Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Goedemiddag allemaal, mijn schoonbroer wil voor het eerst een start game pc kopen met zijn spaargeld. Hierop zou hij graag volgende games willen kunnen spelen:
Aangezien ikzelf er niet veel van ken en er zeker van ben dat er hier wat meer mensen met kennis van zaken zitten wilde ik het hier even vragen. Daarnaast ben ik al wel langs Alternate geweest om daar eens te horen voor een setup. Die staat beneden in deze post ook uitgeschreven.
Of kan ik toch beter 2dehands kijken? Zijn er daar nadelen aan verbonden?
Bedankt voor jullie hulp alvast
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft €600 gespaard. Dus ongeveer rond die prijs is wel aangenaam
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale eisen, mogelijks dat hij lampjes in de behuizing wel mooi vindt
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals beschreven hoop ik vooral op jullie hulp uit onwetendheid. Ik probeer mij in te lezen en ben ook technisch aangelegd. Dus het zelf in elkaar zetten lukt wel, maar door de hoeveelheid informatie kan ik het bos niet meer zien.
PS: inderdaad nog geen grafische kaart, hopelijk kan hij dit dan in de toekomst er bij kopen. Maar in de winkel zeiden ze dat de ingebouwde kaart krachtig genoeg is om mee te beginnen.
En ja, Windows 10 moet er ook nog wel bijkomen.
Goedemiddag allemaal, mijn schoonbroer wil voor het eerst een start game pc kopen met zijn spaargeld. Hierop zou hij graag volgende games willen kunnen spelen:
- Overwatch
- Terraria
- Minecraft
- LoL
- ...
Aangezien ikzelf er niet veel van ken en er zeker van ben dat er hier wat meer mensen met kennis van zaken zitten wilde ik het hier even vragen. Daarnaast ben ik al wel langs Alternate geweest om daar eens te horen voor een setup. Die staat beneden in deze post ook uitgeschreven.
Of kan ik toch beter 2dehands kijken? Zijn er daar nadelen aan verbonden?
Bedankt voor jullie hulp alvast
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft €600 gespaard. Dus ongeveer rond die prijs is wel aangenaam
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale eisen, mogelijks dat hij lampjes in de behuizing wel mooi vindt
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals beschreven hoop ik vooral op jullie hulp uit onwetendheid. Ik probeer mij in te lezen en ben ook technisch aangelegd. Dus het zelf in elkaar zetten lukt wel, maar door de hoeveelheid informatie kan ik het bos niet meer zien.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 269,- | € 269,- |
1 | Moederborden | MSI B550M PRO | € 67,- | € 67,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 33,98 | € 33,98 |
1 | Behuizingen | Aerocool SI-5100 Window Zwart | € 36,99 | € 36,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Voedingen | EVGA 600 BR | € 53,19 | € 53,19 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 52,- | € 52,- |
Totaal | € 582,06 |
PS: inderdaad nog geen grafische kaart, hopelijk kan hij dit dan in de toekomst er bij kopen. Maar in de winkel zeiden ze dat de ingebouwde kaart krachtig genoeg is om mee te beginnen.
En ja, Windows 10 moet er ook nog wel bijkomen.