Retourkosten Megekko

Pagina: 1
Acties:
  • 3.931 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-04 21:27
Best Tweakers,

Na flink wat troubleshooting gisteravond ben ik helaas tot de conclusie gekomen dat 1 van de 2 ramsticks in mijn nieuw gekocht ramkit defect is. Ik heb ze besteld bij Megekko dus ik heb al een retourticket aangemaakt.

Mijn vraag is nu of ik deze verzendkosten moet betalen of deze voor de verkoper zijn? Op basis van wat googlen zou wettelijk bepaald moeten zijn (Art. 21 BW7) dat de retourkosten voor verkoper zijn als er een defect is (RMA). Echter gaf Megekko mij de instructie dat ik dit zelf moet betalen.

Bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Heb je de defect ook gemeld? Of heb je alleen een retour aangevraagd?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt, retourkosten van een defect product zijn voor rekening verkoper.
Maar mag ook achteraf vergoed worden, dus vraag dat even na.

Je retour moet natuurlijk wel als defect aangemeld zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Cheesy op 31-08-2022 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Megekko vergoed dat volgens mij achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ligt er aan of je het onder de wet koop op afstand terugstuurt of dat je een garantieclaim maakt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Als er sprake is van "non conformiteit" (hij is defect), dan zijn de verzendkosten voor de verkoper. Die moet immers het probleem oplossen op een manier die de koper geen kosten oplevert.

Mogelijk heeft de winkel je in het standaard retourproces van de WKOA gezet, waarbij de retourkosten wel voor de koper zijn.

Ik zou contact opnemen met de winkel en benadrukken dat het gaat om een defect product en niet om het gebruiken van je 14 dagen retourrecht.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Christoxz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:53:
Heb je de defect ook gemeld? Of heb je alleen een retour aangevraagd?
Ik heb op de retouraangevraagd op RMA geklikt met een bijbehorende notitie dat 1 van de 2 ramsticks defect is. Deze hebben ze geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Cheesy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:53:
Klopt, retourkosten van een defect product zijn voor rekening verkoper.
Maar mag ook achteraf vergoed worden, dus vraag dat even na.

Je retour moet natuurlijk wel als defect aangemeld zijn.
Dankjewel! Ik heb een retouraanmelding als RMA, dat moet toch goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Rannasha schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:54:
Als er sprake is van "non conformiteit" (hij is defect), dan zijn de verzendkosten voor de verkoper. Die moet immers het probleem oplossen op een manier die de koper geen kosten oplevert.

Mogelijk heeft de winkel je in het standaard retourproces van de WKOA gezet, waarbij de retourkosten wel voor de koper zijn.

Ik zou contact opnemen met de winkel en benadrukken dat het gaat om een defect product en niet om het gebruiken van je 14 dagen retourrecht.
Dankjewel! Ik ga ze een bericht sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Nu online
SuperToine123 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb op de retouraangevraagd op RMA geklikt met een bijbehorende notitie dat 1 van de 2 ramsticks defect is. Deze hebben ze geaccepteerd.
Ik zou even contact opnemen, Megekko hoort deze kosten inderdaad te betalen, echter zie ik andere reageren dat ze dit later compenseren, maar volgens mij hoef je dat niet te accepteren.

Zie inderdaad volgens de instructie dat je de RMA aanvraagt via een normaal retour verzoek.
Neem contact op, dan heb je een duidelijk antwoord, het is nu gissen of Megekko het wel of niet gecompenseert achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Update:

Ik heb een mail gehad met accepteren van het retour verzoek, deze zegt:

--------------------------------------------------------------------
Beste ..........,

Je retourverzoek voor een defect product is geaccepteerd.
Je retournummer is ............

Let op: dit retournummer is 30 dagen geldig.
Na dit termijn zal het retournummer komen te vervallen en kun je het artikel niet meer opsturen
zonder een nieuwe retour aanvraag in te dienen.

---------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:31
Vraag is inderdaad wat voor 'retour' heb je aangemaakt?

Wil je reparatie of een vervangende ram stick en blijkt na onderzoek de ram stick inderdaad defect, dan zal de winkel inderdaad ook de verzendkosten die jij nu waarschijnlijk voorschiet moeten terugbetalen. Bij redelijk wat winkel gebeurt dit achteraf, na controle of er inderdaad sprake is van non-conformiteit.

