Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:08
Picnic levert geen diepvriesproducten meer vanwege hoge gasprijzen
Picnic stopt tijdelijk met het bezorgen van diepvriesproducten. Droogijs, dat de onlinesupermarkt gebruikt om pizza’s en ijsjes bevroren te houden, is niet meer leverbaar vanwege de hoge gasprijzen.
Jurriaan Nolles 29-08-22, 16:00

,,Wij vinden het een ingewikkelde situatie’’, zegt topman Michiel Muller over het gebrek aan droogijs. ,,We kunnen het niet meer als restproduct inkopen. Een andere methode heeft een heel andere impact op duurzaamheid en ongetwijfeld ook op de prijs.’’
Integraal betaalde artikelen delen is niet de bedoeling, ik heb dan ook een deel van het artikel verwijderd.
Bron:
AD

Wat zonde dit, gebruiken Picnic al sinds 2018, maar dit is wel zuur geen diepvries.
Dat er dan ook geen backup achter ligt...

[ Voor 67% gewijzigd door Yorinn op 31-08-2022 14:32 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:13
*knip* Reageer s.v.p. alleen inhoudelijk, als je een topic niet discussie waardig vind maak dan s.v.p. een topic report aan, dan kijkt een moderator er naar.

[ Voor 85% gewijzigd door defiant op 31-08-2022 23:30 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit meer om de actualiteit gaat dan dat het met het Shopping Forum te maken heeft, verplaats ik het topic richting AWM.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Van Picnic zelf nog niets gehoord, moet zoiets via de media vernemen.
Jammer van ze.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:21

Tazzios

..

Een compleet artikel qouten en ook nog zonder link is niet echt netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:18

PeaceNlove

Deugleuter

Volgens Muller beslaat de verkoop van diepvriesproducten 5 procent van de totale bestedingen bij Picnic, hij verwacht daarom niet dat klanten meteen bij zijn bedrijf zullen weglopen. ,,Maar het is toch vervelend. We willen graag ook de diepvriesproducten blijven leveren voor onze klanten
Nou, daar denk ik toch wel even anders over. Als ik dan toch al een andere club nodig heb voor de diepvries producten kan ik net zo goed de rest daar ook wel bestellen, ik moet zelfs wel, want met een paar diepvries producten kom ik niet aan het minimum bestelbedrag

En hoezo is droogijs duurzaam? Het is een restproduct van kunstmest, gemaakt van aardgas en daarmee afkomstig uit langdurig opgeslagen CO2 in de grond en voor zover ik weet vervliegt het bij gebruik en komt het in de atmosfeer terecht. Corrigeer me als ik dit fout heb.

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 31-08-2022 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PeaceNlove schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

En hoezo is droogijs duurzaam? Het is een restproduct van kunstmest,
Dus, duurzaam / duurzamer dan een losse fabriek bouwen voor alleeeeen droogijs. Nu is het dus een restproduct wat niet wordt "weggegooid" maar verder bewerkt voor Picnic (en anderen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:50

Creesch

bla bla!

[...]

Nou, daar denk ik toch wel even anders over. Als ik dan toch al een andere club nodig heb voor de diepvries producten kan ik net zo goed de rest daar ook wel bestellen, ik moet zelfs wel, want met een paar diepvries producten kom ik niet aan het minimum bestelbedrag

En hoezo is droogijs duurzaam? Het is een restproduct van kunstmest, gemaakt van aardgas en daarmee afkomstig uit langdurig opgeslagen CO2 in de grond en voor zover ik weet vervliegt het bij gebruik en komt het in de atmosfeer terecht. Corrigeer me als ik dit fout heb.
Zolang kunstmest van aardgas wordt gemaakt en hierbij restproducten ontstaan lijkt het me duurzamer om deze producten ook daadwerkelijk ergens voor te gebruiken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 18:48
Tazzios schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:33:
Een compleet artikel qouten en ook nog zonder link is niet echt netjes.
Boeiend.. het is van de AD. Dus grote kans dat het achter een paywall staat verdronken onder bergen reclames en popups.
Zo gequote is het voor een ieder prima te lezen.

