Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:00
olafmol schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:24:
[...]

Zou ik ook doen. Denk er alleen wel aan dat als er, voor een nieuwe baan, referenties gevraagd worden bij je vorige bedrijf, dit ws niet zo positief zal zijn. Als je genoeg andere referenties hebt, of het je niet uitmaakt, gewoon ziekmelden idd.
De getuigen schrift heb ik al gekregen.

Niet de juiste beslissing maar wel voor mijzelf.

Het bedrijf denkt aan zichzelf ik ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Evertt op 22-09-2022 13:37 ]

• Evertt
Kan op deze topic een slotje op?

*edit* In principe laten we topics gewoon open, zodat er nog aanvullingen ed kunnen komen. Evt vervolgdiscussie of vragen daarover kunnen beter in het FB topic

[ Voor 72% gewijzigd door ZieMaar! op 23-09-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Furion2000 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:31:
[...]

Lekkere gedachtegang dit, niet echt grappig als je je bedenkt hoe vaak je verhalen hoort van nep ziekteverzuim en opzettelijk de ww-uitkering blijven trekken. Ja werkgevers kunnen er wat van tegenwoordig, maar werknemers spannen de kroon. Werk ethiek is ver te zoeken en als beide partijen het zo gaan spelen gaan we verder in de neerwaartse spiraal die we al ingezet hebben. Geen enkele partij die het dan nog stagneert of verhelpt.

Vuur met vuur bestrijden is onjuist en dan een punt.
De reden waarom ik het overnemen van het familibedrijf heb gestaakt.
Na twee jaar kwam ik tot de conclusie dat je je ergste vijand zoveel mogelijk werknemers wenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Laatst online: 15-12-2024
RagingPenguin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:08:
[...]

Dat is zo'n beetje het domste wat je kan doen. Of je bent ziek door stress en je melt je ziek, of je bent niet ziek door stress en lost het op een gewone manier op. Maar als je 'dreigt' met een ziekmelding en je dan ziek meldt heb je ze al het bewijsmatriaal voor een fraude zaak op een zilveren schaal aangeleverd.
Da's geen fraude :z

En hoe gaat werkgever dat bewijzen? Welk 'bewijsmateriaal' bedoel je?

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Een "zwarte ziekmelding" is een tekstboek voorbeeld van een "opzettelijke misleiding om onrechtmatig voordeel te verkrijgen". Oftewel, fraude.
En hoe gaat werkgever dat bewijzen? Welk 'bewijsmateriaal' bedoel je?
> werknemer: als ik X niet krijg meld ik mij ziek!!1!
> werkgever: je kan de pot op
> werknemer: ik ben nu ziek

Om fraude te bewijzen moet je twee dingen aantonen: bedrog en opzet. In deze situatie zijn die allebij super duidelijk, je hebt letterlijk aangekondigd dat je opzettelijk een frauduleuze ziekmelding gaat doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het siert je dat je het goed wilt afsluiten, maar het toont ook aan dat we echt meer toe moeten naar een "ik informeer je dat ik gebruik maak van mijn verlofdagen" in plaats van een "ik vraag je of ik gebruik mag maken van verlofdagen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:14
TheZenMeister schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:48:
[...]

De reden waarom ik het overnemen van het familibedrijf heb gestaakt.
Na twee jaar kwam ik tot de conclusie dat je je ergste vijand zoveel mogelijk werknemers wenst.
Wees goed voor je werknemers en zij zullen goed voor jou zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:33
dglavimans schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:02:
[...]

'In essentie is het: ' mag er wel voor volgens mij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:47

IkWilbert

Het is mij!

Muismat1991 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:14:
[...]

Mooie zin, is alleen totaal geen onderbouwing voor het weigeren van vakantie. Anders kun je ook aangeven dat bij jou de keuze is gevallen om het eigenbelang voorop te stellen boven het bedrijfsbelang. Nog beter, als mijn oma wielen had was ze een fiets geweest.
Nu is je baas ondertussen veel te laat om het te weigeren, lekker mooi van die gast.
I saw what you did there ;)

YouTube: Throwback Thursday - If My Grandmother Had Wheels She Would Have Bee...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
dglavimans schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:02:
[...]

Dat geldt wellicht voor de Tweakers met verstand van zaken maar voor personeel op een bouwplaats absoluut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
TheZenMeister schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:44:
[...]

Dat geldt wellicht voor de Tweakers met verstand van zaken maar voor personeel op een bouwplaats absoluut niet.
Nou worden die ook meestal afgeblaft en als stront behandeld, dus de eerste voorwaarde is al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansb007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-11-2023
Meld je ziek. Weet je trouwens dat jij bepaalt wat er in je getuigschrift komt te staan?

[ Voor 74% gewijzigd door hansb007 op 26-09-2022 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TheZenMeister schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:44:
[...]

Overal heb je mensen die er de kantjes van af lopen en behandeld moeten worden als vee om ze nog _iets_ te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
hansb007 schreef op maandag 26 september 2022 @ 06:29:
Weet je trouwens dat jij bepaalt wat er in je getuigschrift komt te staan?
wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thyrius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 17:12
Nu komt de vervanger directeur hier op terug en dat niet mogelijk is. Omdat in die week extra druk is.
En mij vrije dagen is geweigerd

Helaas was paar dagen eerder niet mogelijk er was niks mogelijk. Echt een zakelijke gesprek was het niet.
Ben flink teleurgesteld in deze gesprek.

