Espresso machine met dubbele boiler.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Hoi, Ik weet niet of er hier kenners zitten dan wel koffie liefhebbers, maar het is een poging waard ;-)

Ik ben me aan het oriënteren op een espresso machine, half automatisch want ik vind het wel leuk thuis barista te spelen en de boel te kunnen tweaken naar mijn eigen voorkeuren :) Hoe meer ik me erin verdiep hoe meer ik merk dat het konijnenholletje wel erg diep wordt. Ik bedoel er is veel mogelijk en het kan allemaal heel duur worden.

Enfin, ik wil sws graag een dubbele boiler omdat dit gewoon makkelijker is voor diverse drankjes en ook beter dan een thermoblock of coils.

Waar ik nu tussen twijfel zijn:
Bellezza Bellona: https://bellezza-espresso...espresso-machines/bellona
Ziet er mooi uit in wit, dat blauwe licht bij de knopjes is wat minder, je kan de druk niet aanpassen tenzij je bereid bent de garantie op te geven.
Rancillio Silvia pro x: https://koffiekompaan.nl/winkel/rancilio-silvia-pro-x-wit/
Profitec pro 300: https://www.vanpommeren.n...o-300-Espressomachine-RVS
de capaciteit van de boilers is wat minder en ben geen fan van dat glimmende RVS.
LELIT “Elizabeth PL92T” https://koffiebranderijde...-en-dubbele-boiler-pl92t/

Waarom de ene wel, of waarom de andere? Of is er een model waar ik nog niet aan gedacht heb?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 12:33
Al eens naar Vibiemme of Bezzerra gekeken? Dat zijn twee grote merken. Neem bijvoorbeeld de Vibiemme Domobar Junior HX. Dat is een heat-exchanger/warmtewisselaar. Dat is zeker niet slechter dan dubbele boilers. Valt redelijk binnen het budget als ik naar de andere machines kijk. Ik vind ze persoonlijk veel mooier ;)

Zelf had ik een simpele Vibiemme Domobar met een enkel boilertje. Twee jaar naar volle tevredenheid gebruikt (zelfs voor cappucino's). Persoonlijk vind ik ze een stuk mooier dan de andere machines die je noemt, maar smaken verschillen natuurlijk.

Bellezza ken ik niet, maar samen met de Lelit is het wel makkelijk dat de dosis ingesteld kan worden. Met de andere machines moet je in de weer met een timer/stopwatch. De vraag is of je dat ziet zitten :) Voordeel van bijv. een Vibiemme is dan wel weer dat het allemaal zo enorm simpel is dat toekomstige reparaties eenvoudig zijn en er weinig kapot kan.

Heb je al een bonenmaler? Om écht uit de machine te halen wat erin zit is een goede maler een must. Een digitale is wel fijn, anders ben je iedere keer de koffie aan het wegen. 700 euro ben je zo kwijt. Ik vond dit altijd een beetje als onzin klinken, maar het maakt écht het verschil.

Laatste heads-up, als het bevalt, heb je kans op upgrade-fever. Het konijnenholletje kan altijd dieper ;)

Zelf heb ik nu een Faema E61 uit 1962 (enkele grote boiler). Dat is ook een warmtewisselaar. De (grote) boiler warmt op, waardoor bovenin stoom vormt. Het water voor de koffie loopt vanuit de waterleiding door de boiler om op te warmen en vervolgens naar de zetgroep. Super leuk om te zien dat de vrijwel onfeilbare techniek van 60 jaar terug niet veel veranderd is. Wel een stukje compacter geworden inmiddels...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:02
Het zit hier vol met kenners :)
Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
M0Dzilla schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:26:
Al eens naar Vibiemme of Bezzerra gekeken? Dat zijn twee grote merken. Neem bijvoorbeeld de Vibiemme Domobar Junior HX. Dat is een heat-exchanger/warmtewisselaar. Dat is zeker niet slechter dan dubbele boilers. Valt redelijk binnen het budget als ik naar de andere machines kijk. Ik vind ze persoonlijk veel mooier ;)

Zelf had ik een simpele Vibiemme Domobar met een enkel boilertje. Twee jaar naar volle tevredenheid gebruikt (zelfs voor cappucino's). Persoonlijk vind ik ze een stuk mooier dan de andere machines die je noemt, maar smaken verschillen natuurlijk.

