Toon posts:

Sterke laptop + dock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Mijn vraag is een beetje hybride, dus ik hoop dat ik hier in het goede forumdeel zit. Ik ben op zoek naar een laptop geschikt voor zowel thuisgebruik (met een dock) als op locatie, die een volwaardige desktop kan vervangen, en een bijbehorende dock.

Wat ga je met je laptop doen?
Windows, grootste deel van de werkzaamheden zijn vertaalsoftware als SDL Trados Studio. Huidige 16GB RAM is niet genoeg, maar de 4690K die nu gebruikt wordt eigenlijk wel. Ik heb echter liever iets meer ruimte in zowel het geheugen als de CPU dan alleen meer geheugen.
Scherm hoeft geen 4K OLED te zijn, maar ik zat wel te denken aan iets in de richting van 1440p. Het (net) open kunnen hebben van twee documenten naast elkaar is toch wel een mooie toevoeging voor op locatie werken, waar thuis twee beeldschermen gebruikt worden.
Het overgrote merendeel van de workload is gewoon in een enkel draadje, dus heel veel cores is niet echt nodig, maar van wat ik heb gezien zijn er in dat segment vooral i7's te vinden.
Ook belangrijk is dat hij deze week besteld moet worden (ivm factuurdatum)

Wat is je budget?
Lastig in te schatten wat reëel is. Ik zat te denken aan 2500 euro voor de laptop, met nog een 300-400 voor de dock.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, moet in een laptoptas (type aktetas, dus maximaal iets van 15,x inch) passen en redelijke batterij hebben (toch wel een uur of 3-4 op batterij op 60% schermhelderheid). Zo'n tepeltje als Lenovo vroeger had zou ook een pré zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Moet gewoon 64-bit Windows draaien (dus geen ARM/M1), moet een webcam hebben (voor nood, thuis is een fatsoenlijke webcam aanwezig). Groot touchpad of zo'n tepeltje zou mooi zijn.
Allerbelangrijkste is compatibiliteit met de dock. Thuis staan twee HDMI-schermen (1080p, maar worden tzt 1440p), is gigabit aanwezig, en liggen gewoon een losse muis en toetsenbord. Het idee is dat alles via een enkele USB-C aangesloten moet worden (dus thuis laptop insteken en verdergaan op de volledige set-up, dan bij vertrek laptop uittrekken en zo meenemen), dus ondersteuning voor opladen over USB-C met op die dock, twee monitoren (tot 1440p, maar tot 4K is ook prima), gigabit ethernet en minstens twee USB-poorten is een must. Qua dock gelden wat dat betreft dezelfde eisen, ik zat te denken aan bijv. een Dell D6000 of een HP G2-dock, maar als daar andere aanraders voor zijn hoor ik het ook graag.

Contenders

Beste antwoord (via Oon op 22-12-2021 18:12)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:18
Waarom een game-laptop met een RTX 3070?

De goedkoopste laptop met een resolutie van 1440p of hoger en 32 GB geheugen (standaard, er zijn natuurlijk ook laptops waar je zoveel geheugen in kunt zetten), is € 1.450:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5009DMH)

In combi met een: productreview: i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 1...

Zo goed als iedere quad-core chip van de laatste 5 jaar is al sneller dan die 4690k. Ik zie niet in waarom dat perse een i7 zou moeten zijn.

Zelfs de low voltage i3 dualcores (1115g4) zijn sneller dan de 4690k: https://www.cpubenchmark....4vs3877vs3903vs3657vs4358

Nadeel van laptops met AMD is dat ze bijna nooit Thunderbolt hebben en het daardoor lastiger is om een dock te vinden dat meer doet dan 2x 1440p@60hz.

[Voor 7% gewijzigd door White Feather op 22-12-2021 13:07]

Alle reacties

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 17:38
Het hoeft niet zo duur. Deze laptop heeft volgens mij al alles wat je zoekt.

Docking station is refurbished te koop vanaf € 93,-

Zo'n HP Zbook heeft nog wel een betere bouwkwaliteit dan de Ideapad lijn van Lenovo. Dat is natuurlijk ook wat waard. Maar je betaald wel erg veel extra voor zaken die je niet zult gebruiken zoals de quadro T2000.

