Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Deurbel camera i.c.m. 2e camera (tuin)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Onzeker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Beste mensen,

Ik ben niet zo extreem goed technisch belegd, maar probeer toch zo duidelijk mogelijk te maken wat ik zoek en al gevonden heb.

Ik wil hoofdzakelijk twee dingen namelijk het volgende:

- een 'slimme deurbel'
- een extra camera voor in de tuin

Nu heb ik gekeken naar producten van Google (home), Ring en Eufy, en ik heb daarbij een x aantal vragen waar ik simpel weg niet direct een antwoord op heb gevonden.

1. Stel ik koop van één bovenstaande merken een deurbel-met-camera, kan ik deze ook aansluiten met mijn huidige ouderwets deurbel? Zodat ik dat oude bel geluid hoor i.p.v. alleen een melding krijg ik mijn telefoon?

2. is zo'n camera beetje zuinig met opslag? De enige keer twijfel ik of ik motion detection aan doe en andere keer weer niet. Helemaal omdat ik zo breed mogelijk wil kunnen zien (grote voortuin/i.c.m. hoekwoning) en eigenlijk niet zo snel een "fish-eye" beeld wil hebben.

3. Opslag, ik weet dat er een SD kaart in zit, maar kan het ook ergens "in de cloud" opgeslagen worden

Optioneel: 4 zijn de bekende camera merken een beetje "safe' wat betreft kwetsbaarheden, update mogelijkheden e.d.

Ik weet bijvoorbeeld bij Eufy dat je meerdere camera's kunt koppelen aan een profiel, dus camera 1, 2 enz enz. Maar is dat ook bij andere merken zo?

Daarnaast heb ik een dashcam, als er een gebeurtenis is geconstateerd dan zie ik dat deze separaat is opgeslagen, hebben alle bovenstaande cameras dat ook?

Ik weet het, een hoop vragen, maar hoop toch wat antwoorden te kunnen winnen. Alvast hartelijk dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Onzeker op 28-08-2022 21:40 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eufy heeft ook een basisstation; je hoeft dus niet in de cloud op te slaan maar gewoon in huis. Daar kan je wat van vinden; aan de ene kant is je data veilig(er) tegen een cloud-lek. Aan de andere kant; als een inbreker je basisstation jat, heb je alsnog niks aan beelden. En ja, er zijn meerdere merken die (ook) de cloud opslaan; daar zitten voor- en nadelen ook aan.

Veel deurbellen overigens slaan x seconden op van elke "beweging"; dat hoeft dus niet eens een beller te zijn maar ook de buurman die langs loopt of een meeuw die neerstrijkt. Gezien je vraag van de dashcam; de gemiddelde deurbel is dus "alleen" voor speciale momenten en niet 24/7/365. Dan moet je echt een ander soort camera kopen.

Daarop doorgaan; een camera in de tuin? Moet dat ding ook alleen bewegingsdetectie doen? Of wil je 24/7 alles opnemen? Want dan ga je (mogelijk) sneller naar cloud-opslag of een NAS thuis. Geen idee hoeveel data jouw dashcam opneemt maar zelfs de meeste efficiente HEVC-codec moet je rekenen op ongeveer 1GB per uur aan opslag (1080p25); een andere codec en/of hogere resolutie gaat (exponentieel) groter tot wel 9GB/uur op 1440p60.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46

FeaR

In GoT we trust

CEK > SH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MrStiffler
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11 22:11
De eerste 3 punten zijn in ieder geval mogelijk bij Eufy. Zoals Max ook aanhaalt, er is een basisstation maar ze bieden ook een mogelijkheid tot cloud service aan.

Het basisstation overschrijft oude data automatisch dus alles blijft nog redelijk lang bewaard.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14
Ik wilde ook zoiets en heb nu een EZVIZ en een Amcrest gehad.
Zolang je OF de video functie OF de bel functie gebruikt gaat het goed.
Als ik video EN bel activeer krijg ik vertraging in de bel functie....

