Hallo,
voor onze woning uit 2007 en gezin van vier ben ik aan het kijken of we grotendeels van het gas af kunnen.
Historisch gasverbruik: 1300 m³/jaar . In het eerste Corona jaar was het circa 1400 door het vele thuiswerken icm de strenge winter.
- Beneden overal vloerverwarming
- Boven radiatoren, maar staan laatste jaren bijna altijd uit, af en toe gebruiken we een electrisch kacheltje om een werkkamer even te verwarmen.
- circa 160 m3 water per jaar.
- Momenteel circa 3800 KWH opbrengst van zonnepanelen. Plan is om eind dit jaar dit te verhogen naar 7000kwh ivm aanschaf EV en eventuele overstap op warmtepomp.
Ik zou graag wat advies van jullie hebben mbt een aan te bevelen type/merk en configuratie. Zou ik bijvoorbeeld helemaal van het gas af kunnen of is het aan te bevelen om voor het douchen en koude dagen de CV ketel te houden?
voor onze woning uit 2007 en gezin van vier ben ik aan het kijken of we grotendeels van het gas af kunnen.
Historisch gasverbruik: 1300 m³/jaar . In het eerste Corona jaar was het circa 1400 door het vele thuiswerken icm de strenge winter.
Afgiftesysteem
:- Beneden overal vloerverwarming
- Boven radiatoren, maar staan laatste jaren bijna altijd uit, af en toe gebruiken we een electrisch kacheltje om een werkkamer even te verwarmen.
SWW:
- Momenteel een 15 jaar oude CV ketel (intergas Combi) op zolder. Er is wel ruimte voor een boiler- circa 160 m3 water per jaar.
- Momenteel circa 3800 KWH opbrengst van zonnepanelen. Plan is om eind dit jaar dit te verhogen naar 7000kwh ivm aanschaf EV en eventuele overstap op warmtepomp.
Warmtepompvoorkeur:
Ik heb geen voorkeur, omdat ik geen deskundige ben. Na wat inlezen lijkt mij de LG Therma V geschikt, maar sta uiteraard open voor alternatieven. Volgens mij zouden we aan 7KW of 9KW genoeg hebben.Wie gaat het installeren?
het wordt uitbesteedIk zou graag wat advies van jullie hebben mbt een aan te bevelen type/merk en configuratie. Zou ik bijvoorbeeld helemaal van het gas af kunnen of is het aan te bevelen om voor het douchen en koude dagen de CV ketel te houden?