Opgelicht webshop - eigenaar aanpakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 21:28
Mijn vrouw heeft in al haar naïviteit naar aanleiding van een Facebook-advertentie een bestelling geplaatst bij
webshopNiet zomaar een bestelling, maar voor 200 euro+. Ik wil deze kerel graag aanpakken indien mogelijk, en vraag daarvoor hierbij jullie hulp.

Enige achtergrondinfo: toen de bestelde kleding na enkele dagen niet was binnengekomen kreeg mijn vrouw argwaan en vertelde e.e.a. aan mij. Ik heb toen snel gekeken en alle rode vlaggen waren daar:
- kleding uit China;
- retouradres in China;
- gelikte website maar geen contactgegevens, en vooral:
- honderden lotgenoten op internet en een 98% zeer slechte beoordeling op trustpilot: https://nl.trustpilot.com/review/webshop

De kleding is na enkele weken ontvangen. Het was zoals verwacht Chinese crapkwaliteit. We hebben toen uiterst moeizaam gecommuniceerd en uiteindelijk de kleding geretourneerd naar China. Via de PostNL-app kan ik zien dat het pakket daar is aangekomen, maar jullie raden het al: sindsdien ontbreekt enige reactie van de verkoper.

Ik heb zin om degene achter de website aan te pakken en wil daarom graag een procedure tegen hem/haar bij de rechtbank starten (ik zit in die wereld, dus dat komt wel goed). Daarvoor moet ik wel een naam en adres hebben van degene die achter de website zit. En daar wringt het. Verder dan een Whois doen van de website kom ik niet. En dat stemt mij weinig hoopvol (zie hieronder)

Hebben jullie ideeën om meer gegevens te achterhalen? Indien dat lukt zal ik hier op het forum verslag doen van de vorderingen.

Gegevens webshop

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2022 22:37 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

Verspilde moeite. Zie het als (duur) leergeld voor je vrouw.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 07:32
Betaald met creditcard toevallig? Dan kan je ik ieder geval daar nog aankloppen voor een vergoeding…

[ Voor 51% gewijzigd door GermanPivo op 29-08-2022 22:27 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Hoe is die €200 betaald? Voor Ideal aansluitingen zijn vrij uitgebreide identiteitscontroles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-10 21:03
Via kvk niets te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zo te zien is de webshop met Shopify gebouwd. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen met de contactgegevens? Vond ook dit contactformulier: https://www.shopify.com/legal/report-aup-violation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:31
Heksenjacht is hier niet de bedoeling

[ Voor 85% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2022 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauw_
-tom-562 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:25:
Als dat hier uitkomt is dat het en kan ik daar mee leven. Maar ik ben eerst benieuwd of dit iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
frickY schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:29:
Hoe is die €200 betaald? Voor Ideal aansluitingen zijn vrij uitgebreide identiteitscontroles.
Betaald met Ideal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Nope, geen gegevens over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
GermanPivo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:26:
Betaald met creditcard toevallig? Dan kan je ik ieder geval daar nog aankloppen voor een vergoeding…
Nee, met ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Laatst online: 03-10 21:03
Blauw_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Betaald met Ideal inderdaad.
Als je met Ideal hebt betaald weet je toch ook naar wie? zou sowieso aangifte doen en melding maken. Ik kwam op de website enken cc tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Basz0r schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:34:
Zo te zien is de webshop met Shopify gebouwd. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen met de contactgegevens? Vond ook dit contactformulier: https://www.shopify.com/legal/report-aup-violation
thanks, ik zal eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Heksenjacht is hier niet nodig

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Webshop en naam niet nodig

[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2022 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Het lijkt erop dat er toch een naam bekend is. Onderstaande reactie had ik toen al getypt:

Shopify host de webwinkel en handelt de betaling af. Je hebt in dit geval geen enkel ander aanknopingspunt. In het arrest Lycos/Pessers zijn criteria geformuleerd om te bepalen of een serviceprovider (in dit geval Shopify) de NAW-gegevens van haar klant aan jou bekend moet maken:
a. de mogelijkheid dat de informatie, op zichzelf beschouwd, jegens de derde onrechtmatig en schadelijk is, is voldoende aannemelijk;
b. de derde heeft een reëel belang bij de verkrijging van de NAW-gegevens;
c. aannemelijk is dat er in het concrete geval geen minder ingrijpende mogelijkheid bestaat om de NAW-gegevens te achterhalen;
d. afweging van de betrokken belangen van de derde, de serviceprovider en de websitehouder (voor zover kenbaar) brengt mee dat het belang van de derde behoort te prevaleren.
Criterium a moet iets anders worden geïnterpreteerd omdat het in dit geval niet om onrechtmatige content op een website gaat. Dat de winkeleigenaar jegens jou onrechtmatig heeft gehandeld is eenvoudig vast te stellen (dat er geen contactgegevens of kvk-nummer op de website staat vermeld is al onrechtmatig).

Je kunt dus bij Shopify de contactgegevens van de winkeleigenaar opvragen. Als je voor deze weg kiest, zullen we daar zorgvuldig een brief voor opstellen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauw_
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2022 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Niet online
Erwin schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:37:
[mbr]Webshop en naam niet nodig[/]
Dat is zijn duitse broer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Neem aub Shopping Forum Beleid nog eens door

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Niet online
Maar dit zijn gewoon de contactgegevens die de website zelf op haar website heeft staan. Daar vraagt de ts toch naar?

//edit: ow mag zelfs de website naam al niet, dam wordt het lastig.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaaiman op 29-08-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
fopjurist schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:37:
Het lijkt erop dat er toch een naam bekend is. Onderstaande reactie had ik toen al getypt:

Shopify host de webwinkel en handelt de betaling af. Je hebt in dit geval geen enkel ander aanknopingspunt. In het arrest Lycos/Pessers zijn criteria geformuleerd om te bepalen of een serviceprovider (in dit geval Shopify) de NAW-gegevens van haar klant aan jou bekend moet maken:

[...]

Criterium a moet iets anders worden geïnterpreteerd omdat het in dit geval niet om onrechtmatige content op een website gaat. Dat de winkeleigenaar jegens jou onrechtmatig heeft gehandeld is eenvoudig vast te stellen (dat er geen contactgegevens of kvk-nummer op de website staat vermeld is al onrechtmatig).

Je kunt dus bij Shopify de contactgegevens van de winkeleigenaar opvragen. Als je voor deze weg kiest, zullen we daar zorgvuldig een brief voor opstellen.
Dank voor je reactie. Ga ik op m'n gemak eens doorlezen en actie op ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Reptielenbrein schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Als je met Ideal hebt betaald weet je toch ook naar wie? zou sowieso aangifte doen en melding maken. Ik kwam op de website enken cc tegen.
Ja, betaald naar een DE18 **** bankrekeningnummer op naam van Fashion Marketing ******** Kom je niet heel veel verder mee lijkt me.

