Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pip47
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ga over van een oude domme telefoon (Sony Ericsson) naar een nieuwe slimme telefoon (Samsung Z Flip 3).
De oude telefoon heeft een standaard simkaart die niet is te verkleinen tot nano-formaat en dat moet in de nieuwe telefoon.

Ik heb van provider Lebara gratis een nieuwe nanokaart gekregen en die zou ik zó, met enkele simpele handelingen, in de nieuwe telefoon kunnen stoppen.

Máár: mijn contacten gaan dan verloren. Op internet zijn genoeg aanwijzingen te vinden voor het overzetten van contacten, maar er wordt dan altijd van uitgegaan dat je al een Android slimme telefoon hád.

Dirk de Brouwer heeft geen oude telefoon meer waar een ouwe simkaart in past, maar ik dus wel (tot op de dag van vandaag hevig in gebruik) maar toch is mij echt niet duidelijk hoe ik dan de gegevens op de nieuwe nanokaart krijg. Kan iemand raad schaffen? Bij voorbaat hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:40
In een heel ver verleden had ik voor mijn Sony Ericsson k700i een softwarepakket die heel wat data er in kon beheren. Ik ben de naam ervan kwijt, ik weet ook niet of dat een officieel ondersteunde tool was en überhaupt niet of het met jouw toestel zou werken maar je zou naar zoiets kunnen zoeken. Welke telefoon heb je specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Is het oude toestel wellicht modern genoeg om de contacten via bluetooth te versturen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:38
Pip47 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:04:
Ik ga over van een oude domme telefoon (Sony Ericsson) naar een nieuwe slimme telefoon (Samsung Z Flip 3).
De oude telefoon heeft een standaard simkaart die niet is te verkleinen tot nano-formaat en dat moet in de nieuwe telefoon.

Ik heb van provider Lebara gratis een nieuwe nanokaart gekregen en die zou ik zó, met enkele simpele handelingen, in de nieuwe telefoon kunnen stoppen.

Máár: mijn contacten gaan dan verloren. Op internet zijn genoeg aanwijzingen te vinden voor het overzetten van contacten, maar er wordt dan altijd van uitgegaan dat je al een Android slimme telefoon hád.

Dirk de Brouwer heeft geen oude telefoon meer waar een ouwe simkaart in past, maar ik dus wel (tot op de dag van vandaag hevig in gebruik) maar toch is mij echt niet duidelijk hoe ik dan de gegevens op de nieuwe nanokaart krijg. Kan iemand raad schaffen? Bij voorbaat hartelijk dank!
De kaart komt naar mijn idee altijd met een “adapter” naar de grotere formaten. Zo kun je de kaart gewoon in je oude telefoon stoppen. Contacten dus even overzetten in je oude telefoon, nieuwe Sim erin met de adapter, contacten overzetten naar Sim, Sim zonder adapter in nieuwe telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v229D--xi3MM3OLBbWDErho-EPU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lvH7VVKuW4fAlH2khuodYaGJ.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Bulligan op 17-08-2022 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 11:43
Mijn huidige simkaart (dat ding is stokoud, die had ik nog in mijn Samsung Galaxy S2 zitten) heb ik ook gewoon met een schaar in een nanosimkaart veranderd.
Je kunt wel pdf's online vinden die je dan uitprint en helpen je de juiste stukjes van je simkaart af te knippen.

Maar ik deed dat omdat ik geen zin had om op een nieuwe te wachten. Dus ik liep er geen risico mee. Kan me voorstellen dat het anders is als je data wilt bewaren/redden.

[ Voor 24% gewijzigd door PrimusIP op 17-08-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Je kan eventueel ook bij telecomzaken naar binnen. Vaak hebben zij een kastje om gegevens van Sim naar Sim over te zetten. Toen ik jaaaaren geleden bij de Media Markt werkte hadden ze daar al een dergelijk kastje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van contacten overzetten oude simkaart naar nanosim. @Pip47: het is niet handig om een oud topic te kapen met je eigen vraag, vooral als het hier om een Android telefoon gaat, en niet een iPhone :)

Dit topic past dan ook beter in Android smartphones en tablets, dus ik heb dit topic daar naartoe verplaatst.

iOS > AND

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1