@Wobcat Ik heb er zelf ook geen last van (ik ga gewoon naar de winkel) maar jouw opmerking is wel een beetje onnodig en vervelend. Omdat jij er geen last van hebt is het niet een topic waardig of?
Andere mensen, andere wensen en als men gewend is aan een dergelijke service, kan ik het me prima voorstellen dat men het vervelend vindt dat dit nu wegvalt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DonJunior schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Andere mensen, andere wensen en als men gewend is aan een dergelijke service, kan ik het me prima voorstellen dat men het vervelend vindt dat dit nu wegvalt.
Maar wat dan interessant(er) is; waarom horen we de geluiden over "geen diepvries meer" niet van Jumbo? AH? Etc?

Blijkbaar (gezien de grootte van de auto's en/of het assortiment) is Picnic de enige die nu getroffen is. Er zijn dus nog steeds manieren om via anderen je produkten in huis te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Creesch schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Zolang kunstmest van aardgas wordt gemaakt en hierbij restproducten ontstaan lijkt het me duurzamer om deze producten ook daadwerkelijk ergens voor te gebruiken.
Ja, maar als dat het enige is om het label duurzaam er op te mogen plakken?
Met diezelfde redenatie kan ik ook stellen dat een last minute boeken en vliegen naar de Griekse zon duurzaam is, want het vliegtuig zou toch wel vliegen en de stoel waarop ik dan zit is een restproduct . Ok, ik chargeer hier.
Maar er is een beter alternatief, want ja, het is nu nog nodig dat we kunstmest maken en daarbij CO2 uitstoten, maar we praten er ook al jaren over om dat als restproduct in de grond te stoppen en niet in de atmosfeer terecht te laten komen. Het creëren van vraag naar droogijs haalt mijns inziens een deel van de urgentie bij die oplossing vandaan, en werkt daarbij een daadwerkelijke deeloplossing voor de klimaatproblematiek juist tegen.

Terug on-topic: hopelijk ziet Picnic hier in dat ze zich deels afhankelijk hebben gemaakt van fossiele brandstoffen voor hun bedrijfsvoering en gaan ze een alternatief bedenken dat kan werken op duurzame energie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ZeRoC00L schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:27:
Jammer van ze.
Ze hebben eergisteren een mail gestuurd met deze aankondiging en de uitleg voor waarom, en een code voor € 5 euro tegoedbon.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

wildhagen schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

Ze hebben eergisteren een mail gestuurd met deze aankondiging en de uitleg voor waarom, en een code voor € 5 euro tegoedbon.
Hier niet. Denk dat de mailserver aan de CO2-quota zat... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
wildhagen schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

Hier niks gezien, 36 keer besteld dit jaar, top 3 van de wijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mars18 op 31-08-2022 09:03 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:46:
[...]

Maar wat dan interessant(er) is; waarom horen we de geluiden over "geen diepvries meer" niet van Jumbo? AH? Etc?

Blijkbaar (gezien de grootte van de auto's en/of het assortiment) is Picnic de enige die nu getroffen is. Er zijn dus nog steeds manieren om via anderen je produkten in huis te krijgen.
Picnic rijdt met elektrische wagentjes, de niet bestaande koelcapaciteit zal wat lager zijn dan de gekoelde vrachtwagentjes van AH/Jumbo.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MAX3400 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Vreemd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hy90Jwz3lr6AYMx4lLjWR14knVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RD2smpRTTt3P68m257L5U3hA.jpg?f=user_large

Zit hij niet in je spam folder oid? Of us de mail wellicht alleen gestuurd naar mensen die diepvries produkten besteld hebben in het verleden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:37

SomerenV

It's something!

Raymond P schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Picnic rijdt met elektrische wagentjes, de niet bestaande koelcapaciteit zal wat lager zijn dan de gekoelde vrachtwagentjes van AH/Jumbo.
Ik weet van de AH dat de wagens niet gekoeld zijn. Die gebruiken ook droogijs in piepschuimen bakken om diepvriesproducten bevroren te houden en gelpacks om gekoelde producten koel te houden. Zal bij de Jumbo niet anders zijn. Overigens nog niks gehoord over eventuele leveringsproblemen van droogijs. Bron: ik werk voor AH Online.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@SomerenV Ah kijk eens aan. Ik heb een mental image van een wagen met koelunit, maar zoeken op plaatjes laat inderdaad wat anders zien. :)

Kunstmestproductie is momenteel wel een dingetje, het stilleggen van de fabrieken heeft het afgelopen jaar al eerder een effect gehad op de beschikbaarheid van droogijs.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Hier ook niets ontvangen, geen kortingsbon. Jammer.

