Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
We hebben het hier over afscheid van een icoon.
Iets serieuzer graag en minder vrijdagmiddagborrel niveau.
En of je daar nu in gelooft of niet, ik vind het fijn voor haar dat ze dit heeft kunnen doen en ze heeft het met verve gedaan.
Mensen, laat staan koninginnen, van dit kaliber worden niet zoveel meer gemaakt.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
De naam Charles heeft geen beste historie voor Engelse koningen (Groot-Brittannie kwam pas later). Charles I was een eigenwijze kwast die een burgeroorlog verloor (Cromwell) en werd onthoofd; zijn zoon Charles II deed meer aan buitenechtelijke seks en had geen kinderen, waardoor zijn katholieke broer James koning werd, en onze prins Willem III van Oranje zich liet uitnodigen en King Billy werd, en de zaadjes voor het Noord-Ierland probleem in de grond deed.Dennis1812 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:29:
King Charles the third is reeds aangekondigd en inmiddels al koning.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
:strip_exif()/f/image/WqGYwO7sUFnb5qdYwquQnQIh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9wqkQjzWwprB1EnUVgudqjTc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h6fsitB6FQx62KEghyT2Bn1j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TRArV1trqUXIgKliMKdbPNRC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 08-09-2022 21:33 ]
Ik heb zo'n idee dat de nieuwe koning die traditie met verve zal doorzetten.gambieter schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:22:
[...]
De naam Charles heeft geen beste historie voor Engelse koningen...

Leuke geschiedenis herhaling.gambieter schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:22:
[...]
De naam Charles heeft geen beste historie voor Engelse koningen (Groot-Brittannie kwam pas later). Charles I was een eigenwijze kwast die een burgeroorlog verloor (Cromwell) en werd onthoofd; zijn zoon Charles II deed meer aan buitenechtelijke seks en had geen kinderen, waardoor zijn katholieke broer James koning werd, en onze prins Willem III van Oranje zich liet uitnodigen en King Billy werd, en de zaadjes voor het Noord-Ierland probleem in de grond deed.
Allemaal ooit gehad, veel Oja. Ook uit de toespraken op tv.
Maarja, na de les nooit meer iets mee gedaan natuurlijk.
Ben benieuwd hoe King Charles III het gaat doen.
Mooi hoe begaan de Britten zijn met de bloemenzee meteen. Mooi om te zien.
Fijn als je geliefd heen gaat.
[ Voor 80% gewijzigd door defiant op 08-09-2022 21:58 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Wikipedia: Charles III van het Verenigd Koninkrijk
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Charles wou ook helemaal geen koning worden. Die wou de tampon van Camilla Parker-Bowles zijn...Lordy79 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:39:
[...]
Ik heb zo'n idee dat de nieuwe koning die traditie met verve zal doorzetten.![]()
(Nee, dit is geen onzin. Dit komt uit een uitgelekt telefoongesprek in de tijd dat dat nog zijn minnares was).
Dus: Rare kwast: Check ! Buitenechtelijke relaties: Check !
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
*knip* reactie op mbr weggehaald.
En neem wel even de moeite om juiste leeftijden op zijn minst te gebruiken. Je kan ze (zeker nu) echt zeer eenvoudig vinden.
[ Voor 50% gewijzigd door defiant op 08-09-2022 22:00 ]
Mogen we ons dus op gaan maken voor een heropleving van het Noord-Ierse conflict?Oekiejoekie schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:49:
[...]
Charles wou ook helemaal geen koning worden. Die wou de tampon van Camilla Parker-Bowles zijn...
(Nee, dit is geen onzin. Dit komt uit een uitgelekt telefoongesprek in de tijd dat dat nog zijn minnares was).
Dus: Rare kwast: Check ! Buitenechtelijke relaties: Check !
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ja misschienDennis1812 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:50:
[...]
*knip*
En neem wel even de moeite om juiste leeftijden op zijn minst te gebruiken. Je kan ze (zeker nu) echt zeer eenvoudig vinden.
*knip* dit is niet de huiskamer, laten we het serieus houden.
[ Voor 32% gewijzigd door defiant op 08-09-2022 22:02 ]
[ Voor 88% gewijzigd door defiant op 08-09-2022 23:31 ]
*knip* we houden hier graag bij de feitelijke leeftijd.Dennis1812 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:50:
[...]
[mbr]*knip* reactie op mbr weggehaald.[/mbr]
[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 08-09-2022 23:33 ]
Doe even rustig, er is net iemand overleden. Het respect is ver te zoeken. Ondanks dat een Koningshuis voor mij ook niet hoeft kan je wel wat respect tonen naar een medemens die zich 100% ingezet heeft voor haar taak.
Rip Elizabeth.
[ Voor 27% gewijzigd door defiant op 08-09-2022 23:34 ]
[ Voor 139% gewijzigd door defiant op 08-09-2022 23:36 ]
Met het koningshuis in het VK heb ik niet heel veel, maar het is altijd wel interessant om te horen en volgen hoe het er aan toe gaat. Het vasthouden aan oude normen en waarden is niet altijd even handig, maar toch is dat ook iets wat haar sierde.
Ik heb wel veel interesse in het VK verder, vind het echt een mooi land, vind de cultuur leuk, ben er graag. Kijk zeer graag Britse comedy, volg ook veel op YouTube vanuit het UK, vooral over natuur, cultuur en historie en dat land heeft natuurlijk een zeer lange rijke historie.
En in de recente historie is zolang de meesten zich kunnen herinneren Elizabeth gewoon altijd "the Queen".
Toen ik geboren werd, veertig jaar geleden, zat mevrouw al 30 jaar lang op de troon, echt niet te bevatten hoeveel ze toen al meegemaakt had. Bewust de Tweede Wereld oorlog meegemaakt, opgegroeid in je jaren '30, op je tiende levensjaar opeens in lijn komen voor de troonopvolging, ze moet een fascinerend leven gehad hebben.
