Vervangende SFX voeding gezocht voor Thermal Take behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
(Losgeweekt uit het Voeding advies en informatie topic - Deel 34 topic)

Mijn pc heeft het begeven en ondanks dat ik al met een schuin oog kijk naar vervanging, ook eea maar eens door laten meten. De pc start nml deels op. Hij maakt geluid, maar op het scherm verschijnt niks. Vermoeden en doormeten wijzen nu beide naar de voeding.

Maar welke?

Tijdens de les over voedingen was ik net ziek, dus die heb ik gemist. De voeding die er nu in zit is een die standaard kwam met de behuizing van mijn pricewatch: Thermaltake Element Q Op de voeding zelf staat "Thermaltake sl-8220 sfx"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7VClN7vYYOnuOCqBnP8vESvsHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvRweyOUvVDgXhT7cpaoR96K.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnwvCwNhqRRgAR2ipoZlap3jRT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVzc2JKCTlY7GLHhk26lwor4.jpg?f=fotoalbum_large

Het is dus SFX formaat met een 24 pins ATX connector, maar daar kan ik in de PW niet op selecteren.
Wat is een geschikte vervanger?

... en gaat over tot de orde van de dag

Beste antwoord (via P_Tingen op 25-08-2022 20:27)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
Dat is geen goede voeding, want groepsregulatie. Voor dat geld kun je beter de pricewatch: Silverstone SX300-B pakken. Die heeft wel een platform met DC-DC. Als je de voeding wil gebruiken voor een nieuw systeem zou ik nog even verder kijken. Bijvoorbeeld de pricewatch: Thermaltake Toughpower SFX Gold TT Premium Edition 450 watt. De pricewatch: Corsair SF450 is nog beter, maar momenteel duur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:32

sapphire

Die-hard pruts0r

SFX (en de vele varianten daarvan) staan gewoon rechts bij het filter in de PW bij voedingen.

24-pins niet omdat je er blind vanuit kunt gaan dat elke moderne voeding dat heeft.

https://tweakers.net/voed...Ah3XeZF9NBSk93JP0wMz6ttT8

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Als ik daar dus op filter en bv op alle voedingen tussen 250 en 350 watt, zou ik semi-random een kunnen kiezen en de kans is dan groot dat het past en dat ik genoeg aansluitingen heb?

Ik heb geen gekke dingen in mijn pc met bv een pata aansluiting of een floppy drive. Alleen een dvd-speler en drie ssd schijven.

https://tweakers.net/voed...o0VCty1pRE7wpMhRNpUpoU0of

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou wel zorgen dat je een beetje gerenomeerd merk pakt. Dus niet een MStech of Spiregeval. Een beetje kwaliteit wil je wel, voordat je meer dan alleen je voeding hoeft te vervangen.
Dus ik zou dan gaan voor een be quiet! of Silverstone of iets soortegelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Dan denk ik dat ik een pricewatch: be quiet! SFX POWER 3 300W ga aanschaffen.

@dion_b oeps, inderdaad even gemist, mea culpa

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
Dat is geen goede voeding, want groepsregulatie. Voor dat geld kun je beter de pricewatch: Silverstone SX300-B pakken. Die heeft wel een platform met DC-DC. Als je de voeding wil gebruiken voor een nieuw systeem zou ik nog even verder kijken. Bijvoorbeeld de pricewatch: Thermaltake Toughpower SFX Gold TT Premium Edition 450 watt. De pricewatch: Corsair SF450 is nog beter, maar momenteel duur.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Djarune schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

De Silverstone besteld en ingebouwd (ik tik dit op de gereanimeerde pc). Ging als een tierelier, ik heb alleen nu 1 sata aansluiting te weinig (want 3 ssd's). Dus de dvd nu niet aangesloten. Die gebruikte ik toch al niet en als de hele pc zou zijn overleden had ik een andere gekocht waar niet eens een in zou zitten dus dat is een minor issue. Pc maakt al een stuk minder herrie dus in retroperspectief was de voeding al langer niet helemaal kosher.

Dank allen voor meedenken!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

P_Tingen schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:26:
Ging als een tierelier, ik heb alleen nu 1 sata aansluiting te weinig (want 3 ssd's). Dus de dvd nu niet aangesloten.
Als het toch nodig is kun je een sata-splitter gebruiken. De meningen zijn wel verdeeld of dat veilig is en voorkom altijd goedkope verloopjes uit China, maar voor iets triviaals als een DVD en iets lichts als een SSD zou het met een goed verloopje wel prima moeten werken.

Maar als je geen DVD-drive hebt voorkom je die hele discussie natuurlijk wel. Ik weet niet wanneer ik voor het laatst mijn DVD-drive heb gebruikt maar dat is wel even geleden...

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 25-08-2022 20:37 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ha, ik gooi net de oude voeding bij de afdank-electronica, valt mijn oog op.... een molex naar sata verloopstekkertje. De oude voeding had hetzelfde probleem kennelijk.

Pagina: 1