e-mail kan niet bezorgd worden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.246 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasdanoudan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-09-2022
Een van de personen die ik begeleid confronteerde mij met het volgende probleem:

Zijn Acer laptop werkt met Windows 11. Voor het e-mailverkeer gebruikt hij Mozilla Thunderbird. Hij maakt gebruik van verschillende e-mailproviders.
In zijn adresboek heeft hij een aantal groepen aangemaakt. In 1 van die groepen zijn 90 e-mailadressen opgenomen.
Onlangs stuurde hij die groep van 90 adressen gezamenlijk een e-mailtje. Hij gebruikte daarvoor het e-mailadres pxxxxx@outlook.com
Hij kreeg meteen 10 e-mailtjes terug van postmaster@outlook.com met de boodschap dat, opgeteld, het bericht naar 50 !! van de adressen niet kon worden bezorgd.
De e-mails naar de overige 40 adressen werden wel bezorgd.
Dit betroffen alle @ziggo.nl adressen, maar ook @kpnmail.nl, @versatel.nl, @hetnet.nl, @telenet.be, @telfort.nl, planet.nl en @tiscali.nl werden niet ontvangen.
De e-mails werden wel ontvangen door de adressen bij @gmail.com, @home.nl, @outlook.com, @hotmail.com en @live.nl.
In elk van de 10 e-mails stond de tekst:
Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende geadresseerden of groepen:
Hierna volgde telkens 1 of enkele e-mailadressen.
Hieronder stond de tekst:
De e-mailclient heeft dit bericht verzonden met nieuwe regels zonder regelterugloop. Dit is niet mogelijk via de DATA-opdracht van het SMTP-protocol, en het ontvangende systeem biedt geen ondersteuning voor BDAT.
Door van een andere e-mailprovider gebruik te maken konden die 50 e-mails wel bij de geadresseerden bezorgd worden.

Ik begrijp deze tekst niet. Kan iemand mij daarover meer uitleg geven en mij aangeven welke handelingen ik hem moet adviseren om e.e.a. weer in orde te maken?

Beste antwoord (via wasdanoudan op 31-08-2022 18:45)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasdanoudan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-09-2022
Op https://www.gratissoftwaresite.nl/node/9888 vond ik de tip om de virusscanner van AVG (tijdelijk) uit te schakelen. Gedaan en nu werd de e-mail wel verzonden. Bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers! Helaas staat je topic in 'n verkeerd forum-deel, plus heb je al een antwoord. Daarom gaat dit topic op slot.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Dit topic is gesloten.