Klachten over winkel die in pricewatch staat

Pagina: 1
Acties:
  • 4.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-05 10:05
Heb laatst een koop bij el vitas gedaan en bij het annuleren van de aankoop wouden ze me het bedrag niet terug betalen. Schijnbaar als ik verder door lees zijn er heel veel problemen met het bedrijf op dit soort kwesties. Aangezien ik nooit van el vitas heb gehoord en achter hun ben gekomen via tweakers en best hoge vertrouwen heb in tweakers dat ik niet door bedrijven word opgelicht ben ik zeer verbaasd dat de site word aangeraden door tweakers zelf. Ook verkopen ze vaak tv’s en apparatuur die niet voor Nederlandse markt bestemd is dus niet onder garantie vallen. Nu heb ik het naar een claim bij paypal moeten escaleren om mijn held terug moeten krijgen en ze weigeren zelfs op paypal te reageren. Hoe kan het dat dit soort bedrijven op deze site staan.

Dit brengt een slecht imago over tweakers terwijl mensen juist naar tweakers gaan om te kijken waar ze producten kunnen kopen en veilig zijn.

Het is een veel verkomen probleem de laatste jaar en zie steeds meer van dit soort niet zo goede websites opkomen die echt problemen kunnen veroorzaken aan de respectabel bedrijf als tweakers.

Edit: ik bedoel met niet een nederlandsche type die niet voor deze markt bestemd zijn als wel voor nederlandsche markt bestemd. Ze verkopen je een product met een andere typen nummer als die ze aangeven op hun website op de bon staat dus een andere type als wat je krijgt. Dat is dubieus en veel mensen kijken de type nummers o.a. voor tv’s niet na want het is een lang nummer en denken ik geloof het wel. Als je ze erop aan spreekt worden ze volgens veel reviews boos en proberen een verhaal op te zetten dat het geen probleem moet zijn en gewoon werkt. Maar je loopt tegen problemen aan bij garantie waardoor bedrijven als samsung je niet helpen. Omdat je een tv hebt die niet voor deze regio bedoeld is. Ook als producten terug geroepen worden wegens defecten krijg je daar niks over te horen. Ook kunnen met sommige apparaten update problemen komen wegens regio gebonden update’s en sommige apps kunnen niet geïnstalleerd worden.

Dat zijn best grote problemen maar het bedrijf ontkent het.

Paypal heeft ondertussen de claim in mijn voordeel gesloten na veel onduidelijkheid van het bedrijf zelf. Ze hebben niet op PayPal gereageerd met het verzoek voor uitleg over de kwestie.(ze hebben daar 10 dagen voor gehad, ook hebben ze een telefoon nummer die niet in gebruik staat bij paypal in gediend dus zijn ze daarop niet berijkbaar. Niet voor paypal of klanten, dus je moet goed onthouden wat de website is of via tweakers terug zoeken want ze zijn onvindbaar op google op klachten na.) Ze hebben voor in totaal 3 weken moeilijk gedaan voor een terug betaling en leugens verkocht en beloftes niet na gekomen.

[ Voor 43% gewijzigd door iRadja op 10-09-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hier kunnen wij als modjes niets mee @iRadja. Dit is iets voor de Pricewatch afdeling, bij deze dus een tikje die kant uit. Tevens de titel even ontdaan van de onnodige beschuldiging.

Je doelt neem ik aan op El Vidas: https://tweakers.net/shopreview/10385/el-vidas/shopreviews/

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 09-09-2022 11:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• iRadja
Had met paypal afdeling afgesproken om met tweakers contact op te nemen maar nergens stond duidelijk vermeld waar ik heen kon voor dit soort kwesties. Vandaar dat ik het in deze form heb gezet. De eigenaar van het bedrijf(de link klopt) heeft dit al heel vaak gedaan en gaat steeds weer verder onder andere bedrijfsnamen. Hij koopt tv’s in uit het buitenland en verkoopt het in nederland onder andere type nummers. Waaronder geen garantie valt. Ze weigeren nu al 3 weken om terug te betalen en reageren zelfs niet op paypal zelf. Dit is een veel verkomend probleem altijd geweest. Plus geen garantie op producten die langer als 6 uur aan zijn geweest is in strijd met de consumenten bont.

Ook reageren ze alleen toen ik een escalatie heb gezegd bij paypal om dit feit alleen op de mail dat ze me niet kunnen terug betalen omdat er een claim is. Dus dat ik het moet sluiten. Dat zijn geen goede acties. Wat nou als mensen daar in trappen?

Dat zijn scam praktijken.
Of het nou leuk is om te horen of niet, ben wel bijna 400 euro kwijt geweest en had dan kunnen fluiten naar mijn geld.

Moet ik zelf contact opnemen met de afdeling?

• iRadja
En excuses ben nogal boos niet op jullie.
Maar op dit soort praktijken. Veel mensen trappen er in omdat de site veel goedkoper is als de rest. Vaak gaat het om mensen die minder geld hebben die erin trappen. En eindelijk een keer iets nieuws voor zichzelf kunnen halen helemaal blij zijn dat ze het goedkoper vinden en vervolgens jaren later tegen problemen aan lopen omdat ze niet de type nummer hebben na gekeken. Dus geen garantie krijgen of een kapot product binnen krijgen waar ze geen hulp van het bedrijf bij krijgen. En geld terug krijgen een heel groot probleem is. Die mensen hebben geen geld voor een advocaat. Dus zitten met een probleem. Maak me daarom zo boos dat dit kan gebeuren. Dus excuses dat ik meschien wat extreem over kom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht domme opmerking en mogelijk ook afhankelijk van je eigen vervoersmogelijkheden: ze hebben gewoon een bezoek-adres. Wat houdt je tegen om daar tijdens openingstijden eens langs te gaan en met de eigenaar / personeel de zaak te bespreken?

That said, "Dit brengt een slecht imago over tweakers" vind ik wat kort door de bocht; volgens mij worden de Shopreviews (al dan niet terecht) gevuld door klanten en hun mening. Had je dezelfde website / bedrijf even op Google ingetikt, dan staan niet alleen in Google "ook" slechte reviews maar ook klachtenkompas en Radar zijn er al eens mee bezig geweest.

Kan je even iets bondiger opschrijven hoe & waar je nu de claim / klacht hebt ingediend? Want PayPal heeft zeer heldere voorwaarden hoe je met een klacht moet omgaan. En dat ze nu niet terugbetalen (of willen beslissen) doet me inderdaad denken dat je niet de goede procedure daar gevolgd hebt.

Wie weet als je de tijdlijn even kort voor ons kan neerzetten, dat we ideeen en opties hebben om een bepaalde partij aan te spreken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:10
https://tweakers.net/shopreview/permalink/399246/

Zo te zien doe jij het ook niet netjes.
Waarom meteen bij paypal iets indienen?
Je had het toch ook contact met de winkel kunnen opnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRadja
Heb ze eerst gemaild gehad over annuleren van het product. Vervolgens kreeg ik een reactie terug dat ik binnen 6 dagen terug betaald zou worden via bol.com maar had besteld via hun website zelf. Ik was inderdaad stom geweest om het meteen te escaleren omdat ik een slecht gevoel had. Maar vervolgens kreeg ik omdat ik op de mail heb gereageerd dat ik via hun heb besteld niet via bol een mail terug dat ik niet mijn geld terug krijg als ik de escalatie niet stop zet. Vervolgens heb ik paypal gebeld over of ik de escalatie stop moet zetten hun adviseerde me niet te doen want dat zou problemen geven bij aankoop bescherming aangezien de artikel is geannuleerd. Een escalatie is ervoor om samen met de verkoper uit te komen en is nog verder niks aan de hand. Ze weigerde om in paypal te reageren en enige reacties die ik kreeg op de mail was dat ik de escalatie stop kon zetten anders mijn geld niet terug zou krijgen.

Heb dat op aanrader van paypal niet gedaan. Heb ook een mail gestuurd van de uitleg pagina van paypal wat hun konden doen met een escalatie is geen gehoor aan geweest. Vervolgens heb ik ze gebeld en hebben ze afgesproken om voor een bepaalde datum terug te betalen. En anders zouden ze me voor die datum bellen. Is niet gebeurd heb vervolgens nog een paar dagen netjes gewacht voordat ik de escalatie naar een claim heb gezet. We zijn nu een week verder en ze hebben niet gereageerd op paypal die verhaal bij hun heeft proberen te doen over deze kwestie.

Paypal heeft tegen me gezegd als ze voor gisteren 4 uur niet zouden reageren de kwestie in mijn voordeel zullen sluiten dus dat ik mijn geld terug zou krijgen en hun aan paypal terug moeten betalen.

Dat is wat ik telefonisch heb gehoord van paypal.

De mail contact was met de eigenaar, de telefonisch contact was wel fijn verlopen maar met loze beloftes.

Heb zelf nauw contact gehad met paypal omdat ik er heel gestrest van raakte en bang zou zijn voor fouten en hun adviezen opgevolgd.

Ik woon veelste ver weg van de winkel zelf dus het zou me veel geld kosten om op en neer te rijden terwijl het nu door paypal goed word afgerond.

Wat mij uitmaakt is voor mensen die problemen krijgen omdat ze niet via paypal hebben betaald. Of in trappen in de mails waar leterlijk word gezegt. “ wij de claim niet en kunnen en gaan pas over tot terugbetaling als deze ingetrokken is” terwijl het een escalatie was om samen met de verkoper uit te komen dus er was nog helemaal niks aan de hand.

Zelfs de klantenservice van paypal heeft een notitie gemaakt voor verdere onderzoek naar het bedrijf. Want dit zijn dingen die apsolut niet mogen gebeuren.

• iRadja
@Aggressor ik snap je punt was ook niet helemaal juist maar het was alleen een escalatie en dat is om samen met de verkoper uit te komen. Is nog niks ingediend geweest bij paypal. Heb het pas geëscaleerd nadat ze weigerde terug te betalen naar een claim.

• MAX3400

MAX3400

(Nutteloze) tip van de dag: als je voldoet aan de eisen, schaf een creditcard aan. Kost je ergens tussen de 5 en 30 Euro per jaar aan "kosten" maar de meeste creditcardmaatschappijen storten eerst het geld terug, gaan daarna verhaal halen (bijvoorbeeld bij koper en verkoper) en uiteindelijk beslist hun juridische afdeling wie er "wettelijk" gelijk heeft en/of wie welke kosten (al dan niet coulance) gaat dragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36
Maar wat is nou je issue met pricewatch? Ik zie zo te zien echte reviews van echte tweakers die betere ervaringen hebben dan jij. Dat kan toch?

