Opvolger voor mijn oude Onkyo NR-609 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Door verbouwings-drukte nooit gebruik van de radio, alleen TV via mijn Onkyo NR-609.
Maar nu dus meer tijd om te genieten van muziek.
Nu is al een tijd Ziggo gestopt met radio via de kabel dus moet ik wat.
Ik zit te denken aan een streamer of misschien beter? een nieuwe receiver ?
DAB is leuk....maar in het oosten op mijn bouwradio slecht ontvangst.

De huidige is een 7.2 versie ivm onze dolby surround speakers met daarbij een sub-woofer.
Wifi en Bluetooth is denk ik wel wat je moet hebben als je vanaf je mobiel de radio wilt bedienen toch?
Er is zoveel keuze dat je na 10 jaar echt een speld in een hooiberg tegenkomst, alleen kan ik hem niet vinden.

Wie weet raad, welke overstap heb jij gedaan?
Dank voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
De Onkyo NR-609 is naar mijn weten en wat ik zo terug kan vinden voorzien van internet radio. Dus een kwestie van een netwerk kabel in de receiver duwen en dan kan je internet radio streamen. De versterker is ook voorzien van Spotify Connect, dus dat is ook een optie zodra hij aan het internet hangt.

Een andere optie is om een chromecast aan te sluiten op een van de HDMI poorten. Daarmee kan je alles streamen wat je maar wil.

Wifi is niet nodig op de versterker om het vanaf je toestel te doen. Zolang alles in hetzelfde netwerk hangt werkt dit ook prima met een bekabelde netwerkverbinding.

Ik denk dat een upgrade dus niet nodig is voor wat je nodig hebt, maar dat het een kwestie is van het e.e.a. goed configureren.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je receiver heeft inderdaad internetradio, maar de vraag is of die het nog doet. Ding maakt gebruik van Vtuner en dat is niet meer gratis. Kost een paar euro per jaar, of je moet met een raspberry pi aan de gang: Yamaha en andere merken - internet Radio down: VTuner

Wifi heb je niet, maar een bekabelde aansluiting wel. In principe netwerkstekker er in, configureren en gaan :)
Dan heb je een prima muziekstreamer (let op: muziek, geen video) die ook Spotify doet. Vanaf een DLNA server speel je al je muziek ook af

Dus eigenlijk heb je alles al, behalve de radio, en ben je verder prima tevreden :)
Dan heb je twee opties: Vtuner pakken, of los radiokastje voor Ziggo aanschaffen. Ziggo is gestopt ze zelf te verkopen, maar de Quantis QE317 koop je voor ca 75 euro in de handel. Weet alleen niet of je dan nog een extra smartcard nodig hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Hier een NR-609 gebruiker, ik kan bevestigen Vtuner werkt nog gewoon prima voor het afspelen van internetradio. Spotify heb ik een jaar of 2 geleden geprobeerd, maar niet aan de praat gekregen (geen idee meer waarom trouwens). Dit alles met een kabel verbonden met het netwerk, geen WiFi nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Dit topic gaat op slot. Een probleem/vraag posten en dan niet meer terug komen op het forum is geen gedrag waar een community als deze mee geholpen is @Peter Honda. Hit and Run "Tweakers" heb ik een broertje dood aan :X

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 22-08-2022 15:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.