Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Margu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 11:38
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn schoonbroertje heeft vorig jaar dankzij jullie hulp een mooi basissysteem kunnen samenstellen voor een mooie prijs. (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089688) Nu komt zijn verjaardag er weer aan en zou hij dit systeem willen upgraden naar een iets beter systeem. Hiervoor ben ik opzoek naar een GPU of eventuele andere upgrades voor zijn systeem.
Aangezien ik echter er niet veel van ken, maar wel weet dat jullie hier heel veel over weten vraag ik jullie hulp. Zijn er bvb naast de GPU dan nog zeker dingen die er bij moeten worden gekocht? (koeling ofzo)

Momenteel speelt hij vooral Overwatch; maar onlangs ook eens Destiny 2 geprobeerd en dat haalde zijn PC al niet meer. Ik verwacht zeker geen overklokking enzo; maar zo een spellen in HD kwaliteit kunnen spelen zou wel prettig zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft €400 budget momenteel

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zijn huidige systeem; Het moederbord is wel V1, maar die vind ik niet op Tweakers:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 183,75€ 183,75
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 109,-€ 109,-
1BehuizingenAntec Dark Phantom 301M (DP301M)€ 59,90€ 59,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-16GVK€ 64,90€ 64,90
1VoedingenASUS TUF-GAMING-650B€ 74,99€ 74,99
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 82,32€ 82,32
Totaal€ 574,86

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU en ventilatoren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er mag altijd gelet worden op geluid en energiekosten; maar stel maar voor wat je denkt :)

Ga je overklokken?
Momenteel niet

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop iets dat qua prijs kwaliteit goed is. €400 moet niet perse worden gehaald.
Zelf al eens in de handige Best Buy guide gekeken en kwam bij de volgende uit:
https://tweakers.net/pric...on-rx-6600-8gb-gddr6.html

Laat maar weten of dat ideaal zou zijn of ik toch best verder kan kijken. Alvast bedankt

Beste antwoord (via Margu op 29-08-2022 10:26)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Die desbetreffende videokaart is ook mijn eerste keuze. Qua fans: pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm. De fan achter vervang je dan ook. Met 5 fans kunnen ze allemaal vrij rustig draaien en hoef je je geen zorgen te maken over airflow.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Die desbetreffende videokaart is ook mijn eerste keuze. Qua fans: pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm. De fan achter vervang je dan ook. Met 5 fans kunnen ze allemaal vrij rustig draaien en hoef je je geen zorgen te maken over airflow.

• Margu
Djarune schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:46:
Je zegt dat de fans vrij rustig zullen draaien, maar ik zie dat deze niet PWM gestuurd zijn. Zullen ze dan niet altijd op max toerental draaien? Of worden deze wel gestuurd door het moederbord?
Heb ik daarnaast ook een splitter kabel nodig, aangezien ik maar 3 fan pin headers op het moederbord heb.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24

Thomg

Aww yiss

Er staat PWM in de naam van het product, dus... Zeker wel...

Moederbord zegt ook dat het met 5 4-pins headers komt, dus dat klopt ook niet. Je komt 1 tekort aangezien die gereserveerd is voor de CPU koeler, maar daar is de PST weer voor (splitter).

Dan goed instellen in de bios en klaar met de banaan.

• Margu
Thomg schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:09:
Er staat PWM in de naam van het product, dus... Zeker wel...

Moederbord zegt ook dat het met 5 4-pins headers komt, dus dat klopt ook niet. Je komt 1 tekort aangezien die gereserveerd is voor de CPU koeler, maar daar is de PST weer voor (splitter).

Dan goed instellen in de bios en klaar met de banaan.
Sorry, verkeerd gekeken inderdaad, bedankt.