Bestelde wel regelmatig diepvriesproducten.
Raymond P schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Als in NUL, de Picnic wagentjes hebben geen actieve koeling (voor de producten).

[ Voor 37% gewijzigd door ZeRoC00L op 31-08-2022 10:03 ]

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:50

Creesch

bla bla!

PeaceNlove schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Ja, maar als dat het enige is om het label duurzaam er op te mogen plakken?
Met diezelfde redenatie kan ik ook stellen dat een last minute boeken en vliegen naar de Griekse zon duurzaam is, want het vliegtuig zou toch wel vliegen en de stoel waarop ik dan zit is een restproduct . Ok, ik chargeer hier.
Maar er is een beter alternatief, want ja, het is nu nog nodig dat we kunstmest maken en daarbij CO2 uitstoten, maar we praten er ook al jaren over om dat als restproduct in de grond te stoppen en niet in de atmosfeer terecht te laten komen. Het creëren van vraag naar droogijs haalt mijns inziens een deel van de urgentie bij die oplossing vandaan, en werkt daarbij een daadwerkelijke deeloplossing voor de klimaatproblematiek juist tegen.

Terug on-topic: hopelijk ziet Picnic hier in dat ze zich deels afhankelijk hebben gemaakt van fossiele brandstoffen voor hun bedrijfsvoering en gaan ze een alternatief bedenken dat kan werken op duurzame energie
Even vooropgesteld, je maakt een prima punt. Waar ik op doel is sowieso meer dat duurzaamheid niet binair is maar, net zoals heel veel dingen, bestaat in veel gradaties. Misschien is inderdaad in de grond stoppen van de vrijgekomen CO2 een beter alternatief. Maar het is ook zo dat diepvriesproducten in vervoer moeten worden gekoeld waarbij het best kan zijn dat alternatieven voor droogijs een grotere CO2-impact hebben. Want dan zit je aan te kijken tegen een gehele koelinstallatie in de Picnic autootjes.
In het ergste geval kunnen die autootjes helemaal niet genoeg prut leveren voor een koelinstallatie (Ze zijn elektrisch) en dan kom je uit bij de vrachtwagentjes waar Albert Heijn en andere supermarkten mee rondrijden die dus ook allemaal CO2 uitstoten.

Ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen bij het maken van de berekening wat meer impact heeft. Maar het kan dus nog steeds zo zijn dat het gebruik van droogijs netto duurzamer is dan de alternatieven.

Gerelateerd, maar wel een andere discussie. Ik vraag me trouwens af hoe duurzaam boodschappen laten bezorgen daadwerkelijk is.

Edit: Ik lees hierboven dat de niet elektrische vrachtwagens van andere supermarkten ook geen koel unit aan boord hebben en ook droogijs gebruiken. Geen idee hoe dat de boel beïnvloed, zoals ik ook al aangaf, weet ik niet hoe je dit soort dingen goed kan doorrekenen. Het punt blijft dat het meest duurzame (waarbij duurzaam sowieso gradaties bevat) niet altijd is wat het meest voor de hand liggende lijkt te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Creesch op 31-08-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 10:48
Was toch al redelijk klaar met Picnic, 3/10 producten die ik in mn wagentje gooi zijn niet beschikbaar met alleen een 1.5-2x duurder alternatief. Moet je alsnog naar de super om de hoek. Dan ben je me snel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 22:01
MAX3400 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:46:
[...]

AH gebruikt dacht ik geen droogijs. Tenminste bij het pickup point hebben ze van die grote plastic containers met water in de piepschuim bakken er in die tegen de diepvries spullen aanligt. Weet niet of dat anders is dan bij bezorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 31-08-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 01:32
Mars18 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Hier niks gezien, 36 keer besteld dit jaar, top 3 van de wijk ;)
Same, top 3 van de wijk en geen mailtje...

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:30

PB-powell

Mr. Laziness

Voor mensen die regelmatig bij picnic bestellen wel ja ;w
Wij hebben ook een mail gekregen hierover, jammer maar helaas. Dat wordt toch naar de jumbo dan voor onze diepvriesgroenten.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 31-08-2022 23:32 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SeenD schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:40:
[...]
Same, top 3 van de wijk en geen mailtje...
N.a.v. hetgeen mijn oudste dochter eerder al deelde, en wat er in de topictitel te lezen valt, als test maar even een bestelling geplaatst met vanzelfsprekend wat diepvriesartikelen daarbij. Nu had ik afgelopen maandag nog een Picnic bestelling ontvangen met daarin ijsjes dus het bericht verwonderde mij eigenlijk al wat.