Sterker nog, jouw verhaal komt op mij vooral nogal eenzijdig over. Ik begrijp die shop eigenlijk wel. Je hebt een toezegging en nog tijdens de periode van de toezegging ga jij al escaleren via een ander kanaal. Worst case voor de shop heeft hij jou terugbetaald en krijgt hij daarna gezeik via Paypal.

Kortom ik begrijp je klacht eigenlijk niet. Pricewatch is geen Consumentenbond, het is een “door tweakers voor tweakers” mechanisme zonder garanties

• iRadja
@delpit er was gewoon niks aan de hand geweest ook voor paypal niet als de escalatie (die bedoel is om samen met de verkoper uit te komen dus alleen contact met de verkoper paypal doet hier niks mee) het is alleen een chat openen naar de verkoper toe. Ze hebben niet erop gereageerd. En weigerde over te gaan tot terug betaling. En dat is het probleem geweest. Als ze gewoon netjes terug zouden betalen waren we niet op een punt gekomen dat het een probleem voor hun zou worden of voor mij. Heb alles geprobeerd om met hun eruit te komen behalve dan de escalatie stop te zetten. Want die mag je pas stop zetten als je er samen met de verkoper uit bent gekomen. Maar hun wouden niet tot een overeenkomst komen. (Terugbetaling van een geannuleerde artikel) zo moeilijk is dat niet.

• iRadja
@MAX3400 is een goede tip alleen kan helaas geen creditcard aan. Gelukkig helpt paypal wel mee. En krijg als het goed is ergens volgende week mijn geld terug. Er was gewoon niks aan de hand geweest als ze de richtlijnen van paypal aan hielden.

• iRadja
En damens en heren. Ja ik heb al paar keer gezegd het escaleren was in eerste instantie niet netjes. Maar de verdere afhandeling aan hun kant ook niet. En je kan gewoon in paypal onder de escalatie terug betalen en word de kwestie meteen gesloten. Dus dan was er helemaal niks aan de hand geweest.

• iRadja
@delpit er zijn overal op internet en ook genoeg reviews over verkoop van buitenlandse modellen.(maar worden verkocht als nederlandsche modellen dus niet juiste informatie van het bedrijf zelf) En problemen met terug betaling. Ook onder de andere bedrijfsnamen die de eigenaar heeft gehad. Enige rede waarom ik hiermee kom is opheldering waarom dit soort praktijken kunnen en word aanbevolen door tweakers. Dat er niks is gedaan met eerdere slechte reviews die wat verder onderaan de review pagina staan. Ik snap goed dat dit geen consumentenbond is. Maar als je websites als bedrijf zijnde adviseert en het blijkt hele raare praktijken te hebben word tweakers er wel mee geassocieerd. Hier is al een heel veel problemen geweest met bol plaza met dit bedrijf onder andere namen. En nu gaan ze hier op tweakers gewoon weer verder met klanten bedonderen. Ik kom er nog goed vanaf maar veel anderen zijn er minder goed vanaf gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
heb je al gebeld met ze?
en wat zeggen ze dan?

085 130 1566

[ Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 10-09-2022 11:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

iRadja schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:19:
En nu gaan ze hier op tweakers gewoon weer verder met klanten bedonderen. Ik kom er nog goed vanaf maar veel anderen zijn er minder goed vanaf gekomen.
Sorry maar je bent een beetje blind door je eigen boosheid?

Op Tweakers is er al goed 3 jaar een Shopreview dus je had ze dus ook al 3 jaar lang kunnen terugvinden. Zoals ik eerste schetste, ook andere sites zijn al "jaren" op de hoogte van sommige klachten over de betreffende winkel.

Het is volgens mij bijna 2023 en allicht klinkt het je niet onbekend dat het internet ook gebruikt wordt om mensen op te lichten. Dat je dan (alsnog) een TV bestelt bij een bedrijf met nogal wisselende reviews en Google-resultaten, dat mag je jezelf ook best aanrekenen.

Ik proef een beetje dat je (nu al meerdere keren) Tweakers betrekt bij dit debacle omdat Tweakers ze aanraadt (???) en huisvesr (want Shopreview). Dat vind ik niet terecht want dan kan je dergelijke berichten ook op Google, Trustpilot, etc gaan posten dat "het hele internet" meewerkt om de (web)winkel een platform te geven.

• iRadja
@Aggressor had eerst contact via de mail maar dat was echt alleen maar problematies. Vervolgens heb ik ze gebeld netjes gebleven excusses zelfs aan geboden maar wel duidelijk geweest dat wat er via de mail was besproken ook niet netjes van hun kant is. Ze hadden vervolgens met me afgesproken om voor een bepaalde datum me terug te betalen via de escalatie van paypal of me terug zouden bellen. Heb nog extra paar dagen gewacht na de afgesproken datum en vervolgens een claim ingediend. Omdat de vervolgende afspraken niet waar werd gekomen.

Heb echt via de mail, via paypal en telefonisch geprobeerd om beleefd en meedenken de probleem op te lossen zonder de escalatie te hoeven sluiten. Uitleg gegeven hoe je een terug betaling kan doen via de escalatie van paypal en uitgelegd dat de kwestie dan automatisch zou worden gesloten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aggressor
Ik vind het ook apart dat ze in de tweakers.net pricewatch staan ... maar goed.. tweakers zal wel geld krijgen?

Lees de reviews maar eens op google.

Iemand besteld een LG OLED55CX6 .. dit staat ook op de bon, en vervolgens krijg je een LG OLED55CX3 model .. (buitenlandse type voor de poolse markt)

En als je er om gaat vragen zeggen ze dat er geen verschil in zit .....
Waarom vermeld je dan niet meteen dat het om een OLED55CX3 gaat ... (omdat veel mensen het dan niet kopen)
Dit is gewoon misleiding.

[ Voor 58% gewijzigd door Aggressor op 10-09-2022 12:09 ]

• iRadja
@MAX3400 snap je punt. Maar was op dat moment zo hyper antelsjast dat ik eindelijk genoeg geld bij elkaar gespaard had om voor een verjaardag van een vriendin van me een tv te regelen. Want ze had die ook echt oprecht nodig. Als het nou om mezelf ging had ik minder last van woede want had dan meer zo iets van jammer dan. Maar dit komt nu aan de plezier van mensen waar ik ziels veel om geef dus ja meschien ben ik extra boos.

Punt is nu wel dat ik altijd heb gedacht voor zo lang dat tweakers er is dat je winkels op tweakers kan vertrouwen en zo ook aan andere mensen heb aangeraden.

Veel mensen zoals mij weten dat dus echt niet en gaan eerste instantie niet alle reviews na lopen als de eerste bovenaanstaande reviews goed zijn. En een winkel veel sterren heeft denken de meesten het zit wel goed om vervolgens achter te komen dat een reviews maar kort tijdig mee word genomen in de ster beoordeling. Dus de oudere slechtere reviews niet worden mee genomen. Wat in sommige gevallen fair is maar in dit soort gevallen dus niet.

Ikzelf wist al die dingen dus niet dus ja het maakt me gewoon wel een beetje boos. Niet voor mezelf maar voor anderen.

• iRadja
@Aggressor precies dat zijn de dingen waar ik nu overheen val. Het gaat mij niet zo zeer om mij maar om nog meer mensen die de dupe worden door dit soort praktijken. Dit soort bedrijven zouden niet eens gezien worden als ze niet op sites zoals tweakers staan. Want je kan niet eens hun website vinden via google. En de meeste mensen gaan niet naar de type nummer kijken of nemen met minder genoege omdat ze niet weten wat een tv of aparaat hoort te kunnen. Dus dan komen er goede reviews wegens de lagere prijzen en houd dit soort praktijken tot stand. Ik wil tweakers niet persee verantwoordelijk stellen maar zo krijgen dit soort praktijken wel klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38
iRadja schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:01:
@Aggressor precies dat zijn de dingen waar ik nu overheen val. Het gaat mij niet zo zeer om mij maar om nog meer mensen die de dupe worden door dit soort praktijken. Dit soort bedrijven zouden niet eens gezien worden als ze niet op sites zoals tweakers staan. Want je kan niet eens hun website vinden via google. En de meeste mensen gaan niet naar de type nummer kijken of nemen met minder genoege omdat ze niet weten wat een tv of aparaat hoort te kunnen. Dus dan komen er goede reviews wegens de lagere prijzen en houd dit soort praktijken tot stand. Ik wil tweakers niet persee verantwoordelijk stellen maar zo krijgen dit soort praktijken wel klanten.
Tweakers is ook gewoon een commercieel bedrijf wat geld verdient aan de kliks die in de pricewatch naar de diverse shops gaan. Kortom, tweakers is erbij gebaat dat er op wat voor manier dan ook koopjes op hun site terecht komen (al dan niet terecht) want dat levert uiteindelijk meer kliks op. Er heeft circa 5 jaar (!!!!) Een topic gelopen in dit subforum over maxict welke lage prijzen in de pricewatch zette maar dan hogere prijzen op de site had. Eind vorig jaar is maxict uit de pricewatch gezet maar na een paar weken ook weer toegelaten... het topic is helaas om onbekende redenen op slot gegaan. Je moet het dus uiteindelijk wel erg bont maken wil tweakers ingrijpen... en ik vermoed dat een verkeerde koppeling naar een subtype o.i.d. daar niet genoeg voor gaat zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

stylezzz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:04:
[...]

en ik vermoed dat een verkeerde koppeling naar een subtype o.i.d. daar niet genoeg voor gaat zijn...
Maar dat is het dus niet. Je kan "NL" types kopen bij verschillende winkels dus PW is goed gelinkt. Alleen je krijgt wat anders geleverd zoals een ander typenunmer of een non-EU model.

Hoe kan Tweakers / Beslist / Kieskeurig daar enige vorm van verantwoording voor nemen?

• stylezzz
MAX3400 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:07:
[...]

Maar dat is het dus niet. Je kan "NL" types kopen bij verschillende winkels dus PW is goed gelinkt. Alleen je krijgt wat anders geleverd zoals een ander typenunmer of een non-EU model.