Aangifte doen we wel ja, maar zal ook niet veel helpen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, de webshop heeft geleverd namelijk 200 Euro aan bende. Het is een buitenlandse webshop dus retour-beleid is, minstens, wisselvallig. En toch heb je besloten de bende terug te sturen.

Al zou je via Shopify de gegevens krijgen? En dan? Ga je een rechtzaak starten tegen random persoon in China? Een beetje advocaat is na een uur al duurder dan wat je kwijt bent aan die kleren.

Verspilde moeite. Neem je verlies. Je hebt werkelijk geen poot om op te staan. In China. Naar (waarschijnlijk) een of andere katvanger.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
MAX3400 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:57:
Euh, de webshop heeft geleverd namelijk 200 Euro aan bende. Het is een buitenlandse webshop dus retour-beleid is, minstens, wisselvallig. En toch heb je besloten de bende terug te sturen.

Al zou je via Shopify de gegevens krijgen? En dan? Ga je een rechtzaak starten tegen random persoon in China? Een beetje advocaat is na een uur al duurder dan wat je kwijt bent aan die kleren.

Verspilde moeite. Neem je verlies. Je hebt werkelijk geen poot om op te staan. In China. Naar (waarschijnlijk) een of andere katvanger.
Ho ho. Als je niets terugstuurt heb je zeker geen poot om op te staan en kun je helemaal niets beginnen en ook geen aangifte doen. Het is dus een beetje een sunk cost verhaal. Die 25 euro konden er dan ook nog wel bij.

Die persoon zelf is niet Chinees, die reageert via z'n g-mailadres in vloeiend Nederlands. Dat ik geen poot heb om op te staan is onzin. Maar dat is een juridische discussie en daarin red ik me wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

MAX3400 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:57:
Het is een buitenlandse webshop dus retour-beleid is, minstens, wisselvallig. En toch heb je besloten de bende terug te sturen.
De webwinkel richt zich op een Nederlands publiek door het gebruik van de Nederlandse taal, 'Zeeland' in de naam, en de ondersteuning van iDeal. De webwinkel valt daarom onder de Nederlandse wetgeving.
Al zou je via Shopify de gegevens krijgen? En dan? Ga je een rechtzaak starten tegen random persoon in China?
Blauw_ schrijft dat hij graag een procedure wil starten dus daar lijkt het wel op. We moeten nog maar zien of de persoon inderdaad uit China komt. De website is in goed Nederlands opgesteld en om betalingen te ontvangen moet er een lokale bankrekening zijn (kennelijk in Duitsland) waar eventueel beslag op gelegd kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Blauw_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:57:
[...]
Ja, betaald naar een DE18 **** bankrekeningnummer
Vraag eens op de subreddit r/LegalAdviceGerman of er iemand is die weet of je de NAW gegevens van een IBAN in Duitsland kunt achterhalen.

In Nederland kan het o.a. via een art. 843a Rv verzoekschriftprocedure (exhibitieplicht), maar ik vermoed dat een Nederlandse rechter niet bevoegd is om zo'n verzoek in behandeling te nemen in het geval de rekeninghouder bij een bank in Duitsland bankiert.

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBAMS:2018:1914

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Laatst online: 16-03-2024
Kan iemand de naam van de webshop tussen [ mo] [ /mo ] tags zetten?

Zo hebben Tweakers-leden ook nog wat aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat zou inderdaad handiger zijn. Met wat kernwoorden uit dit topic (Fashion en Zeeland) kom ik op Facebook wel een bedrijf uit Kruiningen tegen wat zeer slechte reviews heeft en Chinese kleding levert. Een beetje doorgoogelen laat een telefoonnummer zien en ook een andere website (met 3 Engelse woorden). Deze websites doen het alleen momenteel niet meer.

Via het kvk is ook gemakkelijk het adres te achterhalen, als je dat kan verifiëren dan kan je hier toch ook vrij snel een persoon aankoppelen om je procedure te starten?

edit: inmiddels vind ik meerdere webshops en facebook-pagina's rondom hetzelfde thema met dezelfde slechte reviews. Bij de kvk's zie ik inmiddels ook 2 adressen, dus het kan zijn dat de eigenaar verhuisd is (of dat ik nu verkeerde aannames doe ;))

[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 30-08-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat IBAN is van Deutsche Bank, die gewoon een Nederlandse banklicentie heeft. Even de land en bankcode door de war. Het is wel degelijk een Duitse rekening als het begint met "DE". De 2 cijfers zijn het controllegetal. Daarna volgt de bank code.

[ Voor 59% gewijzigd door frickY op 30-08-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

The_BoKmeester schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:42:

begrijpelijk dat je nieuwsgierigheid gewekt is en je wilt weten welke webwinkel het betreft, maar feitelijk niet nodig voor het beantwoorden van de vraag van de TS. Hij vraagt immers procedure adviezen, niet om hulp om mee te doen in het opzoeken van bewijzen en dergelijke. Het lijkt me ook niet des Tweakers om naam en toenaam van vermeende schuldige partijen te benoemen. Immers, hoe duidelijk het ook mag zijn. In Nederland ben je als persoon en bedrijf in de basis onschuldig tot het door een rechter anders is besloten (of door een schuldbekentenis, dat lijkt me ook prima). Als er naam en toenaam wordt genoemd is de verleiding voor sommige personen om eigen rechter te spelen ook maar kleiner geworden en dat moeten we niet willen natuurlijk.

Ik wens overigens de TS alle succes toe. Ikzelf zou het verspilde moeite vinden en duur leergeld, maar ik begrijp dat TS erin wilt duiken omdat hij iets meer kennis heeft in deze juridische wereld en hij denkt dat er gewoon een Nederlander achter zit die makkelijk geld wil verdienen.

EDIT naar aanleiding van reacties van @The_BoKmeester @Managelorian :
Even extra toelichting. Ja, het is goed om elkaar te helpen en te wijzen op malafide bedrijven, maar wat hier ook al geldt is dat er al veel reviews zijn over deze webwinkel en die zijn niet positief. In de basis moet je dus altijd goed opletten voordat je koopt bij een bedrijf waar je niet eerder gekocht hebt.

Enkele dingen die je vaak moet checken: kan ik eenvoudig mijn geld terug krijgen als het mis gaat (paypal, cc), wat zijn de ervaringen met een winkel, waar worden producten vandaan gestuurd, keurmerken, bestellen via social media advertenties zijn in het algemeen alarmbellen voor mij

Ik zeg dus niet dat we hier volksgericht aan het uitvoeren zijn, maar we moeten wel kijken of het relevant is om het hier te noemen. Immers, er zijn kanalen (review sites) die reeds info geven over de kwaliteit van de winkel, extra bescherming is dan minimaal aan de orde. Roomser dan de paus snap ik dat je het noemt, maar ik noem met name het feit dat het gebruikelijk is om geen namen en toenamen hier op tweakers te plaatsen om juist het hellend vlak niet te hebben richting een veroordeling door het publiek of uitlokken van acties tegen een persoon of instantie. Daarnaast moeten we de hoofdmoot van de TS in het oog houden om deze topic te starten, dat is met name hulp bij wat hij kan ondernemen tegen deze persoon/instantie.

