de ads achterwege te laten, of je blokkeert ze gewoon.

Met het inkomen van Alphabet zit het wel goed.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aanpassen van kijkgedrag, dat kan zijn door minder te kijken maar ook door elders te kijken. Eigenlijk wat ik nu al doe :) Een aantal kanalen die ik graag bekijk zijn ook op andere platformen zoals Nebula aanwezig. Helaas is verreweg het meeste nog exclusief via Youtube te bekijken.

Ik heb geen moeite om, tot zekere hoogte, voor content te betalen/doneren maar Google betalen vindt ik een lastige. Het liefst gebruik ik Google al zo min mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 12-09-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
ggj87 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:44:
[...]

Dat doen ze al. Je kan in de EU nl. geen 18+ video's kijken. Dan moet je via een credit card je ID verifiëren. Nou nee, bedankt. Ik weet dat het met een of andere Europese wet te maken heeft maar het gaat gewoon nergens over. YouTube is nog steeds de enige site dit dit zo doet.
Dan doet youtube het dus goed, en de rest houd zich niet aan de wet.
OT; Adblockers blijven gebruiken. Ik wordt gek van al die reclames die door je strot worden geduwd. Buigen en toch betalen beloont alleen maar hun gedrag dus dat weiger ik.
Je hebt een keuze: advertenties kijken of betalen. Niks raars aan toch?
Dat je niks aan reclames vind prima, maar google bied je in ieder geval nog een optie aan om reclamevrij te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
moonlander schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:24:
[...]

[...]

Je hebt een keuze: advertenties kijken of betalen. Niks raars aan toch?
Dat je niks aan reclames vind prima, maar google bied je in ieder geval nog een optie aan om reclamevrij te kijken.
Ze duwen het door je strot. Ze laten het ook zien op video's die niet monetized zijn (deden ze eerst niet). Dat vind ik geen goede praktijken en ga ik zeker niet belonen met het afnemen van een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:57
moonlander schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:24:

Hahahahahaha. Nou kom maar door met de wetsartikelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
ggj87 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:33:
[...]

Ze duwen het door je strot. Ze laten het ook zien op video's die niet monetized zijn (deden ze eerst niet). Dat vind ik geen goede praktijken en ga ik zeker niet belonen met het afnemen van een abonnement.
Als je denkt dat alleen google dit doet, dan moet je maar eens naar je supermarkt gaan en kijken hoe ze het daar aanpakken. Die zak uien van 2 kilo kost de supermarkt inkoop nog niet eens 20 cen. Maar ze verkopen het voor 2 euro, en je kunt het goedkoper krijgen door te stelen. Maar dan moet je de consequenties accepteren. Datzelfde voor google, als jij hun platform besodemieterd met een adblocker oid dan moet je ook niet huilen als je account geblokkeerd zou worden. Of juist nog meer advertenties laat zien die agressiever worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Hm, nee. Dat zou hetzelfde zijn als het weigeren van reclamefolders van die supermarkt maar er nog wel winkelen. De supermarkt biedt hun waar te koop aan, YouTube hun site (in beginsel) gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hier geen premium abonnement. Mijn ervaring is dat de advertenties de afgelopen 3 jaar ongeveer zijn verdubbeld. Wellicht is dat persoonlijk maar ik krijg nu heel frequent 2 advertenties. Wat ik doe is continu refreshen als ik een ad krijg totdat ik de kortste krijg en na 1 ad meteen terug en weer op de video klikken, dan krijg je hem meteen.

Maar het is eigenlijk geen doen. Youtube kijken doe ik ook niet als echte ontspanning maar meer uit verveling. Tijd om dit te veranderen. De toenemende ads motiveren mij extra om minder te kijken.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen69
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 22:42
Erulezz schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:36:
[...]

Zolang je het maar niet probeert te casten naar je tv met je chromecast, dan krijg je alsnog reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:56
ggj87 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:06:
Hm, nee. Dat zou hetzelfde zijn als het weigeren van reclamefolders van die supermarkt maar er nog wel winkelen. De supermarkt biedt hun waar te koop aan, YouTube hun site (in beginsel) gratis
Nee. Het is hetzelfde als een TV zender met reclame of een betaalzender zonder reclame.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Wat is er gebeurd met Youtube-Light ?

Het begint de spuigaten te lopen, reclame voor 2X, tijdens het filmpje om de paar minuten reclame, dan ook nog reclame voor de sponsor van de video, en dan ook nog aan het eind.

Ze hebben het expres storend gemaakt om abbos af te sluiten.
Ik heb meerdere keren geprobeert een normaal en light abbo af te sluiten, maar YouTube blijft mijn betaling weigeren en de helpdesk laat niets van zich horen :(

Ik keek daarom bijna geen YouTube meer.

Dus...
all browser met adblocking, en LG TV ge-jailbreked en nergens reclame meer...wat een verademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jurgen69 schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:58:
[...]

Zolang je het maar niet probeert te casten naar je tv met je chromecast, dan krijg je alsnog reclame
Nee hoor?