Dat zal echt even wennen worden nu. Van The Queen naar A King.
RIP Elizabeth.
Ben wel benieuwd naar de uitvaart, de meeste Britten zullen haar een mooi afscheid gunnen.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik denk ook niet dat Beatrix een uitnodiging krijgt, simpelweg omdat zij geen staatshoofd is.boxlessness schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:23:
[...]
Dus Beatrix krijgt geen uitnodiging voor haar uitvaart...
Ze lijkt me wel het type om zo te sarren "beyond the grave".
Mooi, maar niet in dit topic. Als je het over het verleden wil hebben, prima om daar een eigen topic voor te openenxh3adshotx schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:15:
[...]
Doe even rustig, er is net iemand overleden. Het respect is ver te zoeken. Ondanks dat een Koningshuis voor mij ook niet hoeft kan je wel wat respect tonen naar een medemens die zich 100% ingezet heeft voor haar taak.
Rip Elizabeth.
[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 09-09-2022 00:54 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 09-09-2022 00:54 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Outerspace op 09-09-2022 01:02 ]
Long live the king! Al zal dat denk ik niet zo bijzonder lang zijn, maar dan staat de volgende al klaar.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Agent47 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:51:
Los van de ellende in de wereld heeft deze vrouw vredig geleefd en is vredig gestorven. Beter kan bijna niet qua op de wereld komen en gaan.
Ze regeerde niet tijdens WOII. Verder vind ik niet dat je haar leven of regeren vredig kunt noemen als ze de hoogste bevelhebber (toch?) was tijdens oorlogen/crisissen/onenigheden in Egypte, Ierland, IJsland en Argentinië, om het niet te hebben over de talloze oorlogen waarin Britse soldaten meevochten.Waah schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:05:
[...]
Behalve de 2e wereldoorlog dan. Wat vast geen leuke tijd zal zijn geweest, ondanks dat ze niet bezet zijn geweest.
Lange tijd geregeerd. Ben benieuwd hoe het verder zal vergaan met de monarchie. Want ze had toch een duidelijke mening kwa opvolging en de bekwaamheid
&
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
HieromPierre schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:10:
Wat ik me afvroeg waarom was haar man geen koning, omdat de vrouw van Charles wel koningin wordt.
https://www.thesun.co.uk/...y-prince-philip-not-king/
Why was Prince Philip not King Philip?toon volledige bericht
The reason for Philip not becoming King when he married the Queen stems from a parliamentary law.
The law relating to succession doesn't relate to bloodline - only gender.
The spouse of a ruling king or queen is known as a consort.
Strangely, in British royalty a man who marries the queen is known as the prince consort but a woman who marries the king will be the queen consort.
When Prince Philip married the queen in 1947 he was also given three other titles:
Duke of Edinburgh
Earl of Merioneth
Baron Greenwich
In 1957, the Queen made him an official Prince of the United Kingdom - which she made official in a new letters patent, according to Town & Country.
Aha duidelijk bedankt
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Om dezelfde reden dat de man van Beatrix nooit "koning Claus" is geworden en Maxima nu wel koningin is.Pierre schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:10:
Wat ik me afvroeg waarom was haar man geen koning, omdat de vrouw van Charles wel koningin wordt.
Tellen de kampioenschappen van Farina en Fangio dan niet mee?WhatsappHack schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 01:37:
de volgende F1 wereldkampioen is de eerste ooit terwijl Elizabeth geen koningin is.
ScherpTheBrut3 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:49:
[...]
Tellen de kampioenschappen van Farina en Fangio dan niet mee?
Wat zou de reden zijn dat ze nu toch zo lang gewacht hebben met het bekend maken van haar overlijden? Ik las overal dat we na het overlijden van de Queen we dit vrijwel direct zouden weten, ze bleek nu toch al een poosje te zijn heengegaan.The_Admin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:42:
[...]
In theorie kan dat dus niet, aangezien onderdeel van die hele Operatie is dat 'ie in werking treedt zodra ze overlijdt. Dus de hele 'hij is in al in actie' of 'ze wachten er nog even mee' zijn per definitie uitgesloten of betekent dat we vrij snel ingelicht zouden worden. Zoals eerder gezegd, het kan natuurlijk prima zijn dat ze nog even (kunstmatig) op de been wordt gehouden tot iedereen er is of inderdaad de beurzen dicht zijn of andere zaken 'op orde' zijn.
Ik stelde al: Goed kans dat ze het naar buiten brengen van het overlijden bewust pas na het einde van de werkdag hebben gedaan, omdat anders de beurzen in Londen midden op de dag zouden ontploffen, of er zelfs hele winkelstraten midden op de dag gingen sluiten.Matomatisch schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:06:
Dat ze in vrede mag rusten.
[...]
Wat zou de reden zijn dat ze nu toch zo lang gewacht hebben met het bekend maken van haar overlijden? Ik las overal dat we na het overlijden van de Queen we dit vrijwel direct zouden weten, ze bleek nu toch al een poosje te zijn heengegaan.
Er is toch nog geen exact tijdstip bekend gemaakt?Matomatisch schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:06:
[...]
Wat zou de reden zijn dat ze nu toch zo lang gewacht hebben met het bekend maken van haar overlijden? Ik las overal dat we na het overlijden van de Queen we dit vrijwel direct zouden weten, ze bleek nu toch al een poosje te zijn heengegaan.
Nee, maar er is wel bekend dat de premier al om 16.30 uur is geïnformeerd over haar dood. De premier is pas de tweede of derde in de lijn die geïnformeerd wordt dus het overlijden moet ergens in de loop van de middag zijn geweest.Dennis1812 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:23:
[...]
Er is toch nog geen exact tijdstip bekend gemaakt?
Waarom moet alle nieuws meteen, direct, ‘instant’ zijn?
