Wet koop op afstand bij aanschaffen auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ik was voornemens om 2 weken geleden een auto aan te schaffen via een autodealer die ook de mogelijkheid biedt om een auto online aan te schaffen. Ik was namelijk niet in de gelegenheid om deze zelf op te halen, dus werd aangeboden deze thuis af te leveren. Ik had de auto zelf nog niet proefgereden, maar gezien de reputatie van deze dealer vertrouwde ik het wel en ging ik daarmee akkoord. Overeenkomst digitaal getekend en we stonden op het punt om een afspraak te maken voor aflevering.

Echter, door een sterfgeval in mijn privé omgeving was ik helaas niet meer in staat om deze koop door te laten gaan en wilde ik de overeenkomst ontbinden. Prompt werd ik door de dealer gewezen op de Bovag voorwaarden a 15% van het aanschafbedrag.

Ik was het hier niet mee eens en heb de autodealer gewezen op de wet koop op afstand. Ik heb immers de auto niet in de showroom aangeschaft, maar online. Ik heb daarbij wel aangegeven dat ik prima de kosten van het gereed maken van de auto wil vergoeden. Ze hebben bijvoorbeeld met een lakstift de auto bijgewerkt. Dat vond ik wel zo netjes, omdat ik snap dat het vervelend is dat ik zo laat moet afhaken. Maar deze overmacht situatie had ik zelf ook niet beoogd.

Nu sturen ze mij een rekening van 250 euro om de koop ongedaan te maken. Dat vind ik dan weer iets teveel van het goeie, gezien bovenstaand verhaal.

Wat kan ik nu het beste doen? Het voelt een beetje alsof ik nooit had moeten aanbieden iets te vergoeden...

Tesla M3LR '21

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19
Allereerst gecondoleerd.

Het kan zijn dat je de kosten voor het terugsturen / ophalen wel moet betalen. Dit is niet altijd kosteloos. Je geeft aan dat ze de auto met een lakstift hebben bijgewerkt, waren deze plekken goed zichtbaar op de foto's of ben je hiervoor teruggegaan toen je de auto kreeg? Als jij voor de koop opdracht heb gegeven dit bij te werken vallen ook deze werkzaamheden niet onder WKOA maar zijn een dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
I_IBlackI_I schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:26:
Allereerst gecondoleerd.

Het kan zijn dat je de kosten voor het terugsturen / ophalen wel moet betalen. Dit is niet altijd kosteloos. Je geeft aan dat ze de auto met een lakstift hebben bijgewerkt, waren deze plekken goed zichtbaar op de foto's of ben je hiervoor teruggegaan toen je de auto kreeg? Als jij voor de koop opdracht heb gegeven dit bij te werken vallen ook deze werkzaamheden niet onder WKOA maar zijn een dienst.
Dankje.

De auto is nooit geleverd. We hebben nooit een afleverafspraak kunnen maken.
De plekken zijn per Whatsapp naar mij gestuurd, stelde niet zoveel voor verder..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:32
Gecondoleerd uiteraard.

Maar 250 euro is een schijntje voor rijklaar maken in mijn ogen. Zie niet helemaal in waarom je dat teveel van het goed vind? Daar gebeurd meer mee dan een beetje lakstift.

Wat had je zelf verwacht? Ze hebben wel kosten gemaakt voor jou. Tuurlijk, die kosten hadden ze voor iemand anders ook gemaakt, maar dat staat eigenlijk los van de situatie.
Een overlijden kunnen ook zij niets aan doen en een bedrijf is nu eenmaal een bedrijf.
Wet koop op afstand werkt op bepaalde momenten ook niet wanneer er iets speciaal voor jou gemaakt of gedaan wordt. Dat hebben ze met de schade en de lakstift bijvoorbeeld nu ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19
Dan lijkt mij de situatie als volgt.

1. Je hebt het product volledig online gekocht. Daarmee recht op koop op afstand.
2. Je valt binnen de termijn van 14 dagen. (Nog niet ingegaan, mocht dit zelfs niet in je overeenkomst staan heb je een termijn van een jaar!)