Bellezza ken ik niet, maar samen met de Lelit is het wel makkelijk dat de dosis ingesteld kan worden. Met de andere machines moet je in de weer met een timer/stopwatch. De vraag is of je dat ziet zitten :) Voordeel van bijv. een Vibiemme is dan wel weer dat het allemaal zo enorm simpel is dat toekomstige reparaties eenvoudig zijn en er weinig kapot kan.

Heb je al een bonenmaler? Om écht uit de machine te halen wat erin zit is een goede maler een must. Een digitale is wel fijn, anders ben je iedere keer de koffie aan het wegen. 700 euro ben je zo kwijt. Ik vond dit altijd een beetje als onzin klinken, maar het maakt écht het verschil.

Laatste heads-up, als het bevalt, heb je kans op upgrade-fever. Het konijnenholletje kan altijd dieper ;)

Zelf heb ik nu een Faema E61 uit 1962 (enkele grote boiler). Dat is ook een warmtewisselaar. De (grote) boiler warmt op, waardoor bovenin stoom vormt. Het water voor de koffie loopt vanuit de waterleiding door de boiler om op te warmen en vervolgens naar de zetgroep. Super leuk om te zien dat de vrijwel onfeilbare techniek van 60 jaar terug niet veel veranderd is. Wel een stukje compacter geworden inmiddels...
ja bonenmaler gaat er ook komen een single dose. Waarschijnlijk de DF64 of de kopi deva.
Maar een bonenmaler zonder espresso machine is ook niets :P

Tja al dat glimmende rvs vinden mijn vrouw en ik dus extreem lelijk. We hebben net een nieuwe keuken ontworpen en laten plaatsen, daar is werkelijk niks meer van rvs is :P

Ik wil juist niet allemaal automatische dingen, juist het wegen, het timen enz dat maakt het leuk en is part of the hobby. Ik wil een de druk kunnen aanpassen, diverse zaken kunnen uitlezen enz. Tuurlijk een thermoblock of coils kan, maar een boiler is echt beter. Enfin dat moet iedereen ook zelf weten ;-)
Wat ik absoluut niet wil is een appliance, daar zit veelal plastic in die kan je dus niet openmaken. Hierdoor als er iets kapot is kan je er niet zelf aan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:36
Ik heb sinds 2 jaar nu deze:

https://www.hoofdkwartier...it-marax-kopen-nederland/

Super happy mee, zelf alle instellen.
Heb er sinds kort naked portofilter bij + weegschaal + timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

taurus0205 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Ik wil juist niet allemaal automatische dingen, juist het wegen, het timen enz dat maakt het leuk en is part of the hobby. Ik wil een de druk kunnen aanpassen, diverse zaken kunnen uitlezen enz. Tuurlijk een thermoblock of coils kan, maar een boiler is echt beter. Enfin dat moet iedereen ook zelf weten ;-)
Wat ik absoluut niet wil is een appliance, daar zit veelal plastic in die kan je dus niet openmaken. Hierdoor als er iets kapot is kan je er niet zelf aan sleutelen.
Hardstikke leuk, maar als je visite hebt is het niks. Ik kan je niet adviseren, ik heb wel een halfautomaat en losse maler maar niet zo fancy als wat je zoekt ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Marzman schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Hardstikke leuk, maar als je visite hebt is het niks. Ik kan je niet adviseren, ik heb wel een halfautomaat en losse maler maar niet zo fancy als wat je zoekt ;)
als je eenmaal een flow hebt is het erg makkelijk. Heb verder ook jarenlang in de horeca gewerkt dus dat zetten en melk schuimen is fluitje van een cent ;-)
Juist experimenteren met hoeveel gram, pre infusion enz enz, maakt het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
joke_name schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:21:
Ik heb sinds 2 jaar nu deze:

