Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubecrazy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09-2024
Mijn vraag
Kan je de Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L500S5MH) opladen met een powerbank via de USB-C poort?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd Lenovo te contacten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:58
Die laptop laad je op via de USB-C poort, het is meer de vraag of je een powerbank hebt die het gevraagde vermogen kan leveren. Het is dus niet de vraag of de laptop het kan... kan de powerbank het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Doe voeding, op de site van Lenovo, staat vermeld als 135W en de batterij staat vermeld als 75Wh.

Ik kan me voorstellen dat het maximale vermogen van de voeding pas gevraag wordt als je met de laptop gaat gamen met de Nvidia GPU; neemt niet weg dat je je inderdaad moet afvragen of jouw powerbank wel genoeg prik kan leveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:58
MAX3400 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:16:
Doe voeding, op de site van Lenovo, staat vermeld als 135W en de batterij staat vermeld als 75Wh.

Ik kan me voorstellen dat het maximale vermogen van de voeding pas gevraag wordt als je met de laptop gaat gamen met de Nvidia GPU; neemt niet weg dat je je inderdaad moet afvragen of jouw powerbank wel genoeg prik kan leveren.
Als de powerbank iets van 45W naar de laptop kan pushen als deze niet in gebruik is dan zal het laden nog wel gaan in principe. Afhankelijk van de laptop uiteraard, je komt het nog wel eens tegen dat het laden dan wordt geweigerd... we hebben hier Zbooks in gebruik die 45 watt laders niet accepteren, hoort een 95 watt lader bij, maar het wil ook nog wel men minstens 65 watt.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 29-08-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MicGlou schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Als de powerbank iets van 45W naar de laptop kan pushen als deze niet in gebruik is dan zal het laden nog wel gaan. Afhankelijk van de laptop uiteraard, je komt het nog wel eens tegen dat het laden dan wordt geweigerd... we hebben hier Zbooks in gebruik die 45 watt laders niet accepteren.
Tuurlijk. Net zoals dat een moderne smartphone ook echt wel zal laden met een minder snelle/dikke lader. Het duurt langer. En in sommige gevallen "bijna niet".

Ik wilde alleen duiden dat er mogelijk niet veel powerbanks zijn die "even snel" zullen laden als de bijgeleverde netsnoeren. Allicht overbodig maar je hebt inderdaad gelijk dat ook bij lagere Wattages er vast wel iets in de batterij wordt bijgeladen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb bijna precies die laptop eind vorig jaar voor mijn vader besteld: Sterke laptop + dock

Tot nog toe niet via USB-C kunnen laden

Edit: Excuses, is een net iets ander model, die waar het bij mij om ging heeft naast de USB-C poort ook een Lenovo lader. Desalniettemin is het niet vanzelfsprekend dat iedere lader zomaar gaat werken, en al helemaal een powerbank niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Oon op 29-08-2022 22:19 ]

Pagina: 1