• Oon
  • Niet online
Baardhaas schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:59:

Zo'n HP Zbook heeft nog wel een betere bouwkwaliteit dan de Ideapad lijn van Lenovo. Dat is natuurlijk ook wat waard. Maar je betaald wel erg veel extra voor zaken die je niet zult gebruiken zoals de quadro T2000.
Die dock heeft zo te zien geen USB-C optie, dus geen opladen van de laptop? Of heb ik dat mis? Dat is namelijk wel een vereiste.

En maakt Lenovo helemaal geen laptops meer met zo'n tepeltje? Is geen harde eis maar die zijn wel fijn voor als je aan een krap tafeltje ergens in een hoekje van een kantoor zit tussen afspraken door.

Ik zat er inderdaad een beetje mee dat je snel een videokaart hebt die flink overkill zou zijn zelfs al zou je er drie 4K schermen op aansluiten. Ik hoop uiteindelijk twee opties te kunnen vergelijken, dus dan is die Ideapad die jij linkt wel een goede lagere prijs optie.

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 17:38
Opladen kan ook over USB 3, de laptop heeft daar een poort voor. Maar toekomstbestendiger zou inderdaad een USB-c dock zijn. Bijvoorbeeld de TB16 van Dell is een uitstekend dock.

De thinkpad lijn, maar ook de alle zakelijke laptops van Dell en HP (latitude, precision, elite/probook Zbook) hebben zo'n 'tepeltje'. Ideapads hebben dat weer niet. Je kan in principe elke laptop aanschaffen met een geschikt scherm, mousepointer in het keyboard en upgradebaar RAM. Als er maar 16GB in zit kan je dit eenvoudig zelf uitbreiden.

edit: de nipple lijkt te verdwijnen. Als je geen bezwaar hebt tegen een gebruikte laptop kan je een oudere precision of thinkpad nemen. Wel opletten dat je niet ouder dan 8e gen. Intel neemt, ivm met Windows 11.

[Voor 17% gewijzigd door Baardhaas op 20-12-2021 21:25]

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-03 23:05
Gezien je op je bureau werkt met twee 1080p-schermen, is een laptop met 4K-scherm misschien toch wel het overwegen waard. Alleszinds toch zeker 1440p voor on-the-go.

Ik heb net één 14" laptop gekocht met 4K-scherm en ik moet zeggen dat het toch wel fijn werkt om twee vensters met tekst naast elkaar open te hebben. Ik weet uit ervaring met vertalen dat het toch wel fijn is om zowel bron- als doeltekst leesbaar naast elkaar open te hebben. Keerzijde is wel dat de tekst iets kleiner is, maar dat kan je weliswaar aanpassen door de scaling aan te passen. 15" of 16" lijkt me wel nog iets beter voor jouw situatie (al wordt 15,6 of 16" wel ineens een stuk groter).

Als je met een tepeltje een trackpoint bedoelt, dan kan je die wel vinden op een aantal ThinkPad-modellen en andere zakelijke modellen van Dell of HP. Een zakelijk model heeft doorgaans ook wel een beter toetsenbord, wat zeker ook wel fijn is als vertaler die veel moet typen.

De ThinkPad P-serie heeft 16GB gesoldeerd geheugen en één los slot voor RAM (zouden tot 48 GB uitgebreid kunnen worden) en kunnen tevens afhankelijk van het model met een 4K-scherm uitgerust worden. Zelf heb ik net de P14 Gen 2 AMD gekocht en deze typt echt zalig, zeker in vergelijking met de Dell Latitude van mijn werk.

Lenovo heeft ook enkele docks voor hun laptops, maar ik heb gelezen dat de docking stations van Dell met USB-C ook gewoon zouden werken.

[Voor 13% gewijzigd door usr101 op 20-12-2021 22:33]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• White Feather

De goedkoopste laptop met een resolutie van 1440p of hoger en 32 GB geheugen (standaard, er zijn natuurlijk ook laptops waar je zoveel geheugen in kunt zetten), is € 1.450:

In combi met een: productreview: i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 1...

Zo goed als iedere quad-core chip van de laatste 5 jaar is al sneller dan die 4690k. Ik zie niet in waarom dat perse een i7 zou moeten zijn.

Zelfs de low voltage i3 dualcores (1115g4) zijn sneller dan de 4690k: https://www.cpubenchmark....4vs3877vs3903vs3657vs4358

Nadeel van laptops met AMD is dat ze bijna nooit Thunderbolt hebben en het daardoor lastiger is om een dock te vinden dat meer doet dan 2x 1440p@60hz.