De verkoper moet jou de kosten voor de auto en de leveringskosten (bezorgkosten) binnen 14 dagen volledig terugbetalen op dezelfde wijze waarmee jij betaalde.

Mocht het oppoetsen met een lakstift op jouw verzoek zijn gedaan dan mogen zij deze dienst in rekening brengen.

Ik vind 250 euro voor een beetje lakstift vrij fors, maar het kan zijn dat hier moeilijk over doen je veel meer tijd gaat kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Betalen, je verlies nemen en je op je privézaken richten.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23

timovd

Voorsprong door techniek

Waren de kosten voor rijklaarmaken vooraf gespecificeerd?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
wat zou het bedrag zijn wanneer je met die 15% zou rekenen die in de bovag voorwaarde zou staan?
wat is de waarde van de auto?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
timovd schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:38:
Waren de kosten voor rijklaarmaken vooraf gespecificeerd?
Nee.

En die 15% zou op 1200 euro uitkomen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verlaat gecondoleerd.

Afzien van online koop auto ?

Overigens, en dat is best een interessante: is de dealer langere tijd bekend met het online verkopen (al dan niet via een webshop) van auto's en het daarna vrijwel automatisch afhandelen van al het papierwerk etc? Ik kan me voorstellen, zoals jij het schetst: ja. En daarmee is WKOA geen onbekend gegeven voor de dealer.

Maar ik weet niet in hoeverre dit dan onder maatwerk valt. En daarmee valt de (gehele) aankoop, wat mij betreft, niet onder WKOA. Het is maatwerk om een auto tijdig gerepareerd te krijgen. Het is maatwerk om op dag X een auto over te schrijven van eigenaar. Het is maatwerk om het vervoer van de auto geregeld te krijgen. Het is maatwerk om bepaalde zaken die voor jou wel/niet belangrijk zijn etc.

Hoop dat je eruit komt met de verkoper in ieder geval

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

@max3400 de definitie maatwerk is heel strict daar valt het bijwerken van wat krassen niet onder. Net als een aflever afspraak ook niet. Het overschrijven van een auto ja geen idee als een webshop verkoper administratieve handelingen verricht kan die die ook niet terug vorderen op de koper.

Auto dealer had zich misschien beter niet op de online markt kunnen begeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:45:
Het is maatwerk om een auto tijdig gerepareerd te krijgen. Het is maatwerk om op dag X een auto over te schrijven van eigenaar. Het is maatwerk om het vervoer van de auto geregeld te krijgen. Het is maatwerk om bepaalde zaken die voor jou wel/niet belangrijk zijn etc.
Waarom zou het maatwerk zijn om een auto gerepareerd te krijgen? Dat moeten ze sowieso doen, of ze het nou aan Pietje of Jantje verkopen. Maatwerk gaat om of het op specificatie van de koper is aangepast, maar zoals ik het lees heeft de TS gewoon een auto uit hun catalogus aangeklikt en dat was het. Dat de garage dan nog werk moet doen om de auto überhaupt in leverbare staat te krijgen is bot gezegd hun eigen probleem, dat hadden ze ook kunnen doen voordat ze de auto ter verkoop aanboden.

TS heeft wel akkoord gegeven op het repareren met de lakstift, dat zou je onder maatwerk kunnen schuiven. Maar maatwerk impliceert dat de hele aanschaf dan niet meer onder WKOA valt en dat ze dus kunnen rekenen wat ze willen. WKOA opheffen op basis van een handeling die vele malen minder kost dan de auto zelf lijkt mij een beetje gortig. Aan de andere kant heeft TS akkoord gegeven dus dat kosteloos annuleren is misschien ook niet houdbaar. Dus geen idee wat een rechter daarvan gaat vinden. Net als de kosten van overschrijving, dat zou ik eerder als een dienst zien dan als onderdeel van de auto. Maar dat is allemaal grijs gebied.
I_IBlackI_I schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:26:
Het kan zijn dat je de kosten voor het terugsturen / ophalen wel moet betalen.
De auto is nog niet geleverd, dus die kosten zijn er niet. Alleen kosten terug van de verkoper naar de garage kunnen ze (als WKOA inderdaad van toepassing is) in rekening brengen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bwerg schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:00:
[...]