Ook de bestelling van gisterenavond ging vlekkeloos, geen melding over het niet leveren van diepvries artikelen, ook geen mail daarover ontvangen. Spullen die ik nu heb besteld zijn sowieso niet overbodig maar niet perse direct nodig, wilde het gewoon even weten. Nu eens aanzien of er nog wat wordt aangepast van de bestelling voor de levering voor komende vrijdag.

Dus misschien..., regio gerelateerd? PC 5467 hier.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik dan toch al een andere club nodig heb voor de diepvries producten kan ik net zo goed de rest daar ook wel bestellen,
Het leuke van diepvriesproducten is dat ze houdbaar zijn. Eens per maand naar de lokale supermarkt en de achterbak volladen (of als slecht ter been eens per maand de concurrent), vs elke paar dagen semi-vers spul. Heel andere frequentie. Die twee scheiden is zo gek nog niet.
ik moet zelfs wel, want met een paar diepvries producten kom ik niet aan het minimum bestelbedrag
Dat zal in een N=1 geval soms gebeuren ja, helaas. Voor anderen maakt dat ws. niet uit. (Of je hebt onbewust je bestellingen afgestemd op dat minimumbedrag, kan ook. Heb ik geen zicht op).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

F_J_K schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Het leuke van diepvriesproducten is dat ze houdbaar zijn. Eens per maand naar de lokale supermarkt en de achterbak volladen (of als slecht ter been eens per maand de concurrent), vs elke paar dagen semi-vers spul. Heel andere frequentie. Die twee scheiden is zo gek nog niet.

[...]

Dat zal in een N=1 geval soms gebeuren ja, helaas. Voor anderen maakt dat ws. niet uit. (Of je hebt onbewust je bestellingen afgestemd op dat minimumbedrag, kan ook. Heb ik geen zicht op).
Heb je wel een vriezer nodig die de capaciteit van je achterbak heeft. En als je ook nog je brood in de vriezer goed probeer te houden zit die al snel vol bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

N.a.v. hetgeen mijn oudste dochter eerder al deelde, en wat er in de topictitel te lezen valt, als test maar even een bestelling geplaatst met vanzelfsprekend wat diepvriesartikelen daarbij. Nu had ik afgelopen maandag nog een Picnic bestelling ontvangen met daarin ijsjes dus het bericht verwonderde mij eigenlijk al wat.

Ook de bestelling van gisterenavond ging vlekkeloos, geen melding over het niet leveren van diepvries artikelen, ook geen mail daarover ontvangen. Spullen die ik nu heb besteld zijn sowieso niet overbodig maar niet perse direct nodig, wilde het gewoon even weten. Nu eens aanzien of er nog wat wordt aangepast van de bestelling voor de levering voor komende vrijdag.

Het droogijs zal niet per 1 september op zijn, gok ik. ;)

Ik kan iig niets toevoegen voor morgenochtend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMHyH2lY6iGxlVkt4Lt5hnHlvnE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IRFnjK2jizgS1zeoN0dPp0TC.png?f=fotoalbum_large

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:51:
Tja? As we speak...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_Hvn5TvhTaaw_skg0tq95beM3s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5jInxHVd8MROkhPtEMGtIGyS.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Raymond P schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Ik kan iig niets toevoegen voor morgenochtend:
[Afbeelding]
Ik zie idd hetzelfde. Ook in de bestelhistorue geven ze het aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dc_lNoAZG8zOP7bandjTGMCcqWg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xwqwyOdGrfffwEIFRqqX68ku.jpg?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:38
letterlijk een first world problem...

