Beste tweakers, na weken research dacht ik dat ik eruit was. Ik ging mijn bitumen(asphalt?) shingles dak isoleren met pir 10cm platen. Ik had gemaild met een webshop en deze gaven aan dat dit de beste optie was. Ik wilde gaan bestellen, ik dacht toch nog even bellen om te dubbel checken en daar gaf dezelfde webshop aan de telefoon aan dat je bij een bitumen shingles dak juist geen pir moet gebruiken. Ik moest dus verder zoeken naar een damp open materiaal.
Mijn vraag is dus, hoe kun je nu het beste een helend vliering dak met shingles isoleren
Er is geen luchtspouw het is van dat shingle spul op underpayment. glaswol gebruiken? Dat zie ik dan weer op aluminum folie zitten, dat is dan toch dampdicht?
Ik heb zo’n 25 cm tot het underlayment en 18cm tot de horizontale balken tussen de verticale balken
:strip_exif()/f/image/ohE8r2a9UH59myVexJdWRBgC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q0v6WdDu2x9MlNIG7iYpM80c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DIOQhSFO6R1cO26xP3RG42tM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yVQQ6na0XTwEnlVnQuEAgMMb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UmLLDs75Wt86IBqVXBR6cyBt.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag is dus, hoe kun je nu het beste een helend vliering dak met shingles isoleren
Er is geen luchtspouw het is van dat shingle spul op underpayment. glaswol gebruiken? Dat zie ik dan weer op aluminum folie zitten, dat is dan toch dampdicht?
Ik heb zo’n 25 cm tot het underlayment en 18cm tot de horizontale balken tussen de verticale balken
:strip_exif()/f/image/ohE8r2a9UH59myVexJdWRBgC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q0v6WdDu2x9MlNIG7iYpM80c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DIOQhSFO6R1cO26xP3RG42tM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yVQQ6na0XTwEnlVnQuEAgMMb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UmLLDs75Wt86IBqVXBR6cyBt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door schenk op 25-08-2022 20:13 ]
:strip_exif()/f/image/6MhmIWnbEbTrcegD8HCDA0ts.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nJUgPrltaujSHmTQifpkbVS2.jpg?f=fotoalbum_large)