Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PieterHilg
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Hallo,

Ik weet niet of dit topic nog leeft maar mijn vraag is hier aan gerelateerd.
Ik heb 2 omvormers. 1x sma3000 en 1x growatt 4200. Beide 1- fase omvormers.
Sma piek ca. 10 Amp (2800Wp)
Grow piek ca. 15 Amp (4560Wp)
Ik heb een 3- fase 25 Amp hoofdaansluiting.
ISKRA AM550 slimme meter. Ik bekijk de meetwaarden middels de homewizzard P1.

Mijn plan was beide omvormers op een aparte fase aan te sluiten om zo de belasting wat netter te verdelen. Bij inschakeling viel me echter op dat de slimme meter de terugleverstromen tegen elkaar wegstreept. Bij volle zon levert het systeem ca. 1300W totaal.Wanneer ik beide omvormers op dezelfde fase aansluit dan leveren ze in totaal ca. 5300W.
Wie kan me vertellen hoe bovenstaand te verklaren valt? Ik heb bovenstaand tussen L1&L2 en L1&L3 geprobeerd. Blijft hetzelfde.

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 18:25
uh?
intressant..

maar wat anders,
ja hebt 7360 op 1 fase gehad die maar 25 amp 5750 mag en kan hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Maxwp op 28-08-2022 19:56 ]

• PieterHilg
Een deel van de panelen ligt bijna vlak. Ik ga er vanuit dat dit het vermogen wat beperkt. Hoogst gemeten piek was ca. 6200w. Dus ongeveer 27 amp. De hoofdvoeding is dan even overbelast. Niet netjes, weet ik.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:27
Eerst maar eens de meetwaarden uitlezen op het scherm van de meter. Zal niet de eerste keer zijn dat een P1 meting foute waarden geeft, of teruglevering voor levering aanziet.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
Waren alleen de 2 omvormers actief toen je dit constateerde of had je ook verbruikers ingeschakeld?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:19

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zou eerst eens gewoon alles uit zetten en dezelfde belasting eens een voor een aan een fase hangen (met verder alles uit dus). Zie je dan 3x nagenoeg dezelfde waarde?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:47
Wolk voor zon, geen wolk voor zon… ook garantie voor enorme verschillen ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 20:46
Heb je niet een fase sterk belast met elektrische apparatuur? Teruglevering leest alleen wat je levert na het eigen gebruik. Zit er geen airco oid op die fase?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De AM550 is zwiw een SMR5.0 meter en geeft ook stromen en vermogens per fase. Dat moet met wat geluk ook in HomeWizard te zien zijn en dan moet het lek snel boven zijn.
Post anders eens wat foto's van de meter en screenshot van de homewizard grafiekjes als je er niet uit komt.
Zie ook https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/endpoints.html

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• PieterHilg
Dank voor alle reacties.
Ik heb gisteren de omvormers weer op een eigen fase aangesloten om toch nog eens goed te kijken wat er gebeurd.....
Werkt prima.. geen idee wat ik nu eerder over het hoofd heb gezien. Ik kijk het nog een paar dagen aan, zien of er spontaan iets verandert (vast niet). Zie screenshot. Gisteren, even voor 12.00 omgezet

• PieterHilg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZpV3mwb_Da9fB2dYV1A-zkjJz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVpOjMSVfxZXdUk7PLkpm25J.jpg?f=fotoalbum_large

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Kijk even welke fase de hoogste spanning heeft (als de zon schijnt), die best niet gebruiken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1