https://www.hoofdkwartier...it-marax-kopen-nederland/

Super happy mee, zelf alle instellen.
Heb er sinds kort naked portofilter bij + weegschaal + timer.
Nice! Ja is de upgrade van de elizabeth toch?
naked portafilter is wel mooi ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
taurus0205 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

Nice! Ja is de upgrade van de elizabeth toch?
naked portafilter is wel mooi ja :)
Ja, volgens mij wel.
Daarnaast ga je wel met een E-61 groep werken.
Hou rekening met een opwarm tijd van 20 minuten, ik heb hem zelf op een remote schakelaar staan, dat ik in de ochtend een warme machine heb.

Voordeel van een E-61 even doorspoelen elke week en 1 keer in de 4 weken met reiningspoeder.
E-61 groep is ook nog een standaard groep, dus onderdelen blijven verkrijgbaar.

@Marzman

Ben ik niet met je eens.
Ja, met bezoek is het even iets meer werk.
Maar als de bonenmaler goed is ingesteld en je kan er goed mee omgaan, dan is het echt appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
joke_name schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Maar als de bonenmaler goed is ingesteld en je kan er goed mee omgaan, dan is het echt appeltje eitje.
Dit dus, afhankelijk van het soort bonen moet je even uitzoeken welke maalstand het beste is. Maar na verloop van tijd heb je deze uitgevogeld en weet je dat gewoon. Voordeel van een single dose grinder is ook dat je bonen toch verser blijven en je makkelijker van bonen wisselen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

joke_name schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:31:
[...]
@Marzman

Ben ik niet met je eens.
Wacht maar tot je er vier of zes of meer tegelijk moet maken, terwijl je ook taart moet snijden op bordjes doen etc ;) Ik heb er een koffiepot voor gekocht. Het is appeltje eitje en niet superveel werk maar wel intensief, je kan geen andere dingen multitasken en het duurt redelijk lang als je er meerdere moet maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
Marzman schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:40:
[...]

Wacht maar tot je er vier of zes of meer tegelijk moet maken, terwijl je ook taart moet snijden op bordjes doen etc ;) Ik heb er een koffiepot voor gekocht. Het is appeltje eitje en niet superveel werk maar wel intensief, je kan geen andere dingen multitasken en het duurt redelijk lang als je er meerdere moet maken.
Koffie trekken met een v60 filter kan altijd, maar juist met een dure machine is het toch leuk je gasten extra te verwennen :P ik zie dat niet als een probleem, eerder als een mooie luxe je gasten in de watten te leggen. Mijn vrouw kan ook de taart snijden of andersom ;-)

Plus als je gasten hebt ga je natuurlijk niet experimenteren met nieuwe bonen, dan maak je je koffie met een vast recept. Ik voorzie daar er geen problemen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
[quote]taurus0205 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:44:
[...]

Koffie trekken met een v60 filter kan altijd, maar juist met een dure machine is het toch leuk je gasten extra te verwennen :P ik zie dat niet als een probleem, eerder als een mooie luxe je gasten in de watten te leggen. Mijn vrouw kan ook de taart snijden of andersom ;-)

Plus als je gasten hebt ga je natuurlijk niet experimenteren met nieuwe bonen, dan maak je je koffie met een vast recept. Ik voorzie daar er geen problemen in
[/quote]

Dit is precies wat ik bedoel.
Ik krijg altijd complimenten over mijn koffie / cappuccino / espresso martini enzovoort.

