Mijn 3-fasen omvormer zou volgens planning deze week geïnstalleerd worden na 12 weken wachten maar helaas is de omvormer nog niet binnen.
Het gaat om een SMA Sunny Tripower 8.0 waar ik op zit te wachten.
Nu geeft de installateur aan dat ze mogelijk sneller een hybride omvormer kunnen leveren, een SMA Sunny Tripower 8.0 Smart Energy
Deze is echter wel €500 duurder waarbij ze me wel wat tegemoet willen komen omdat ik al zo lang zit te wachten. Hoeveel dat precies is is me alleen nog niet verteld.
Ik heb nu de volgende vragen:
Het gaat om een SMA Sunny Tripower 8.0 waar ik op zit te wachten.
Nu geeft de installateur aan dat ze mogelijk sneller een hybride omvormer kunnen leveren, een SMA Sunny Tripower 8.0 Smart Energy
Deze is echter wel €500 duurder waarbij ze me wel wat tegemoet willen komen omdat ik al zo lang zit te wachten. Hoeveel dat precies is is me alleen nog niet verteld.
Ik heb nu de volgende vragen:
- Is zo’n Smart Energy variant inderdaad een 1-op-1 vervanging van het reguliere model of zijn er nog andere verschillen naast het kunnen aansluiten van een thuis accu waar ik rekening mee moet houden?
(er wordt bijvoorbeeld integratie van een warmtepomp genoemd, die ik nog wel wil aanschaffenbinnenkort) - In hoeverre is het kunnen aansluiten van een accu in de toekomst die meerprijs waard?
- Ik ga er ergens wel een beetje vanuit dat wanneer thuis accu’s populair worden er wel apparaten komen die het mogelijk maken zo’n accu op je pv systeem aan te sluiten aangezien een grote meerderheid geen hybride omvormer heeft hangen. En wanneer dergelijke apparaten minder dan €500 gaan kosten zie ik eigenlijk geen reden om nu al een duurdere hybride omvormer aan te schaffen. Of gaan ze toch meer kosten of minder handig zijn dan een hybride omvormer?
[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 01-09-2022 00:58 ]