[ Voor 35% gewijzigd door mmniet op 30-08-2022 08:51 . Reden: Extra toelichting naar aanleiding van commentaar ]

It's me Mario

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Ok, info willen over waar niet te bestellen staat gelijk aan eigen rechter spelen.
Got it.

/flies away

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:47

Managelorian

“This is the workflow.”

mmniet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:11:
[...]
Het lijkt me ook niet des Tweakers om naam en toenaam van vermeende schuldige partijen te benoemen. Immers, hoe duidelijk het ook mag zijn. In Nederland ben je als persoon en bedrijf in de basis onschuldig tot het door een rechter anders is besloten (of door een schuldbekentenis, dat lijkt me ook prima). Als er naam en toenaam wordt genoemd is de verleiding voor sommige personen om eigen rechter te spelen ook maar kleiner geworden en dat moeten we niet willen natuurlijk.
Ik ben zeker niet voor een volksgericht, maar dit vind ik echt roomser-dan-de-paus gedrag. Een theoretische exercitie welke weinig realiteitszin heeft. We hebben het hier over een evidente oplichter, iemand die bewust mensen geld afhandig maakt. Om dan zelfs maar de webshopnaam niet te willen noemen 'want niet veroordeeld door een rechter dus onschuldig'... nee. Dan moet je toch echt eens een kijkje in de echte wereld komen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Real schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:09:
[...]

Vraag eens op de subreddit r/LegalAdviceGerman of er iemand is die weet of je de NAW gegevens van een IBAN in Duitsland kunt achterhalen.

In Nederland kan het o.a. via een art. 843a Rv verzoekschriftprocedure (exhibitieplicht), maar ik vermoed dat een Nederlandse rechter niet bevoegd is om zo'n verzoek in behandeling te nemen in het geval de rekeninghouder bij een bank in Duitsland bankiert.

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBAMS:2018:1914
Zal ik eens doen, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauw_
The_BoKmeester schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:42:

Als dat mag wil ik het best doen, maar er wordt vrij streng gemod hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Cheesy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:53:
Dat zou inderdaad handiger zijn. Met wat kernwoorden uit dit topic (Fashion en Zeeland) kom ik op Facebook wel een bedrijf uit Kruiningen tegen wat zeer slechte reviews heeft en Chinese kleding levert. Een beetje doorgoogelen laat een telefoonnummer zien en ook een andere website (met 3 Engelse woorden). Deze websites doen het alleen momenteel niet meer.

Via het kvk is ook gemakkelijk het adres te achterhalen, als je dat kan verifiëren dan kan je hier toch ook vrij snel een persoon aankoppelen om je procedure te starten?

edit: inmiddels vind ik meerdere webshops en facebook-pagina's rondom hetzelfde thema met dezelfde slechte reviews. Bij de kvk's zie ik inmiddels ook 2 adressen, dus het kan zijn dat de eigenaar verhuisd is (of dat ik nu verkeerde aannames doe ;))
Dat is een ander "bedrijf", althans een andere FB-pagina met andere opmaak etc. Maar wellicht bestaat er wel een verband tussen. KvK zal ik nog eens checken, maar dan moeten we ook nog voorzichtig zijn om niet zomaar iemand aan te spreken. Ik laat het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

Blauw_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Als dat mag wil ik het best doen, maar er wordt vrij streng gemod hier.
Dit staat in het Shopping Forum beleid
Wil je de naam van toch noemen, omdat je denkt dat dat van belang is voor de discussie, zet deze dan tussen [ mo][ /mo] tags.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
frickY schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:57:
Dat IBAN is van Deutsche Bank, die gewoon een Nederlandse banklicentie heeft.
Zijn de eerste vier cijfers van het Ideal transactie nummer 1150? Dat 16 cijferige nummer zie je altijd in de url, soms in bevestigingsmails, heel zelden op het bankafschrift.
Bij omschrijving staat: 3ZPTS8F 0140*********

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Managelorian schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Ik ben zeker niet voor een volksgericht, maar dit vind ik echt roomser-dan-de-paus gedrag. Een theoretische exercitie welke weinig realiteitszin heeft. We hebben het hier over een evidente oplichter, iemand die bewust mensen geld afhandig maakt. Om dan zelfs maar de webshopnaam niet te willen noemen 'want niet veroordeeld door een rechter dus onschuldig'... nee. Dan moet je toch echt eens een kijkje in de echte wereld komen nemen.
Zo sta ik er ook in, en heb dat ook aan Outerspace laten weten. In het beleid staat bovendien dat het uitgangspunt is dat namen niet genoemd worden. Anders gezegd: uitzonderingen zijn mogelijk. Deze situatie lijkt me bij uitstek een gelegenheid voor een uitzondering.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blauw_
mmniet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Dit staat in het Shopping Forum beleid

[...]
Een poging dan. Het gaat om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:23
*knip* Opmerkingen als deze voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2022 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Blauw_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

***members only***
Dat is wel écht een typische 'instagram marketing' Shopify website. Niks herkenbaar, alles zo vaag en standaard mogelijk, schimmiger kan het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Blauw_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

***members only***
Ik heb je een bericht gestuurd, misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 19:28
Zo te zien een bedrijf wat in Engeland is gestationeerd.

Wat mij ook opvalt is het volgende:
VAT: (applied, registration coming soon)

In ieder geval een typische dropshipper winkel.

Daarnaast is het de vraag of je hier rechten hebt zelfde als in Europa aangezien het om Engeland gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door corporalnl op 30-08-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

*knip* Opmerkingen als deze voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2022 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Stop er maar mee. Respect als je het kunt oplossen hoor. Je bent alleen niet de enige Tweaker met zo'n verhaal. Gaan vaak tientallen of honderden uren in zitten, dat is veel meer dan die €200 die je kwijt bent.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Blauw_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Dat is een ander "bedrijf", althans een andere FB-pagina met andere opmaak etc. Maar wellicht bestaat er wel een verband tussen. KvK zal ik nog eens checken, maar dan moeten we ook nog voorzichtig zijn om niet zomaar iemand aan te spreken. Ik laat het weten.
Dat zou kunnen, op het Engelse adres staan in ieder geval enorm veel Ltd's ingeschreven.
Er is overigens nog een website die dezelfde layout heeft ([naam]-modehuis. com)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Eerlijk gezegd: Ik vind de webwinkel er redelijk professioneel uit zien. Dat je goederen naar China dient te retourneren bij 'niet goed, geld terug' , is wel een redelijke rode vlag.

