Voordat ik aan mijn verhaal begin, ik ben het absoluut niet eens met de feedback van meerdere mensen hier omtrent je CV. Het is juist enorm slim om diverse termen neer te gooien. Vaak worden CV's bijna gewoon ge-regex'd op bepaalde termen om het kaf van het koren te scheiden. Pas daarna valt het een keer bij het daadwerkelijke team terecht.
Dat gezegd hebbende; kleine investering om het helemaal netjes en degelijk te maken en een spellingscheck te doen (al dan niet door iemand anders). Iets met eerste indruk.
Enfin, voor je verhaal. Dat is wel duidelijk maar bevat erg veel secties. Ik pak er stapsgewijs wat dingen uit om mijn mening te geven, die overigens niet genuanceerd is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dus twee dingen;
1: Eigenlijk ben je een knuppel (en ik bedoel dit vriendelijk om je heel even realistisch te laten nadenken) dat je voor dat bedrag jezelf in deze situatie stopt. Ten eerste is dat een heel mooi bedrag waar sommige gezinnen (niet eens individuen) blij mee zouden zijn. Ten tweede heb je je eigen ruiten in gegooid omdat je nog niets anders had. Dus, wijze les.
2: Dat gemiep van het bedrijf: lekker laten zitten. Het is een zakelijke relatie en hoewel loyaliteit niet verkeerd is, betekend het niet dat door één bepaalde situatie, je opeens je ziel hebt verkocht aan een bedrijf.
Members only:
Inloggen
"Zogenaamde"? Nee, er zijn tekorten. Echter moet je jezelf eens iets meer te kort doen om de context te gaan begrijpen. Als je dat doet/lukt, dan zal het vinden van een baan je ook makkelijker af gaan.
Members only:
Inloggen
Weer karig, terwijl je feitelijk erg omhoog zit. Elk ander mens zou hier content mee zijn en dit heel anders formuleren.
Members only:
Inloggen
Eigenlijk zeg je hier: met mijn 21 jaar, 1 jaar werkervaring, en mijn topic op tweakers na 30 niet succesvolle sollicitaties, kan ik wel even zeggen dat ik het ook beter weet dan dat bedrijf, want het is heel vreemd dat ze mij niet hebben aangenomen.
Members only:
Inloggen
Ik denk dat je het wel weet, want je zegt het exact zelf. Dus mijn tip hier is: laat een recruiter voor jou werken, en pas als jij ergens een goed gevoel bij hebt, investeer je tijd erin. Hier kun je wel de nuance doen door wel nederig en respectvol te zijn, maar net zo goed je 'normen en waarden' / wensen af te kaderen. Investeert een recruiter tijd in jou, om jouw verhaal/situatie aan te horen en daar een geschikte opdracht voor te vinden? Of pakt die gene een vacature van de stapel om door te schuiven. Dat verschil moet jij uitzoeken en daar op acteren.
Members only:
Inloggen
1: iets meer in de spiegel kijken
2: niet te veel nadenken over die tekorten
Members only:
Inloggen
Ok, advocaat van de duivel hier.
Met alles wat je zegt, waarom kan jij hier dan geen oplossing op vinden? Ik zal hier straks op terug komen na:
Members only:
Inloggen
Ten eerste ben je het absoluut waard. Je bent jong en je hebt al gewerkt voor een heel mooi bedrag en je hebt ambitie. Vervolgens zoek je hulp en naar mijn inziens ga je goed om met de feedback (ik hoop dat je die van mij ook nog accepteert

).
Ik denk niet dat je imposter syndrome hebt. Ik denk eigenlijk dat je denkt dat je het allemaal erg goed weet. Ik denk ook dat je stronteigenwijs bent. Vervolgens ben je waarschijnlijk ook zeker niet slecht in wat je doet. Juist die combinatie is met slechte begeleiding, best 'gevaarlijk'. Naar mijn mening de reden voor de situatie waar je nu in zit.
Dit is een aanname/onderbuik gevoel, maar je staat er vaak relatief alleen voor? Wat dan soms lastig is, zeker omdat het niche specifiek is (IT) en solliciteren / carriere is dat je af en toe een 'vriend' nodig hebt. En daarmee doel ik op iemand die je soms de iets hardere waarheid verteld. Niet om je pijn te doen, maar juist om echt te helpen.