Ja geen idee, vroeg ik me ook af. Dat plan is geschreven alsof het allemaal vrij instant was, maar inmiddels is wel duidelijk dat ze 's middags al is overleden, volgens mij zelfs al op het moment dat die jet met oa William landde, dus het is inderdaad een paar uur 'onder de pet' gehouden. Mogelijk inderdaad om de werkdag zo normaal mogelijk te laten eindigen, al verwacht ik niet dat iets als dit veel invloed op de beurs heeft, de vrouw was 96 en heeft eigenlijk vrij weinig échte macht of invloed meer, koningshuis is daar vooral ceremonieel, net als hier in NL.Matomatisch schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:06:
[...]
Het hoeft inderdaad niet instant te zijn, maar ik had wel de indruk van verschillende fora dat het nieuws vrijwel direct bekend gemaakt zou worden. Dat was dus niet het geval en ik ben nieuwsgierig waarom dat nu zo is.Joris748 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:31:
Elizabeth is ruim 70 jaar koningin geweest, is 96 jaar oud geworden. Dan doen die paar uur tussen haar overlijden en de bekendmaking er ook niet meer toe.
Dat moet helemaal niet, maar zo kwam het wel naar voren uit de informatie die bekend was van 'Operation London Bridge', daar stond niks over de boel onder de pet houden, dat was eigenlijk een balletje wat vrij snel ging rollen nadat ze overleden was.Joris748 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:31:
Elizabeth is ruim 70 jaar koningin geweest, is 96 jaar oud geworden. Dan doen die paar uur tussen haar overlijden en de bekendmaking er ook niet meer toe.
Volgens mij stond er in dat script vrij weinig over het naar buiten brengen in de openbaarheid, alleen over wat er intern in de regering zou gebeuren wanneer de Queen komt te overlijden.The_Admin schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:35:
[...]
Dat moet helemaal niet, maar zo kwam het wel naar voren uit de informatie die bekend was van 'Operation London Bridge', daar stond niks over de boel onder de pet houden, dat was eigenlijk een balletje wat vrij snel ging rollen nadat ze overleden was.
Er was geen voorschrift dat de BBC binnen een aantal minuten na het vaststellen van overlijden van een arts, zou moeten reageren. De vlag op Buckingham Palace hing ook pas later halfstok.
Stoney3K schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:37:
[...]
Volgens mij stond er in dat script vrij weinig over het naar buiten brengen in de openbaarheid, alleen over wat er intern in de regering zou gebeuren wanneer de Queen komt te overlijden.
Er was geen voorschrift dat de BBC binnen een aantal minuten na het vaststellen van overlijden van een arts, zou moeten reageren. De vlag op Buckingham Palace hing ook pas later halfstok.
Wikipedia: Operation London BridgeOn the death of Queen Elizabeth, her private secretary would be the first official (i.e., not one of her relatives or part of a medical team) to convey the news. Their first act would be to contact the prime minister, where civil servants would convey the code phrase "London Bridge is down" to the prime minister using secure telephone lines.[1] The cabinet secretary and the Privy Council Office would also be informed by the private secretary.[3] The cabinet secretary would then convey the news to ministers and senior civil servants. The Foreign, Commonwealth and Development Office's Global Response Centre, based at a secret location in London, would communicate the news to the governments of the 14 other countries of which Elizabeth is queen (the Commonwealth realms), and to the governments of the other countries of the Commonwealth of Nations.[1] Government websites and social media accounts, as well as the royal family's website, would turn black, and the publication of non-urgent content must be avoided.[3]toon volledige bericht
The media would be informed by announcement to PA Media and the BBC through the Radio Alert Transmission System (RATS) and to commercial radio on the Independent Radio News through a network of blue "obit lights" which would alert presenters to play "inoffensive music" and prepare for a news flash, while BBC Two would suspend scheduled programming and switch to BBC One's broadcast of the announcement.[11] BBC News would air a pre-recorded sequence of portraits, during which the presenters on duty at the time would prepare for the formal announcement by putting on dark clothing prepared for this purpose. The Guardian has reported that The Times has 11 days of prepared coverage ready and that ITN and Sky News have long rehearsed her death, but substituting her name with the name "Mrs Robinson".[1]
A footman would pin a dark-edged notice to the gates of Buckingham Palace. At the same time, the palace website would display the same notice.[1] The Parliament of the United Kingdom and the Scottish, Welsh and Northern Irish parliaments would meet as soon as is practical or be recalled if they are not sitting.[3] The prime minister would address the House of Commons. The new monarch would host a meeting with the prime minister and then deliver a speech to the nation at 6 p.m., the evening following the Queen's death.[3] Whitehall and local government buildings would fly flags at half-mast and books of condolence may be opened; ceremonial ornaments, such as ceremonial maces or council chains, are to be put in black purses.[12][3] Gun salutes will take place at saluting stations and a service of remembrance, to be attended by the prime minister and senior ministers, will be held at St Paul's Cathedral.[3]
Wat ik gelezen heb is dat er veel mensen geïnformeerd moesten worden, waaronder de regeringen van diverse landen (de landen waarvan Elizabeth koningin was). Daar gaat tijd overheen, ook omdat er bepaalde voorbereidingen getroffen moesten worden.The_Admin schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:35:
[...]
Dat moet helemaal niet, maar zo kwam het wel naar voren uit de informatie die bekend was van 'Operation London Bridge', daar stond niks over de boel onder de pet houden, dat was eigenlijk een balletje wat vrij snel ging rollen nadat ze overleden was.
Je opmerking over “onder de pet houden” vind ik onnodig en slaat in mijn ogen de plank mis.
Er staat dus niet wanneer bepaalde media-bekendmakingen zouden moeten gebeuren. Alleen dat ze plaats moeten vinden.
Voor een media-embargo van een halve dag (in het geval dat de Queen bijvoorbeeld geen natuurlijke dood is gestorven en het nieuws moet worden bevestigd) is dus ruimte gelaten in het protocol.