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 31-08-2022 23:35 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik laat nog even weten of er verandering in komt voor komende vrijdag. Mocht de bestelling geleverd worden zoals besteld dan zal ik ook even vragen hoe het zit met dat droogijs en eventuele regioverschillen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Jeroenzer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

letterlijk een first world problem...
Klopt helemaal. Als je niet verder kijkt dan je neus lang is dan betekent dit enkel dat ik even naar de supermarkt moet rijden voor een zakje diepvries doperwten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Raymond P schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

Klopt helemaal. Als je niet verder kijkt dan je neus lang is dan betekent dit enkel dat ik even naar de supermarkt moet rijden voor een zakje diepvries doperwten.
Dan kan je ook even je manier van boodschappen anders doen.
En naar de winkel gaan op je dooie gemakkie en je diepvreis producten voor de aankomende week/weken halen of je boodschappen allemaal in de winkel doen omdat je niet en bij picnic wilt bestellen en nog eens naar de winkel moet.

Moeilijk leven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Jeroenzer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

En naar de winkel gaan op je dooie gemakkie en je diepvreis producten voor de aankomende week/weken halen of je boodschappen allemaal in de winkel doen omdat je niet en bij picnic wilt bestellen en nog eens naar de winkel moet.

Moeilijk leven hoor.
Heb je wederom helemaal gelijk in.

En als je nu de achterliggende boodschap van het gedeelde nieuws neemt, hoe haal ik dan volgend jaar mijn erwtjes?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
Raymond P schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Heb je wederom helemaal gelijk in.

En als je nu de achterliggende boodschap van het gedeelde nieuws neemt, hoe haal ik dan volgend jaar mijn erwtjes?
Je kan altijd nog herenboer worden ?
https://www.herenboeren.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Boeiend.. het is van de AD. Dus grote kans dat het achter een paywall staat verdronken onder bergen reclames en popups.
Zo gequote is het voor een ieder prima te lezen.
Zolang copyright een ding is, ja, nogal boeiend ja.

Ik snap dan ook niet echt dat @Yorinn hem verplaatst ipv die quote weghaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Inderdaad, een prima oplossing. Mja, als je je realiseert dat zo'n oplossing een deel van het probleem dekt dan zal je je vast ook realiseren dat geheel zonder kunstmest enkel de helft van de wereldbevolking gevoed kan worden.

Droogijs kent wel nog veel meer toepassingen. Het wordt gebruikt in de vlees, vis en levensmiddelen industrie, maar ook in de medische en farmaceutische industrie.

Het hele verhaal gaat ontzettend veel verder dan enkel ongemak bij Picnic.
En in mijn geval is het niet eens ongemak maar een bewuste keuze op ecologische en economische grondslag.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Jeroenzer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Moeilijk leven hoor.
3 kleine kinderen, ik bestel alles online.
Voor mij geen fysieke supermarkt.

Paar weken terug helaas een keer op zaterdag 14:00 uur naar een plaatselijke supermarkt moeten gaan, gevolg 2 kassa's open, bij iedere kassa een rij van 8/9 man.
Geen handscanners.

Leven Picnic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 17:10

psy

Frappant eigenlijk dat TS al Picnic gebruikt sinds 2018.

Hier is nog steeds geen Picnic 8)7
Ja, sinds een jaar ofzo de AH en nu ook de Jumbo. Woohoo.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mars18 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

3 kleine kinderen, ik bestel alles online.
Voor mij geen fysieke supermarkt.

Paar weken terug helaas een keer op zaterdag 14:00 uur naar een plaatselijke supermarkt moeten gaan, gevolg 2 kassa's open, bij iedere kassa een rij van 8/9 man.
Geen handscanners.

Leven Picnic
Dat ligt meer aan jou, als je voor je plezier zaterdagmiddag om 14u naar de supermarkt gaat, vraag je daar ook om :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
psy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:01:
Frappant eigenlijk dat TS al Picnic gebruikt sinds 2018.

Hier is nog steeds geen Picnic 8)7
Ja, sinds een jaar ofzo de AH en nu ook de Jumbo. Woohoo.
Ik zit in de regio rond Rotterdam en jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

42erik schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Misschien omdat er geen link bij zat en ik niet in de gaten had dat het om een betaald artikel ging. Hoef je niet gelijk zo aanvallend te reageren, maar had je ook makkelijk een TR kunnen maken. ;)

Ik heb de TS in ieder geval aangepast nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 31-08-2022 14:33 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 18:48
42erik schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

.. nevermind..

[ Voor 19% gewijzigd door DonJunior op 31-08-2022 15:24 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 17:10

psy

Mars18 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:26:
[...]