De directeur komt maandag terug van vakantie.
En wil hier gelijk met hem over hebben.
Misschien een late reactie maar had jouw directeur die op vakantie was dit niet ook kunnen doorgeven aan de vervanger dmv een memo ofzo? Ik weet niet hoe groot het bedrijf is waarbij je werkt(e) maar in het kleine architectenbureau waar ik werk gaan dat soort afspraken/verzoeken altijd via de mondelinge weg; enige request van de baas is dat we het zelf in de agenda zetten, puur ter informatie verstrekking aan de rest van het team. En natuurlijk is de baas altijd bereikbaar, zelfs op vakantie, voor belangrijke dingen zoals dit.

Ik zou zeggen neem de vrij die je is toegezegd door de directeur; als de plaatsvervanger het daar niet mee eens is kan hij contact opnemen met degene die het jou heeft toegezegd en daar mee in discussie gaan. Dit is geen probleem wat bij jou ligt maar bij de plaatsvervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansb007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-11-2023
Precies dat wat ik schreef. Heb het zelf aan de hand gehad. Ik was het niet eens met wat mijn toenmalige werkgever erin zette. Dat ontslag liep toen via een advokaat. Die vertelde mij dat ik bepaalde wat erin kwam te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
hansb007 schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:26:
[...]

Precies dat wat ik schreef. Heb het zelf aan de hand gehad. Ik was het niet eens met wat mijn toenmalige werkgever erin zette. Dat ontslag liep toen via een advokaat. Die vertelde mij dat ik bepaalde wat erin kwam te staan.
Interessant, dankjewel goed motivatie vast kunnen houdende, sympatieke teamplayer die ook sterk individuele zaken uitmuntend weet te realiseren en voor wie tegenslagen slechts verdiepende motiverende factoren zijn en waar oud collega's nog regelmatig met tranen in de ogen aan terugdenken als zijnde beste collega ooit, wat gezien de officieuze CEO rol vervullende fundamentele centrale spil binnen de organisatie die je was binnen het bedrijf natuurlijk al te verwachten was :D

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Evertt
Even een update.

Ben gaan werken maandag, dinsdag en vandaag is mij laatste dag.

De reden is dat ik voor mij zelf wil goed afsluiten en voor mij directe collega's.

En wil er geen gezeik erover want dit bedrijf heeft een 70% uitbetaald regeling bij ziekte.
Dat is ook 1 van de reden dat ik er weg wilt respect loze regeling zeker in de Covid tijd.

Maar ik hoop dat de collega's die er werken dit onthouden wat ze hebben geflikt bij mij. En misschien door dit ook het bedrijf gaan verlaten. Want er zijn zoveel vertrokken binnen 2 jaar tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Sterk van je! Vind het vanuit jou goed gedaan, maar wat een prutsbedrijf zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
Bedankt

Redelijk afscheid kunnen maar de directeur gaf even een trap na door te zeggen dat we beide tot een oplossing zijn gekomen.
Ik had als een collega niet ging bemoeien dan had ik zeker tot vrijdag gewerkt.

Maar dit bedrijf gaat helaas wel als een slechte werkgever in mij loopbaan. Helaas niet alleen door dit gedoe.

Gelukkig voor mij zelf vandaag goed afgesloten. Ben blij met deze stap en snel alles vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:39
Nu nog even een Glassdoor review achterlaten (wel een nette review), en misschien (mocht je dat nog niet gedaan hebben) even een afscheidsberichtje naar je collega's.

Wat extra informatie bij degenen die blijven (kan net de druppel zijn) plus wat publieke informatie (waar de nieuwe mensen kunnen gaan graven danwel interessante vragen kunnen stellen tijdens een sollicitatie gesprek) is wel zo prettig. Op die manier help je je mede werknemers om goede besluiten te kunnen nemen en worden dit soort bedrijven hopelijk gedwongen om te veranderen (alle kleine beetjes helpen).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Evertt
Het is goed zo.

Heb gisteren iedereen een hand gegeven en is voor mij afgesloten.

Denk dat de directeur en andere in de MT achter hun oren moet krabben waarom er in 2 jaar tijd vele zijn vertrokken in een klein bedrijf. Dat merken hun wel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Evertt schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:48:
Het is goed zo.

Heb gisteren iedereen een hand gegeven en is voor mij afgesloten.
Inderdaad. Correct en zakelijk afsluiten en door. (y)

Geen (eventueel emotioneel geladen) contact meer of trappen na in een review, zou ik ook niet op prijs stellen als oud-collega. Maakt het voor jezelf ook een stuk makkelijker. "Pick your battles".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Deze maand is er verteld dat de eindrekening kwam.
Te weinig vakantie geld berekend en voor deze maand hebben ze compleet de salaris berekend.

Ik laat te veel betaalde staan. En pas over een maand ga ik dit pas melden.
En als ze terug willen eis ik eerst mij vakantie geld op.

Helaas kan ik het boek nog niet echt dicht doen. :( :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Gewoon lekker laat rusten.. ik zou het niet melden, laat ze er zelf maar achterkomen. Boek sluiten
Pagina: 1 2 Laatste