Ik heb een APC UPS BX1400UI.
Deze gaf een aantal dagen geleden aan dat ik de batterijen diende te vervangen.
Dus ik bestelde bij Shop4Power een RBC113 batterij kit, heb de batterijen vervangen, en heb de UPS een nachtje laten opladen. apcaccess toont mooi 100% batterij. Dus tot zover in orde :-)
De UPS heeft een max vermogen van 700W, dus ik heb er een stofzuiger aan gehangen (gekoppeld aan een cheapo verbruiksmetertje = Silvercrest Milomex 9149) en zorgde dat de stofzuiger ongeveer 500W verbruikte.
Ik probeerde eerst zonder calibratie de stroom te laten wegvallen.
Maar dat zorgde er na 1 seconde al voor dat de UPS uitviel.
Dus ... calibreren dan maar.
Via apctest de calibratie laten lopen (dat duurde slechts enkele seconden???) en daarna opnieuw dezelfde test uitgevoerd: Stofzuiger er aan, ingesteld op ca. 500W en de stroom uit de UPS getrokken.
De stofzuiger bleef lopen, maar duidelijk aan minder vermogen. En na enkele seconden smoorde het cheapo verbruiksmetertje op. Dus meteen alles losgekoppeld en de multimeter er bij genomen.
Daar zie ik het volgende:
Als de UPS gekoppeld is aan het stroomnet zie ik 231V @ 49.99 hertz.
Als de stroom losgekoppeld is van de UPS zie ik 226V @ 99-116 hertz (continu fluctuerend)
Any ideas? UPS kapoet?
Spreekt voor zich dat ik er zo de server niet durf achter hangen :-)
Deze gaf een aantal dagen geleden aan dat ik de batterijen diende te vervangen.
Dus ik bestelde bij Shop4Power een RBC113 batterij kit, heb de batterijen vervangen, en heb de UPS een nachtje laten opladen. apcaccess toont mooi 100% batterij. Dus tot zover in orde :-)
De UPS heeft een max vermogen van 700W, dus ik heb er een stofzuiger aan gehangen (gekoppeld aan een cheapo verbruiksmetertje = Silvercrest Milomex 9149) en zorgde dat de stofzuiger ongeveer 500W verbruikte.
Ik probeerde eerst zonder calibratie de stroom te laten wegvallen.
Maar dat zorgde er na 1 seconde al voor dat de UPS uitviel.
Dus ... calibreren dan maar.
Via apctest de calibratie laten lopen (dat duurde slechts enkele seconden???) en daarna opnieuw dezelfde test uitgevoerd: Stofzuiger er aan, ingesteld op ca. 500W en de stroom uit de UPS getrokken.
De stofzuiger bleef lopen, maar duidelijk aan minder vermogen. En na enkele seconden smoorde het cheapo verbruiksmetertje op. Dus meteen alles losgekoppeld en de multimeter er bij genomen.
Daar zie ik het volgende:
Als de UPS gekoppeld is aan het stroomnet zie ik 231V @ 49.99 hertz.
Als de stroom losgekoppeld is van de UPS zie ik 226V @ 99-116 hertz (continu fluctuerend)
Any ideas? UPS kapoet?
Spreekt voor zich dat ik er zo de server niet durf achter hangen :-)