Ja, wel iets langer wachten maar dat hebben mijn gasten er wel voor over.
Daarnaast als je een echte goede kop koffie zet, drink ik er in elk geval minder van.

Maar volgens mij ben je opzoek naar een mooi espresso apparaat en raken we lichtelijk off-topic.

Mijn advies is in elk geval.
Koop hem niet bij een "dozen schuiver" maar bij een echt speciaalzaak en het liefst eentje die ook zelf onderhoud kan en mag doen.

Misschien wel iets duurder dan Amazon of andere webwinkel.
Maar je hebt wel een plek om naar toe te gaan voor vragen of problemen of gewoon aankoopadvies.

Je koopt in elk geval een E-61 machine niet voor 1-3 jaar maar voor 10 jaar of meer als je er netjes mee omgaat en ook zijn onderhoud laat doen.

Daarnaast kijk ook even in het grote topic hiervan, daar staan ook veel ervaringen van mensen.

Mijn advies kijk voor een mooie E-61 machine met HX of dubbele boiler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
joke_name schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:38:
[quote]taurus0205 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:44:
[...]

[/quote]

Dit is precies wat ik bedoel.
Ik krijg altijd complimenten over mijn koffie / cappuccino / espresso martini enzovoort.

Ja, wel iets langer wachten maar dat hebben mijn gasten er wel voor over.
Daarnaast als je een echte goede kop koffie zet, drink ik er in elk geval minder van.

Maar volgens mij ben je opzoek naar een mooi espresso apparaat en raken we lichtelijk off-topic.

Mijn advies is in elk geval.
Koop hem niet bij een "dozen schuiver" maar bij een echt speciaalzaak en het liefst eentje die ook zelf onderhoud kan en mag doen.

Misschien wel iets duurder dan Amazon of andere webwinkel.
Maar je hebt wel een plek om naar toe te gaan voor vragen of problemen of gewoon aankoopadvies.

Je koopt in elk geval een E-61 machine niet voor 1-3 jaar maar voor 10 jaar of meer als je er netjes mee omgaat en ook zijn onderhoud laat doen.

Daarnaast kijk ook even in het grote topic hiervan, daar staan ook veel ervaringen van mensen.

Mijn advies kijk voor een mooie E-61 machine met HX of dubbele boiler.
Toevallig gaan we vandaag naar Frekko in Breda, na de vakantie nog een afspraak staan voor gesprek hier in een speciaalzaak Arnhem. Bij Amazon of bol.com koop ik per definitie niks. Inderdaad bij speciaalzaken is de service beter maar eventueel advies ook wat oprechter. Overigens moet klein onderhoud of reparatie ook makkelijk zelf te doen zijn.
Verder eens :)

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 12:33
taurus0205 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

ja bonenmaler gaat er ook komen een single dose. Waarschijnlijk de DF64 of de kopi deva.
Maar een bonenmaler zonder espresso machine is ook niets :P

Tja al dat glimmende rvs vinden mijn vrouw en ik dus extreem lelijk. We hebben net een nieuwe keuken ontworpen en laten plaatsen, daar is werkelijk niks meer van rvs is :P

Die Vibiemme is trouwens ook beschikbaar in het zwart ;) Ik vond het timen, wegen en tot op de 0.1 gram afstellen ook leuk, maar was er na een jaar of twee wel klaar mee haha. Wilde toen gewoon in de ochtend de portafilter tegen de maler aan kunnen houden en klaar. Een single dose maler is daarin sowieso al wel een stuk makkelijker. Mooi ding, die Kopi Deva!

Een niet RVS koffiemachine en dubbele boiler maakt je keuzevrijheid flink kleiner overigens. Maar dat kan misschien helemaal geen kwaad met dit soort konijnenholletjes.

Qua speciaalzaken zou je nog Caffè Tiramisu in Hilversum kunnen bekijken, mocht je daar in de buurt komen. Klein zaakje, maar met veel apparaten en heel veel kennis die ze graag delen.

