Oude stereo updaten met b.v. Node 2i of toch een nieuwe hifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
We hebben een Onkyo NR609 die het nog uitstekend doet en nu de winter er weer aan komt ga je meer naar de radio luisteren.... maar ja, die heeft Ziggo er af geknikkerd.
Nu kun je met deze oude receiver een kabel aanleggen naar je router voor internetradio. Maar ja, is dat wat denk ik dan, via je mobiel is toch handiger.
Dus dan denk ik aan b.v. een Node 2i, maar die zijn best prijzig vind ik. Want dan zit je toch al bijna op de helft
van een nieuw hifi setje die wij ook gebruiken voor onze dolby suround.

Dus samen geval, 350 Euro voor een 2de hands Node 2i uitgeven of b.v. 750 Euro neerleggen voor een nieuwe stereo?
Een lastige keuze voor een leek op dit gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:21
Mischien met een bluetooth ontvanger, of een Chromecast Audio op de kop tikken. Dan luisteren via mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Typisch, afgelopen paar maanden al een paar keer een topic gezien met de zelfde receiver en deze vraag.

Je kunt een radio ontvanger kopen die je aansluit. Ziggo levert ze niet meer, je lokale electronica winkel wel. Werkt goed.

Je receiver heeft geen wifi dus idd kabel trekken indien gewenst. Bedenk daarbij dat het Vtuner deel tegenwoordig betaald is, of je moet met een pi aan de gang. Moet je wel handig zijn en al een pi hebben, nieuw zijn ze vrijwel niet leverbaar.

Chromecast oid aansluiten is optie 3.

Optie 4 is iets nieuws.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Peter Honda Aankoopadvies doen we in CEK; je topic is daarheen verplaatst. Check ook nog even de reacties in je vorige topic: Opvolger voor mijn oude Onkyo NR-609 ?. Hopelijk is deze keer de discussie wat levendiger en reageer je ook op de Tweakers die inhoudelijk reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
D vd V, bij mijn vorige topic waren we onverwachts een paar dagen weg, bij thuiskomst was dat topic helaas al gesloten zonder ik kon reageren..
Bij dit topic ben ik thuis en kan dus de belangrijke info volgen/reageren.