(en bij de H&M vind ik ook Jumpsuits van €30,- tot €60,- euro, dus de prijzen zijn zo gek nog niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blauw_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:02:
Die persoon zelf is niet Chinees, die reageert via z'n g-mailadres in vloeiend Nederlands. Dat ik geen poot heb om op te staan is onzin. Maar dat is een juridische discussie en daarin red ik me wel.
Het zal je verbazen hoe goed translation machines (zoals Google Translate) zijn tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2022 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:19
Het staat er volgens mij vrij duidelijk en geeft je alle reden om er niet te bestellen:
3. Stappen voor annulering

1. Stuur de goederen naar het volgende adres:

*knip* Adressen delen is niet de bedoeling, zoals eerder gemeld.
Members only:

Het tweede deel is ook wel prachtig Nederlands:
Gebruik alleen een retourmethode met een traceernummer, zodat wij uw retour kunnen toewijzen. Op deze manier informeert u ons vooraf over de retourzending en kunnen de ontvangen goederen duidelijk aan de juiste bestelling worden toegewezen. Dit is de enige manier om een snelle terugbetaling te garanderen. Na ontvangst van de retourzending worden wij op de hoogte gebracht van de ontvangst en kan de terugbetaling plaatsvinden. Gebruik a.u.b. alleen een verzendmethode met traceernummer voor de retourzending, zodat wij uw retourzending kunnen toewijzen.
Verder suggereren ze dat ze de bestellingen niet zelf ontvangen, maar enkel bewijs willen zien (en daarmee drempel willen opwerpen) dat je de bestelling daadwerkelijk heb verstuurd:
2. Stuur ons een foto van de afleveringsbon.

3. Wij zullen het aankoopbedrag aan u terugstorten.
Je hoeft enkel een bewijs van retour te sturen.

In de algemene voorwaarden schrijven ze echter weer wel dat alle kledingstukken worden gecontroleerd:
10.4 Het Product moet door ons ontvangen zijn, wil een Klant in aanmerking komen voor terugbetaling. Wij zullen het geretourneerde Product bij aankomst inspecteren.

10.5 U dient ervoor te zorgen dat het Product in dezelfde staat aan ons wordt toegezonden als waarin u het hebt ontvangen en dat het op de juiste wijze is verpakt. Het Product moet ongebruikt zijn, er mag niet met de etiketten zijn geknoeid en het Product moet in de oorspronkelijke verpakking zitten. Als een Product in ongeschikte staat aan ons wordt geretourneerd, behouden wij ons het recht voor de retourzending van het Product te weigeren.
Ook in de Algemene Voorwaarden staat overigens gewoon dat ze een dropshipper zijn:
8.2 [...] Aangezien onze goederen vanuit Azië worden verzonden, kunnen er langere transittijden zijn waarover wij geen controle hebben. [...] Een vervroegde terugbetaling is mogelijk ten vroegste 16 weken na ontvangst van de bestelling indien de goederen niet worden ontvangen.

[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2022 11:02 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

WKOA lijkt me gewoon van toepassing hier nederlandstalige webshop, nederlandse betaal methode (ideal). wordt echt tijd dat ACM en andere instanties dit soort bedrijven eens op de korrel gaan nemen en verplichten zich te houden aan de wetgeving.

WKOA annulering terugbetaling mag geen 16 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
CurlyMo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:53:
Het staat er volgens mij vrij duidelijk en geeft je alle reden om er niet te bestellen:

[...]

***members only***
@Yorinn Excuus, was onzorgvuldig. Kern was dat daar ook een Chinees adres wordt genoemd. Dat is nu weggevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 11:25
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:32:
WKOA lijkt me gewoon van toepassing hier nederlandstalige webshop, nederlandse betaal methode (ideal). wordt echt tijd dat ACM en andere instanties dit soort bedrijven eens op de korrel gaan nemen en verplichten zich te houden aan de wetgeving.

WKOA annulering terugbetaling mag geen 16 weken duren.
Ik zie niet Ideal als betaalwijze. Ik krijg de opties Mastercard, Visa en AMEX. Ik ben benieuwd hoeveel refund aanvragen de credit card maatschappijen ontvangen voor deze website.

Het enige Nederlandse is de Nederlandse taal op de website. In de algemene voorwaarden staat dat Chinees recht van toepassing is en dat arbitrage in het Engels gevoerd zal worden. Op de "impressum" pagina staat een adres in London. Er wordt in dit topic gesproken over een Duits bankrekeningnummer.

Als je zoekt op het Chinese retouradres dan wordt duidelijk dat er meerdere websites zijn die dit Chinees adres gebruiken en dat veel mensen gedupeerd zijn. Volgens reviews op Trustpilot bestellen mensen leer en katoen, maar ontvangen polyester. En als ze dan de kleding naar China terugsturen stopt de communicatie en wordt er ook geen geld terugbetaald (volgens de reviews).

Al met al lijkt dit op schimmige- en/of oplichterspraktijken, maar ik ben bang dat een Nederlandse instantie geen tijd/zin heeft om in China uit te zoeken of mensen wel of niet katoen hebben ontvangen en of mensen te lang op hun geld wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KcRp schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:08:
[...]

Ik zie niet Ideal als betaalwijze. Ik krijg de opties Mastercard, Visa en AMEX. Ik ben benieuwd hoeveel refund aanvragen de credit card maatschappijen ontvangen voor deze website.
En dan nog; de uitbater / misbruiker laat het geld niet op de rekening staan. De refund wordt dus volledig betaald door alle klanten van <creditcardmaatschappij> gezamenlijk. We draaien dus met zijn allen op voor kosten die voorkomen kunnen worden door 1 minuut langer te lezen op een site/Google alvorens €200 te betalen.

Overigens, en niet onwaarschijnlijk, als het retourpakket wel is aangekomen maar voldoende kapot / beschadigd is en verzender / topicstarter kan het niet bewijzen, dan is er (ook) kans dat de refund niet (volledig) wordt gehonoreerd. Zeker niet als de verkoper wel foto's kan overleggen van hoe "fragiel" het ingepakt was en/of gedragen is geweest.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 11:25
MAX3400 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

En dan nog; de uitbater / misbruiker laat het geld niet op de rekening staan. De refund wordt dus volledig betaald door alle klanten van <creditcardmaatschappij> gezamenlijk. We draaien dus met zijn allen op voor kosten die voorkomen kunnen worden door 1 minuut langer te lezen op een site/Google alvorens €200 te betalen.

Overigens, en niet onwaarschijnlijk, als het retourpakket wel is aangekomen maar voldoende kapot / beschadigd is en verzender / topicstarter kan het niet bewijzen, dan is er (ook) kans dat de refund niet (volledig) wordt gehonoreerd. Zeker niet als de verkoper wel foto's kan overleggen van hoe "fragiel" het ingepakt was en/of gedragen is geweest.
Mijn ervaring is dat credit card maatschappijen voldoende machtsmiddelen hebben om een frauduleuze merchant aan te pakken. Ze kunnen gewoon de uitbetalingen stopzetten en/of de samenwerking opzeggen. Maar zijn er wel veel refund aanvragen binnengekomen? Of is de website alleen erg onzorgvuldig en traag in het afhandelen van bestellingen en retourzendingen? Misschien is de website erg sluw en spelen ze inderdaad een spelletje met foto's van "verkeerd aangekomen" retourzendingen of lossen ze alle problemen direct op als de cc maatschappij zich met een refund aanvraag meldt.