Hoe kan Tweakers / Beslist / Kieskeurig daar enige vorm van verantwoording voor nemen?
Yep... maar dat is een heel andere discussie. Zeker in de tv wereld worden juist heel vaak alternatieve modellen (zoals non-eu) verkocht omdat er een schrikbarende prijsrust word geforceerd op de 'normale' modellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 19:03
Valt wel op dat de eerste pagina op Google reclame is en de opeen volgende pagina's bijna allemaal alleen maar over vrijwel dezelfde klachten gaan.. 8)7

De "bait en switch" zie ik in de klachten erg veel voorbij komen.
Dat het een keertje gebeurt kan ik begrijpen, maar minstens 4 gelijke klachten per maand over een tijdsloop van 2+ jaar dat noemen we geen toeval meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRadja
Dat is dus ook de grootste reden dat ik meteen een notitie in paypal heb gezet dat ik het product echt niet wil. Omdat ze bekent staan om zelfs gebruikte toestellen die kapot zijn naar je toe te sturen. Vervolgens je beschuldigen dat je het kapot heb gemaakt en dan geld niet terug krijgt. Ook krijgen veel mensen te horen als ze hem terug sturen dat ze hem hebben gebruikt dus minder geld terug krijgen. En je zonder op de site aangegeven staat max de apratuur 3 uur mag testen en sons zegen ze 6 uur. Wat zwaar in strijd is met de wetgeving.

Goed nieuws ik heb de claim gewonnen op paypal. Want ze hebben in 10 dagen niet eens op de medewerkers van paypal gereageerd om hun kant van het verhaal te laten horen.

Ook komt er een onderzoek vanuit paypal op hun.

Dus waarom het hier op tweakers zo moeizaam gaat terwijl paypal medewerkers achter hun oren krabben en zegen dat dit scam praktijken zijn en hier voelde ik me even voor gek verklaard.

Er zijn veel problemen met het bedrijf en nog meer bedrijven die eigenlijk geen naam bekendheid mogen krijgen wegens dubieuze praktijken. Je mag geen producten verkopen onder andere type nummers als wat er staat. Andere bedrijven van de heer Edwin want volgensmij is hij ook gebanned van bol.com.

Ik snap dat tweakers zijn handen vanaf wil trekken en het probleem niet wil zien. Maar vind dat een extreem kwalijke zaak. Het geeft de mensen die de site gebruiken een minder goed gevoel en de kans is groot dat je hiermee klanten gaan verliezen als er niet word ingegrepen. Want zo is bol ook veel klanten kwijt geraakt met de plaza gebeuren.

• iRadja
En het is geen aanval naar tweakers alleen el vitas maakt het wel echt extreem bond en lachen zichzelf kapot omdat ze gewoon door kunnen gaan zonder concessies. Omdat ze toch wel op deze manier meer slachtoffers kunnen maken. Je kan gewoon geen producten verkopen die anders zijn als omschreven. Dat is valse marketing. Ook klanten weigeren terug betalen kan ook gewoon echt maar ook echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
iRadja schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:03:

Goed nieuws ik heb de claim gewonnen op paypal. Want ze hebben in 10 dagen niet eens op de medewerkers van paypal gereageerd om hun kant van het verhaal te laten horen.
Mooi dat het opgelost is, nu bestellen bij een beter adres

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• iRadja
@jack zomer was ik ook zeker van plan. Maar moest dit wel uitgesproken hebben. Want er zijn wel een hoop mensen de dupe geweest als ik reviews lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Tja het anders leveren dan besteld is gewoon ruk. Gebeurd het mij gaat de tv terug

Het jou niet onmiddellijk terug betalen vind ik logisch
Anders waren ze nu 2 keer geld kwijt en kunnen hun er weer bij jou achter aan.

• iRadja
@stylezzz nou vind het goed dat max it eraf was gegooid wegens slechte communicatie kwa prijzen want dat kan echt niet. Maar heb wel redelijk goede ervaringen met max it met oplossingen van problemen. (had een defecte moederbord)

In mijn ogen is dit echt een heel groot probleem dat andere producten worden gestuurd dan beloofd word. Je als trash word behandeld. Geen communicatie, of communicatie met leugens. En weigerd terug te betalen of maar een gedeelte terug betaald worden omdat de verkoop prijs minder is terwijl mensen de aparaat niet eens hebben uit gepakt. Wat ook niet op de website word vermeld. Bij coolblue hanteren ze ook die richtlijnen en word ook duidelijk vermeld. Maar dat gaat over beschadigde producten door eigen schuld en is ook heel transparant. Ze zijn niet transparant en als je een probleem hebt word je aan je lot over gelaten en moet je radicale stappen ondernemen om alsnog geen medewerking te krijgen. (Mensen hebben advocaten moeten regelen)

Dit is echt verre van oke.

• iRadja
@jack zomer dat klopt niet ze hadden via de escalatie terug kunnen betalen en was de claim gesloten. Als je een betaling ontvangt via paypal word het op dezelfde manier terug betaald met dezelfde nummers. Dus ze hadden me nooit 2 keer kunnen terug betalen. Lees maar de paypal hulp na. Of bel met ze zoals ik ehm. 4 keer heb gedaan de afgelopen weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Dacht dat je het buiten PayPal terug wou hebben. (Niet goed gelezen)
Dus dan maar 1 keer geld terug .. blijft staan, mooi dat het nu klaar is.

• iRadja
@jack zomer haha geen probleem, sorry werd een beetje geïrriteerd omdat ik hetzelfde verhaal een paar keer opnieuw heb moeten zegen. Nee wou het echt op een nette manier afhandelen heb ze zelfs een handleiding gestuurd hoe ze het via paypal kunnen doen. Geen gehoor van hun erop gehad. Ben blij dat paypal heeft ingegrepen. Want ze waren echt heel hard bezig om me uit mijn geld te werken en had dan een advocaat moeten regelen om dit op te lossen. Dat had me veel geld gekost. Ben gewoon echt bang als mensen in wat ze zeggen intrappen. Want ze zaten echt op te dringen dat ik de escalatie stop zou zetten. Maar ze hebben vaker moeite met terug betalen. Dus ben heel blij dat ik gezond verstand heb gebruikt en niet nog maanden zou moeten vechten.

Hopelijk word hier iets aan gedaan want ik heb geluk. Maar mensen die niet het geluk hebben hebben echt een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRadja
@stylezzz had je bericht niet goed gelezen. Maar het is niet eens dat de koppeling verkeerd gaan. Ze verkopen aparaten met een nederlandsche type nummer. Ook zetten ze de Nederlandsche typenummer op de bon maar je krijgt een heel andere type thuis gestuurd. Vervolgens geven ze een verhaal die niet klopt aan je zodat je de tv houd en gaan moeilijk doen met tv terug in nemen. Ook maak je kans op een bedrag vermindering omdat je de tv hebt uit gepakt. Ookal heb je hem niet gebruikt. Veel dingen zijn raar aan deze webstore. En houden ze regels aan die in stijd is met de wettige richtlijnen. Je moet echt door hoepels heen springen die niet horen te mogen. Ik snap dat tweakers de kliks nodig heeft. Maar ik zie in de toekomst het probleem als dit soort praktijken toe worden gestaan door tweakers zelf en er komt steeds meer lucht van dat er meer bedrijven gaan komen die dit gedrag gaan kopiëren. Dat gaat uiteindelijk de imago van tweakers beschadigen. Ik snap dat er een open markt moet zijn en kansen gegeven moeten worden. Maar ergens moet tweakers echt verantwoordelijk nemen en een lijn trekken. Want wat gebeurd er als er steeds meer mensen dit probleem krijgen? Zouden mensen nog terug komen naar tweakers als ze weigeren dit soort problemen niet serieus te nemen? Niemand staat te wachten om 100de sites af te gaan om te kijken of een bedrijf betrouwbaar is. Vandaar dat er sites als tweakers bestaan en draaien. Omdat de klanten vertrouwen hebben en terug komen wegens het vertrouwen. Dus nee dat bedrijven dit doen is niet tweakers zijn schuld. Maar een waarschuwing dat dit uiteindelijk een ondergang kan worden. @MAX3400 is ook richting jou. Want ik had ook mijn rug om kunnen draaien geen topic kunnen openen. Maar dan draai ik ook mijn rug om naar een groot probleem naar een site die ik voor echt 8 jaar zeker met liefde en plezier heb gebruikt. Het laatste wat ik wil is dat tweakers verdwijnt want het is overzichtelijk en heel fijn met vergelijking van websites op een snelle manier. En ook voor veel mensen.

• MAX3400

MAX3400

Ik zal wel niet snappen waarom je me een waarschuwing wil geven over iets / ondergang, @iRadja

Je laatste lange post is "weer" het valideren dat het niet aan jou ligt? Dat je niet "honderden sites" af moet voordat je info vindt of iets / iemand betrouwbaar is? Dat het de ondergang van sites kan worden van sites? Dat je even (weer) vergeet dat je zegt al minstens 8 jaar hier te zitten (en naar tevredenheid) maar dus letterlijk 2 negatieve reviews in de afgelopen 5 maanden over dat bedrijf dus niet hebt opgezocht? Dat je "weer" Tweakers op de vingers probeert te tikken dat ze dit soort praktijken toestaan?

Sorry, snap out of it. Je zit in een modus die niet eerlijk is naar Tweakers (als bedrijf), naar Tweakers (als informatieverzamelaar) en naar Tweakers (als community).

Jij hebt informatie gemist. Jij hebt "onvoldoende" rondgekeken (ook op Google / Radar / etc). Jij kiest voor een (bekende) betaal-mogelijkheid en leest dan niet de kleine letters / escalatie-voorwaarden. En jij geeft nu anderen de schuld van het linken naar Nederlandse produkten met garantie in Nederland terwijl de leverancier dat dus niet uitlevert uiteindelijk.

Ik zeg dus niet dat het jou schuld is. Maar het is zeker niet de schuld van (onder andere) Tweakers. Maar, allicht, je hebt veel tekst in je keyboard: hoe verwacht je nou dat elke site zoals Tweakers, Hardware.info, Beslist.nl, Bol Plaza, etc. 1 voor 1 elke verkoper gaat bezoeken en gaat tellen of de voorraad op de website wel op voorraad is en dat elk type/serie-nummer voldoet aan de eisen van de fabrikant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoobishPro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Beste @MAX3400 ,

Je hebt natuurlijk volledig gelijk dat Tweakers niet verantwoordelijk te houden is voor een bedrijf welke (verkeerde) producten (niet) levert. Tweakers is echter wel verantwoordelijk voor wat ze doen met deze informatie.

Je bent zelf ook wel wat simpel in deze, vind ik. Hoewel het klopt dat Tweakers hier geen enkele verantwoordelijkheid voor draagt, zal Tweakers wel aangekeken worden voor hun zakelijke relaties en promoties. Of dit nou gaat om kliks en geld of niet, zullen mensen deze negatieve ervaringen (zoals je ziet) wel koppelen aan Tweakers. Dat is nou eenmaal hoe business werkt en waarom er überhaupt moderatie is.