Waarom zou het maatwerk zijn om een auto gerepareerd te krijgen? Dat moeten ze sowieso doen
Says who? De aanname dat er nergens op de website staat/stond "Prijs is meeneemprijs. Voor bedrag X doen we dit. Voor bedrag Y doen we dat."

Laten we wel wezen; de gemiddelde autohandelaar (dealer of niet), heeft minstens 2 of 3 afleverpakketten, al dan niet extra garantie, al dan niet zus erbij, behandelinkg voor de lak, bandjes hier etc. Dat het administratief / inkooptechnisch / etc. allemaal marginale kosten en tijd zijn: ja, ongetwijfeld. Maar het zijn wel keuzes en/of opties die door de klant uiteindelijk goedgekeurd worden.

Maar dat probeerde ik net ook uit te leggen: is een auto, inclusief reparatie, inclusief thuisbezorgen, inclusief lakstiften aanschaffen wel/geen maatwerk en/of in welke mate? Gezien de genoemde bedragen, kostte de wagen 8000 Euro. Kan ik nu, achteraf, niet zien als een hele speciale auto (weten we ook niet) dus dan is het geen maatwerk voor de Polo / 208 / Fiesta maar wel voor een TukTuk of een 2CV.

Maar zoals @I_IBlackI_I ook linkte; er zijn een aantal bepalingen in de (voorgestelde) contracten die door verkoper wel van te voren duidelijk gemaakt hadden moeten zijn. Allicht is dat (ook) niet goed gebeurd en is daardoor het voordeel verschoven naar de koper en kan er alsnog makkelijker afscheid genomen worden van het overeenkomst en het "voorgestelde boetebedrag".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:11:
[...]
is een auto, inclusief reparatie, inclusief thuisbezorgen, inclusief lakstiften aanschaffen wel/geen maatwerk en/of in welke mate?
En zoals ik probeer aan te geven: reparatie etc. vast wel, als de klant heeft gekozen hoe dat moest. Zeker niet als hij daar geen inspraak in heeft gehad.

Thuisbezorging is zo te zien nog niet gebeurd, dus dat lijkt me sowieso niet relevant. Dat is in ieder geval geen reden om WKOA niet van toepassing te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
@London
De website van de webwinkel keurmerk heeft het mooi op een rij gezet wat er allemaal niet onder valt:
https://www.webwinkelkeur...roepingsrecht-bedenktijd/

Geen enkele uitzondering is volgens mij op jou situatie van toepassing, dus het zou onder WKOA moeten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
Bad Brains schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:36:
Betalen, je verlies nemen en je op je privézaken richten.
Wat een zinloos antwoord.
Waarom zou TS moeten betalen als blijkt dat hij recht heeft de koop gratis te ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wellicht kan je een bedrag overmaken wat je schappelijk vindt. Vermeldt duidelijk in de begeleidende e-mail hoe en waarom. Je staat volgens mij gewoon in je recht. Laat daarna maar op zijn beloop gaan. Het zal blijven bij wat dreigen vermoed ik van hun kant.

Dit is gewoon een louche MKB- bedrijf lijkt het. Zoals er zoveel zijn in de autobranche.