Als niemand zou bestellen bij zo'n website dan is het probleem inderdaad opgelost. Maar gezien alle reviews en alle fora die erover zijn volgeschreven, is blijkbaar niet iedereen even handig of is deze website net gelikt genoeg. Een website volledig in het Nederlands met in de naam een Nederlandse provincie, dan verwacht je ook niet dat je je retourzending naar China moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 09:19
-tom-562 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:25:
dit ja, goede les.
Ik hoop dat je ver komt en iedergeval iets van geld terug krijgt.
Ik hou dit topic in de gaten, ben heel erg benieuwd.

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroenzer op 30-08-2022 14:17 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

frickY schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:29:
Nee hoor... als je via een partij als mollie betaald of welke provider dan ook behalve een bank zelf is dit niet van toepassing. Gelding bankrekeningnummer en wat simpele identiteitsgegevens.

Verder on topic:
Daarbij lijkt me dit verder gewoon een impulsaankopen geweest. Als je zaken via Nederland wilt doen op een Nederlandse manier dan moet je gewoon voldoen aan de wetgeving en retourrecht binnen 14 dagen na aankomst.

Je kan verder je beklaag bij Facebook doen maar vraag is of dit werkelijk wat uithaalt. Zelfde is bij topadvertenties van Google, wanneer jij een slot moet laten doorboren, komen er paar mannetjes die meer geld vragen omdat ze niets van te voren kunnen zeggen.

Overigens, "Chinese crapkwaliteit" vind ik niet erg netjes. Als je iets hier in NL koopt, en het is goed, en staat "made in China" zeg je er niets van. Je kunt dan net zo goed zeggen: "Domme goedgelovige Nederlander die dit koopt". Beetje stereotypering vind ik; ik bedoel het niet lullig overigens, maar ik hoor het nog wat vaak en vind het niet echt meer kunnen. Ik snap wel gewoon je frustatie overigens. Het zijn niet alleen die delen van de wereld waar men dit doet, maar overal helaas :( .

Betere voorbereiding voor vooraf betalen. Altijd. Dure les, maar helaas :(

Het kan overigens iedereen gebeuren. Ik ben anal met dit soort dingen, en heb het helaas ook een keer gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 30-08-2022 15:59 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 22:18
Om niet direct op de man te spelen, maar door 'domme' klanten hebben dit soort webshops nog steeds een bestaan, en dat financieren deze klanten zelf.

Het is dus zaak om je vrouw goed te informeren over de gevaren (de website ziet er verder ook niet echt professioneel uit) van het shoppen online. En dat onderzoek belangrijk is. Deze website heeft dan ook meerdere 'rode vlaggen' als ik 10 seconden rond klik zoals bijvoorbeeld het retourbeleid / retouradres in China. Ook levertijd etc is vrij lang, red flags all over.

Met bovenstaande begint het. Opvoeden en de gevaren leren van het internet. Daarnaast sowieso beter opletten waar je koopt (je wilt toch weten bij wie, hoe het in zijn werk gaat, hoe het retourneren werkt mocht het niet goed zijn etc.)

Als laatste kun je altijd een mailtje sturen naar boos@bnnvara.nl met je verhaal, wellicht ben je niet de enigste die in deze 'vrij domme' semi-scam is gevallen. Het zelf oplossen of een procedure starten los je niks mee op, je leert er niks van en de kans dat er iets uit voort vloeit is belachelijk klein.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:35
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:16:
Om niet direct op de man te spelen, maar door 'domme' klanten hebben dit soort webshops nog steeds een bestaan, en dat financieren deze klanten zelf.

Het is dus zaak om je vrouw goed te informeren over de gevaren (de website ziet er verder ook niet echt professioneel uit) van het shoppen online. En dat onderzoek belangrijk is. Deze website heeft dan ook meerdere 'rode vlaggen' als ik 10 seconden rond klik zoals bijvoorbeeld het retourbeleid / retouradres in China. Ook levertijd etc is vrij lang, red flags all over.

Met bovenstaande begint het. Opvoeden en de gevaren leren van het internet. Daarnaast sowieso beter opletten waar je koopt (je wilt toch weten bij wie, hoe het in zijn werk gaat, hoe het retourneren werkt mocht het niet goed zijn etc.)

Als laatste kun je altijd een mailtje sturen naar boos@bnnvara.nl met je verhaal, wellicht ben je niet de enigste die in deze 'vrij domme' semi-scam is gevallen. Het zelf oplossen of een procedure starten los je niks mee op, je leert er niks van en de kans dat er iets uit voort vloeit is belachelijk klein.
En door debiele mensen zoals de website/shop eigenaar moeten we alles blijven controleren tot in de eeuwigheid terwijl Webshop houder ook gewoon eens eerlijk kan spelen. Ook kan het ACM misschien die debielen aanpakken. Neem dan die gasten die dropshippen promoten als een of ander wonder manier om legaal slapend rijk te worden een makkelijke manier is.

En nee de meeste mensen gaan gewoon van een eerlijk bedrijf met een makkelijk retour proces gewoon terug in de doos/zak label er op plakken en tada.

En wat er uit voortvloeit is dat de Webshop houder met een flinke financiële stob achterblijft. En als TS daar zijn geld en tijd aan wilt besteden kan ik dat alleen maar toe juichen

En het is voor mij vanaf de OP duidelijk dat TS dit uit principe/tijds verdrijf wilt doen ipv er echt beter van te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 22:18
loki504 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

En door debiele mensen zoals de website/shop eigenaar moeten we alles blijven controleren tot in de eeuwigheid terwijl Webshop houder ook gewoon eens eerlijk kan spelen. Ook kan het ACM misschien die debielen aanpakken. Neem dan die gasten die dropshippen promoten als een of ander wonder manier om legaal slapend rijk te worden een makkelijke manier is.

En nee de meeste mensen gaan gewoon van een eerlijk bedrijf met een makkelijk retour proces gewoon terug in de doos/zak label er op plakken en tada.

En wat er uit voortvloeit is dat de Webshop houder met een flinke financiële stob achterblijft. En als TS daar zijn geld en tijd aan wilt besteden kan ik dat alleen maar toe juichen

En het is voor mij vanaf de OP duidelijk dat TS dit uit principe/tijds verdrijf wilt doen ipv er echt beter van te worden.
Tja maar daar ga je niet tegenop kunnen boksen. Het is al eeuwen oud dat mensen worden opgelicht of gescammed. En het is nog super lucratief ook nog, zie hier! Het staat notabene vermeld in de voorwaarden dat het uit China komt, dat retouren naar China gestuurd moeten worden (en een kleine blik op de shop laat ook al wel zien dat er iets niet helemaal klopt).

En ja tuurlijk, als er iets aan gedaan kan worden moet dat zeker gebeuren. Maar het feit is dat dat gewoon niet gaat / gebeurt op dit moment (en nooit zo is geweest).