Toevallig een TV met een lokale, niet ingelogde, app maar ingebouwde Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen69
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 22:42
Losse chromecast, the Ultra, negeert het feit dat je een youtube premium abonnement hebt en geeft van tijd tot tijd reclame door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Argentijns YouTube Premium Family abonnement met 4 vrienden gedeeld, tientje per jaar :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 12-09-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Vorkie schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:42:
[...]

Nee hoor?

Toevallig een TV met een lokale, niet ingelogde, app maar ingebouwde Chromecast?
Ik heb het ook wel eens gehad een avondje. Dit was met een normale, simpele TV en een generatie 2 Chromecast. Ik dacht dat ze eindelijk mijn account hadden geblokkeerd, maar dit was toch niet het geval. Dag daarna niet meer gehad, dus het kan zeker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Je kan goedpraten wat je wilt, maar 3 reclames in een fimpje van misschien 10 minuten is belachelijk.

Maar goed, wat mij betreft prima als ze mijn account sluiten. Sterker nog, daar zijn genoeg tips voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:03:
[...]

Je kan goedpraten wat je wilt, maar 3 reclames in een fimpje van misschien 10 minuten is belachelijk.

Maar goed, wat mij betreft prima als ze mijn account sluiten. Sterker nog, daar zijn genoeg tips voor te vinden.
Het gaat niet om wat belachelijk is, het gaat erom dat er een alternatief is. Dat jij er geen cent voor wil uittrekken betekend dat je reclame moet zien. Of je moet betalen, alles wat daar buiten valt is gewoon crimineel gedrag. Dat kun je vergelijken met wat stelen uit de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Is dit de legit (veilige) versie van vanced?
https://youtubevancedPUNTcom/ (even PUNT ipv . gedaan als het fishy is)

op mn mobiel vind ik wat reclame prima op yt, maar het lijkt nu echt te gek te worden, ik krijg bij elk filmpje reclames voor, halverwege en aan het einde en steeds meer unskippable, Heb geen enkel probleem met 3 of 2x3 sec reclame, maar ad 1 (vid will start after commercial) en dan gelijk nog een reclame, dat drie keer op een kort filmpje gaat me te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 20:11
Premium Lite - individueel: € 6,99/maand. Elke cent waard.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Silent7 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:24:
Is dit de legit (veilige) versie van vanced?
https://youtubevancedPUNTcom/ (even PUNT ipv . gedaan als het fishy is)

op mn mobiel vind ik wat reclame prima op yt, maar het lijkt nu echt te gek te worden, ik krijg bij elk filmpje reclames voor, halverwege en aan het einde en steeds meer unskippable, Heb geen enkel probleem met 3 of 2x3 sec reclame, maar ad 1 (vid will start after commercial) en dan gelijk nog een reclame, dat drie keer op een kort filmpje gaat me te ver
Om exact die reden heb ik Premium. Het is me eigenlijk te duur, maar aangezien dochter en ik toch veel YouTube kijken, is reclamevrij kijken ook wat waard.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Toen ik de topictitel las was ik meteen nieuwsgierig.
Ik heb mijn browser ook een beetje dichtgetimmerd en geef nooit toestemming voor meer dan noodzakelijke cookies. En aangezien ik ook een hekel heb aan indirecte overbodige data verzamelen heb ik ook heel weinig abonnementen of accounts op digitale diensten. Youtube gebruik ik enkel sporadisch.

Mijn verwachting was dat er toch meer Tweakers de optie om te stoppen zouden overwegen.

Nu lees ik dit:
tc982 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:54:
[knip]

Dat is voor mij wel wat geld waard, zeker omdat je in deze wereld niet zonder YouTube kan als jongeren.

[knip]
Misschien is het dat ik ondertussen bijna de 50 aantik en het allemaal niet goed volg maar wat is er zo belangrijk aan Youtube dat het een permanent onderdeel moet zijn van je leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Newpipe werkt niet meer?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:10
Hippocampus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:40:

Nu lees ik dit:

[...]

Misschien is het dat ik ondertussen bijna de 50 aantik en het allemaal niet goed volg maar wat is er zo belangrijk aan Youtube dat het een permanent onderdeel moet zijn van je leven?
Even buiten alle Google bezwaren en verschillende haken en ogen aan mijn statement.

YouTube is de meest directe manier om content te bekijken, er zit niks tussen de maker en zijn publiek behalve YouTube. Lead time van videos is 0 (live) tot enkele dagen en je bent zelf de curator van de content die je consumeert. Ik schat in dat veel jongeren (12-25) meer YouTube kijken dan TV/andere streaming services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
moonlander schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:12:
[...]

Het gaat niet om wat belachelijk is, het gaat erom dat er een alternatief is. Dat jij er geen cent voor wil uittrekken betekend dat je reclame moet zien. Of je moet betalen, alles wat daar buiten valt is gewoon crimineel gedrag. Dat kun je vergelijken met wat stelen uit de supermarkt.
Heb je de wetsartikelen nou al een keer gevonden? :)
n0pe schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:00:
[...]

Even buiten alle Google bezwaren en verschillende haken en ogen aan mijn statement.

YouTube is de meest directe manier om content te bekijken, er zit niks tussen de maker en zijn publiek behalve YouTube. Lead time van videos is 0 (live) tot enkele dagen en je bent zelf de curator van de content die je consumeert. Ik schat in dat veel jongeren (12-25) meer YouTube kijken dan TV/andere streaming services.
Indd, ik heb al 4 jaar geen TV abonnement meer en kijk ook vrij weinig series en films. Vooral veel Youtube,

[ Voor 40% gewijzigd door dehardstyler op 13-09-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik heb mijn browser ook een beetje dichtgetimmerd en geef nooit toestemming voor meer dan noodzakelijke cookies. En aangezien ik ook een hekel heb aan indirecte overbodige data verzamelen heb ik ook heel weinig abonnementen of accounts op digitale diensten. Youtube gebruik ik enkel sporadisch.

Mijn verwachting was dat er toch meer Tweakers de optie om te stoppen zouden overwegen.

Nu lees ik dit:

[...]

Ben zelf 42 en kijk zelf veel naar YouTube, ik leer daar enorm veel mee bij. Over mijn werk, tutorials, als review voor ik iets koop en nog meer. Kinderen hebben die reflex nog harder, die lezen geen artikels meer, die kijken naar youtube filmpjes.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03
De gestelde keuzes van de OP zijn imho veel te extreem. Als er geen adblock meer zou werken, verwacht ik dat ik veel minder YT zou gaan kijken. Op m'n iPad heb ik ook geen adblock en daar zie ik dat ik veel minder snel naar YT ga.

Wellicht dat als toch blijkt dat ik het vaker kijk dan ik dacht dat ik zou doen, een abo zou aanschaffen, maar ik zie dat niet snel gebeuren. Het ligt er ook aan hoe erg de reclame is.

Bij verschillende nieuws/blog sites ben ik al effectief opgestapt omdat ze de boel vol behangde met reclame en ik die meestal checkte op m'n iPad (reclame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Ik ben al ruim over de 50 dus leeftijd heeft er niets mee te maken. Maar op heel veel gebieden bieden contentmakers via Youtube betere content dan via de klassieke kanalen. Al was het maar omdat je voor iedere onderwerp en iedere niche heel veel kunt vinden, iets wat via TV nooit gaat lukken.

Youtube is ook een heel goed kanaal om nieuwe zaken te leren. Zeker in ons vakgebied. Uiteraard zit er net als overal rommel tussen maar er zijn genoeg kanalen waar men diep genoeg op de materie in gaat en allemaal gratis (met reclame uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 19:56
.

[ Voor 97% gewijzigd door kevinmastah2005 op 23-09-2022 17:34 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill

Nu lees ik dit:

[...]

Het heeft met leeftijd niet zo veel te maken, maar vooral met waar je interesses liggen en of je nog niet afgestompt bent met wat de gangbare TV zenders je aanbieden.
Ik ben 72 en vind op Youtube o.a. heel veel filmpjes, documentaires etc. uit het verleden die door de oorspronkelijke studio's, omroepen e.d. al lang gewist zijn, maar door gewone mensen ooit zijn opgenomen van TV en nu op YT zijn gezet.
Zo vind ik regelmatig opnamen van optredens van muzikanten, bands e.d. van vroeger waar ik destijds nooit bij had kunnen zijn of had kunnen zien en nu, ook al laat de kwaliteit te wensen over, heel veel plezier en jeugdsentiment biedt.
Youtube is zoveel meer dan Enzo Knol en andere dergelijken. Als je de moeite doet om selectief te zoeken op YT dan vind je zo veel interessante films en info, waarbij de huidige TV met hun nietszeggende BN-ers het volkomen afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Marco-Peters schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:11:

Kom, laten we nou niet gaan doen alsof Google dit alleen doet om de kosten te dekken. Filmpjes zitten bomvol met reclame. Ze worden er alleen maar rijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Op de pc's en laptop draait een adblocker, dus daar kun je nog prima mee kijken (al kijk ik erg weinig YouTube). Op mijn mobiel gebruik ik al heel lang geen YouTube meer want het is mega irritant.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06

Royz

Kleurenblind!!

Jorgen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:28:
[...]

Om exact die reden heb ik Premium. Het is me eigenlijk te duur, maar aangezien dochter en ik toch veel YouTube kijken, is reclamevrij kijken ook wat waard.
Ik wist helemaal niet dat je Premium met 5 andere accounts kan delen. Wij hebben thuis 4 accounts en dan valt de prijs eigenlijk nog wel mee (of ik lees het even verkeerd)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 19:04
Heel veel minder YT kijken, de reclames duren te lang, de irritatie wordt dan te hoog. Maar ga er zeker niet voor betalen.
Pagina: 1