Besloten om de bel de bel te laten en voor camera functies een losse camera te kopen.
Het voelt enorm over de top, maar het werkt gewoon niet lekker...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-10 18:23
Onzeker schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:39:

1. Stel ik koop van één bovenstaande merken een deurbel-met-camera, kan ik deze ook aansluiten met mijn huidige ouderwets deurbel? Zodat ik dat oude bel geluid hoor i.p.v. alleen een melding krijg ik mijn telefoon?

Bij Eufy niet, je moet de bijgeleverde draadloze "chime" gebruiken die je in het stopcontact plaatst. Ik heb nog een tweede chime gekocht voor op zolder bijvoorbeeld.

2. is zo'n camera beetje zuinig met opslag? De enige keer twijfel ik of ik motion detection aan doe en andere keer weer niet. Helemaal omdat ik zo breed mogelijk wil kunnen zien (grote voortuin/i.c.m. hoekwoning) en eigenlijk niet zo snel een "fish-eye" beeld wil hebben.

Je kunt een gebied selecteren voor motion detection, dus dan wordt alleen beweging opgenomen op je eigen oprit bijvoorbeeld. Volgens mij doe je zo'n maand met de opslag (4GB) bij normale aanloop, dus lang genoeg als beveiligingscamera. Zoals aangegeven hierboven slaan de deurbelcamera's alleen video op bij beweging.

3. Opslag, ik weet dat er een SD kaart in zit, maar kan het ook ergens "in de cloud" opgeslagen worden

Natuurlijk kan dat, maar zo'n cloud abonnement kost een paar euro p/m.

Optioneel: 4 zijn de bekende camera merken een beetje "safe' wat betreft kwetsbaarheden, update mogelijkheden e.d.

Ik weet bijvoorbeeld bij Eufy dat je meerdere camera's kunt koppelen aan een profiel, dus camera 1, 2 enz enz. Maar is dat ook bij andere merken zo?

Ik heb alleen een Eufy deurbel, maar het heeft wel een prima app om al je camera's in te stellen en te bekijken.

Daarnaast heb ik een dashcam, als er een gebeurtenis is geconstateerd dan zie ik dat deze separaat is opgeslagen, hebben alle bovenstaande cameras dat ook?

Gewone (deurbel)camera's hebben geen g-force sensor oid, wel detectie of het een persoon was bijvoorbeeld, maar het wordt niet apart opgeslagen.

Ik weet het, een hoop vragen, maar hoop toch wat antwoorden te kunnen winnen. Alvast hartelijk dank.

Veel antwoorden zijn te vinden op verzameltopics of website van de fabrikant, bijvoorbeeld Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement dus daar hoef je geen apart topic voor aan te maken.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Onzeker schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:39:
Beste mensen,

Ik ben niet zo extreem goed technisch belegd, maar probeer toch zo duidelijk mogelijk te maken wat ik zoek en al gevonden heb.

Ik wil hoofdzakelijk twee dingen namelijk het volgende:

- een 'slimme deurbel'
- een extra camera voor in de tuin

Nu heb ik gekeken naar producten van Google (home), Ring en Eufy, en ik heb daarbij een x aantal vragen waar ik simpel weg niet direct een antwoord op heb gevonden.

Ik heb een Ring deurbel en een Ring camera in de achtertuin.

1. Ja dat kan.

2. Ring slaat het op in de cloud (heb je wel een abonnement voor nodig)

3. Zie vorige vraag, Ring heeft geen lokale opslag mogelijkheid. Je kunt wel zonder abonnement maar dan kan je alleen live kijken.

4. Ring is een dermate grote speler dat ik er vanuit ga dat het veilig is.

Mooie van Ring is dat naast de goede hardware ook de software in mijn ogen erg goed is. Heel veel mogelijkheden qua instellingen en detectie. Bijvoorbeeld het instellen van meerdere gebieden en op welke dagen of periodes hij wel of geen melding moet geven.