Dus mensen opvoeden, het leren zien van dingen en bewust maken van dit soort shops is belangrijker dan ooit.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
gitaarwerk schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Nee hoor... als je via een partij als mollie betaald of welke provider dan ook behalve een bank zelf is dit niet van toepassing. Gelding bankrekeningnummer en wat simpele identiteitsgegevens.
Ook cpsp's als Mollie moeten, onder andere wegens de Wwft, controleren naar wie zij geld doorsluizen.
Hun onboarding is heel goed geautomatiseerd en laagdrempelig, maar die controles zijn er opzeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:26:
[...]

Tja maar daar ga je niet tegenop kunnen boksen. Het is al eeuwen oud dat mensen worden opgelicht of gescammed. En het is nog super lucratief ook nog, zie hier! Het staat notabene vermeld in de voorwaarden dat het uit China komt, dat retouren naar China gestuurd moeten worden (en een kleine blik op de shop laat ook al wel zien dat er iets niet helemaal klopt).

En ja tuurlijk, als er iets aan gedaan kan worden moet dat zeker gebeuren. Maar het feit is dat dat gewoon niet gaat / gebeurt op dit moment (en nooit zo is geweest).

Dus mensen opvoeden, het leren zien van dingen en bewust maken van dit soort shops is belangrijker dan ooit.
Ja we worden als van ouds heer opgelicht en gescammed worden. Alleen no way dat ik mij vrouw ga opvoeden over online shoppen. De meeste vrouwen gaan dat niet oke vinden. En je geeft het zelf al aan als er iets aan gedaan kan worden moeten we dat doen. En dat is wat TS nu net probeert te doen. Of denk je dat de webshop houder het fijn vind om een hele rechtzaak te belanden. En eventuele kosten. Die is zich misschien van geen kwaad bewust omdat hij een cursus dropshipping heeft gevolgt. En zal dat kan ook tegen zijn vrienden/familie zeggen doe maar niet.

Zeker als je de tijd/zin en geld hebt altijd vechten. Je moet het alleen niet doen om er rijk van de worden. Maar ik had niet de indruk dat TS het voor het geld doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:56:
[...]

Ja we worden als van ouds heer opgelicht en gescammed worden. Alleen no way dat ik mij vrouw ga opvoeden over online shoppen. De meeste vrouwen gaan dat niet oke vinden. En je geeft het zelf al aan als er iets aan gedaan kan worden moeten we dat doen. En dat is wat TS nu net probeert te doen. Of denk je dat de webshop houder het fijn vind om een hele rechtzaak te belanden. En eventuele kosten. Die is zich misschien van geen kwaad bewust omdat hij een cursus dropshipping heeft gevolgt. En zal dat kan ook tegen zijn vrienden/familie zeggen doe maar niet.

Zeker als je de tijd/zin en geld hebt altijd vechten. Je moet het alleen niet doen om er rijk van de worden. Maar ik had niet de indruk dat TS het voor het geld doet.
Sorry hoor. Maar los van man / vrouw hoort iedereen dit soort zaken al te weten of inderdaad nog gewoon in opgevoed te worden. Maakt me niet uit door wie.

Beetje overdreven misschien, maar jij gaat je kinderen ook niet opvoeden om birth control te gebruiken, maar pakt na het feit wel de persoon aan die de zwangerschap veroorzaakt heeft?

Voorkomen is beter dan genezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Blauw_ je zou eventueel kunnen proberen bij https://tucowsdomains.com of bij https://shopify.com aan te kloppen. Het lijkt dat het domain bij de ene staat en de andere de webshopzaken doet.

Zie:

Members only:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
jeroenkb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:15:
[...]

Sorry hoor. Maar los van man / vrouw hoort iedereen dit soort zaken al te weten of inderdaad nog gewoon in opgevoed te worden. Maakt me niet uit door wie.

Beetje overdreven misschien, maar jij gaat je kinderen ook niet opvoeden om birth control te gebruiken, maar pakt na het feit wel de persoon aan die de zwangerschap veroorzaakt heeft?

Voorkomen is beter dan genezen.
Ik voed mijn zoon wel degelijk op om een condoom te gebruiken en respect te hebben voor vrouwen.(maar dat wil niet zeggen dat het nooit mis zal gaan ). Maar ik ga niet mijn vrouw opvoeden.

En ja voorkomen is beter dan genezen. Maar als je dan toch mis gaat zorg je dat je die gene aanpakt.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 30-08-2022 18:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Blauw_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:22:
Ik heb zin om degene achter de website aan te pakken en wil daarom graag een procedure tegen hem/haar bij de rechtbank starten (ik zit in die wereld, dus dat komt wel goed).
Sorry, toen ik dit las wist ik al dat dit niet meer goed komt. want als je echt in die wereld zat, zou je weten dat dit niet meer goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Farabi schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:27:
[...]

Sorry, toen ik dit las wist ik al dat dit niet meer goed komt. want als je echt in die wereld zat, zou je weten dat dit niet goed gaat komen.
Er is volgens @Blauw_ door z'n vrouw middels IBAN / IDEAL betaalt dus érgens is er bij een NL bank een fout begaan als een 'vreemde' partij zich kan laten bedienen middels dat NL-ONLY Bancair Betaalsysteem. Alleen het uitzoeken van die 'route' kan al wel eens interessant zijn!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel Butler
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 09:51
Even een kleine toevoeging: ik heb even het CRN gechecked (https://find-and-update.c...gXW26a1kFtLs/appointments) en de eigenaar is woonachtig in de UAE.Daarnaast is het opgegeven adres een " Registered office" - een soort brievenbusfirma. Dus geef het op. Koop iets leuks voor je vrouw van het geld wat je hier in wilde steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Samuel Butler schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:47:
Even een kleine toevoeging: ik heb even het CRN gechecked (https://find-and-update.c...gXW26a1kFtLs/appointments) en de eigenaar is woonachtig in de UAE.Daarnaast is het opgegeven adres een " Registered office" - een soort brievenbusfirma. Dus geef het op. Koop iets leuks voor je vrouw van het geld wat je hier in wilde steken.
Het gaat de TS (volgens mij?) inmiddels al niet eens meer om 't geld gezien het feit dat 'ie de €25,- aan 'retourkosten' naar CN ook al heeft willen betalen. Het willen en ook daadwerkelijk gáán uitzoeken van de route van het geld is iets wat de NL politie / Recherche zou moeten gaan doen maar....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 20:45
Heb je de mail headers bekeken voor eventuele informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:01
Volgens webshopchecker is de webshop bekend bij politie.nl.
Dus waarschijnlijk is het ook handig om een melding te maken bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
loki504 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Ik voed mijn zoon wel degelijk op om een condoom te gebruiken en respect te hebben voor vrouwen.(maar dat wil niet zeggen dat het nooit mis zal gaan ). Maar ik ga niet mijn vrouw opvoeden.

En ja voorkomen is beter dan genezen. Maar als je dan toch mis gaat zorg je dat je die gene aanpakt.
Gadgeteer vermoedt een kale plek op het hoofd van Loki504 :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Gadgeteer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:08:
[...]

