• MauriceGee
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 13:34
Ik bezit een ML150 Gen9 met een Intel Xeon E5-2620V3. Kan ik deze vervangen door een Intel Xeon E5-2630V4?

HPE-support vertelt me ​​dat het een in de fabriek vooraf geconfigureerd model is dat niet kan worden geüpgraded.
Dit lijkt me onzin, aangezien de technische specificaties van de ML150 Gen9 een aantal ondersteunde E5-26xx V3- en V4-CPU-modellen opsommen.

https://support.hpe.com/hpesc/public/docDisplay?docLocale=null&docId=emr_na-c04518697

Aan de andere kant kreeg ik feedback dat alleen een specifieke versie van het moederbord de V4 aankunnen.
Heeft iemand hierover meer informatie?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Open deur: het ligt aan de socket compatibiliteit in de eerste plaats en BIOS compatibiliteit in de tweede plaats. Altijd eerst de BIOS upgraden bij cpu vervanging.

"Added support for Intel Xeon E5-2600 v4 series processors." De laatste BIOS is van augustus 2022.

Maar waarom zou je zo'n upgrade willen doen, ik verwacht niet dat dit merkbaar verschil oplevert.

Is dit een server voor thuis? Dat zou ik afraden vanwege het relatief hoge idle verbruik. Het geld dat je in eerste instantie uitspaart door een tweedehandsje/afdanker van de zaak verdwijnt al snel in de zakken van de energieleverancier. Het is al snel goedkoper om bijvoorbeeld zelf een nieuw 10th gen systeem te bouwen van non-gaming non-overklok materaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceGee
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 13:34
Dank voor je reactie mrmrmr.
De server is een hobbyroject en zal grotendeels uit staan. ik heb inderdaad geen zin de zakken van de energieleverancier te spekken.

Mijn belangrijke services heb ik in Docker onder een Debian server draaien op een Compulab uSVR:
https://www.compulab.com/products/embedded-pcs/usvr/#overview

De 10 core komt uit een Dell T630 die ik echte te groot vind om te hobbyen, vandaar dat ik wil kijken of ik deze niet in de ML150 kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar je beide cpu's dus toch al in bezit hebt, is het ook de hobby om het gewoon uit te proberen, werkt het niet dan zet je de originele cpu weer terug.
Overigens zal het zonder probleem werken indien je eerst, zoals gezegd, de bios up to date brengt.