Nadeel is met name dat je niet lokaal kan opslaan. Persoonlijk vind ik het niet erg om daar een paar euro per maand voor te betalen.

• MrStiffler
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11 22:11
Dan heb je de verkeerde versie gekocht. Als je de versie koopt die je met je bel trafo kan aansluiten kan je wel degelijk je app, homestation en originele bel af laten gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTdg0wcwUaxbSn4ayEWKRoK6Ppo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvZLjdhbG06os0LKcDCefZyn.jpg?f=fotoalbum_large

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-10 18:23
MrStiffler schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Dan heb je de verkeerde versie gekocht. Als je de versie koopt die je met je bel trafo kan aansluiten kan je wel degelijk je app, homestation en originele bel af laten gaan:

[Afbeelding]
De bedrade versie kan het niet leest ik, maar de batterij versie wel (al staat het nergens goed in de handleiding beschreven :?). Dan gebruik je de aansluiting niet om de deurbel op te laden, maar om de orginele bel af te laten gaan denk ik. Ik vond het sowieso geen optie om de batterij versie te kopen, dan moet je om de paar maanden je deurbel opladen. Ik heb de Eufy 2K bedrade versie zonder homebase en bevalt erg goed.

• Onzeker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Dank voor de vele reacties, ik kom morgen hier inhoudelijk op terug. (Wel zo netjes).

Verwijderd

Onzeker schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:07:
Dank voor de vele reacties, ik kom morgen hier inhoudelijk op terug. (Wel zo netjes).
Klopt, erg netjes.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:45:
Eufy heeft ook een basisstation; je hoeft dus niet in de cloud op te slaan maar gewoon in huis. Daar kan je wat van vinden; aan de ene kant is je data veilig(er) tegen een cloud-lek. Aan de andere kant; als een inbreker je basisstation jat, heb je alsnog niks aan beelden.
Ehm, bij eufy zit er al jaren een 'bug' in, dat als de camera zelf gejat wordt en ontkoppeld, dat je beelden VAN JE BASISSTATION ook weg zijn (of tenminste niet meer via de app te zien zijn).

Ik heb m'n huis en tuin vol met eufy spul, en ik wist dit ook vantevoren, maar dus een heads upje 😉

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
@Onzeker bij eufy kun je trouwens alexa echo speakers als chime gebruiken. Bij ring ook, en dan krijg je ook beeld op een alexa show te zien.

Ik heb eufy deurbellen en m'n huis vol alexa echo dots, en krijg dus overal in huis te horen 'There's somebody at the front (/back) door' 😊

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 09:11
TwiSteD1 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

De bedrade versie kan het niet leest ik, maar de batterij versie wel (al staat het nergens goed in de handleiding beschreven :?). Dan gebruik je de aansluiting niet om de deurbel op te laden, maar om de orginele bel af te laten gaan denk ik. Ik vond het sowieso geen optie om de batterij versie te kopen, dan moet je om de paar maanden je deurbel opladen. Ik heb de Eufy 2K bedrade versie zonder homebase en bevalt erg goed.
De versie met batterij kan je bedraad aansluiten voor zowel opladen als het gebruik maken van je originele bel.
Daarom werkt zowat iedere beltrafo er ook op omdat hij zijn eigen accu als buffer heeft.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:05
een iets onbekendere is die van secufirst . Ook lokale opslag dmv kaartje en live kijken in de app mogelijk, een goeie aluminium deurbel werkend op de originele trafo draden.

deze https://www.secufirst.eu/...-bel-1080p-zwart-did701bb

Ring ( leeft op imago ) is duidelijk mindere kwaliteit dan eufy ( zie test tweakers) en secufirst en dat benodigde abbo maakt het voor mij al een no-go.

[ Voor 14% gewijzigd door nuffy op 06-09-2022 14:53 ]

Pagina: 1