Gadgeteer vermoedt een kale plek op het hoofd van Loki504 :o
Nee hoor Zit nog een flinke bos haar. Alleen mijn haarlijn begint wel wat op te trekken maar dat komt door de leeftijd. En nee mijn vrouw voed mij ook niet op. Wij zijn gelijkwaardig aan elkaar. En doen beide soms wel eens dingen waar we niet trots op zijn. Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

Kassa heeft ook een youtube-filmpje over een gelijkaardige toko, zonder succes...

YouTube: Dropshipping via AliExpress: Veel klachten over webshop Puck Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Waarbij ze overal 1 keer zijn langsgeweest.(boos doet vaak genoeg meerdere dagen posten om iemand te spreken) Op het moment dat je weet wie de eigenaar is en als hij een NL bankrekening heeft waar je wat van kan halen is dat voldoen. Zoals je kan zien Webwinkel doet lastig bij retourneren showmodel tablet

Uiteraard gaat het lastig worden maar onmogelijk is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Die mevrouw aan het einde - die zich onterecht met advocaat laat aanspreken - heeft juridisch niet zo'n sterk antwoord op de vraag wat je als consument kunt doen (8:45): "als je inderdaad nog zou moeten betalen, zou je misschien kunnen zeggen: 'nou we verrekenen dit'". Het is een warrig verhaal waarin ze de kosten van het kledingstuk lijkt te verrekenen met de verzendkosten. Ik kan dat juridisch niet plaatsen.

Het antwoord had tweeledig moeten zijn:
1. Je hoeft niets te betalen zolang de handelaar zijn identiteit en adres niet opgeeft (art. 6:230m BW). Als het adres pas achteraf bekend wordt gemaakt en in China blijkt te zijn, heeft de consument geen weloverwogen besluit kunnen nemen en is er geen koopovereenkomst tot stand gekomen.
2. Als de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt (de kleding is van zo'n lage kwaliteit dat een normale consument die nooit zou dragen) kun je de koopovereenkomst ontbinden op grond van nonconformiteit.

In beide gevallen hoef je niet te betalen en moet de verkoper maar zien hoe hij zijn kleding terugkrijgt (hij mag het komen halen of hij mag de verzendkosten vooraf vergoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

Het probleem zit hem er in dat er natuurlijk allang is betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgghhf
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-09-2022
Will_M schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:30:
[...]

Er is volgens @Blauw_ door z'n vrouw middels IBAN / IDEAL betaalt dus érgens is er bij een NL bank een fout begaan als een 'vreemde' partij zich kan laten bedienen middels dat NL-ONLY Bancair Betaalsysteem. Alleen het uitzoeken van die 'route' kan al wel eens interessant zijn!!
Ten eerste het is geen NL-only, het word uitsluitend in nederland gebruikt maar is niet beperkt tot nl, ideal heeft zelfs europese ambities.

Sinds een paar jaar is er ook een buitenlandse bank toegetreden tot ideal en via serviceproviders zoals ideal of adyen kun je wereldwijd gebruiken maken van ideal, ongeacht of het bedrijf nederlands is.

• Blauw_
Agent47 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:57:
Stop er maar mee. Respect als je het kunt oplossen hoor. Je bent alleen niet de enige Tweaker met zo'n verhaal. Gaan vaak tientallen of honderden uren in zitten, dat is veel meer dan die €200 die je kwijt bent.
Als het me om het geld ging was ik er niet aan begonnen. Als ik zonder al teveel moeite een naam en adres kan krijgen is hij voor mij. Anders laat ik het rusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauw_
CurlyMo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:53:

[...]

***members only***

Het tweede deel is ook wel prachtig Nederlands:

[...]

Verder suggereren ze dat ze de bestellingen niet zelf ontvangen, maar enkel bewijs willen zien (en daarmee drempel willen opwerpen) dat je de bestelling daadwerkelijk heb verstuurd:

[...]

Je hoeft enkel een bewijs van retour te sturen.

In de algemene voorwaarden schrijven ze echter weer wel dat alle kledingstukken worden gecontroleerd:

[...]

Ook in de Algemene Voorwaarden staat overigens gewoon dat ze een dropshipper zijn:

[...]
Ja, dat lezen jij en ik. Maar vrouwen zien een advertentie op FB voorbij komen, en dan is het bestellen maar zonder iets verder te kijken...

• Blauw_
gitaarwerk schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Verder on topic:
Daarbij lijkt me dit verder gewoon een impulsaankopen geweest. Als je zaken via Nederland wilt doen op een Nederlandse manier dan moet je gewoon voldoen aan de wetgeving en retourrecht binnen 14 dagen na aankomst.

Je kan verder je beklaag bij Facebook doen maar vraag is of dit werkelijk wat uithaalt. Zelfde is bij topadvertenties van Google, wanneer jij een slot moet laten doorboren, komen er paar mannetjes die meer geld vragen omdat ze niets van te voren kunnen zeggen.

Overigens, "Chinese crapkwaliteit" vind ik niet erg netjes. Als je iets hier in NL koopt, en het is goed, en staat "made in China" zeg je er niets van. Je kunt dan net zo goed zeggen: "Domme goedgelovige Nederlander die dit koopt". Beetje stereotypering vind ik; ik bedoel het niet lullig overigens, maar ik hoor het nog wat vaak en vind het niet echt meer kunnen. Ik snap wel gewoon je frustatie overigens. Het zijn niet alleen die delen van de wereld waar men dit doet, maar overal helaas :( .

Betere voorbereiding voor vooraf betalen. Altijd. Dure les, maar helaas :(

Het kan overigens iedereen gebeuren. Ik ben anal met dit soort dingen, en heb het helaas ook een keer gehad.
Zeker een impulsaankoop geweest. En dit zal haar niet nog een keer gebeuren. En we gaan ervan vanuit dat we het geld niet terug gaan krijgen. Maar ik heb in juridische zin wat meer mogelijkheden dan de meeste andere kopers, dus als ik een naam en adres heb vind ik dat wel op mijn weg licht om zo'n "ondernemer" eens voor de rechter te laten verschijnen.

Over de crapkwaliteit: ja, wellicht wat te kort door de bocht. Maar dat was niet de essentie van het stuk. Laten we zeggen dat de kwaliteit van het geleverde tegenviel en niet overeenkwam met de foto.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is niet echt oplichting maar dropshipping. Op bol.com zie je het soms ook (niet van bol.com zelf natuurlijk, maar verkopers op hun platform).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CurlyMo
Blauw_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:37:
[...]

Ja, dat lezen jij en ik. Maar vrouwen zien een advertentie op FB voorbij komen, en dan is het bestellen maar zonder iets verder te kijken...
Zullen we jouw vrouw jouw vrouw laten en het niet generaliseren naar alle vrouwen. Misschien maakt dat het iets pijnlijker, maar is waarschijnlijk wel meer bij de waarheid.