Als alles wat ik lees over deze winkel klopt, zou dit inderdaad een erg negatief tintje op Tweakers zetten. Wat @iRadja ratelt is all over the place, maar één ding is correct; De meeste mensen bestellen iets via Tweakers omdat Tweakers bekend is komen te staan als betrouwbare filter/informatiebron voor dit soort zaken.

Indien Tweakers deze reputatie wil behouden, moeten ze hier mogelijk ook actief wat voor doen.

Welkom in de echte wereld, waar niet alles geheel zwart/wit en "of/of" is. Het kan ook "en/en" zijn.

Ik heb me niet teveel verdiept in dit verhaal, zeg ik er eerlijk bij, maar als het allemaal klopt over deze winkel (wat ik ook zeker zal controleren op een later moment) is mijn vertrouwen in Tweakers ook zeer zeker geschaadt. Ik zal Tweakers dan ook niet meer adviseren aan anderen zolang als Tweakers hier dan niets aan doet. Dit kost natuurlijk óók kliks. Dat is óók geld.

Het simpele feit is dat dit het imago van Tweakers schaadt. Dat kun je krom en recht proberen te lullen wat je wil, maar dat verandert het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@MAX3400 Ook spreek je over bol.com en beslist. Besef wel dat jullie onder dezelfde categorie vallen als onderneming als dit soort bedrijven.

Ook heeft bol.com best veel problemen gehad met extern verkoop bedrijven en zijn aangesproken door de Autoriteit Consument en Markt.

Ook heeft de ACM gezegd dat ze meer gaan letten op bedrijven die externe winkels aan bieden en geven ze aan om het volgende te doen:

“Webwinkel moet verkoopvoorwaarden afspreken met partners

Verder geeft de ACM aan dat het platform ook afspraken moet maken met andere verkopers op het platform over de voorwaarden die zij stellen bij hun verkopen. Op deze manier zijn consumenten beter beschermd tegen oneerlijke handelspraktijken.

Dit kan bijvoorbeeld door:

Niet zo maar iedere verkoper toe te laten op het platform en nieuwe verkopers te controleren voordat zij worden toegelaten.

Alleen verkopers toe te laten die zich houden aan de consumentenregels.

Verkopers die zich hier niet aan houden aan te spreken en sancties op te leggen als zij hun gedrag niet aanpassen.”

Zoals ik kan zien en lezen word nu de handen af geveegd door te zegen dat deze sector van bedrijven niet verantwoordelijk zijn voor de praktijken van een derde partij. Maar in principe valt de sector onder enigszins reclame maken voor partijen en eerlijkheid moet bieden over welke plekken vertrouwd zijn om bij te kopen.

Dus tweakers is degelijk verantwoordelijk te stellen voor niet zorgvuldig te onderzoeken of een bedrijf respectabel is. Want de brand van jullie bedrijfsnaam in de kvk (DPG Online Services B.V.) vallen jullie of jullie wel willen of niet onder verplichten met de wetgeving en hoor je een bedrijf aan te spreken als ze veelvoudig producten verkopen die niet kloppen of problemen geven. Zoals op de kvk vermeld staat jullie zijn in principe niet verantwoordelijk voor de verkoper dat zijn de verkopers. Maar jullie zijn wel verantwoordelijk voor het afhandelen als er een klacht over binnen komt.

“ Bij wet is vastgelegd dat online marktplaatsen niet actief op zoek hoeven naar onveilige producten. "Pas als zij een melding hebben ontvangen van een ondeugdelijk aanbod en ze geen actie ondernemen, kunnen ze aansprakelijk worden gesteld voor de verkoop ervan. In de werkafspraken spreken de NVWA en de marktplaats af hoe de NVWA melding kan doen van fout aanbod bij de marktplaats. De marktplaats zorgt ervoor dat het onveilige product van haar website wordt verwijderd. Hiermee voorkom je verdere verspreiding. Doet het platform dit niet, dan kunnen wij de marktplaats een boete opleggen”

Het lijkt mij dat als een bedrijf producten die niet bestemd zijn voor de nederlandsche markt hier in principe ook onder vallen. En dan ook de bescherming van de consument in belangen hoort te nemen. Want zoals je zwart/wit zegt wij zijn net zoals bol.com ect niet verantwoordelijk hiervoor. Maar in principe voor zover ik kan vinden eigenlijk wel. Aangezien nu er duidelijk ten spraken is gekomen over het bedrijf en er niet eens een onderzoek word gestart om het probleem te verhelpen.

Dus in principe is er degelijk een verantwoordelijk aan jullie. Want jullie bieden producten aan van externe bedrijven direct aan die fout verkoop leveren. Er staan zelfs boetes op als de regelgeving niet word gehandhaafd.

Zoals @NoobishPro vermeld dit kan klanten kosten. Want jullie staan wel bekend als tussen bedrijf voor andere bedrijven.

Hopelijk heb ik je nu hiermee meer geïnformeerd, en als je zelf de wetgevingen wil door gaan spitten wat verplichtingen zijn naar de consument be my guest. Is een rotwerk kost veel tijd. Zoals je kan zien hoe lang ik heb gedaan met een reactie terug te geven.

Dus welterusten.

(O ja en hardware.info en tweakers zijn zus bedrijven leuk weetje vallen meer bedrijven onder dpg)

[ Voor 3% gewijzigd door iRadja op 11-09-2022 03:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29

Jrz

––––––––––––

MAX3400 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:31:

Ik zeg dus niet dat het jou schuld is. Maar het is zeker niet de schuld van (onder andere) Tweakers. Maar, allicht, je hebt veel tekst in je keyboard: hoe verwacht je nou dat elke site zoals Tweakers, Hardware.info, Beslist.nl, Bol Plaza, etc. 1 voor 1 elke verkoper gaat bezoeken en gaat tellen of de voorraad op de website wel op voorraad is en dat elk type/serie-nummer voldoet aan de eisen van de fabrikant.
Ken het bedrijf niet, maar tweakers houdt zich toch echt wel wat vaker afzijdig bij bedrijven die betalen om op pricewatch te staan, maar de boel belazeren - lees maxict.

Wie betaalt bepaalt

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
MaxICT hebben ze ook bewust lang in de pricewatch gehouden. Dit was niet om de inkomsten (aldus de modjes) maar vanwege de reviews. Je kun aan de reviews duidelijk zien dat het geen fijne winkel is om zaken mee te doen. Als je er dan toch bestelde dan was het wel een beetje je eigen schuld omdat je dan niet op de reviews hebt gelet.

Deze winkel heeft op Tweakers nog niet veel slechte reviews (wat me wel verbaast) althans qua score. Als je de teksten leest zie je dat ze wel vaker een niet Nederlands model leveren, alleen sommige hebben daar dus geen moeite mee en geven alsnog 5 sterren. Ergens snap ik dat wel als de tv een stuk goedkoper is dan de concurrent.

Dus @iRadja de volgende keer je niet blind staren naar de sterren als iets erg goedkoop is maar ook de teksten op Tweakers lezen bij de reviews.

Ik heb het zelf overigens graag dat er op Tweakers zoveel mogelijk winkels staan en ook de minder goede. Mocht ik op een andere manier bij een winkel terecht komen dan kan ik hier hopelijk ook wat reviews van die winkel lezen. Niet alle winkels koppelen hun hele assortiment aan Tweakers. Soms kom je bij een winkel een product tegen terwijl de winkel op Tweakers staat maar dat product niet op Tweakers gekoppeld is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@DutchKel snap je punt wel. Maar het gaat er echt om dat de meeste mensen die tweakers gebruiken wel onder de veronderstelling is dat de systeem van tweakers klopt. Daarom gaan we niet naar beslist of direct naar bol.com omdat daar lang en breed van bekent is via verschillende nieuws outlets dat ze zaken doen met minder goede bedrijven.

Tweakers staat bekend voor vertrouwen onder een groot schaal aan mensen, en dan de rug keren naar de grootste rede waarom meeste mensen de platform voor gebruiken is voor nieuws over bedrijven, en transparant over producten ect.

De meeste mensen die ik hierover nu speek zegen allemaal oh. Dus ik kan tweakers beter niet meer gebruiken als benchmark om bedrijven te leren kennen die anders nooit aan licht zouden komen maar goede klantenservice bieden. Of dus ik kan tweakers niet meer vertrouwen want ze pakken dit probleem niet aan. (Als dat verder aan het licht komt en vaak gebeurd komen mensen niet meer terug.)

Dus de consument waar uiteindelijk dit soort websites op draaien word in het duister gelaten omdat er geen verantwoordelijkheid voor word genomen.

Wel is er een topic over foutieve bedragen en daarvoor word een ophef gestart.

Maar modellen van tv’s waarvan de consument bij god niet weet waar het vandaan komt, geen garantie service, of gewoon weigeren om terug te betalen is wel heel wat problematischer als een foutief bedrag.

Radar is bezig geweest met de eigenaar van het bedrijf en meerdere outlets hebben hierover gesproken gehad over de praktijken.(lees de reviews op tweakers want iemand heeft de links gepost gehad waar info op staat over het bedrijf.) Veel mensen zijn de dupe. Krijgen beschuldigingen. En snap goed dat er door tweakers hiervoor geen verantwoordelijkheid wil nemen. Maar ergens moet een bedrijf wel een grens trekken om nog serieus genomen te worden.

Want als dit soort bedrijven veelste veel kansen krijgen zullen andere nieuwe bedrijven die nieuw zijn met wel goede intenties ook de neus op gehaald worden als hieraan niks gedaan word. Dus die krijgen uiteindelijk ook geen kans.

Vergeet niet dat google ook vaak onder vuur staat voor reclames van foutieve bedrijven die dubieuze zaken adviseert in hun zoeken. Het is gewoon in strijd met de veiligheid van de consument.

Tweakers is niet verantwoordelijkheid voor de verkoper wat ze doen, maar wel verantwoordelijkheid voor hoe ze dit naar de klanten communiceert en ook echt bedrijven aanpakken die vaker dezelfde problemen herhaaldelijk blijven voordoen.

Anders zouden er bvb niet in andere topics de winkels aangesproken worden op foutieve bedragen.

Het is misleidend, anders is tweakers wel verantwoordelijk voor een disclaimer in de pricewatch om duidelijk te maken dat ze niet verantwoordelijkheid dragen voor wat een 3de doet en uitleg geven dat als je opgelicht word eigenschuld dikke bult is. En uitleg mag geven aan gebruikers hoe ze het veilig kunnen gebruiken.

Tweakers valt onder de sector informatie en communicatie, met hoofttak ict. Tweakers staat vaak centraal over ict zaken, en daar komen we met een probleem. Een ict bedrijf word vaak geacht door de consumenten als veilig en behulpzaam op het gebied van electronics en software met uitleg over bescherming van het consument.