[Voor 7% gewijzigd door White Feather op 22-12-2021 13:07]

• Oon
  • Niet online
White Feather schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:59:

Het gaat mij vooral om toekomstbestendigheid, dus liever een laptop die zwaar overkill is en ook wél kan hyperthreaden als het ooit door de software gebruikt kan worden, dan een laptop die nu oké is en over een paar jaar alweer aan de trage kant.
Ook voorzie ik dat de twee 1080p beeldschermen goed eens door een ultrawide of een 5120x2880 scherm worden vervangen binnen de levensduur van deze laptop, dus nét iets meer dan wat ik van integrated graphis gewend ben lijkt mij niet mis. Daar is natuurlijk ook geen 3070 voor nodig, maar ik weet dat bijvoorbeeld mijn laptop die ik van mijn werkgever heb met een MX250 en i7-10510U erin hier al snel tegen z'n limiet loopt (zowel direct op de display als via een DisplayLink dock).

Maar bedankt voor het advies. Alleen een klein detail; is er een versie van die laptop (of die er op lijkt) met zo'n tepeltje om de muis mee te besturen?

• White Feather
Tepeltjes zijn zo goed als uitgestorven. Thinkpad T’s hadden die lange tijd nog wel.

Alle Intels vanaf versie 11 hebben Displayport 1.4 in plaats van de Displayport 1.2 die Intel tot in den treuren heeft gebruikt (net als eindelijk HDMI 2.0 ipv dinosaurus versie 1.4) en kunnen dus op HDMI 4K aan en op Displayport 8K (7680x4320@60Hz)

Intel 10510u: https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-90-ghz.html

Intel 1135G7 (i5 quadcore van een generatie nieuwer): https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-20-ghz.html

Een Displaylink-adapter gebruiken geeft altijd vertraging, hoe meer data hoe meer vertraging.

Het is vooral de eis van een resolutie van hoger dan 1080p en dan 32 GB geheugen die het een stuk duurder maakt. Bij de 1e kom je prima weg met de goedkoopste van die Ideapad 5 Pro’s (die is 1440p) Die is al 3x zo snel (in multicore) als een 4690K. De stap van die naar de snelste AMD of Intel is dan maar 40% extra. Als 200% sneller niet genoeg toekomstproof is, dan kom je er hoogstwaarschijnlijk ook niet met 40% extra.

• Oon
  • Niet online
White Feather schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:14:
Tepeltjes zijn zo goed als uitgestorven. Thinkpad T’s hadden die lange tijd nog wel.

Alle Intels vanaf versie 11 hebben Displayport 1.4 in plaats van de Displayport 1.2 die Intel tot in den treuren heeft gebruikt (net als eindelijk HDMI 2.0 ipv dinosaurus versie 1.4) en kunnen dus op HDMI 4K aan en op Displayport 8K (7680x4320@60Hz)

Intel 10510u: https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-90-ghz.html

Intel 1135G7 (i5 quadcore van een generatie nieuwer): https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-20-ghz.html

Een Displaylink-adapter gebruiken geeft altijd vertraging, hoe meer data hoe meer vertraging.

Het is vooral de eis van een resolutie van hoger dan 1080p en dan 32 GB geheugen die het een stuk duurder maakt. Bij de 1e kom je prima weg met de goedkoopste van die Ideapad 5 Pro’s (die is 1440p) Die is al 3x zo snel (in multicore) als een 4690K. De stap van die naar de snelste AMD of Intel is dan maar 40% extra. Als 200% sneller niet genoeg toekomstproof is, dan kom je er hoogstwaarschijnlijk ook niet met 40% extra.
Het lastige is een beetje dat de huidige eis helemaal niet zo hoog is, maar het budget er wel is en de vraag vooral gaat om dat hij een tijd mee moet als echte desktop-vervangende optie.
Budget is dus ook helemaal geen punt, alleen natuurlijk grote onzin om nu €3500 uit te geven aan een dikke gaming laptop waarvan 2/3e van de prijs de GPU is.

Ik denk dat dan toch de IdeaPad-lijn de beste optie is. De ThinkPad T15 Gen 2 is ook mooi, maar ik kan die alleen hoger dan 1080p vinden bij Lenovo zelf, met meer dan 6 weken levertijd.. Zo belangrijk is dat tepeltje nou ook weer niet :)

Ik zie dat de IdeaPad 5 Pro geen Thunderbolt heeft, maakt dat nog iets uit als we toch voor een USB-C dock gaan (en dus niet expliciet een Thunderbolt dock)? Vind het altijd een beetje vaag met die docks, bij veel staat er niet eens bij of ze een DisplayLink chip hebben of niet

• Oon
  • Niet online
Baardhaas schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:59:

White Feather schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:59:

Bedankt allebei. IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5009DMH) besteld, met de i-tec dock erbij. Laptop zou morgen aan moeten komen, ben benieuwd!