Ik denk dat er voor de meeste landen niets veranderd. Of je Elizabeth wel of niet als staatshoofd aanhield heeft vaak meer met interne politieke redenen te maken dan met de persoon Elizabeth. Dan moet je namelijk beslissen wat voor soort president je wilt. En dat is een pittige discussie die veel landen niet willen voeren.Joris748 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:03:
Ik ben vooral benieuwd naar het post-Elizabeth tijdperk. Wat gaan de realms doen? Blijven die binnen het koninkrijk of snijden zij hun banden door? Ik zie in Charles niet de verbinder die Elizabeth was.
Zo had Australië in 1999 een referendum over de monarchie. Het schijnt dat Australie voor behoud van de monarchie koos door onenigheid over het soort president wat ze daarna wilden: Een direct gekozen president met vergaande bevoegdheden (zoals Frankrijk of de VS) of een ceremonieel president die door het parlement aangesteld wordt (zoals Duitsland).
Als republikeinen het daar niet over eens kunnen worden, heeft een discussie over de afschaffing van de monarchie geen zin, vooral omdat die monarchie in de praktijk niet voor problemen zorgt waar de burger iets van merkt.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

En op twitter geeft de hashtag #Irishtwitter wat meer inzicht in de gevoelens van landen waar de Britten (Engelsen) hebben huisgehouden. Daar zit ook wel wat cynisch grappigs tussen, zoals deze:

En dit is wat de tabloids publiceren:

Ik ben wel blij dat ik genoeg streaming programma's via Netflix, Amazon Prime en Disney+, want de Britse TV gaat dodelijk saai worden de volgende twee weken. Lachen is verboden, sport afgelast, etc. Gisteravond deed TCM Movies een aanpassing van het programma, en het geplande Police Academy (de eerste, de enige beetje leuke) werd onaagekondigd vervangen door het drama A Perfect Storm.
[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 09-09-2022 12:15 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ja vind het zelf allemaal zwaar overdreven, het zat er aan te komen op die leeftijd. Ze was een goede koningin en heeft natuurlijk ongeloofelijk lang op haar positie gezeten. Maar om nou het hele weekend alle sporten te gaan verbieden etc waar veel mensen zich op verheugen omdat er 1 iemand overlijd vind ik wel echt wat te ver gaan, zelfs voor een geliefde koningin..Ik ben wel blij dat ik genoeg streaming programma's via Netflix, Amazon Prime en Disney+, want de Britse TV gaat dodelijk saai worden de volgende twee weken. Lachen is verboden, sport afgelast, etc. Gisteravond deed TCM Movies een aanpassing van het programma, en het geplande Police Academy (de eerste, de enige beetje leuke) werd onaagekondigd vervangen door het drama A Perfect Storm.
Doe wat mooie extra ceremonies etc tijdens de wedstrijden zaterdag en zondag dan is iedereen tevreden lijkt me. Speel met rouwbanden en gooi het volkslied een paar keer extra aan.
Alleen vandaag wedstrijden schrappen zou te begrijpen zijn, maar life goes on, zaterdag gewoon weer over tot de orde van de dag.
Rip
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 09-09-2022 13:08 ]
Playstation 5
Zo lang je geen zwarte onderdaan in een kolonie was ja. En niet arm, of Iers.
life goes on, zaterdag gewoon weer over tot de orde van de dag.
Dat is allemaal vooraf geregeld. Ze hebben daar altijd meerdere playlists voor bijzondere situaties. Mood 1 (sad), mood 2 (extremely sad) en meer van dat soort dingen. Ik weet eigenlijk niet hoe dat in Nederland is geregeld, maar ik gok niet zo extreem als in de UK. Wij gaan daar toch iets anders mee om. Wij gaan waarschijnlijk vooral klagen dat een stuk van Delft is afgezet tijdens de uitvaartceremonie van iemand van de koninklijke familie.ToolkiT schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:02:
Wow BBC radio 2 is vandaag helemaal afgestemd op de situatie.. de presentatoren klinken niet zo sprankelend als normaal, alle topics gaan natuurlijk over de queen.. en de muziek is nog net niet deprimerend maar wel super melancholiek..
Zoals ik het begrepen hebt, ligt alles stil in de 10 dagen tot ze bijgezet is ?Stylze schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:59:
[...]
Ja vind het zelf allemaal zwaar overdreven, het zat er aan te komen op die leeftijd. Ze was een goede koningin en heeft natuurlijk ongeloofelijk lang op haar positie gezeten. Maar om nou het hele weekend alle sporten te gaan verbieden etc waar veel mensen zich op verheugen omdat er 1 iemand overlijd vind ik wel echt wat te ver gaan, zelfs voor een geliefde koningin..
Ik heb vandaag even de BBC opgezet. En het valt me op dat het alleen nog maar over het overlijden van de Queen gaat. Als er in Nederland iets ingrijpends gebeurt, dan zie je dat de NOS in de extra uitzendingen ook elk uur een blokje inlast met wat er verder in de wereld gebeurt. En trouwens, de BBC wil dit ook 10 dagen vol gaan houden ? Het lijkt me dat je na een dag of 2 - 3 toch wel klaar bent met opsommen welke wereldleiders hun medeleven betuigd hebben en alle koningshuiskenners, staatsrechtdeskundigen en mensen die de Queen ooit tegengekomen zijn toen ze aan het paardrijden was in het bos wel geinterviewd hebt ??Doe wat mooie extra ceremonies etc tijdens de wedstrijden zaterdag en zondag dan is iedereen tevreden lijkt me. Speel met rouwbanden en gooi het volkslied een paar keer extra aan.
Alleen vandaag wedstrijden schrappen zou te begrijpen zijn, maar life goes on, zaterdag gewoon weer over tot de orde van de dag.