[ Voor 15% gewijzigd door Deruxian op 24-08-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-06 10:54
De lakstift + arbeid lijkt mij niet onder de WKA

je zegt zelf
Ze hebben bijvoorbeeld met een lakstift de auto bijgewerkt.
Wat hebben ze nog meer gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:50
Gadgeteer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Waarom zou TS moeten betalen als blijkt dat hij recht heeft de koop gratis te ontbinden?
ze hebben op vraag/eis van TS wel dingen gedaan aan de auto die niet standaard bij de koop zaten.
lijkt mij niet dat ze dat ook maar kostenloos hoeven te doen. dan kom je in juridische strijd waarbij ik mij af vraag gezien de privésituatie je die er nu bij wilt hebben.
dan verlies ik liever 250 euro en dat er weer rust in de tent tijdens een onrustige privesituatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
loki504 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

ze hebben op vraag/eis van TS wel dingen gedaan aan de auto die niet standaard bij de koop zaten.
lijkt mij niet dat ze dat ook maar kostenloos hoeven te doen. dan kom je in juridische strijd waarbij ik mij af vraag gezien de privésituatie je die er nu bij wilt hebben.
dan verlies ik liever 250 euro en dat er weer rust in de tent tijdens een onrustige privesituatie
Die kosten (lakstift) heeft TS aangegeven te willen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:50
Gadgeteer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Die kosten (lakstift) heeft TS aangegeven te willen betalen.
En die werkzaamheden heeft de garage blijkbaar op 250 euro gefactureerd.(of die hoogte terecht is is weer een andere discussie).

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 24-08-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.

Ik laat het deze week nog wel even op z'n beloop, aangezien ik andere zaken heb die ik belangrijker vind dan een autodealer die nog wat geld probeert los te peuteren. Zag dat de auto inmiddels ook alsnog verkocht is (ze hadden hem weer aangeboden en nu istie weer verdwenen).

Zal als ik in enigszins rustig vaarwater zit wel besluiten of ik het hele bedrag betaal of niet. Vooralsnog vind ik 250 euro voor een lakstift wel een beetje gortig.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

London schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:25:
Dank voor jullie reacties.

Ik laat het deze week nog wel even op z'n beloop, aangezien ik andere zaken heb die ik belangrijker vind dan een autodealer die nog wat geld probeert los te peuteren. Zag dat de auto inmiddels ook alsnog verkocht is (ze hadden hem weer aangeboden en nu istie weer verdwenen).

Zal als ik in enigszins rustig vaarwater zit wel besluiten of ik het hele bedrag betaal of niet. Vooralsnog vind ik 250 euro voor een lakstift wel een beetje gortig.
Is wel zo slim idd.

De nieuwe koper heeft ongetwijfeld ook dezelfde 250 euro voor dezelfde lakstift betaald overigens ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
loki504 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

En die werkzaamheden heeft de garage blijkbaar op 250 euro gefactureerd.(of die hoogte terecht is is weer een andere discussie).
Daar zit nu het probleem. Ze sturen hem een rekening van 250 om de koop ongedaan te maken en niet voor die werkzaamheden (die ze overigens prima aan de volgende koper kunnen/zullen doorberekenen)

Er wordt gewoon een poging gedaan om makkelijk even 250 euro te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

is dat lak herstel gedaan op verzoek van TS of uit iniatief van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:50
MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Says who? De aanname dat er nergens op de website staat/stond "Prijs is meeneemprijs. Voor bedrag X doen we dit. Voor bedrag Y doen we dat."

Laten we wel wezen; de gemiddelde autohandelaar (dealer of niet), heeft minstens 2 of 3 afleverpakketten, al dan niet extra garantie, al dan niet zus erbij, behandelinkg voor de lak, bandjes hier etc. Dat het administratief / inkooptechnisch / etc. allemaal marginale kosten en tijd zijn: ja, ongetwijfeld. Maar het zijn wel keuzes en/of opties die door de klant uiteindelijk goedgekeurd worden.

Maar dat probeerde ik net ook uit te leggen: is een auto, inclusief reparatie, inclusief thuisbezorgen, inclusief lakstiften aanschaffen wel/geen maatwerk en/of in welke mate? Gezien de genoemde bedragen, kostte de wagen 8000 Euro. Kan ik nu, achteraf, niet zien als een hele speciale auto (weten we ook niet) dus dan is het geen maatwerk voor de Polo / 208 / Fiesta maar wel voor een TukTuk of een 2CV.