• Oon
  • Niet online
usr101 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:22:

Lenovo heeft ook enkele docks voor hun laptops, maar ik heb gelezen dat de docking stations van Dell met USB-C ook gewoon zouden werken.
Laptop is inmiddels binnen, werkt allemaal perfect, alleen.. USB-C laden doet het niet.

Zowel de pricewatch: i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 100 ... als mijn Dell D6000 geprobeerd (met 130w lader), maar hij herkent 'm helemaal niet als voeding. Ook de USB 3-poort waar een bliksem icoontje langs staat op de laptop geprobeerd met mijn D6000 (zit een USB-A naar USB-C verloopstukje op, die ik voor de i-tec geen heb), maar nog niks.

De lader van de laptop zelf is 135w, is dat het probleem misschien? Of kan deze laptop dus toch niet laden via USB-C?

Op zich geen dealbreaker, maar wel heel jammer als het niet kan, want dat betekent twee kabels insteken bij thuiskomst en een tweede lader aanschaffen om die niet iedere keer in en uit het stopcontact te hoeven halen.

Specs zeggen wel specifiek:
1x USB-C 3.2 Gen 2 (support data transfer, Power Delivery 3.0 and DisplayPort 1.4)

[Voor 4% gewijzigd door Oon op 29-12-2021 01:46]

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39
@Oon Hoe bevalt de laptop en is het probleem met de dock inmiddels opgelost?

Ik vraag het omdat ik dus ook een laptop zoek en ook Trados gebruik. Momenteel werk ik op een desktop maar ik wil toch weer terug naar een laptop. Zat te twijfelen tussen de Lenovo en de LG Gram 17, dus ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de accuduur. Ik zoek het liefst een laptop die een dag mee gaat.

[Voor 14% gewijzigd door Paul Hewson op 23-01-2022 17:14]

• Oon
  • Niet online
Paul Hewson schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:06:
@Oon Hoe bevalt de laptop en is het probleem met de dock inmiddels opgelost?

Ik vraag het omdat ik dus ook een laptop zoek en ook Trados gebruik. Momenteel werk ik op een desktop maar ik wil toch weer terug naar een laptop. Zat te twijfelen tussen de Lenovo en de LG Gram 17, dus ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de accuduur. Ik zoek het liefst een laptop die een dag mee gaat.
De laptop bevalt super. Hij was voor mijn vader en die geeft zelf aan dat eigenlijk alles wel sneller is dan zijn volwaardige desktop waar we vanaf komen, en dat ook met die dock werken heel fijn is.
Het grootste probleem dat hij voorheen had was dat Trados gewoon te veel geheugen nodig had voor een desktop met 16GB geheugen, en dat is nu helemaal opgelost.

De accuduur is ook prima, ik heb een benchmark/stresstest van 10 minuten gedraaid en die koste maar 1% batterij, onder normaal gebruik kan hij dus zeker wel een dag mee.

Het opladen vanaf de dock is het engie dat we nog niet op hebben kunnen lossen. Ik ga hier deze week contact over opnemen met Lenovo, want volgens hun eigen informatie zou het gewoon moeten kunnen en er zijn genoeg mensen die aangeven dat het gewoon werkt. Helaas daarover dus nog geen echt antwoord, behalve dat het nog niet is opgelost.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24
Waarschijnlijk is je laptop te zwaar qua vermogen (wattage) om via usb-c te laden. Heb ik ook last van bij mijn Dell G7 (met RTX 2070, 165w adapter). Mijn zakelijke laptop (HP probook) laadt netjes, terwijl de Dell niets doet...

• Oon
  • Niet online
caspervc schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:18:
Waarschijnlijk is je laptop te zwaar qua vermogen (wattage) om via usb-c te laden. Heb ik ook last van bij mijn Dell G7 (met RTX 2070, 165w adapter). Mijn zakelijke laptop (HP probook) laadt netjes, terwijl de Dell niets doet...
Ik heb een Dell D6000 dock met een 180W lader geprobeerd, die zou op z'n minst moeten kunnen laden, zelfs al is het niet op de volledige snelheid

• Paul Hewson
Oon schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:02:
[...]