Al met al vind ik dan het Nederlandse systeem van abdicatie nog helemaal zo slecht niet. Onze voormalige koningin leeft lekker in de luwte in een kasteeltje in Lage Vuursche, en als ze zou overlijden zullen er vast wat bloemen voor het hek liggen, maar niet dit soort massatoestanden...
Gaat wel meevallen, aldus een woordvoerder van de premier :Oekiejoekie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:19:toon volledige bericht
[...]
Zoals ik het begrepen hebt, ligt alles stil in de 10 dagen tot ze bijgezet is ?
[...]
Ik heb vandaag even de BBC opgezet. En het valt me op dat het alleen nog maar over het overlijden van de Queen gaat. Als er in Nederland iets ingrijpends gebeurt, dan zie je dat de NOS in de extra uitzendingen ook elk uur een blokje inlast met wat er verder in de wereld gebeurt. En trouwens, de BBC wil dit ook 10 dagen vol gaan houden ? Het lijkt me dat je na een dag of 2 - 3 toch wel klaar bent met opsommen welke wereldleiders hun medeleven betuigd hebben en alle koningshuiskenners, staatsrechtdeskundigen en mensen die de Queen ooit tegengekomen zijn toen ze aan het paardrijden was in het bos wel geinterviewd hebt ??
Al met al vind ik dan het Nederlandse systeem van abdicatie nog helemaal zo slecht niet. Onze voormalige koningin leeft lekker in de luwte in een kasteeltje in Lage Vuursche, en als ze zou overlijden zullen er vast wat bloemen voor het hek liggen, maar niet dit soort massatoestanden...
Tijdens de afgekondigde periode van rouw hoeven Britten geen evenementen af te zeggen. Dat laat een woordvoerder van de premier weten. ,,Er is geen verplichting om tijdens deze periode evenementen of sportwedstrijden te annuleren of uit te stellen, of uitgaansgelegenheden te sluiten. Het is ter beoordeling van individuele organisaties. Ze kunnen overwegen om af te zeggen of uit te stellen, vooral op de dag van de staatsbegrafenis, maar ze zijn hiertoe niet verplicht."
Abdicatie kennen de Engelsen ook. Zo is haar bloedlijn uiteindelijk aan de macht gekomen doordat haar oom de troon opgaf en zijn broer (haar vader) koning werd. Er werd al gezegd dat dat één van de redenen is dat zij wel tot het einde doorging.Oekiejoekie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:19:toon volledige bericht
[...]
Zoals ik het begrepen hebt, ligt alles stil in de 10 dagen tot ze bijgezet is ?
[...]
Ik heb vandaag even de BBC opgezet. En het valt me op dat het alleen nog maar over het overlijden van de Queen gaat. Als er in Nederland iets ingrijpends gebeurt, dan zie je dat de NOS in de extra uitzendingen ook elk uur een blokje inlast met wat er verder in de wereld gebeurt. En trouwens, de BBC wil dit ook 10 dagen vol gaan houden ? Het lijkt me dat je na een dag of 2 - 3 toch wel klaar bent met opsommen welke wereldleiders hun medeleven betuigd hebben en alle koningshuiskenners, staatsrechtdeskundigen en mensen die de Queen ooit tegengekomen zijn toen ze aan het paardrijden was in het bos wel geinterviewd hebt ??
En in NL hebben we recent nog rond Peter R. de Vries eindeloze uitzendingen gehad.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De queen heeft de commonwealth waarschijnlijk wel gered..Philip Ross schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:07:
[...]
Zo lang je geen zwarte onderdaan in een kolonie was ja. En niet arm, of Iers.
[...]
https://www.thetimes.co.u...he-commonwealth-8cg98tbhb
Dat de UK een 'checkered' past heeft, betekend niet dat ze een mindere koningin was..
Is het redden van de Commonwealth dan perse een positief punt? Het is gewoon een politieke keuze.ToolkiT schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:41:
[...]
De queen heeft de commonwealth waarschijnlijk wel gered..
https://www.thetimes.co.u...he-commonwealth-8cg98tbhb
Dat de UK een 'checkered' past heeft, betekend niet dat ze een mindere koningin was..
Het is niet alleen de uk die een checkered past heeft maar ook de uk met haar als koningin. Excuses zijn er nooit gekomen. Om nog niet te spreken van de vele schandalen en belastingontduiking de afgelopen jaren.
Eigenlijk zijn Charles gewoon over moeten slaan en iemand die daadwerkelijk in deze tijd leeft een kans moeten geven.
The Guardian heeft een aardig overzicht wat er de komende tien dagen gaat gebeuren. Daarvan zal de BBC nog een heleboel (moeten) uitzenden.Oekiejoekie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:19:
En trouwens, de BBC wil dit ook 10 dagen vol gaan houden ?
Be yourself, no matter what they say ...
De andere reden was denk ik die zoon van haar... De Queen probeerde "the firm" op strakke wijze te leiden, maar waarschijnlijk tot haar grote ergernis liepen er wat ongeleide projectielen rond. Het begon met haar zus. Die wilde trouwen met een man die al eerder getrouwd was geweest. In die tijd een absoluut schandaal...Señor Sjon schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:41:
[...]
Abdicatie kennen de Engelsen ook. Zo is haar bloedlijn uiteindelijk aan de macht gekomen doordat haar oom de troon opgaf en zijn broer (haar vader) koning werd. Er werd al gezegd dat dat één van de redenen is dat zij wel tot het einde doorging.
Dan die kroonprins, Charles. Stond jarenlang bekend als een redelijk stijve hark. Maar gelukkig kwam hij thuis met een enorm sympathieke kleuterjuf, waar hij mee trouwde. Dat werd prompt het meest populaire lid van de familie.
Ondertussen kwam uit dat Charles al jarenlang tijdens zijn huwelijk vreemd ging met zijn jeugdvriendinnetje. Daar lekten nog aardig genante telefoongesprekken over uit. Een gescheiden koning, dat kon natuurlijk niet, hertrouwen was tot een jaar of 15 geleden ook absoluut out of the question, en dan sowieso niet met een gescheiden vrouw, en een koning die ongehuwd samenwoont kon ook niet.
