Ik zoek een 37/38 inch fullhd/4k tv!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.069 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik ben opzoek naar een televisie voor in mijn kast in de woonkamer. Hierdoor ben ik beperkt in keuze vanwege de afmetingen. De hoogte is geen probleem enkel de breedte van de tv mag niet meer dan 87,5cm zijn wat neer komt rond de 37 a 38 inch. Alleen na zelf al een tijdje gekeken te hebben is er weinig leuks te vinden.

Het liefst een Full HD of nog beter beeld kwaliteit zou welkom zijn. Gezien de moeite in het vinden van een TV ben ik niet heel kieskeurig. En was erg benieuwd wie er misschien toch een TV weet te noemen die aan de bovenstaande afmetingen voldoen. Gelieve wel zo dicht mogelijk bij bovenstaande afmeting en dus niet een stuk kleiner.

Bvb dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En dan de allesverlossende vragen... Wat heb je zelf al gevonden? Waarom juist (niet) die modellen? Waar twijfel je aan bij de gevonden modellen? Wat is je budget? Wat wil je met de TV gaan doen? (TV kijken, maar missschien ook gamen of radio luisteren)

Lees ook even de FAQ door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Heb zelf dus nog niets gevonden behalve tv's van 32 inch, zoals gezegd ben ik niet moeilijk. Een smart TV is wel een vereiste, voor de rest budget maakt allemaal niet uit. Tv dient enkel voor TV kijken en bijvoorbeeld youtube en netflix.

Heb wel oudere modellen op bijv. marktplaats gevonden. Maar dit is niet echt een vooruitgang op de TV die ik nu heb staan welke HD ready is.

[ Voor 23% gewijzigd door RoestigPetertje op 22-08-2022 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:33
Dumb TV + Chromecast of Nvidia Shield.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 11:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
37/38" bestaat niet, de keus is of omlaag te gaan naar 32" of omhoog naar 39" of 42".

32" en 39" zijn de ultrabudgethoek, er worden geen kwaliteitstelevisies meer gemaakt in deze maten. Je bent dus of akkoord met een televisie aan de onderkant van de markt. Ook in 42" is weinig aanbod aan goede televisies, maar er zijn er een paar.

Persoonlijk zou ik de kast wegdoen. Dat soort kasten waar jij het over hebt dateren vaak uit de tijd dat televisies 4:3 waren. Dat is niet meer te hanteren in deze tijd. Televisies zijn breder en groter geworden en dat betekent dat ook het meubilair met de tijd mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou ja, het is óf 32 of 39" als ik even snel in de Pricewatch kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Probleem is met de kast, dat het een gigantische zelfgemaakte is. Hij is intussen inderdaad al weer wat ouder, nog wel perfect voor ons interieur. Maar in die tijd waren de televisies nog een stuk kleiner en hebben we de kast op die maat gemaakt. Kast wegdoen is dus geen optie helaas, 39 inch is helaas net te groot voor een breedte van max 87,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij hebt geen TV nodig maar een goede timmerman.
Snap dat je dat ding hebt laten maken met wat toen de standaard was, maar nu zit je er mee.
Alternatief: beugel die uit de kast komt, waardoor je TV net voor de kast komt te hangen. En dan kijken wat je kwijt kunt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestigPetertje
Kast is gemaakt door mijn vader ;)

Heb nog gekeken naar eventueel een computer monitor als TV, hier zijn namelijk wel meer mogelijkheden in. Geen idee of jullie hier nog ideeën/ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:52
Als ik in de pricewatch filter op een breedte van < 87,5 cm tref ik alleen 32" modellen aan. Er zitten nog best een aantal goede tussen, zelfs met HDR.
Als het per se in de kast moet passen dan moet je jezelf afvragen of je wel een grote TV wil. Blijkbaar was vroeger een TV van ~32" groot genoeg.
Eventueel zou je i.p.v. een TV een monitor kunnen proberen te vinden. Als je afwijkt van de 16/9 beeldverhouding dan zijn er monitoren die vrij dicht bij de maximale breedte van je kast komen. Moet het per se 16/9 zijn, dan zijn de 37,5" monitoren net een paar mm te breed, en kom je ook daar op 32" modellen uit.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan is het simpel en wordt het een 32". Als de kast moet blijven waarbij 39" te groot is en 37/38" niet bestaat, dan blijft 32" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 09:33

FeaR

In GoT we trust

Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica koopadvies. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen omdat een topic in deze vorm niet toe is gestaan op GoT. Wij zijn er niet om de producten te zoeken, een short list een vereiste. Zie ook de template die naar voren komt als je een nieuw topic opent in Consumentenelektronica koopadvies @RoestigPetertje

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.