Dat word niet in acht genomen, dus hoe kan je tweakers nog serieus nemen als een respectabel bedrijf als dit soort dingen niet serieus worden genomen. Als hierop de grootste gedeelte draait en het niet deugt of disclaimers voor zijn?
Is misleidend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien ik nooit van el vitas heb gehoord en achter hun ben gekomen via tweakers en best hoge vertrouwen heb in tweakers dat ik niet door bedrijven word opgelicht ben ik zeer verbaasd dat de site word aangeraden door tweakers zelf.
Hier maak je een denkfout. Tweakers raadt geen bedrijven aan. Via de Shop Review kunnen onze gebruikers shops waarderen. Wij bieden het platform hiervoor. De input komt vanuit de gebruikers. De scores die je dus ziet zijn gebaseerd op ervaringen van andere Tweakers gebruikers. Tweakers zelf heeft geen rol in de totstandkoming van deze ervaringen. Wij kiijken immers ook niet ter plekke bij de shop mee hoe alles daar geregeld wordt. Naarmate een shop meer beoordelingen heeft in de ShR, wordt het beeld van de shop beter. Dit kan echter nooit een garantie zijn om te stellen dat er nooit iets fout gaat. Zelfs bij de shops die 5 sterren in onze ShR hebben gaat er wel eens iets fout. Je kan dus niet stellen dat de ShR misleidend is. Uiteindelijk maak jij immers de keuze om met een bepaalde shop in zee te gaan. De ShR is daarbij een hulpmiddel, net zoals andere vergelijkings/beoordelingssites zoals Trustpilot e.d.

In jouw geval zal je het dus echt met de shop zelf moeten regelen. Je suggestie om Paypal contact op te laten nemen met Tweakers heeft geen enkele zin, aangezien Tweakers geen partij is in jouw overeenkomst met de shop.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 11-09-2022 10:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 03:25:

Ook heeft bol.com best veel problemen gehad met extern verkoop bedrijven en zijn aangesproken door de Autoriteit Consument en Markt.

Ook heeft de ACM gezegd dat ze meer gaan letten op bedrijven die externe winkels aan bieden en geven ze aan om het volgende te doen:

“Webwinkel moet verkoopvoorwaarden afspreken met partners

Verder geeft de ACM aan dat het platform ook afspraken moet maken met andere verkopers op het platform over de voorwaarden die zij stellen bij hun verkopen. Op deze manier zijn consumenten beter beschermd tegen oneerlijke handelspraktijken.

Dit kan bijvoorbeeld door:

Niet zo maar iedere verkoper toe te laten op het platform en nieuwe verkopers te controleren voordat zij worden toegelaten.

Alleen verkopers toe te laten die zich houden aan de consumentenregels.

Verkopers die zich hier niet aan houden aan te spreken en sancties op te leggen als zij hun gedrag niet aanpassen.”
Appels en peren. BOL is een verkoopplatform waar je de koop volledig binnen de omgeving van BOL afhandelt. Het zal zelfs niet iedere koper duidelijk zijn dat hij eigenlijk bij een ander bedrijf koopt want BOL regelt alles en de echte verkoper heeft niet eens een site nodig.

Tweakers is alleen een prijsvergelijker. Je koopt hier niets maar wordt doorgestuurd naar de site van de winkel en er is geen enkele kans dat je dat niet door hebt. Op dezelfde manier raadt Tweakers geen producten aan maar ze geven bezoekers de kans om een review achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@Microkid heb niet gezegd paypal contact te laten opnemen met tweakers. Ik heb met paypal over gehad en die gaven aan dat ik contact op zou nemen met tweakers omdat die ook verbaasd waren dat dit bedrijf best problematisch handelt.

Als ik jou was zou ik verdere comments lezen en vooral de comment waar ik duidelijk de wetten heb beschreven die gaan over deze sector waar het bedrijf onder vermeld staan.

Het is aan jullie wat jullie ermee doen. Maar er komt een punt door geen disclaimers te plaatsen en vervolgens niks doen als er klachten hierover komen(citeer eerdere problemen met max-it) actie te ondernemen. Sancties te leggen op bedrijven.

Vind het ook mooi dat je zegt dat als paypal met tweakers contact op zou nemen er niks mee gedaan zou worden. Daarmee zeg je dat een betaal manier die hoog aangeschreven staat onderzoeken heeft gedaan naar een bedrijf en vervolgens jullie contacteer over veiligheid van gebruikers aan de kant word gegooid. Dat is extreem zorgwekkend en kwalijk. Nog kwalijker als heel dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@iRadja zoals @Microkid al stelt bied Tweakers alleen een platform om shop reviews te geven en te bekijken.

Het kan soms lijken alsof tweakers het aanraad als ze een reclame banner inkopen. Echter is het de shop die gewoon betaald voor reclameruimte op de site. Dit is dus ook geen aanraden van Tweakers.

De shop reviews zijn er niet voor om een shop aan te prijzen door tweakers. Immers staan er ontzettend veel winkels op waarvan er meerdere zijn die minder goed zijn. Je zegt dat je niet naar bol.com gaat omdat je die slecht vind. Bol.com heeft anders ook een shop review pagina hier op tweakers.

Op de review pagina’s staan dus zoals het heet: reviews van gebruikers over de shop. Hier heeft tweakers dus geen directe hand in. Het enige wat ze doen is reviews die niet kloppen (zoals bots) verwijderen waar het opgemerkt wordt. Je bent vrij om de reviews te lezen en om daar iets mee te doen.

Dit is echter anders dan bol.com en Amazon (volgens mij doet kieskeurig het inmiddels ook), die verkopen zelf producten van 3e op hun site. Daar kan ook iedereen zich voor aanmelden. Echter heeft bol.com hierbij wel een actieve factor in het aankoop proces wat tweakers niet heeft. Je kunt via tweakers ook geen producten kopen. Je koopt het bij de winkel zelf en je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor je vooronderzoek naar de betrouwbaarheid van de winkel.

Ik kan je ook aanraden deze topic te lezen: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Eigenlijk staat daar alles al beschreven wat je wilt weten over de beslissingen van Tweakers hieromtrent.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 11-09-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@downtime mods maken wel zelf de vergelijking met bol ect. Dan moeten ze dat ook niet doen als ze niet over een kam geschoren willen worden. Dan scheer ik het voor het gemak over een kam met google advertenties. Vergeet niet dat google best wat ophef heeft gekregen voor dezelfde praktijken. En vergeet ook niet de bedrijfstak waar tweakers onder vermeld staan bij de kvk.

Daar vallen gewoon verplichten aan waar ook tweakers aan hoort te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 03:25:
Webwinkel moet verkoopvoorwaarden afspreken met partners
...
Zoals je kan zien hoe lang ik heb gedaan met een reactie terug te geven.
En waar faciliteert Tweakers.net het met 1 account direct kopen & afrekenen van produkten met hun "gelinkte" webwinkels/partners overeenkomstig de manier waarop Bol.com dat doet? Helemaal nergens.

Zelfs transacties waarmee wel geld gemoeid is om produkten "gelieerd" aan Tweakers.net te kopen, zoals kaartjes voor evementen, abonnementen, etc worden allen afgehandeld door externe leveranciers die "geen single sign on" hebben met/van jouw bestaande Tweakers.net account.
Ben je nu ook zulke epistels over "verantwoording" aan het schrijven op hun sites? Over hoe Google miljarden advertenties per jaar serveert over bijna de hele wereld en een veelvoud aan produkten indexeert? Dat ze elke advertentie en elk produkt moeten controleren en de "domme consument" afschermen van het grote boze internet en elke oplichter te wereld?

Dat Radar voor elke miskoop, elk bonnetje, elk pakje vlees over datum kei en keihard moet ingrijpen? De lokale slager aan de schandpaal? Pek en veren voor de stagiair die bij de Mediamarkt-webwinkel per ongeluk een b achter een HDMI-specificatie zet waardoor jouw PS4 niet optimaal werkt?

Nogmaals, je hebt een terecht punt dat je je opgelicht voelt door de verkoper van de TV. En helemaal terecht dat je dan je geld terug wil. En helemaal terecht dat je probeert om op meer dan 1 manier de betrokkenen (zoals PayPal) voor jouw belang in te zetten. En het is blijkbaar superfijn geregeld in dit land (en de wet) dat PayPal alsnog in jouw voordeel beslist. En dat je je inzet om anderen daarover te informeren en beschermen, superfijn / nobel en top inzet. Wie weet kan je een nieuwe site openen zoals http://www.de-enige-echte-prijsvergelijker.nl met alleen echte Nederlandse leveranciers en elk produkt gefotografeerd en gecontroleerd en gestickerd door jou?

Maar nogmaals je bent Tweakers aan het (bijna) beschuldigen van zaken die niet waar zijn. Het enige wat ik daarover dan kan zeggen (en blijkbaar weet je veel van wetteksten), is dat je op het randje van smaad en laster begeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:08:
Daar vallen gewoon verplichten aan waar ook tweakers aan hoort te houden.
Tweakers heeft geen enkele verplichting om het doen en laten van shops te controleren, te bewijzen of om hier garant voor te staan. Shops die zich niet "gedragen" vallen vanzelf door de mand door reviews die door onze gebruikers geplaatst worden. Afwijkend gedrag of service reflecteert zich dan meteen in de score.
Nogmaals: de ShR is een waarderingsplatform voor shops. Niets meer, niets minder. Zonder enkele verplichting vanuit Tweakers richting jou als koper.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 11-09-2022 11:16 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Microkid schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:53:
[...]

Hier maak je een denkfout. Tweakers raadt geen bedrijven aan. Via de Shop Review kunnen onze gebruikers shops waarderen. Wij bieden het platform hiervoor. De input komt vanuit de gebruikers. De scores die je dus ziet zijn gebaseerd op ervaringen van andere Tweakers gebruikers. Tweakers zelf heeft geen rol in de totstandkoming van deze ervaringen.
Ik denk dat je hier wat te kort door de bocht gaat. Tweakers is een van de populairste (zoniet populairste) techsites door de geboden kwaliteit op het gebied van nieuwsvoorziening, community etc etc. Dat de pricewatch hier ook een populair onderdeel van is mag duidelijk zijn. Dat tweakers de diverse shops laat betalen om hierin een plekje te krijgen weten ook veel mensen. Kortom, de shops profiteren van de immense populariteit van tweakers overall om hun producten aan te prijzen. Andere prijsvergelijkers (kieskeurig, vergelijk etc etc) komen gewoonweg niet aan het niveau van tweakers.... om dan simpelweg te zeggen 'lees de shopsurveys maar voor je doorklikt' vind ik wat kort door de bocht. Tweakers is gebaat met een pricewatch waar de consument zijn koopje kan vinden, maar diezelfde consument verwacht door het imago van tweakers ook een stuk kwaliteit. Door het toch toelaten van malafide shops (lees de shopsurvey maar ;)) word daar linksom of rechtsom toch een smet op het tweakers imago geplaatst. Het heeft uiteraard geen nut om coolblue eruit te trappen als postnl een dagje storing heeft(zal ook genoeg negatieve surveys geven), maar bij zaken zoals hierboven door de ts aangedragen kun je jezelf afvragen of het wat toevoegt aan tweakers of dat het juist schade toebrengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 09:12
Gewoon een eerlijke negatieve review op Tweakers achter laten en hopelijk volgen er meer. Soms moet je ook naar jezelf kijken en de les leren dat de goedkoop duurkoop kan zijn, de prijs is duidelijk niet alles.