Later is toch toegestaan dat Charles hertrouwde, maar onder voorwaarde dat Camilla geen Queen consort zou worden. Die voorwaarde heeft the Queen pas een paar maanden geleden bij haar 70-jarig jubileum ingetrokken.
Ondertussen waren er ook nog wat andere schandalen. 3 van haar 4 kinderen zijn gescheiden, en recent had je nog de commotie over Andrew die op sexfeestjes met minderjarige meisjes was geweest.
Naar mijn mening heeft de Queen gewoon tot het laatst in control willen zijn, om deze kruiwagen met kikkers binnen the firm onder controle te houden, en aan damage control te doen als ze weer iets stoms gedaan hadden...
Dat is in de huidige tijd niet meer te doen. Als een prins een keer dronken in een kroeg hangt staat het een uur later op een juice channel. Eén van de redenen dat een koningshuis eigenlijk niet meer in deze tijd past.Oekiejoekie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:07:
[...]
Naar mijn mening heeft de Queen gewoon tot het laatst in control willen zijn, om deze kruiwagen met kikkers binnen the firm onder controle te houden, en aan damage control te doen als ze weer iets stoms gedaan hadden...
De laatste 20 jaar al niet echt meer te doen. De fotos van prins in nazi uniform werden toen ook al niet echt goed ontvangen.D-e-n schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:14:
[...]
Dat is in de huidige tijd niet meer te doen. Als een prins een keer dronken in een kroeg hangt staat het een uur later op een juice channel. Eén van de redenen dat een koningshuis eigenlijk niet meer in deze tijd past.
Dat heb ik dan eigenlijk gemist. Ik moet vooral denken aan de bejegening van Lady Di wat ik eigenlijk gewoon moord zou willen noemen.Philip Ross schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:39:
[...]
De laatste 20 jaar al niet echt meer te doen. De fotos van prins in nazi uniform werden toen ook al niet echt goed ontvangen.
Zo gevonden: http://news.bbc.co.uk/2/hi/4170083.stm
Commonwealth heeft voor en nadelen, absoluut.. maar jij deed het lijken of QEII de schuld was van het koloniale verleden..Philip Ross schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:45:
[...]
Is het redden van de Commonwealth dan perse een positief punt? Het is gewoon een politieke keuze.
Het is niet alleen de uk die een checkered past heeft maar ook de uk met haar als koningin. Excuses zijn er nooit gekomen. Om nog niet te spreken van de vele schandalen en belastingontduiking de afgelopen jaren.
Eigenlijk zijn Charles gewoon over moeten slaan en iemand die daadwerkelijk in deze tijd leeft een kans moeten geven.
Maar dit verhaal toont juist aan dat ze juist wel populair was onder de zwarte onderdanen..
Oh, zo bedoelde ik het inderdaad niet. Ze heeft er zeker wel een onderdeel van uitgemaakt maar was zeker niet de aanstichter of enige schuldige.ToolkiT schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:53:
[...]
Commonwealth heeft voor en nadelen, absoluut.. maar jij deed het lijken of QEII de schuld was van het koloniale verleden..
Maar dit verhaal toont juist aan dat ze juist wel populair was onder de zwarte onderdanen..
Ze heeft ook wel enorme moeite gedaan om het imago te verbeteren maar er zijn genoeg plaatsen waar ze niet populair is. Die zitten natuurlijk niet in de Commonwealth nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 09-09-2022 15:58 ]
Maar hoorde tot mijn verbazing vandaag bij de BBC wel dat er echt even stil werd gestaan bij het voordeel van een Republiek (waarin ze het over Ierland hadden). Die ruimte lijkt er dan ook weer te zijn op een klein momentje.
Dat heeft Charles I al een keer voor elkaar gekregenPLAE schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:40:
Ik vind het nogal heftig de wijze waarop ze de nieuwe koning eren in Engeland met name.
Maar hoorde tot mijn verbazing vandaag bij de BBC wel dat er echt even stil werd gestaan bij het voordeel van een Republiek (waarin ze het over Ierland hadden). Die ruimte lijkt er dan ook weer te zijn op een klein momentje.

Daarna kwam Charles II, en dat was zo'n succes dat zijn opvolger op er uitnodiging uitgeschopt is door koning Billy.
Dus wie weet wat nummer drie voor het land in petto heeft.
Nr 3 heeft als prins al met dan genoeg uit petto gehad.... Laat ie maar een beetje onzichtbaar zijn en hopelijk kan zijn zoon het snel overnemen.Dido schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:21:
[...]
Dat heeft Charles I al een keer voor elkaar gekregen
Daarna kwam Charles II, en dat was zo'n succes dat zijn opvolger op er uitnodiging uitgeschopt is door koning Billy.
Dus wie weet wat nummer drie voor het land in petto heeft.
[Streamable: az27ybm_460svav1]
[ Voor 22% gewijzigd door LadyVodka op 13-09-2022 16:51 ]
Voorbeelden:
- Center Parcs die eerst zegt dat al hun parken gesloten zijn maandag, dat mensen die er al waren er maandag uit moeten, dinsdag terugkomen, of zij die maandag arriveren moesten op dinsdag komen, eind van de middag. Dat blies op, dus trok men dat terug voor de mensen die er al waren. Maar die mochten de huisjes niet verlaten, oh nee, ook dat blies op, dus nu zijn er alleen geen attracties, geen restaurants etc.
- ziekenhuizen die operaties, behandelingen enz aflassen of uitstellen. Je zal maar net je tumor verwijderd krijgen, die over een paar maanden (als ze je er tussen proppen) intussen al uitgezaaid is.
- de Britse fietsersbond die vertelde dat niemand mocht fietsen tijdens de begrafenis, en suggereerde dat niemand die dag mag fietsen.

