Goedemorgen,
Ik heb in augustus 2018 zonnepanelen laten leggen. Nu werken ze prima, ze leveren stroom op, maar we willen graag meer panelen neerleggen ivm nabije toekomst waarbij we een warmtepomp willen aanschaffen en we nu net meer stroom verbruiken dan we opleveren. Er is ongeveer ruimte voor 700kWh aan extra opbrengst (verschil verbruik en opbrengst gemiddeld).
Luchtfoto (van google maps, noord is echt noord):

Uit offerte 2018:

Layout solaredge:

Omvormer info vanuit solaredge:

Zonnepaneel details solaredge:

Fasemeting solaredge:

Foto voor impressie ligging:

Kosten destijds circa 6000 euro (voor aftrek 'subsidie')
Ik heb een offerte gekregen van ruim 7k voor 8 extra panelen (ik denk ook rechtstaande erbij en wat schuiven) waarbij er panelen van 410WP gebruikt worden.

Ze plaatsen dus een nieuwe omvormer omdat die alle extra power aan kan. Daarnaast heb ik gevraagd of het niet mogelijk is bij huidige omvormer panelen toe te voegen, volgens het bedrijf is het niet mogelijk omdat solar edge de micro optimizers niet meer maakt.
Daarnaast graag jullie advies. Klopt het dat extra panelen niet mogelijk is ivm micro optimizers die niet meer beschikbaar zijn, zijn er dan geen nieuwe versies op de markt die ook werken?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Klopt het dat de prijzen zo enorm gestegen zijn? Meer betalen voor de helft aan panelen vind ik echt heel raar.
Ik heb in augustus 2018 zonnepanelen laten leggen. Nu werken ze prima, ze leveren stroom op, maar we willen graag meer panelen neerleggen ivm nabije toekomst waarbij we een warmtepomp willen aanschaffen en we nu net meer stroom verbruiken dan we opleveren. Er is ongeveer ruimte voor 700kWh aan extra opbrengst (verschil verbruik en opbrengst gemiddeld).
Huidige situatie:
Plat dak met 16 panelen.Luchtfoto (van google maps, noord is echt noord):

Uit offerte 2018:

Layout solaredge:

Omvormer info vanuit solaredge:

Zonnepaneel details solaredge:

Fasemeting solaredge:

Foto voor impressie ligging:

Kosten destijds circa 6000 euro (voor aftrek 'subsidie')
Offerte van zelfde bedrijf
Ik heb bij diezelfde partij gevraagd voor uitbreiding. Ik gaf aan dat het volledige platte dak gebruik mag worden (schuin dak is leien dak en bijna rechtop en veel bomen, dus mijns inziens niet efficient).Ik heb een offerte gekregen van ruim 7k voor 8 extra panelen (ik denk ook rechtstaande erbij en wat schuiven) waarbij er panelen van 410WP gebruikt worden.

Ze plaatsen dus een nieuwe omvormer omdat die alle extra power aan kan. Daarnaast heb ik gevraagd of het niet mogelijk is bij huidige omvormer panelen toe te voegen, volgens het bedrijf is het niet mogelijk omdat solar edge de micro optimizers niet meer maakt.
Nu mijn wens en vragen
Nu we dit zo weten heb ik nog steeds de wens om ons systeem uit te breiden. Voor mij hoeft een nieuwe omvormer niet, want als ik me niet vergis kan je daar extra vermogen op aansluiten, maar komt hij gewoon niet over de piek heen die hij heeft toch? Dus dan heb je een langere flat op een dag en geen optimale piek meer.Daarnaast graag jullie advies. Klopt het dat extra panelen niet mogelijk is ivm micro optimizers die niet meer beschikbaar zijn, zijn er dan geen nieuwe versies op de markt die ook werken?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Klopt het dat de prijzen zo enorm gestegen zijn? Meer betalen voor de helft aan panelen vind ik echt heel raar.
It's me Mario