Stuur jij echter de kit terug om je geld terug te ontvangen kan dit inderdaad gezien worden als ontbinding van de aankoop en dan zijn de kosten voor de consument normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vraag ze anders gewoon om een retourlabel voor het retourneren van je RMA?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Christoxz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:59:
[...]
Ik zou even contact opnemen, Megekko hoort deze kosten inderdaad te betalen, echter zie ik andere reageren dat ze dit later compenseren, maar volgens mij hoef je dat niet te accepteren.
Volgens mij mag dat, zie dit voorbeeld:
... de verkoper mag wel vragen of hij de camera mag onderzoeken om na te gaan of deze defect was op het moment van levering. In dat geval moet u wellicht betalen om de camera naar de verkoper te sturen. Als de camera inderdaad defect blijkt te zijn, kunt u deze kosten terugvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperToine123
Zojuist een mail gestuurd naar Megekko met de vraag of de kosten voor mij of hun zijn en of ik deze retourkosten krijg teruggestort.

Ik houd jullie op de hoogte zodra ik een update heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Nu online
Cheesy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Volgens mij mag dat, zie dit voorbeeld:

[...]
Goed punt en vind ik aan de ene kant ook wel logisch. Echter mogen lidstaten afwijken van de EU consument wetten zolang deze in het voordeel zijn van de consument (Zoals ons recht op een deugelijkproduct, of garantie termijnen op basis van de verkoop prijs in sommige EU landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:05
Mijn ervaring met Megekko was altijd top. Bij mijn build was de kast de eerste keer kapot geleverd (waarschijnlijk doos laten stuiteren of iets dergelijks). Werd totaal niet moeilijk over gedaan en prijs kast + verzendkosten werden aantal dagen bijgeschreven op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Update:

Heb een mail terug ontvangen van de Megekko klantenservice.
Inderdaad vergoed Megekko de verzendkosten achteraf tot €5,75.
Zeer snelle reactie en extra verduidelijking, erg tevreden over de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Houd er wel rekening mee dat jij nu degene bent die de spullen terugstuurt en hier dus verantwoordelijk voor is. Mocht er iets met de zending fout gaan is het voor jouw kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Marco1994 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:39:
Houd er wel rekening mee dat jij nu degene bent die de spullen terugstuurt en hier dus verantwoordelijk voor is. Mocht er iets met de zending fout gaan is het voor jouw kosten.
Het geheugen is niet conform. Dat betekent dat de webwinkel het kosteloos en zonder ernstige overlast moet repareren (art. 7:21 BW). De webwinkel moet het geheugen in principe bij TS komen ophalen (art. 6:40 BW). Als de webwinkel vraagt of hij het artikel wilt opsturen, gebeurt dat dus voor rekening en risico van de webwinkel. Je moet wel als een goed huisvader voor het geheugen zorgen, dus deugdelijk verpakken en specifieke verpakkingsinstructies van de winkel opvolgen. Als de webwinkel verpakkingsmateriaal toestuurt moet hij dat ook gebruiken.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
fopjurist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:35:
[...]

Het geheugen is niet conform. Dat betekent dat de webwinkel het kosteloos en zonder ernstige overlast moet repareren (art. 7:21 BW). De webwinkel moet het geheugen in principe bij TS komen ophalen (art. 6:40 BW). Als de webwinkel vraagt of hij het artikel wilt opsturen, gebeurt dat dus voor rekening en risico van de webwinkel. Je moet wel als een goed huisvader voor het geheugen zorgen, dus deugdelijk verpakken en specifieke verpakkingsinstructies van de winkel opvolgen. Als de webwinkel verpakkingsmateriaal toestuurt moet hij dat ook gebruiken.
Dat is goed om te weten, dankje! Ik dacht dat de verzende partij altijd het risico neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Sorry voor de kick, maar ik heb nu precies het zelfde probleem.. Kapotte 1tb ssd DOA aangekomen ze vertikken het om mij een verzendlabel te sturen.. Ik wil het echter niet zelf opsturen omdat ik dan verantwoordelijk er voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een kick met als doel een topic kapen is niet de bedoeling. Gezien ik verder geen vraag in je post tegenkom, kan ik er geen eigen topic van maken. Je kan wel zelf een eigen topic openen, met het Shopping Forum Beleid daarbij meegenomen.

Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.