Ik zit in de regio rond Rotterdam en jij?
Zuid Limburg, hobbelt wel vaker achter de feiten aan. Al heb ik Picnic nooit zo gemist, maar de AH service is wel heel fijn. Je wint er een boel tijd mee.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:56
Daar is zelfs een tweakers topic van:
Herenboeren - Samen duurzaam voedsel produceren - Ervaringen

[ Voor 12% gewijzigd door Devian op 31-08-2022 14:59 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
psy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

Zuid Limburg, hobbelt wel vaker achter de feiten aan. Al heb ik Picnic nooit zo gemist, maar de AH service is wel heel fijn. Je wint er een boel tijd mee.
Zonde, vind Picnic wel fijn met gratis bezorgen en laag bedrag aan bezorgen.
Helaas nooit boeiende acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 01:32
hardware-lover schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Bij mij als ik bestel staat er geen diepvriesgroente vanaf 1 september. En alle diepvriesgroenten zijn out of stock met alternatieve versies. Regio PC 4906

Gelukkig bestelde ik al zelden diepvriesdingen dus dat scheelt

Something something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yorinn schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

Misschien omdat er geen link bij zat en ik niet in de gaten had dat het om een betaald artikel ging. Hoef je niet gelijk zo aanvallend te reageren, maar had je ook makkelijk een TR kunnen maken. ;)

Ik heb de TS in ieder geval aangepast nu.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik raakte getriggered door de "boeiend" van @DonJunior, maar dat maakt mijn reactie naar jou niet gepast. Sorry daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Titel fix vanwege lengte

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het lijkt toch echt regionaal te verschillen.

Overigens moeten ze dat droogijs wel gebruiken waar het voor is.
Ik had een keer zo'n stuk droogijs tussen de boodschappen zelf en daar moet je mee uitkijken ivb brandwonden.

• Tha_T
  • Laatst online: 09:47
[...]

Ik weet niet waar je in ZuidLimburg bedoelt maar Maastricht en Heerlen hebben gewoon Picnic-dekking (En de dorpen daaromheen dus ook). Bij het wonen in Epen zitten niet alleen voordelen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
ZeRoC00L schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:27:
Jammer van ze.
Heb Picnic gemaild, met de vraag waarom ik niks heb gehoord
Hi!
Bedankt voor je berichtje. Het klopt inderdaad dat niet iedere klant een voucher ontvangen heeft, ik leg je graag uit waarom we dit op deze manier gedaan hebben. We hebben vooral gekeken naar de klanten die regelmatig diepvriesproducten bij ons bestellen. Daarnaast is het zo dat er een heleboel klanten een bestelling hebben geplaatst inclusief diepvriesproducten die wij gedeeltelijk moesten annuleren, ook deze klanten hebben een voucher gekregen.
Goed om te weten dat we achter de schermen druk bezig zijn om het probleem op te lossen, wij willen niets liever dan weer langs kunnen komen met alle boodschappen. De voucher betrof overigens 5 euro, ter info.
Bestel genoeg diepvries, kennelijk niet genoeg voor ze 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah dat verklaart waarom ik die voucher wel had. Had nu weliswaar geen bestelling lopen, maar bestel idd regelmatig diepvries spullen. Toch zeker bij 80 procent van mijn bestellingen wel minstens één diepvries produkt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Mars18 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:21:
[...]

Heb Picnic gemaild, met de vraag waarom ik niks heb gehoord

[...]

Bestel genoeg diepvries, kennelijk niet genoeg voor ze 😌
Bestel(de) wel wat diepvries, maar niet wekelijks.
Maar goed, gaat ook om het idee. Dat ik geen tegoedbon krijg, ook prima. Maar dat ze dan in ieder geval mailen dat ze met diepvries stoppen ..... lijkt me toch wel het minste wat ze kunnen doen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:02:
Ik laat nog even weten of er verandering in komt voor komende vrijdag. Mocht de bestelling geleverd worden zoals besteld dan zal ik ook even vragen hoe het zit met dat droogijs en eventuele regioverschillen.
Om er nog even op terug te komen zoals beloofd.

Bestelling volledig geleverd inclusief diepvriesartikelen, en meteen even gevraagd hoe het nu zit.