- Heathrow die vluchten cancelt zodat er geen lawaai is boven London tijdens de begrafenisstoet.
En oh wee als republikeinen (niet de Amerikaanse fascisten maar mensen die tegen het kopningshuis zijn) durven te protesteren. De politie wilde zelfs mensen arresteren die eieren in hun boodschappentas hadden als het in de buurt van de stoet was.
Oftewel: Brexit is niet de grootste gekte die ze hebben gedaan (wel de duurste). Ik zal zo blij zijn als dit voorbij is.
Het begint wel een beetje op het absurde door te slaan. Het sociale leven zal en moet tot stilstand komen 'uit respect'. De vrouw is op een zeer respectabele leeftijd aan ouderdom overleden. Natuurlijk moet je haar een waardig afscheid geven maar het is wel een beetje overdreven allemaal. Dacht dat die engelsen zo'n nuchter volkje waren.gambieter schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:05:
Ik zal zo blij zijn als dit voorbij is.
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom sportevenementen de laatste tijd niet mochten doorgaan omdat het zogenaamd 'uit respect' zou zijn? Volstaat een minuutje stilte danwel applaus met een rouwband niet meer?
Zijn ze nooit geweest. De stiff upper lip is meer een uiting van ontkenning en niet om kunnen gaan met de realiteit, of het nu is over de genocides en andere misdaden van het British Empire ("The British Empire was benevolent"), hun rol in de wereld ("We won WW2, we beat Napoleon"), etc.RodeStabilo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:23:
Dacht dat die engelsen zo'n nuchter volkje waren.
Heb ik uitgelegd in mijn vorige bericht. Men is zo bang voor de tabloids dat ze over elkaar tuimelen in hun ijver om de meest rouwende bond te zijn.Kan iemand me trouwens uitleggen waarom sportevenementen de laatste tijd niet mochten doorgaan omdat het zogenaamd 'uit respect' zou zijn? Volstaat een minuutje stilte danwel applaus met een rouwband niet meer?
Nog een "leuke": Supermarkt verlaagt het volume van de beep bij de zelfcheckout kassa uit respect voor de overleden koningin.
En zo zijn er honderden voorbeelden van idioterie.Morrisons’ checkout machines are beeping quieter in a mark of respect to the late Queen Elizabeth II.
..
‘It wasn’t until it was my turn and I found that they had turned off the beep.’ But the supermarket chain told Metro.co.uk this was not true. Instead, the checkout beeps have just been turned down after announcements and music were switched off in all stores. Some shoppers said they found the silence ‘quite pleasant’, while others stressed the move is ‘absolutely mad’. ‘Because if there was one thing the Queen detested with all her heart, it was the beeps at the checkouts in Morrisons,’ one Twitter user wrote.
En haar oren waren ook 96. Dus dat piepje zal ze wel wat minder gehoord hebben.
Overdrijven is ook een vak
Ik vind 't heel erg hoor. En respect is nodig evenals een waardig afscheid. En op de dag van de begrafenis wat evenementen aflassen en sport niet doorgaan begrijp ik helemaal.
Maar komop.
De nieuwe koning is reeds overwerkt, weet de datum niet meer en vloekt al op kapotte pennen. Geef die man wat tijd om te rouwen en te rusten.
Moesten ze hier eens proberen. Driekwart zal met de fiets naar de begrafenis van Trix komengambieter schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:05:
- de Britse fietsersbond die vertelde dat niemand mocht fietsen tijdens de begrafenis, en suggereerde dat niemand die dag mag fietsen.
[Afbeelding]
Op de dag van de begrafenis dat wil ik ook nog wel begrijpen hoor, maar afgelopen weekend was dat al het geval namelijk.Dennis1812 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:37:
Ik vind 't heel erg hoor. En respect is nodig evenals een waardig afscheid. En op de dag van de begrafenis wat evenementen aflassen en sport niet doorgaan begrijp ik helemaal.
Nou zou ik in een ver hoekje in mijn brein het kunnen begrijpen om geen festivals te geven wanneer ze in haar kist langs komt. Maar om center parcs lopende boekingen aan te passen is echt bizar.RodeStabilo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:43:
[...]
Op de dag van de begrafenis dat wil ik ook nog wel begrijpen hoor, maar afgelopen weekend was dat al het geval namelijk.
Overigens wist ik niet eens dat CP ook parken in Engeland heeft. Staan niet op de site. Ander moederbedrijf?
Ik interpreteer het eigenlijk meer als uiterst onrespectvol al dat irrelevante en ongerelateerde geneuzel er omheen, om maar een wit voetje te halen of te houden.Dennis1812 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:37:
Alsof de Queen ooit zelf haar blikje red Bull bij de zelfscan heeft gescand.
En haar oren waren ook 96. Dus dat piepje zal ze wel wat minder gehoord hebben.
Overdrijven is ook een vak
Maar komop.
De nieuwe koning is reeds overwerkt, weet de datum niet meer en vloekt al op kapotte pennen. Geef die man wat tijd om te rouwen en te rusten.
Nou ja, dat in Londen grote sportevenementen afgelopen week afgelast zijn kan ik me voorstellen, maar dat is meer vanwege de belasting op de politie dan dat 't uit respect zou zijn.RodeStabilo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:43:
[...]
Op de dag van de begrafenis dat wil ik ook nog wel begrijpen hoor, maar afgelopen weekend was dat al het geval namelijk.
En ja, dat maandag best wat stilvalt kan ik me ook voorstellen. Het is wel 't staatshoofd dat is overleden. Dat roept blijkbaar toch in een groot deel van de bevolking een vorm van emotie op. Is natuurlijk ook vrij zeldzaam, omdat de staatshoofden die in 't harnas sterven, waarbij geen militair conflict een rol speelt, nogal zeldzaam zijn.
Nee hoor. Dat van afgelopen weekend had niets met de inzet van politie in londen te maken (want toen was ze nog gewoon in schotland) . De hele engelse competitie lag stil.rik86 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:04:
[...]