Maar zoals @I_IBlackI_I ook linkte; er zijn een aantal bepalingen in de (voorgestelde) contracten die door verkoper wel van te voren duidelijk gemaakt hadden moeten zijn. Allicht is dat (ook) niet goed gebeurd en is daardoor het voordeel verschoven naar de koper en kan er alsnog makkelijker afscheid genomen worden van het overeenkomst en het "voorgestelde boetebedrag".
Standaard opties aanbieden valt niet onder maatwerk. Stel je koopt een meubel online beschikbaar in 30 verschillende kleuren en beschikbaar in 3 verschillende maten, dan is dat niet maatwerk maar dit zijn standaard opties.

Pas als je de lengte en breedte van het meubel zelf kunt invullen zonder standaard keuze opties wordt het maatwerk. Mijn raamhor is bijv. dus maatwerk aangezien ik deze specifiek op de juiste maten heb laten fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nopheros schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Standaard opties aanbieden valt niet onder maatwerk. Stel je koopt een meubel online beschikbaar in 30 verschillende kleuren en beschikbaar in 3 verschillende maten, dan is dat niet maatwerk maar dit zijn standaard opties.
Ik betwijfel of die redenering in dit topic wel opgaat. Je selecteert niet zomaar een standaardoptie voor een nieuw product, maar je laat die standaardoptie op een heel specifieke gerepareerde auto zetten (voor zover ik zie). De voorbeelden die doorgaans op de Arnoud-Engelfried-achtige websites genoemd worden gaan doorgaans uit van producten die nieuw geconfigureerd worden (zoals een computer met hardware-onderdelen).

"Ik wil een nieuwe polo met velg optie B" is inderdaad heel generiek en nog te verkopen, maar "ik wil die specifieke auto en zet daar maar velg optie B op" lijkt mij veel specifieker. Van die specifieke gerepareerde auto hebben ze er geen 20 op voorraad, dus als iemand anders die juist wil met velg optie C dan zit jouw velg optie B in de weg.

Maar waar juridisch de grens ligt blijft natuurlijk enigszins speculeren tot daar jurisprudentie over is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
[...]

Dat je niet begrijpt wat ik zeg is prima, maar dat laatste staat vooralsnog niet vast.

Als de garagehouder blijft zeiken en zuigen aan je gemoedstoestand en niet snel wil schikken en je toch al bereid bent "iets" te betalen lijkt me de keuze makkelijk. Deze onzin door laten slepen terwijl je je liever met andere zaken bezighoud is niet wat ik zou doen iig.

Wegwezen en aan je privéleven aandacht schenken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

TS heeft geen recht meer op gratis omdat hij dat recht heeft prijsgegeven ("Ik heb daarbij wel aangegeven dat ik prima de kosten van het gereed maken van de auto wil vergoeden."). Hij vond het netjes om dat te doen dus er is geen sprake geweest van druk door de verkoper.

Ik zou zeker even bellen, vragen hoe het bedrag van 250 euro is opgebouwd en aangeven dat je het aan de hoge kant vindt. Ik denk niet dat het alleen de kosten van het lakken dekt maar ook van het reinigen en misschien nog enkele andere zaken. Als je de discussie aan wilt gaan zou ik juist de kosten van het lakken bestrijden. Die hebben niets met het 'gereed maken van de auto' te maken en komen ook de volgende koper ten goede.
London schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:21:
Wat kan ik nu het beste doen? Het voelt een beetje alsof ik nooit had moeten aanbieden iets te vergoeden...
Voor de volgende keer, als je coulant wilt zijn kun je dat ook tot uitdrukking laten komen met "ik wil best een paar tientjes voor de lakstift betalen, maar verder hebben jullie toch nog geen extra kosten gemaakt?" Dan houd je de regie in eigen hand.
loki504 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Voor diensten geldt de wet koop op afstand in beginsel ook.

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1