Want m.b.t. je school en je vorige baan:
1: je had never ever nooit zomaar moeten stoppen met je opleiding
2: als een docent zoiets ongelovelijks doms als advies had gegeven aan mijn zoon (ook al heb ik die niet

) , had ik heel die )!(* school ondersteboven gezet. Kansloos advies was dat, juist van iets waar je nou net meer had moeten leren.
3: je had net zo goed het nooit zover moeten laten komen met je vorige baan, tenzij er wat andere factoren zijn.
Weetje, en daarom ben je nog jong. Dit is mooi om van te leren. Wat je in elk geval moet weten is dat zowel een school, je eerste baan, en nog heel wat andere om je heen, jou juist moeten begeleiden en helpen. Dus reken de situatie en het gevoel wat je hebt, niet al te erg aan. Je gaat er echt wel komen, maar je zult misschien even wat keuzes moeten maken en mogelijk wat bikkelen.
------------------------------------------------------------
Dus, nu naar de opbouwende feedback
De drie punten van @
_Dune_ zijn erg spot-on.
M.b.t. waar ik op terug zou komen, het aantonen van je skills. Wat je moet begrijpen is dat het een spel is, waar ook een gunfactor van toepassing is. Ik heb zelf bijvoorbeeld meerdere banen gehad zonder uberhaubt te solliciteren. Dan kan ik wel zeggen "omdat ik zo goed ben" - maar zo kom je dus niet aan een baan, want dan kotst iedereen je uit.
Het is dus een vleugje zelfvertrouwen zonder arrogantie. Dat is een stukje trots zijn, zonder verwaand over te komen. Het is het aangeven van je wensen en grenzen, zonder de ander te betrekken (voorbeeld: jij wilt een baan, maar je betrekt gelijk bedrijven erbij om te zeggen van; je had toch een tekort??! - harde no-go)
Dit kun je overal toepassen en als je dat zou doen en je TS nog eens doorleest, zie je dan misschien wat dingen van "oh ja, minder handig"?
Maar wat kun je nou doen aan code voorbeelden?
- Je zit nu 2 maanden thuis. Had iets gemaakt en op GitHub gezet.
- Doe iets aan OSS projecten, het STIKT van de projecten die hoognodig frontend verbeteringen nodig hebben
- Je hebt nog een maand, hup.. doe iets.
en dan de laatse optie. Op de juiste manier (wat soms echt heel lastig/uitdagend is) het volgende proberen uit leggen:
"Mijn passie ligt hem vooral in het werken aan een mooi product die waarde levert voor andere, zoals collega's, onze klanten, etc. Een pluspunt als dit in teamverband is. Complexere uitdagingen vereisen vaak ook bestaande variabelen zoals infrastructuur en andere (micro)services. Indien ik, mijn eigen tijd ook respecterende, enkele voorbeelden op GitHub zou plaatsen, zou dat niet reflecteren met wat ik daadwerkelijk kan en doe. Echter kan ik wel (technisch) dieper in gaan op enkele situaties in een whiteboard gesprek of bijvoorbeeld een code-assement. (als bonus, vooral als je al bij het bedrijf aan het praten bent); Speelt er misschien een een (code/technisch) vraagstuk of iets waar je graag verandering in zou willen zien? Wellicht kunnen we daar eens over sparren?"
Het punt is, je legt eigenlijk duidelijk uit dat 'code voorbeelden', tenzij iemand al heel bewogen is met bijv. OSS, best wel knudde is. Echter je maakt dit niet negatief en je geeft gelijk 3 andere opties om vooruit (ipv achteruit) te gaan. Dit is naar mijn mening niet arrogant en je neemt zelfs de lead. Daarnaast heeft 99% van de bedrijven altijd een probleem. Vraag daar naar, en praat er over. Maar wees dan ook niet zo van "oh ja, dat los ik morgen ff op, hou mijn bier even vast".
Goed, en om af te sluiten:
- Accepteer gewoon iets rond de 2400, want lees maar eens het topic 'wat verdiend de ITer' - dan had je het dus niet zo slecht
- School is er voor twee en een halve reden. 1: Leren volwassen worden, netwerken, leren communiceren/praten en op je bek gaan zonder dat je wordt ontslagen. 2: Dat bedrijven dat papiertje zien. 2.5: Wat ervaring in het curriculum. Jij hebt die halve gehaald en 1 & 2 overgeslagen. Het is niet helemaal verkeerd om met je ervaring van nu, het nog eens te proberen. Echter, ik vind het nooit helemaal noodzakelijk. 1 kun je ook anders leren en 2 kun je overbodig maken door heel goed te worden en heel sterk in 1 en 2.5 te zijn.