• Blauw_

Dat van die domme klanten is zeker waar. Maar er is nu eenmaal een heel grote groep Nederlanders die niet bij iedere webshop alle voorwaarden en antecedenten nagaat. Zou je beter wel moeten doen, maar dit is de realiteit. Voor mijn vrouw is het een dure les, maar soit.
Het zelf oplossen of een procedure starten los je niks mee op, je leert er niks van en de kans dat er iets uit voort vloeit is belachelijk klein.
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik een naam en adres heb en zo iemand moet voorkomen, dan zal de rechter vaststellen dat heel veel consumentenregels worden overtreden door deze persoon. Daar maak ik me geen zorgen over.

• Blauw_
loki504 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Precies dat.

• Blauw_
Farabi schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:27:
[...]

Sorry, toen ik dit las wist ik al dat dit niet meer goed komt. want als je echt in die wereld zat, zou je weten dat dit niet meer goed gaat komen.
Benieuwd naar je onderbouwing van deze stelling. Motiveer maar eens waarom het niet goed gaat komen (niet in de zin van geld terugkrijgen, maar in de zin van een civielrechtelijke veroordeling) indien in naam en adresgegevens heb van de persoon achter deze website.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Blauw_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:50:
[...]

Benieuwd naar je onderbouwing van deze stelling. Motiveer maar eens waarom het niet goed gaat komen (niet in de zin van geld terugkrijgen, maar in de zin van een civielrechtelijke veroordeling) indien in naam en adresgegevens heb van de persoon achter deze website.
Als je al naar marktplaats-issues kijkt, weet je genoeg. Men heeft huisadres+bankrekening van de oplichter, maar wordt niks mee gedaan. Want, er moet bijv. pas een X aantal gedupeerde zijn.

En dit gebeurt in een nette land als Nederland. Nou, succes met iemand uit China te laten 'veroordelen' met een eventuele bankrekening of zelfs adres.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 21:45

Barrycade

Through the...

Blauw_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:50:
[...]

Heb je ook je contacten in de Midden Oosten dan? Want blijkbaar woont daar je tegenpartij.

Maar als je dus zelf niet op eigen kracht een naam en adres weet te achterhalen maar blijkbaar afhankelijk bent van een paar Tweakers die wat public resources gebruiken dan is je armslag blijkbaar toch weer niet zo groot.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:35

KatirZan

Wandelende orgaanzak

(jarig!)

Eerlijk gezegd ben ik het niet helemaal eens met je bericht. Laten we voorop stellen dat dropshippers een slechte naam hebben door de vaak ontbrekende goede afwikkeling van een klacht, maar....

In de voorwaarden staat netjes vermeld dat ze dropshipper zijn
Producten moeten worden teruggestuurd naar een adres in Azië
Gelden worden geretourneerd als de zending ontvangen is op het adres in Azië

Als de dropshipper een normale ondernemer is (en geen oplichter) dan zou dit alles gewoon af te wikkelen zijn. Daarnaast is de dropshipper als tussenpersoon verantwoordelijk voor de transactie tussen koper en leverancier; is er een dispuut dan dient de dropshipper hierin te middelen.
De dropshipper ontvangt de gelden van de koper, dropshipper betaald aan de leverancier.

Dropshippers hebben een slechte naam gekregen door een aantal rotte appelen (jongeren die denken te kunnen ondernemen, snel geld etc.) maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn. Dit kan namelijk ook voorkomen bij niet-dropshippers.

Zolang jij als koper je gehouden hebt aan jouw eind van de voorwaarden, dan is de dropshipper verantwoordelijk voor het afwikkelen van de retourzending, gebeurd dit niet dan kan je overgaan tot vorderen. Vorderen doe je gewoon bij de verkoper, niet bij de leverancier van de verkoper en hier kan je zelfs een advocaat of deurwaarder op zetten. Zolang jij je netjes aan de regels van het online kopen gehouden hebt, sta je zeer stevig in je schoenen om hiervoor vergoed te worden.

Verder is gewoon het adres van de webshop beschikbaar als je eventjes verder zoekt :)

Wabbawabbawabbawabba

• Blauw_
Farabi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:55:
[...]

Als je al naar marktplaats-issues kijkt, weet je genoeg. Men heeft huisadres+bankrekening van de oplichter, maar wordt niks mee gedaan. Want, er moet bijv. pas een X aantal gedupeerde zijn.

En dit gebeurt in een nette land als Nederland. Nou, succes met iemand uit China te laten 'veroordelen' met een eventuele bankrekening of zelfs adres.
Maar nu laat je zien dat je er zelf niet genoeg in zit. Wat jij bedoelt zijn strafrechtelijke actief van het OM n.a.v. van aangiftes. De kans dat je daarmee iets gaat bereiken is inderdaad vrij klein.

Maar mijn vrouw heeft met deze persoon een overeenkomst gesloten. Als die overeenkomst niet wordt nagekomen, kun je de wederpartij prima civielrechtelijk aanspreken en laten veroordelen.

En uiteraard ga ik niet internationaal procederen. Maar als achter deze site Jan uit Zeeland zit die vanuit zijn zolderkamer een scam heeft opgezet, en ik kan achter zijn naam en adresgegevens komen, dan zie ik voldoende mogelijkheden.

• Blauw_
Barrycade schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:57:
[...]

Heb je ook je contacten in de Midden Oosten dan? Want blijkbaar woont daar je tegenpartij.
Zucht, nogmaals: als ik een naam en adres heb, kan ik daarna bepalen of het zin heeft. Als deze persoon niet in NL woont begin ik er niet aan. Maar gezien de communicatie (we hebben zeven e-mails van zijn g-mailadres ontvangen die niet direct duiden op een google translate), acht ik de kans groot dat hier een Nederlander achter zit.

Maar hé, als het iemand is uit het Midden-Oosten, China of waar dan ook die heel goed kan vertalen, dan is dat ook prima om te weten. Dan stoppen we ermee en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Blauw_ op 01-09-2022 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauw_
Barrycade schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:57:
[...]

Maar als je dus zelf niet op eigen kracht een naam en adres weet te achterhalen maar blijkbaar afhankelijk bent van een paar Tweakers die wat public resources gebruiken dan is je armslag blijkbaar toch weer niet zo groot.
Zucht... Ik ben in het dagelijks leven advocaat en heb sinds mijn jeugd interesse in ICT. Uiteindelijk rechten gaan studeren en niet de IT-kant op gegaan. Dus hoe je een eigenaar kunt achterhalen van een website, geen idee. Maar hoe je een dagvaarding opstelt en uitbrengt: dat is mijn werk.

Kortom: iedereen die kritisch is en zegt "het gaat nooit lukken": bewaar dat voor jezelf. Ik hoop hier met jullie hulp een naam en adres te achterhalen. Als dat lukt en diegene bevindt zich in Nederland ga ik ermee verder en maak ik er een principekwestie van. Als dat niet lukt ga ik weer lekker verder met m'n leven.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:58

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt een slotje, een heksenjacht gaan we hier niet faciliteren. Met name de laatst zin, TS, 'Ik hoop hier met jullie hulp een naam en adres te achterhalen.' is niet wat we hier doen en willen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.