"onze" regionale Picnic heeft een andere leverancier voor droogijs dan degenen die nu niet meer kunnen leveren, dus niet iedere Picnic regio (zoals eigenlijk al verwacht), heeft de "geen diepvries kunnen leveren" problemen. Geen idee of dit ook zo blijft voor onze regio, vooralsnog kan ik op dit moment nog steeds alle beschikbare diepvriesartikelen in het mandje gooien (en ook afrekenen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 13:34
Ik snap dat droogijs een rest product is van kunstmest. En dat kunstmest gemaakt wordt door gas, en dat gas duurder is geworden. Maar waarom stopt ie nu dan met het maken van droogijs. Of is hij ook gestopt met kunstmest maken? Want als ie alleen stopt met droogijs en dat wegmietert, dan levert hem dat droogijs niks extra's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:40
FastFred schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:24:
Ik snap dat droogijs een rest product is van kunstmest. En dat kunstmest gemaakt wordt door gas, en dat gas duurder is geworden. Maar waarom stopt ie nu dan met het maken van droogijs. Of is hij ook gestopt met kunstmest maken? Want als ie alleen stopt met droogijs en dat wegmietert, dan levert hem dat droogijs niks extra's op.
De grootste kunstmestfabriek van Nederland betreft Yara Sluiskil. Deze site ligt grotendeels stil. De gasprijs is te hoog om op dit moment kunstmest te produceren (beetje ongenuanceerd, maar daar komt het in grote lijnen op neer).

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij stopt niet met maken van droogijs, maar van duurzaam droogijs, zie de screenshot van hun mail:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hy90Jwz3lr6AYMx4lLjWR14knVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RD2smpRTTt3P68m257L5U3hA.jpg?f=user_large

Laatste zin in 1e alinea.

Dus ze hebben ergena (andere leverancier oid) nog wel niet-duurzaam droogijs, maar Picnic heeft duurzaamheid als één van hun kernwaarden, dus vandaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pure CO2 is een bijproduct van kunstmest productie.
Van die pure CO2 kan droogijs gemaakt worden door weer een ander proces.

De CO2 uit kunstmest productie is o.a. Ook de CO2 voor de bubbels in de cola etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Jullie hebben dan weer Jan Linders. Die hebben wij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Mercarra schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:29:
[...]

De grootste kunstmestfabriek van Nederland betreft Yara Sluiskil. Deze site ligt grotendeels stil. De gasprijs is te hoog om op dit moment kunstmest te produceren (beetje ongenuanceerd, maar daar komt het in grote lijnen op neer).
En de meeste andere in Nederland lagen al stil. Overigens had Yara al wat andere fabrieken in Europa veel eerder stil gelegd of flink teruggeschroefd

We hebben dan wel een stikstofprobleem in Nederland maar zonder kunstmest hebben we straks ook nog een voedselprobleem. Ja we produceren meer als dat we zelf eten maar de vraag is dan voor hoelang nog. Bovendien is het vaak een ruilhandel, we importeren ook veel.

Of het zo'n vaart gaat lopen daar heb ik geen idee van maar het is wel van belang om goed i de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Er komt geen echt tekort aan kunstmest, tenminste niet voor de westerse wereld. Probleem is dat vooral europa een extreem gas probleem heeft.. wereldwijd valt dat wel mee (ok prijs x2, maar niet x10-15 zoals in europa.) Daardoor lugt de hele west europese industrie op zijn gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Probleem lijkt, al dan niet via een omweg, grotendeels opgelost. Krijg net deze mail van Picnic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-_OuCNXZva9Kny7QhHd38baJjY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fNVkhIrNY3sLwuEAZA7DPjha.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wildhagen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:48:
Probleem lijkt, al dan niet via een omweg, grotendeels opgelost. Krijg net deze mail van Picnic:

[Afbeelding]
Misschien dezelfde leverancier welke ze in onze regio gebruiken (regio Oss/Veghel)? We hebben hier geen moment zonder de keuze voor diepvriesartikelen gezeten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
sambalbaj schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:43:
Het lijkt toch echt regionaal te verschillen.

Overigens moeten ze dat droogijs wel gebruiken waar het voor is.
Ik had een keer zo'n stuk droogijs tussen de boodschappen zelf en daar moet je mee uitkijken ivb brandwonden.
Leuk geintje met droogijs: als je wat hebt, doe een beetje in een koffiekop van iemand anders. Geeft een leuk effect als die persoon er koffie in doet 🙂
Pagina: 1