• taurus0205
M0Dzilla schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Die Vibiemme is trouwens ook beschikbaar in het zwart ;) Ik vond het timen, wegen en tot op de 0.1 gram afstellen ook leuk, maar was er na een jaar of twee wel klaar mee haha. Wilde toen gewoon in de ochtend de portafilter tegen de maler aan kunnen houden en klaar. Een single dose maler is daarin sowieso al wel een stuk makkelijker. Mooi ding, die Kopi Deva!

Een niet RVS koffiemachine en dubbele boiler maakt je keuzevrijheid flink kleiner overigens. Maar dat kan misschien helemaal geen kwaad met dit soort konijnenholletjes.

Qua speciaalzaken zou je nog Caffè Tiramisu in Hilversum kunnen bekijken, mocht je daar in de buurt komen. Klein zaakje, maar met veel apparaten en heel veel kennis die ze graag delen.
Heej voorkeur zou mat wit zijn, aangezien het stuk keuken waar deze komt te staan al omgeven is van een zwarte zijwand, zwarte luxaflex en een zwart blad. Dan valt de machine helemaal weg, met wit zou het eruit mooi uitspringen.
"gelijk is ongelijk", dus ik zoek dan liever het contrast op ;-)

Door kritisch te zijn op wat je wilt en wat niet, kan je de keuze mogelijkheid inderdaad wel beperken en het jezelf makkelijker maken.

Rancillio Silvia valt trouwens al af, hoor van teveel koffiezaken dat ze deze uit assortiment hebben genomen omdat klant met defecte machines terug kwamen.
Lelith is recent overgenomen door Sage/Breville, geen fan van dat merk dusja..

Hilversum ligt niet in de buurt, maar bedankt voor de tip. Zal eens kijken op de website.
Overigens deze service is wel cool, wanneer je wilt upgraden: https://espresso.nl/hout-espressomachine/

[ Voor 3% gewijzigd door taurus0205 op 18-08-2022 14:33 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49
welke speciaalzaak in Arnhem heb je op het oog? Simon Levelt, Kaldi? Of Casa Barista in Velp? Die laatste komt imho als enig een beetje in de buurt van een speciaalzaak qua machines (niets ten nadele van de rest maar zeker SL heeft niet heel veel staan). Ga eens naar een Van Pommeren ofzo, en vraag daar eens wat de ervaringen met bv een Silvia zijn (de mijne snort al bijna 20 jaar zonder noemenswaardige problemen (1 keer solenoid vervangen, na 18 jaar gebruik..). Heb je ook veel meer keus. En voor de rest moet je eens in het koffieforum hier op Tweakers kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 18-08-2022 14:42 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taurus0205
Hopjesvla79 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:38:
welke speciaalzaak in Arnhem heb je op het oog? Simon Levelt, Kaldi? Of Casa Barista in Velp? Die laatste komt imho als enig een beetje in de buurt van een speciaalzaak qua machines (niets ten nadele van de rest maar zeker SL heeft niet heel veel staan). Ga eens naar een Van Pommeren ofzo, en vraag daar eens wat de ervaringen met bv een Silvia zijn (de mijne snort al bijna 20 jaar zonder noemenswaardige problemen (1 keer solenoid vervangen, na 18 jaar gebruik..). Heb je ook veel meer keus. En voor de rest moet je eens in het koffieforum hier op Tweakers kijken.
Ik heb letterlijk vanochtend vanuit van pommeren een reactie gehad:
Een tijdje terug hebben we de Rancilio pro wel in de winkel gehad,
maar meerdere modellen hadden problemen met de control-box en lekkages.
Kortom, niet heel betrouwbaar. Met profitec hebben we niet dit soort problemen.

Met vriendelijke groet,
Daan
Van Pommeren B.V.
Lijnmarkt 47, 3511KG, Utrecht
Jij hebt waarschijnlijk de basis rancillio, ik had hier over de pro x. Mogelijk dat in de loop der jaren de kwaliteit achteruit gegaan is.