Ik zeg dit omdat hier een aantal mensen naar Tweakers wijzen. Nu vind ik dat, omdat Tweakers veel waarde krijgt van de community, dat Tweakers ook vergelijkbaar veel terug moet doen. Nu is T helaas een commerciële structuur dus teruggeven is niet verplicht. In den beginne was het gebaseerd op vertrouwen, iedereen steekt moeite in T om samen iets moois te hebben. Helaas heeft de commercie dat afgepakt. De les voor de community (wij allemaal) is dat het het beste is om je moeite te steken in een website/platform/organisatie met een coöperatieve structuur (zoals de Commons), waar invloed van de community ingebakken zit en niet winst voor de eigenaar het laatste woord heeft. Want dat is hier gewoon aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dooxed schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:19:
Gewoon een eerlijke negatieve review op Tweakers achter laten en hopelijk volgen er meer. Soms moet je ook naar jezelf kijken en de les leren dat de goedkoop duurkoop kan zijn, de prijs is duidelijk niet alles.

Ik zeg dit omdat hier een aantal mensen naar Tweakers wijzen. Nu vind ik dat, omdat Tweakers veel waarde krijgt van de community, dat Tweakers ook vergelijkbaar veel terug moet doen. Nu is T helaas een commerciële structuur dus teruggeven is niet verplicht. In den beginne was het gebaseerd op vertrouwen, iedereen steekt moeite in T om samen iets moois te hebben. Helaas heeft de commercie dat afgepakt. De les voor de community (wij allemaal) is dat het het beste is om je moeite te steken in een website/platform/organisatie met een coöperatieve structuur (zoals de Commons), waar invloed van de community ingebakken zit en niet winst voor de eigenaar het laatste woord heeft. Want dat is hier gewoon aan de hand.
Het is allemaal de schuld van het kapitalisme, communisme is de toekomst?

Dat iets community-gedreven is, maakt iets nog niet per se goed, laat staan levensvatbaar.

Jij lijkt met "teruggeven aan de community" te bedoelen dat Tweakers moet doen waarom een klein deel van de community heel hard vraagt, zonder daarbij rekening te houden met de opzet van verschillende mechanismes die daarbij relevant zijn. Lijkt me geen goed plan.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Microkid schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:15:
[...]

Tweakers heeft geen enkele verplichting om het doen en laten van shops te controleren, te bewijzen of om hier garant voor te staan. Shops die zich niet "gedragen" vallen vanzelf door de mand door reviews die door onze gebruikers geplaatst worden. Afwijkend gedrag of service reflecteert zich dan meteen in de score.
Nogmaals: de ShR is een waarderingsplatform voor shops. Niets meer, niets minder. Zonder enkele verplichting vanuit Tweakers richting jou als koper.
Maar als El Vidas met de pricewatch: LG OLED55C16LA Zwart in de pricewatch staat. Maar ze leveren de 55C11LB (zie shopreview van user Boxman).
Dan hoort die prijs toch gewoon bij de pricewatch: LG OLED55C11LB Zwart (buitenlands model) te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Edit: Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door SR8 op 11-09-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gaat dit topic nou over jouw specifieke geval, of wil je het bredere principe aankaarten? Want als ik het goed begrijp:
  1. Jij wil een tv kopen voor een vriendin.
  2. Je gaat naar Tweakers Pricewatch en ziet de El Vidas bovenaan staan met de goedkoopste prijs.
  3. Je bestelt de tv daar, want "het staat op Tweakers dus het moet wel goed zijn".
  4. Je gaat daarna reviews lezen, en komt er dan achter dat dat bedrijf Oost-Europese tv's levert, wat problemen oplevert als je ooit garantie zou moeten claimen.
  5. Je mailt het bedrijf dat je je bestelling wil annuleren.
  6. Het bedrijf mailt terug dat je je geld via Bol.com gaat terugkrijgen.
  7. Dit klopt niet, zeg je, want je hebt de tv direct op hun site besteld.
  8. Tegelijk plaats je een escalatie bij PayPal.
  9. Nu is de shop boos, want totdat ze die escalatie gaan afhandelen, staat jouw geld vast bij PayPal, en moeten zij moeite gaan stoppen in iets dat ze geen geld gaat opleveren.
  10. Nu ben jij boos, want je hebt geen geld en geen tv.
Ten eerste: Tweakers is geen partij in jouw aankoop. Al zou PayPal Tweakers opbellen met "hey da's echt een kutshop hè", moet Tweakers dan stante pede die shop verwijderen? Op basis waarvan dan? Omdat PayPal zo'n fijn bedrijf is? Of omdat, tsja, " informatie en communicatie [...] ict bedrijf word vaak geacht door de consumenten als veilig en behulpzaam", dus alles wat op Tweakers staat, moet perfect veilig zijn voor de consument? Waarom leg je jouw verantwoordelijkheid van vooronderzoek bij Tweakers neer?

Ten tweede: jij had shopreviews moeten lezen voordat je besloot met die winkel in zee te gaan. Jij had je moeten realiseren dat door voor de shop te gaan die net weer een tientje goedkoper is dan de rest, dat je vrijwillig kiest voor een shop die hoogstwaarschijnlijk niet genoeg geld overhoudt (en/of -heeft) om ook maar een enigszins capabele klantenservice en processen daaromheen te kunnen handhaven. "Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten", heet dat. Goede service, goede producten én de laagste prijs gaan eenvoudigweg niet samen.

Ten derde: kom dus maar met objectieve criteria op basis waarvan Tweakers zou moeten besluiten om shops uit te sluiten. En dan met een motivatie waarom Tweakers dat zou moeten doorvoeren. En dan hopen dat ze er überhaupt naar willen luisteren, wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren. Iedereen kan bedenken waarom niet: Tweakers is geen partij tussen jou en de shop. Wat als ik een concurrerende shop van de Pricewatch wil krijgen? Moet ik dan met een paar vrienden wat bestellen, en dan doen alsof ik wat anders geleverd heb gekregen, als dat blijkbaar het criterum is? Waarom zou Tweakers daar tijd en dus geld in moeten stoppen, als jij als koper gewoon shopreviews kunt lezen?

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@CodeCaster Probeer een breder principe aan te kaarten. Aangezien de sterren systeem geen oude reviews mee nemen dus shops ook veel nep reviews kunnen plaatsen waardoor oudere uitgecanceled worden. Ik gaf alleen aan wat er mij is overkomen en probeer ook andere reviews te citeren die heel duidelijk aangeven wat de problemen zijn met het bedrijf.

Dit gaat over de rug van mensen heen die vaak wat minder hebben dus sneller in dit soort sites trappen.

Elk bedrijf is uiteindelijk verantwoordelijk voor wat er op de website staat en er is meer als genoeg bekend over de bedrijf el vitas(tv online was ook een bedrijf van de eigenaar genaamd edwin) het is geen nieuw nieuws. En als tweakers zelf verstandig is en echt goed gaat rond kijken wat er nou gebeurd, zou er gezien worden dat er daadwerkelijk veel problemen aan het ontstaan zijn. (Zoals best vaak een nieuwe topic over nep reviews word aan gemaakt wat volgens de meeste mods dan weer wel problematies word beschouwd en kei hard op word gegaan.)

En waardoor krijg je veel nep reviews? Door dubieuze websites. Dus waarom niet de aard van het probleem aan pakken wat uiteindelijk minder tijd kost dan constant een filter moeten spelen voor de neb reviews?

Als jullie zo erg van in circels rond willen blijven lopen en het probleem niet echt aan willen pakken heb je wel echt last van tunnel vizie en zou je nooit de groter probleem inzien.

Want alsnog een bedrijf als tweakers is afhankelijk van de consument. Want bedrijven komen echt niet terug of gaan geld betalen aan websites als de klanten uiteindelijk er hard van weg gaan rennen.

Dus gooi het probleem lekker maar weer terug bij mij. Maar dat wil alleen zegen dat je of lazy bent dus het punt niet wil inzien en verandering wil brengen. Of echt zwaar kortzichtig bent. Of geen reet geeft om mensen die deze site bezoekt.

Het is gewoon geen style hoe hard de mods hierop in gaan. Aangezien er meer gedupeerde zijn geweest. En is zwaar harteloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:23:
@CodeCaster Probeer een breder principe aan te kaarten. Aangezien de sterren systeem geen oude reviews mee nemen dus shops ook veel nep reviews kunnen plaatsen waardoor oudere uitgecanceled worden. Ik gaf alleen aan wat er mij is overkomen en probeer ook andere reviews te citeren die heel duidelijk aangeven wat de problemen zijn met het bedrijf.

Dit gaat over de rug van mensen heen die vaak wat minder hebben dus sneller in dit soort sites trappen.

Elk bedrijf is uiteindelijk verantwoordelijk voor wat er op de website staat en er is meer als genoeg bekend over de bedrijf el vitas(tv online was ook een bedrijf van de eigenaar genaamd edwin) het is geen nieuw nieuws. En als tweakers zelf verstandig is en echt goed gaat rond kijken wat er nou gebeurd, zou er gezien worden dat er daadwerkelijk veel problemen aan het ontstaan zijn. (Zoals best vaak een nieuwe topic over nep reviews word aan gemaakt wat volgens de meeste mods dan weer wel problematies word beschouwd en kei hard op word gegaan.)

En waardoor krijg je veel nep reviews? Door dubieuze websites. Dus waarom niet de aard van het probleem aan pakken wat uiteindelijk minder tijd kost dan constant een filter moeten spelen voor de neb reviews?

