Ik ben aan het kijken voor een warmte pomp , bij alle sites waar ik gegevens in moet vullen staat als uitkomst dat mijn huis niet geschikt is voor een full electric warmte pomp.
Dus ben ik verder gaan zoeken en kwam ik op een hybride of spaarpomp uit.
De spaarpomp lijkt mij ook wel iets omdat mijn btw installatie dateert uit 2005 en doet volgens mij niet veel meer.
Nu kwam ik uit op een inventum spaarpomp, kan ik deze combineren met mijn cv ketel en merkbaar besparen?
Mijn cv ketel is een intergas hre36/30. (en is volgens de site van intergas hybride ready)
Ik heb gewone radiatoren , nergens vloerverwarming.
Woonkamer en keuken zijn één grote ruimte en heeft 3 dubbelplaats radiatoren met convector.
Op de slaapkamers gebruik ik de verwarming niet tenzij het ontzettend koud is .
Badkamer heeft een decor radiator.
Gas verbruik is 1000m3
Huis is uit 2005 dus wat de isolatiewaarde is weet ik niet.
De wtw afzuiging is zoiezo aan vervanging toe.(heb het idee dat dat ding maar weinig bespaart )
Of is het verstandiger om een nieuwe wtw unit en een hybride warmte pomp aan te schaffen en na welk vermogen zou ik moeten zoeken?
edit 2-9-2022 :
Vermogen warmtepomp zou 5kW moeten worden.
Zou een spaarpomp (inventum) ook iets kunnen zijn?
Dus ben ik verder gaan zoeken en kwam ik op een hybride of spaarpomp uit.
De spaarpomp lijkt mij ook wel iets omdat mijn btw installatie dateert uit 2005 en doet volgens mij niet veel meer.
Nu kwam ik uit op een inventum spaarpomp, kan ik deze combineren met mijn cv ketel en merkbaar besparen?
Mijn cv ketel is een intergas hre36/30. (en is volgens de site van intergas hybride ready)
Ik heb gewone radiatoren , nergens vloerverwarming.
Woonkamer en keuken zijn één grote ruimte en heeft 3 dubbelplaats radiatoren met convector.
Op de slaapkamers gebruik ik de verwarming niet tenzij het ontzettend koud is .
Badkamer heeft een decor radiator.
Gas verbruik is 1000m3
Huis is uit 2005 dus wat de isolatiewaarde is weet ik niet.
De wtw afzuiging is zoiezo aan vervanging toe.(heb het idee dat dat ding maar weinig bespaart )
Of is het verstandiger om een nieuwe wtw unit en een hybride warmte pomp aan te schaffen en na welk vermogen zou ik moeten zoeken?
edit 2-9-2022 :
Vermogen warmtepomp zou 5kW moeten worden.
Zou een spaarpomp (inventum) ook iets kunnen zijn?
[ Voor 20% gewijzigd door 19roland70 op 02-09-2022 08:58 ]