De winkel in Arnhem is inderdaad CasaBarista. Simon leevelt heeft als probleem vind ik dat ze enkel mini zaakjes hebben, welke hoofdzakelijk gevuld zijn met bonen en thee. Kwam er al vrij snel achter dat ze beperkt aanbod hebben van hetgeen ik zoek eigenlijk.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49
taurus0205 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:45:
[...]

Ik heb letterlijk vanochtend vanuit van pommeren een reactie gehad:

[...]

Jij hebt waarschijnlijk de basis rancillio, ik had hier over de pro x. Mogelijk dat in de loop der jaren de kwaliteit achteruit gegaan is.

De winkel in Arnhem is inderdaad CasaBarista. Simon leevelt heeft als probleem vind ik dat ze enkel mini zaakjes hebben, welke hoofdzakelijk gevuld zijn met bonen en thee. Kwam er al vrij snel achter dat ze beperkt aanbod hebben van hetgeen ik zoek eigenlijk.
kijk, interessant. Valt me tegen van Rancilio, maar als Van Pommeren het zegt dan klopt het wel. CB hoor ik wel goede verhalen over, ook die in Velp. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Hi Ha Hopjesvla

• taurus0205
Hopjesvla79 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

kijk, interessant. Valt me tegen van Rancilio, maar als Van Pommeren het zegt dan klopt het wel. CB hoor ik wel goede verhalen over, ook die in Velp. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Joost van casaBarista is op vakantie, gaat dan een bezoek zijn in september.

Overigens gaan we waarschijnlijk een andere route in om het aankoop bedrag te spreiden. Door eerste een grinder te kopen in combi met reguliere filter koffie zet methode: https://www.frekko.nl/sho...ero-bypass-coffee-brewer/ Deze vanochtend uitgetest en smaakte goed. Dit filter verdeelt het water bovendien erg evenredig.
Gemalen koffie kopen is sws zonde van het geld. Op deze wijze is er vast een grinder tegen de tijd dat de espresso machine komt.

Kopi Deva geeft aan dat de machine binnenkort online komt dus even afwachten wat dat ding gaat kosten. Afhankelijk van de prijs wordt het die of de DF64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
https://www.crem.coffee/p...PP-Dual#Features--Options

dit is trouwens ook wel een heel gaaf ding. Wat duur true, maar: "cry once, buy once" denk ik dan maar. Ook gaaf dat je de zijkant en andere onderdelen nog kan customizen. Verder heel veel oog voor detail in deze machine en hetgeen ze allemaal erin hebben weten te stoppen kom ik niet elders tegen voor deze prijs.

https://www.youtube.com/watch?v=i_8P54FUarc

wooden kit:
https://www.bellabarista.co.uk/wooden-kit-for-crem-one.html

[ Voor 8% gewijzigd door taurus0205 op 19-08-2022 13:57 ]

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-08 16:16
rl]https://www.youtube.com/watch?v=i_8P54FUarc[/url]

wooden kit:
https://www.bellabarista.co.uk/wooden-kit-for-crem-one.htmlc
[/quote]

Hi Taurus0205, met interesse las ik je topic. Ook ik ben me aan het oriënteren naar een half automatische espressomachine voor cappuccino, latte, americano en espresso. Korte opwarm tijd, easy to use, zetten + stomen tegelijkertijd, heet water tap en met optionele zaken als pre-infuse, PID, drukmeter , shottimer en flow controle.

Verder willen wij geen rvs model, vandaar de mat zwarte varianten hier beneden.

Mijn shortlist bevat eenzelfde set kandidaten; Profitec pro 300, Ascaso steel duo PID ‘22 model, Bellezza Bellona, van deze laatste krijg ik geen goede betrouwbare resultaten te vinden. Misschien nog te kort op de markt?