Als jullie zo erg van in circels rond willen blijven lopen en het probleem niet echt aan willen pakken heb je wel echt last van tunnel vizie en zou je nooit de groter probleem inzien.
Kortom: een shop staat niet op 1 ster maar op 4, dus jij gaat er blind van uit dat de shop te vertrouwen is?
Want alsnog een bedrijf als tweakers is afhankelijk van de consument. Want bedrijven komen echt niet terug of gaan geld betalen aan websites als de klanten uiteindelijk er hard van weg gaan rennen.
Afbeeldingslocatie: https://www.memecreator.org/static/images/memes/102666.jpg
Dus gooi het probleem lekker maar weer terug bij mij. Maar dat wil alleen zegen dat je of lazy bent dus het punt niet wil inzien en verandering wil brengen. Of echt zwaar kortzichtig bent. Of geen reet geeft om mensen die deze site bezoekt.

Het is gewoon geen style hoe hard de mods hierop in gaan. Aangezien er meer gedupeerde zijn geweest. En is zwaar harteloos.
Ik wil het probleem heel graag oplossen, maar dan moet het probleem eerst heel duidelijk zijn. De shop doet niets illegaals, ze bieden gewoon televisies goedkoper aan dan de rest, wat mogelijk is doordat ze er geen service bij hoeven te verlenen die wel bij West-Europese modellen komt kijken.

Nogmaals: kom maar op met objectieve criteria op basis waarvan Tweakers zulke shops zou moeten weigeren. En "zie mijn ervaring" is geen criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@CodeCaster dan moeten ze wel de juiste model nummer leveren die op de bon staat en op de website van hunzelf. Niet ineens random voor je huis staan met een buitenlands model maar als Nederlands model word verkocht. Vervolgens geen hulp met klanten service, niet willen terug betalen en in strijd is met de richtlijnen met koop of afstand. Zoals veel minder terug willen betalen voor onjuiste producten die geleverd zijn als ze überhaupt overgaan tot terug betaling. O ja en maar max 6 uur de producten mogen testen voor terug sturen terwijl dat nergens vermeld staan? Heb je wel enigsinds onderzoek gedaan over het bedrijf voordat je reactie geeft of andere mensen hun comments gelezen?

Natuurlijk hoeven ze dezelfde service niet te leveren aan de buitenlandse modellen. Maar dan verkoop je het gewoon toch als een buitenlands model en niet anders.

Dus ja ze doen wel iets illegaals. Meerdere dingen. Is ook een review dat iemand een advocaat heeft moeten regelen.

Hier trouwens de artikel van rtl nieuws over het bedrijf en ga dan nog een keer zegen dat ik fout ben.

I dare you.

https://www.rtlnieuws.nl/...dupeerde-klanten-radeloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:40:
@CodeCaster dan moeten ze wel de juiste model nummer leveren die op de bon staat en op de website van hunzelf. Niet ineens random voor je huis staan met een buitenlands model maar als Nederlands model word verkocht. Vervolgens geen hulp met klanten service, niet willen terug betalen en in strijd is met de richtlijnen met koop of afstand. Zoals veel minder terug willen betalen voor onjuiste producten die geleverd zijn als ze überhaupt overgaan tot terug betaling. O ja en maar max 6 uur de producten mogen testen voor terug sturen terwijl dat nergens vermeld staan? Heb je wel enigsinds onderzoek gedaan over het bedrijf voordat je reactie geeft of andere mensen hun comments gelezen?

Natuurlijk hoeven ze dezelfde service niet te leveren aan de buitenlandse modellen. Maar dan verkoop je het gewoon toch als een buitenlands model en niet anders.

Dus ja ze doen wel iets illegaals. Meerdere dingen. Is ook een review dat iemand een advocaat heeft moeten regelen.

Hier trouwens de artikel van rtl nieuws over het bedrijf en ga dan nog een keer zegen dat ik fout ben.

I dare you.

https://www.rtlnieuws.nl/...dupeerde-klanten-radeloos
Ik snap (en lees) dat het je allemaal erg hoog zit, maar je reacties komen telkens neer op "iedereen snapt toch dat dit niet kan", en da's gewoon niet zo constructief. Ik zeg niet dat je fout zit, ik vraag welke objectieve criteria er zouden zijn op te stellen door Tweakers om shops uit de Pricewatch te knikkeren.

En dan nóg heeft Tweakers het recht om die criteria volledig naast zich neer te leggen en elke betalende shop in de Pricewatch te houden, want het is hun site. Ze doen niks verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@CodeCaster nu begrijp ik je beter waarop je doelt.

Het is frustrerend om steeds hetzelfde te zegen en miscommunicatie te hebben over dit. En had het al eerder aan gegeven in een andere comment.

Tweakers zou eventueel de volgende stappenplan kunnen hanteren.

- Een punten scoring maken waar goede en slechte dingen tegen elkaar af gewogen worden van een winkel. (Zoals coolblue met producten doet.) je kan daarbij simpel gebruik maken door punten die de reviewer zelf heeft gemaakt zodat het makkelijker en overzichtelijk terug te vinden is. (Ook nieuwe reviewers over een shop of producten is veel gemakkelijker terug te vinden en de consument hoeft dan niet meteen een waslijst te lezen om een oordeel te scheppen.)

- Dan is het makelijker om terug te vinden als een probleem zich herhaalt dus de shop erop aan te spreken wat verbeter punten kunnen zijn.

- Transparanter zijn over de verantwoordelijkheid van de consument zelf. Door middel van boven in de pagina aan te geven bij pricewatch hoe je veilig kan blijven en waarop je kan letten voordat je in zee gaat met een nieuwe verkoper.

- De verkoper verantwoordelijkheid stellen door foutief verkoop van producten met misleidende informatie wat makkelijker te overzien valt door een transparante systeem.

- Ook kan het helpen om de consumenten een optie te geven om een echte melding te laten maken over een bedrijf zodat het op de juiste afdeling komt en niet talloze reviews eerst moet komen voordat ooit op een dag iemand een keer gaat kijken.

- Aangeven in de pricewatch als een bedrijf nieuw is op tweakers, dus net zoals bij gebruikers de newbie certificaat te geven met een trail periode. Als er binnen die periode te veel problemen ontstaan meteen actie kan ondernomen worden voordat het probleem zich te ver ontwikkeld.

Ik hoor ook nu steeds meer van alle hoeken uit mijn vrienden kringen dat met de videokaarten dilemma veel bedrijven zijn geweest op tweakers die maar kort erop stonden om zo snel winst te maken om vervolgens weer te verdwijnen met de winst en de mensen geen aankoop bescherming meer hebben gehad. Dat kan verkomen worden door transparant te zijn naar de consument.

Dit zijn opties en oplossingen waar ikzelf mee op kan komen.

Meschien zijn er meer mensen met ideeën?

Edit: snap dat je zegt dat tweakers niks hoeft te doen maar eigenlijk wel als ze klanten willen behouden want veel mensen zijn zwaar gefrustreerd geraakt over dit soort zaken die vroeger amper voor kwam op tweakers. Tweakers is nogsteeds wel verantwoordelijk voor verkoop van derde die ze op hun website vermelden. Zoals Google verantwoordelijk is gesteld voor de reclames die ze leveren op hun site. Er hoeft geen actief gezocht te worden naar problemen van 3de verkopers(ook door middel van een link naar andere website.) maar zijn wel verantwoordelijk voor het plaatsen op de site.

Anders kan je hetzelfde zegen over reclames op tv. Ze hebben ook een imago hoog te houden. En voor vele is tweakers een hoog aangeschreven bedrijf.

Edit: nog excusses heb gewoon al veel reacties gehad die nergens naar doelde en niet mee wouden denken en het probleem alleen bij mij en de consumenten neer legde. Dus las niet goed en dat is een fout on me. Ben niet persee boos maar meer goed ziek dus niet alles komt even goed aan of lees overheen / dyslexie is niet altijd even handig met goed begrijpend lezen. Dus kom sneller in miscommunicatie. Nu ik het nog een keer lees denk ik van oh idd helemaal verkeerd begrepen.

[ Voor 20% gewijzigd door iRadja op 11-09-2022 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
@iRadja wanneer begrijp je nou eens dat Tweakers helemaal geen onderdeel is tussen jou en de webshop?

Je hebt het telkens over de verantwoordelijkheid van tweakers maar als je het allemaal zo goed weet dan weet je ook dat je zelf onderzoeksplicht hebt voor een aankoop en tweakers had jou daarbij kunnen helpen als je de reviews had gelezen.

Je hebt geen contract of andere overeenkomst met tweakers. Wel met de webshop die jou een ander product heeft geleverd dan wat jij met de webshop hebt afgesproken.

Ik snap het dat je teleurgesteld bent dat je de informatie achteraf pas hebt gelezen maar daar kun je helaas maar 1 persoon de schuld van geven. De reviews op tweakers over de desbetreffende webshop zeggen daar genoeg over en zoals je ziet vind niet iedereen dat een nadeel om daar punten aftrek voor te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:07:
- Een punten scoring maken waar goede en slechte dingen tegen elkaar af gewogen worden van een winkel. (Zoals coolblue met producten doet.) je kan daarbij simpel gebruik maken door punten die de reviewer zelf heeft gemaakt zodat het makkelijker en overzichtelijk terug te vinden is. (Ook nieuwe reviewers over een shop of producten is veel gemakkelijker terug te vinden en de consument hoeft dan niet meteen een waslijst te lezen om een oordeel te scheppen.)
Hebben we al. De ShR is immers verdeeld in de punten Algemeen, Verzending en Service.
- Dan is het makelijker om terug te vinden als een probleem zich herhaalt dus de shop erop aan te spreken wat verbeter punten kunnen zijn.
Aanspreken van shops is niet de verantwoording van Tweakers.
- Transparanter zijn over de verantwoordelijkheid van de consument zelf. Door middel van boven in de pagina aan te geven bij pricewatch hoe je veilig kan blijven en waarop je kan letten voordat je in zee gaat met een nieuwe verkoper.
Veilig handelen op internet is en blijft je eigen verantwoording.
- De verkoper verantwoordelijkheid stellen door foutief verkoop van producten met misleidende informatie wat makkelijker te overzien valt door een transparante systeem.
Niet de verantwoording van Tweakers. Fout geleverde producten dien je met de verkoper af te stemmen.
- Ook kan het helpen om de consumenten een optie te geven om een echte melding te laten maken over een bedrijf zodat het op de juiste afdeling komt en niet talloze reviews eerst moet komen voordat ooit op een dag iemand een keer gaat kijken.
Praktisch elk bedrijf heeft een servicedesk of klachtenbalie. Daar kan je terecht. De ShopReviews zijn er voor om dergelijke situaties te verzamelen zodat zich een beeld vormt over het bedrijf.
- Aangeven in de pricewatch als een bedrijf nieuw is op tweakers, dus net zoals bij gebruikers de newbie certificaat te geven met een trail periode. Als er binnen die periode te veel problemen ontstaan meteen actie kan ondernomen worden voordat het probleem zich te ver ontwikkeld.
Bij elke ShR staat duidelijk hoe lang het bedrijf al bekend is bij Tweakers.
Tweakers is nogsteeds wel verantwoordelijk voor verkoop van derde die ze op hun website vermelden.
Onjuist. Tweakers biedt een prijsvergelijker, wij zijn ergens verantwoordelijk voor. Jij gaat immers de overeenkomst aan, niet wij.
Als jij bij de AH op zoek gaat naar een wasmiddel en daar een pak Dreft tegenkomt en denkt "als AH het aanbiedt zal het wel goed zijn" en dit wasmiddel koopt en het maakt je wasje niet schoon, ga jij toch ook niet AH verantwoordelijk houden? Dan ga je naar Dreft.