De laptop bevalt super. Hij was voor mijn vader en die geeft zelf aan dat eigenlijk alles wel sneller is dan zijn volwaardige desktop waar we vanaf komen, en dat ook met die dock werken heel fijn is.
Het grootste probleem dat hij voorheen had was dat Trados gewoon te veel geheugen nodig had voor een desktop met 16GB geheugen, en dat is nu helemaal opgelost.

De accuduur is ook prima, ik heb een benchmark/stresstest van 10 minuten gedraaid en die koste maar 1% batterij, onder normaal gebruik kan hij dus zeker wel een dag mee.

Het opladen vanaf de dock is het engie dat we nog niet op hebben kunnen lossen. Ik ga hier deze week contact over opnemen met Lenovo, want volgens hun eigen informatie zou het gewoon moeten kunnen en er zijn genoeg mensen die aangeven dat het gewoon werkt. Helaas daarover dus nog geen echt antwoord, behalve dat het nog niet is opgelost.
Bedankt voor je reactie :) Ik ga eens kijken wat de Media Markt nog eventueel te bieden heeft met de btw-actie en anders wordt het dezelfde.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:55
Oon schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Ik heb een Dell D6000 dock met een 180W lader geprobeerd, die zou op z'n minst moeten kunnen laden, zelfs al is het niet op de volledige snelheid
Volgens mij doet die Dell, wat voor adapter je er ook aanhangt, niet meer dan 65W over USB-C qua laden voor de laptop.

Zie ook de specs: https://www.dell.com/en-u...-accessories#tabs_section
Conveniently dock any laptop equipped with USB-C or USB 3.0 ports with the Dell Universal Dock - D6000. You’ll be able to connect up to three 4K displays and charge a USB-C laptop up to 65W simultaneously. A single USB-C cable connection allows you to transfer audio, video, data and power - enabling a fast and convenient docking experience. It also eliminates the need for an additional power adapter, keeping your desk neat and tidy. *D6000 provides up to 65w of power via the USB-C connection to charge a connected notebook.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Oon
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Volgens mij doet die Dell, wat voor adapter je er ook aanhangt, niet meer dan 65W over USB-C qua laden voor de laptop.

Zie ook de specs: https://www.dell.com/en-u...-accessories#tabs_section

[...]
Ook dat zou prima moeten zijn, het is niet alsof er hard op wordt gegamed de hele dag.

Zelfs een telefoonlader zou moeten werken, alleen dan met de melding dat hij langzamer is dan de laptop verwacht

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:26
Dat betwijfel ik als ik deze benchmark neem, waaruit blijkt dat de i5-4690K toch nog wat sneller is.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
Mijn twee centen :

Ik heb een Lenovo T14s, Core I7, 32GB RAM en 512GB SSD. Ding is made to order. Er zit zo'n rood "tepeltje" op zoals je het noemt. Voor de rest is het ding MIL spec ontworpen, dus hij kan wat geweld hebben. Ook is het toetsenbord spill-proof, dus een keer wat koffie ofzo maakt ook niet uit.

Het mooie is dat het apparaat een dock aansluiting heeft voor een hardwarematig dock.

Deze dus : https://www.lenovo.com/nl...ock-135-W-EU/p/40AJ0135EU

Bijkomend voordeel, het ding heeft geen displaylink nodig maar heeft DP ALT-Mode.

Werkt onderweg ook naadloos met deze : https://www.lenovo.com/nl...onitorType-C/p/62CAUAT1WL

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• White Feather
LievenD schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Dat betwijfel ik als ik deze benchmark neem, waaruit blijkt dat de i5-4690K toch nog wat sneller is.
Het is maar 10% op deze site, en gebaseerd op een vergelijking tussen een laptop cpu (die vaak gecombineerd wordt met 1 enkele Dimm) en een overclockbare cpu die bijna altijd met zeer snel dubbel channel geheugen gebruikt wordt.

Uiteindelijk is het dus in de marge.

• Paul Hewson
Oon schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:02:
Inmiddels opgelost of achterhaald wat het probleem is?

• Oon
  • Niet online
Paul Hewson schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:05:
[...]

Inmiddels opgelost of achterhaald wat het probleem is?
Ik heb nog geen andere docks geprobeerd, maar wel verschillende adapters e.d. maar het lijkt erop dat deze laptop gewoon niet USB-C wil laden ondanks dat het wel in de specs staat
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee