Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvw90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik zoek een?
HDMI splitter of switch.

Wat is je budget?
Ligt volkomen aan merk, uitvoering etc etc.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zowel mijn pc, ps5 en nintendo switch op 1 scherm te kunnen gebruiken.
Nu heeft mijn scherm maar 2 hdmi poorten.

Nitro VG270bmipx 27 'W, 16: 9 FHD ZeroFrame FreeSync 1ms (VRB) 250nits IPS LED VGA HDMI DP MM Audio in / uit EURO / UK EMEA MPRII Zwart Acer EcoDisplay.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is het verschil tussen een splitter en een switch en wat ia de beste optie voor mijn geval!!

Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door rsvw90 op 22-08-2022 12:16 ]

Beste antwoord (via rsvw90 op 24-08-2022 12:26)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
rsvw90 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:14:
Vandaar dat ik het hier ook vraag in de hoop op een leuk antwoord van iemand die met "passie" over dit soort dingen kan vertellen.
Qua passie en leuk antwoord raad ik je deze switch aan:
https://tweakers.net/vers...0ha_p1275302/vergelijken/

Dan kan je straks in de toekomst nog meer aansluiten!

Maar goed, je begrijpt nu dat het alle kanten op kan vliegen ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:13
Wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan?
- je vraag wat het verschil is tussen een splitter en een switch is simpel op google te vinden
- welke apparatuur heb jezelf al gevonden die aan jouw wens voldoen?

Hoe sluit je de consoles momenteel aan? Welke randapparatuur (geluid bijv) gebruik je nu nog meer?

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 22-08-2022 12:08 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvw90
Hulleman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:07:
Wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan?
- je vraag wat het verschil is tussen een splitter en een switch is simpel op google te vinden
- welke apparatuur heb jezelf al gevonden die aan jouw wens voldoen?

Hoe sluit je de consoles momenteel aan? Welke randapparatuur (geluid bijv) gebruik je nu nog meer?
Ik snap dat google alles voor je kan vertellen.
Maar als iedereen dat deed zouden forums als deze niet nodig zijn.
Vandaar dat ik het hier ook vraag in de hoop op een leuk antwoord van iemand die met "passie" over dit soort dingen kan vertellen.

Zoals aangegeven gebruik ik een acer monitor en zit daar geen randapparatuur aan vast anders had ik dit wel gemeld!!!
Geluid loopt dus gewoon via de monitor.

Het is dus heel basic.

Er gaat een voedingskabel mijn monitor in.
En 2 hdmi kabels, 1 van me pc en 1 van mijn PS5.
Nu wil ik zoals aangegeven in mijn bericht ook mijn Nintendo switch hier op aansluiten maar geen 3de hdmi aansluiting op het scherm helaas.

Dus wat moet ik dan gebruiken, een splitter of een switch.

:-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:13
Hier op tweakers verwachten we wel iets aan inzet van diegene die hier komt halen.
Jij hebt een switch nodig. Een splitter is er primair voor bedoelt om het geluid en beeld te splitten.

Nog goedkoper is om de HDMI kabel uit een ander apparaat te trekken en in het apparaat te steken die je wil gaan gebruiken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

[...]
Ik snap dat google alles voor je kan vertellen.
Maar als iedereen dat deed zouden forums als deze niet nodig zijn.
Echter gelden op fora ook regels en op GoT is er de regel dat we ten eerste eigen onderzoek verwachten. Zie bijvoorbeeld ook Het algemeen beleid #quickstart waar dit staat beschreven. De vraag wat het verschil is tussen een splitter en switch is mijns inziens ook niet een topic waard aangezien Google daar antwoord op kan geven. Daarnaast verwachten we op GoT ook een short list. GoT is geen forum waar je een budget post met eisen en ons het zoekwerk laat doen. Vandaar dat ook het volgende stuk naar voren komt in de template:
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Mocht je geen specifieke producten aan kunnen wijzen omdat je twijfelt tussen een HDMI Splitter of HDMI Switch kan ik daar nog inkomen maar dan kan je vermelden wat je denkt nodig te hebben bij je wens dan wel wat de voor- dan wel nadelen zijn van beide soorten systemen.

Bij deze dus het verzoek je aan bovenstaande te houden / de TS aan te vullen.
...aan vast anders had ik dit wel gemeld!!!
Mogelijk ook "men vangt meer vliegen met honing dan met azijn" in gedachten houden. Mede door dit soort opmerkingen houdt het voor mij al op advies te geven.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 22-08-2022 12:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvw90
FeaR schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Echter gelden op fora ook regels en op GoT is er de regel dat we ten eerste eigen onderzoek verwachten. Zie bijvoorbeeld ook Het algemeen beleid #quickstart waar dit staat beschreven. De vraag wat het verschil is tussen een splitter en switch is mijns inziens ook niet een topic waard aangezien Google daar antwoord op kan geven. Daarnaast verwachten we op GoT ook een short list. GoT is geen forum waar je een budget post met eisen en ons het zoekwerk laat doen. Vandaar dat ook het volgende stuk naar voren komt in de template:

[...]

Mocht je geen specifieke producten aan kunnen wijzen omdat je twijfelt tussen een HDMI Splitter of HDMI Switch kan ik daar nog inkomen maar dan kan je vermelden wat je denkt nodig te hebben bij je wens dan wel wat de voor- dan wel nadelen zijn van beide soorten systemen.

Bij deze dus het verzoek je aan bovenstaande te houden / de TS aan te vullen.

[...]

Mogelijk ook "men vangt meer vliegen met honing dan met azijn" in gedachten houden. Mede door dit soort opmerkingen houdt het voor mij al op advies te geven.
Je hebt helemaal gelijk.

Ik zal er in de toekomst rekening mee houden dat ik eerst zelf even op onderzoek uit ga.

Fijne dag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvw90
DJMaze schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Gaat de grijze worden.
Machtig mooi ding.

Bedankt.
Pagina: 1