Daarnaast heb je wellicht ook zelf voor de nodige verwarring gezorgd bij El Vidas. Je had de order immers gewoon kunnen annuleren. In plaats daarvan start je bij Paypal een escalatie. Daar is dat traject niet voor bedoeld. Ik kan me voorstellen dat dit bij El Vidas ook tot de nodige irritatie heeft geleid...

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 11-09-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@Microkid als we met voorbeelden beginnen stel je voor.

Je hebt een vriend die je al jaren kent. Die leert net iemand kennen op straat en zegt tegen je dat de persoon vertrouwen is. Dus die neemt de persoon mee naar je huis en die sloopt je kiet.

Zou jij nog die vriend vertrouwen om in je huis te laten als die gaan zegen dat je eerst onderzoek had moeten doen naar de persoon zelf?

Vervolgens gaat die vriend van je de persoon die hij tegen is gekomen mee nemen naar andere vrienden van je en gebeurd steeds hetzelfde.

Ga jij tegen je vrienden zegen dat die zichzelf beter had in te moeten lichten als de eerste dingen die hun horen de goede verhalen zijn en pas later totaal iets anders mee maken?

Zou jij die vriend niet compleet uit je leven verbannen, omdat die vriend zegt is niet mijn probleem of fout?

Dat is nu de situatie waar tweakers in bevind. Niet in de situatie waar jij het over hebt.

Voor de meeste mensen is tweakers een vriend, community maar nu probeer je te zegen dat waar tweakers zichzelf bekend mee zet en de meeste mods ook zelf zegen zwaar tegenspreken.

Dus je wilt zegen dat tweakers niet draait om community want een community is om problemen op te lossen. Zoals net mij gevraagd word om ideeën op te noemen. Maar schijnbaar willen jullie het niet oplossen of luisteren naar gebruikers en mis je totaal mijn punt.

Ik heb soms problemen met lezen. En accepteer echt wel als ik fouten heb gemaakt.
Maar zit hier wel om een fout op te lossen waar ik in ben gevallen zodat andere mensen niet ook dit mee gaan maken.

En daarbij is tweakers een van de weinige die het kan oplossen. Ookal willen jullie het probleem niet erkennen. Maar dat horen ook meerdere mensen van el vitas of van degelijke bedrijven. Die bedrijven zijn mensen messed up en gaan heel ver om mensen te bedonderen en hebben geen geweten.

Is dat waarmee je wilt associëren en het probleem ontkent maakt je geen haar beter als de persoon die je huis vernietigd. Want het is lekker makkelijk als het jou niet overkomt om het probleem neer te legen bij iemand die het wel is aangedaan. Maar dat betekent dat jij ook op deze gebieden geen hulp kan verwachten als het jou overkomt.

Ik ben er goed vanaf gekomen. Maar genoeg mensen niet. Stel je voor dat dit je oma of opa overkomt? Zou jij dan stil kunnen blijven zitten? Of loop je weg van dit is niet ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tweakers beweert niet dat een shop te vertrouwen is. De Shop Review is een verzameling van ervaringen van voorgaande transacties door andere gebruikers. Het is aan jou om zelf een beeld over de shop te vormen. En ja, ook bij shops met lovende beoordelingen gaat het wel eens mis. Maar dat is geen reden om Tweakers daar verantwoordelijk voor te stellen, noch dat wij dit kunnen oplossen (dat zal de shop toch echt zelf moeten doen).
Je kan daar wel op blijven hameren, maar die vlieger gaat helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:46:
Dat is nu de situatie waar tweakers in bevind. Niet in de situatie waar jij het over hebt.
...
Ik heb soms problemen met lezen. En accepteer echt wel als ik fouten heb gemaakt.
...
Is dat waarmee je wilt associëren en het probleem ontkent maakt je geen haar beter als de persoon die je huis vernietigd. Want het is lekker makkelijk als het jou niet overkomt om het probleem neer te legen bij iemand die het wel is aangedaan. Maar dat betekent dat jij ook op deze gebieden geen hulp kan verwachten als het jou overkomt.
...
Ik ben er goed vanaf gekomen. Maar genoeg mensen niet. Stel je voor dat dit je oma of opa overkomt? Zou jij dan stil kunnen blijven zitten? Of loop je weg van dit is niet ons probleem.
Ga je lekker? Ook hier ben je anderen (waaronder @Microkid ) verantwoordelijk aan het maken voor als iemand anders zit overkomt? Gek hoor dit...

En nogmaals:

Het is niet de verantwoording van Tweakers

Van de 61 posts in dit topic, zijn er 27 van jezelf dus houden we er toevallig 34 over. Daarvan zijn er 22 ondertussen van mensen die op meerdere manieren uitleggen / zeggen "je ziet het verkeerd". En toch hou je vol dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRadja
@MAX3400 & @Microkid meschien hebben jullie gelijk en had ik overal reviews moeten lezen over de websites die ik gebruik.

Als ik dat over tweakers had gedaan had ik gelezen dat deze site duidelijk ten onder aan het gaan is en de mods incompetent word verklaard.

https://www.trustpilot.co...weakers.net?languages=all

Is best duidelijke taal wat jullie uitleggen. Alles na checken voordat je iets vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 17:19
iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:46:

Maar zit hier wel om een fout op te lossen waar ik in ben gevallen zodat andere mensen niet ook dit mee gaan maken.
Ik heb het idee dat je je vaak herhaalt, maar ik merk ook dat ik moeite heb met precies te volgen wat je allemaal wilt zeggen. Je schrijfstijl is voor mij niet altijd duidelijk, en het aantal weggelaten woorden, grammatica- en spelfouten helpt hierbij helaas niet. Als ik nu dus iets zeg waarin ik je verkeerd begrijp, heb dan a.u.b. geduld en probeer het me nog een keer uit te leggen.

Wat ik hier namelijk fout zie gaan is dat jij hier komt om een fout op te lossen, maar de fout zoals jij die ziet ligt heel ergens anders dan hoeveel mensen die hier in dit topic zien. De fout ligt namelijk niet bij Tweakers in hun toestaan van dit soort winkels, maar bij het controleren van webshops op voorhand.

De oplossing is niet dat alle webshops voortaan gecontroleerd gaan worden door instanties, maar dat mensen kritisch leren kijken en na leren denken over dit soort praktijken. Ja, je insteek is een mooi idee, maar het gaat niet werken.

Waar je fout bent gegaan is dat je geen onderzoek hebt gedaan. Dat is inderdaad een fout die veel anderen ook hebben gemaakt en gaan maken. Een manier om anderen hiervoor te waarschuwen is het reviewsysteem. Jouw oplossing is het weren van de webshop. Dan rest echter aan jou om met een oplossing te komen, en dat doe je niet. Want simpelweg "we weren de webshop" is geen oplossing. Dan komt namelijk de vraag "Wanneer dan?". Doe je dit na 1 review, of pas nadat Radar er een punt van heeft gemaakt? Weiger je de winkel wanneer de eigenaar een volgende winkel heeft gestart meteen, of laat je hem eerst een jaar (of aantal verkopen?) zichzelf bewijzen?

Voor mij komt dit topic over dat alsof je iets fout ziet gaan in de wereld, en je een idealistisch beeld erop nahoudt waardoor de wereld beter zou worden, maar die in de praktijk niet opgaat. Door op te gaan in dit beeld verleg je de focus naar alles om je heen, terwijl het probleem in dit geval het volgende is:
- Je hebt niet goed onderzoek gedaan voordat je iets kocht, omdat je een lijstje in je hoofd hebt met websites die het perfect zouden moeten doen.

En de oplossing is:
- Goed onderzoek doen voordat je iets koopt, welke website er ook naar linkt.

Wat nu als Radar had gezegd: we horen matige ervaringen over deze winkel, maar je zou er kunnen bestellen. Als jij er dan bestelt, dan is het toch nog steeds niet het probleem van Radar als het fout gaat? Het enige dat jij dan kunt doen is Radar niet meer te vertrouwen. Dat raad ik je ook aan bij Tweakers te doen, want dat is het goede. Vertrouw niet blind op websites, maar check en verifieer.

Edit:
iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:08:
@MAX3400 & @Microkid meschien hebben jullie gelijk en had ik overal reviews moeten lezen over de websites die ik gebruik.

Als ik dat over tweakers had gedaan had ik gelezen dat deze site duidelijk ten onder aan het gaan is en de mods incompetent word verklaard.

https://www.trustpilot.co...weakers.net?languages=all

Is best duidelijke taal wat jullie uitleggen. Alles na checken voordat je iets vertrouwd.
Kijk, als je die reviews dus met een kritisch oog gaat bekijken, dan zie je dat er niets klopt van die score. Er staan zeker legitieme reviews met steekhoudende argumenten bij, maar ook mensen die hun gal spuwen zonder echt goede onderbouwingen, of waarvan de argumenten slechts persoonlijke ervaringen zijn.
Als je deze reviews allemaal als betrouwbaar beschouwt, dan gaat het daar dus fout met je redenering.

En nogmaals, ik zou willen dat je beeld van de wereld uit kon komen. Het zou te gek zijn als we zelf geen verantwoordelijkheid hoefden te nemen en praktijken zoals die van jouw TV-verkoper makkelijker uit te bannen waren, maar zo simpel is onze maatschappij niet. Helaas heb je zelf dingen uit te zoeken, of moet je omgaan met de consequenties. Tweakers kan hier zeker wel bekritiseerd worden op bepaalde zaken, maar zo zwart-wit als jij het (naar mijn idee) hier schetst is het gewoonweg niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Weltschmerz op 11-09-2022 15:24 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

iRadja schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:08:
Prima. Als je er zo over denkt is verdere discussie overbodig.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.