Nou ja, dat in Londen grote sportevenementen afgelopen week afgelast zijn kan ik me voorstellen, maar dat is meer vanwege de belasting op de politie dan dat 't uit respect zou zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 14-09-2022 15:05 ]
Ah, ik zat met m'n gedachten bij de wedstrijd van Arsenal. En afgelopen weekend kan ik me ook nog wel voorstellen, zo kort op 't overlijden van het zittende staatshoofdRodeStabilo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:05:
[...]
Nee hoor. Dat van afgelopen weekend had niets met de inzet van politie in londen te maken (want toen was ze nog gewoon in schotland) . De hele engelse competitie lag stil.
Verplicht rouwen, niemand mag voetbal spelen, zelfs geen vriendschappelijk potje ballen. Het is echt een hersenziekte.Two amateur football teams are under investigation for appearing to play a friendly game on the weekend after the Queen's death despite the cancellation of all football as a mark of respect.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 15-09-2022 01:36 ]
Enkele collega’s van mij komen uit Engeland en zijn ook oprecht verdrietig. Het zal een cultuurverschil zijn, maar ik vind het wel zeer apart om te lezen dat alles stilgelegd moet worden.
Die probeer ik te begrijpen maar dat lukt me echt niet.Orangelights23 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 05:03:Enkele collega’s van mij komen uit Engeland en zijn ook oprecht verdrietig. Het zal een cultuurverschil zijn, maar ik vind het wel zeer apart om te lezen dat alles stilgelegd moet worden.
Er zijn talloze beelden van Britten die helemaal emotioneel zijn, dat kan ik me dus echt niet voorstellen bij iemand die je eigenlijk nooit hebt ontmoet.
Ook dat mensen kennelijk 20 uur in de rij gaan staan om de kist te bewonderen en ook dan weer emotioneel zijn.
Ze lijken daar even helemaal de realiteit kwijt te zijn geraakt.
Denk dat je het vooral moet zien als 'end of an era'. Echt het laatste stukje Britse grootmacht valt weg. Dat levert weemoed op.FabianGTI schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:16:
[...]
Die probeer ik te begrijpen maar dat lukt me echt niet.
Er zijn talloze beelden van Britten die helemaal emotioneel zijn, dat kan ik me dus echt niet voorstellen bij iemand die je eigenlijk nooit hebt ontmoet.
Ook dat mensen kennelijk 20 uur in de rij gaan staan om de kist te bewonderen en ook dan weer emotioneel zijn.
Ze lijken daar even helemaal de realiteit kwijt te zijn geraakt.
De heisa rond MH17 was inderdaad van hetzelfde soort smakeloosheid. En de nabestaanden van die ramp hadden helemaal nooit de verwachting om hun rouwproces over de media uitgesmeerd te zien worden.Orangelights23 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 05:03:
Doet mij denken aan een neefje dat in een supermarkt werkte tijdens de MH17 ramp. Er waren veel mensen die klaagden dat muziek aanstond in de supermarkt, ‘want muziek hoort niet’. Heeft vervolgens twee dagen gewerkt zonder dat muziek aanstond. Huh?
Er zijn in elk land mensen die het liefst op willen gaan in zo'n collectieve emotie, en onder de noemer van 'respect' willen afdwingen dat niemand die illusie verstoort.
Deze mevrouw is 70 jaar staatshoofd geweest en is wel in t harnas gestorven.
Dat beide dames geen heiligen zijn doet daar niets van af.
Maar dan nog. Je ziet het ook bij heel veel jongeren die heel die geschiedenis niet hebben. Sterker nog, de mensen die het VK als echte grootmacht hebben meegemaakt zijn bijna allemaal al overleden. Het komt op mij toch meer over dat er een soort collectieve gekte is ontstaan.MikeyMan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:25:
[...]
Denk dat je het vooral moet zien als 'end of an era'. Echt het laatste stukje Britse grootmacht valt weg. Dat levert weemoed op.
Het is als bedrijven in NL die pronken met woke maar dan x10. Wonderlijk. Het lijkt wel een Aziatisch land. Daar verwacht je het zo overdreven.
De Queen was een constante gedurende het hele leven van de meeste Britten. Zie het als je middelbare school die tegen de vlakte gaat of iets dergelijks. Sommige mensen zal dit weinig tot niets doen terwijl anderen er behoorlijk emotioneel van worden.Frame164 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:25:
[...]
Maar dan nog. Je ziet het ook bij heel veel jongeren die heel die geschiedenis niet hebben. Sterker nog, de mensen die het VK als echte grootmacht hebben meegemaakt zijn bijna allemaal al overleden. Het komt op mij toch meer over dat er een soort collectieve gekte is ontstaan.
Should the Egyptian government steal the Queen's body and put it in the Egyptian museum?!
— Senad Aruc (@senadaruc) 13 september 2022
:fill(white):strip_exif()/f/image/rXsy57GfqAyaoaOUAVg7v9DO.png?f=user_large)
The tables have turned eh?
Ironisch dat de rechtse media de bedrijven en clubs probeert te cancelen die niet meedoen aan de gekte. How the tables have turned indeed.PLAE schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:59:
Ik ben er nu en op bussen staan teksten (waar normaal lijnnummer staat), op stations posters en natuurlijk is ieder wedkantoor in rouw.
Het is als bedrijven in NL die pronken met woke maar dan x10. Wonderlijk. Het lijkt wel een Aziatisch land. Daar verwacht je het zo overdreven.
Oh en alles wat Meghan Markle doet stuit de royalty lievende Britten tegen de borst. Het valt me nog mee dat ze niet net als de protesteerders door de politie is verwijderd.
[ Voor 14% gewijzigd door PjotrStroganov op 15-09-2022 21:18 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Livefeed (blog) BBC: https://www.bbc.com/news/live/uk-62842089