Maar ik leek er nét helemaal uit te zijn met de Rancilio silvia pro x totdat ik deze nuttige topic tegenkwam. Als een zaak als van Pommeren afziet van dit model dan is dat een duidelijk signaal. Helaas. Dus nu ben ik er nu nog niet uit en zoek verder.

Daarom ben ik benieuwd met welke machine je uiteindelijk ben geëindigd en wat je bevindingen ervan zijn?

• taurus0205
deltre schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:06:
rl]https://www.youtube.com/watch?v=i_8P54FUarc[/url]

wooden kit:
https://www.bellabarista.co.uk/wooden-kit-for-crem-one.htmlc
[/quote]

Hi Taurus0205, met interesse las ik je topic. Ook ik ben me aan het oriënteren naar een half automatische espressomachine voor cappuccino, latte, americano en espresso. Korte opwarm tijd, easy to use, zetten + stomen tegelijkertijd, heet water tap en met optionele zaken als pre-infuse, PID, drukmeter , shottimer en flow controle.

Verder willen wij geen rvs model, vandaar de mat zwarte varianten hier beneden.

Mijn shortlist bevat eenzelfde set kandidaten; Profitec pro 300, Ascaso steel duo PID ‘22 model, Bellezza Bellona, van deze laatste krijg ik geen goede betrouwbare resultaten te vinden. Misschien nog te kort op de markt?

Maar ik leek er nét helemaal uit te zijn met de Rancilio silvia pro x totdat ik deze nuttige topic tegenkwam. Als een zaak als van Pommeren afziet van dit model dan is dat een duidelijk signaal. Helaas. Dus nu ben ik er nu nog niet uit en zoek verder.

Daarom ben ik benieuwd met welke machine je uiteindelijk ben geëindigd en wat je bevindingen ervan zijn?
Heej,

ja dat valt allemaal niet mee, er is zoveel keuze! :(
Mijn vrouw en ik zijn onlangs bij het belevingscentrum van Casa Barista in Velp geweest. Dat was erg nuttig en tof. Eerst legden ze zaken uit over de techniek en hadden ze de diverse technieken (dubbele boiler, warmte infuser enz) als een doorsnede klaar staan zodat je goed het inwendige systeem kon zien.

Een dubbele boiler is duurder, maar daar gaat wel onze voorkeur naar uit. Bij een heat infuser moet je toch met meer dingen rekening houden als je meerdere kopjes gaat zetten, dat vind ik te omslachtig.

Al Dat rvs wordt ik inderdaad niet blij van, maar in combi met hout is het wel mooier dan met de standaard plastic zwarte knoppen.

Dat Bianca valt wat mij sws wel af, want deze is overgenomen door Breville en de afwerking en materiaal gebruik werd ik niet zo blij van.
Profitec 300 is eigenlijk wel een heel gaaf ding en inderdaad in zwart verkrijgbaar.De ECM Synchronika stond er ook, daar werd ik heel blij van, maar kost je 3100,- en dat is toch wel echt een smak geld voor wat drankjes... Het oog voor afwerking en detail bij de synchronika is wel heel gaaf.

Persoonlijk zou ik daarom wel voor een profitec of ecm gaan. De aanschaf van een espresso machine stellen wij zelf voorlopig nog even uit. Deze machines kan je ook direct op het waternet aansluiten.

We gaan de boel opsplitsen en gaan als eerste een maler aanschaffen en voorlopige lekkere filterkoffie drinken. De DF64 willen we mee starten. En coldbrew koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Overigens als je alleen filterkoffie wilt drinken, zou dit ook een goede optie zijn, ziet er wel slick uit.

https://www.kickstarter.com/projects/xbloom/xbloom-all-in-one-coffee-machine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Addryn
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-05-2023
M0Dzilla schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Bedankt dat je me over Caffè Tiramisu hebt verteld, het is echt een heel goede winkel
Pagina: 1