LG DualUp-monitor Review zonder praktijkfoto's

Pagina: 1
Acties:

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:17
reviews: LG DualUp-monitor - Scrollen, wat was dat ook weer?
@willemdemoor

In de LG DualUp-monitor Review zijn totaal geen praktijkfoto's te vinden. Zelfs geen enkele foto van hoe het eruit ziet als het scherm aan staat, behalve in de banner.

Juist bij een monitor met zo'n afwijkende verhouding en mogelijk andere gebruikstoepassingen zouden foto's van hoe het gebruik er in de praktijk uit ziet erg gewaardeerd worden. Ook hoe het apparaat op het bureau staat, er is maar één foto schuin van achter.

Laat alsteblieft zien hoe je met zo'n ding kunt werken, wat de voordelen zijn van wat je ziet (dingen naast elkaar of onder elkaar, hoe ziet er dat in de praktijk uit?

Zou gewaardeerd worden.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:38

Herman

FP ProMod
Ik vind het inderdaad ook een beetje een gemiste kans.

In de inleiding wordt netjes verteld dat het een uniek product is, waarna het vervolgens als een 'standaard' monitor wordt gereviewed. Zie ook de reacties onder de review. De plank wordt zo wel een beetje misgeslagen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb een praktijkfoto toegevoegd (uitsnede van de 'bannerfoto'); meer kan ik helaas niet doen, aangezien we het scherm niet meer hebben. Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd te beschrijven hoe je met het scherm kunt werken, of in ieder geval wat ik ermee deed. Ik heb het vooral gebruikt met ons cms, slack en evernote, en (los van privacy) weet ik niet of dat bijzonder informatieve of relateerbare foto's zou opleveren. Volgende keer letten we er beter op, desnoods met dummy-content op het scherm.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:17
willemdemoor schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:59:
Ik heb een praktijkfoto toegevoegd (uitsnede van de 'bannerfoto'); meer kan ik helaas niet doen, aangezien we het scherm niet meer hebben. Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd te beschrijven hoe je met het scherm kunt werken, of in ieder geval wat ik ermee deed. Ik heb het vooral gebruikt met ons cms, slack en evernote, en (los van privacy) weet ik niet of dat bijzonder informatieve of relateerbare foto's zou opleveren. Volgende keer letten we er beter op, desnoods met dummy-content op het scherm.
Dank daarvoor dan. Met een gewoon scherm is het niet zo boeiend (als is het dan nog prettig om te kunnen beoordelen hoe de glans bijvoorbeeld is of hoe dik de zwarte randen zijn), maar met dit soort afwijkende schermen die heel specifiek een bepaalde niche proberen te bereiken is het wel waardevol om ook praktijktoepassing te laten zien denk ik.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11 21:33

Electrowolf

Mod met Liefde!

@willemdemoor Wellicht goed om ook wat beter naar jullie artikel-quality control te kijken. De reden waarom ik de review lees is om er achter te komen hoe extra vertivale ruimte er uit ziet, wat het doet en hoe het voelt. Dit is denk ik dé rede waarom je dit scherm zou overwegen. Door het gebrek aan foto's of video's kan ik daar nu helaas geen enkel gevoel bij krijgen en ben ik na het lezen en bekijken van de review eigenlijk niets wijzer geworden over het product. Ik verwacht dat voor mensen die dit scherm overwegen witwaardes, stroom, etc etc allemaal van secundair belang zijn.

Is er nog een mogelijkheid om het scherm nogmaals onder handen te nemen en dit toe te voegen? Het zou de review een stuk nuttiger maken. Wellicht een mooi videoitem?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Electrowolf, daarom had ik deze paragrafen geschreven, met subjectieve en persoonlijke ervaring (iets wat we normaal niet doen):
Natuurlijk is het scherm ook volledig door één systeem te gebruiken, met de volle 2560 bij 2880 pixels. Windows 'ziet' ook gewoon een enkel scherm van 2560 bij 2880 pixels en uiteraard is het beeldscherm, afgezien van de smalle bezels, volledig naadloos. Daarbij heb je effectief de ruimte van twee 1440p-schermen, zoals je ook hebt als je twee van dergelijke schermen naast elkaar zet, maar door de afwijkende indeling hoef je minder met je hoofd te bewegen. Vensters waar je steeds korte tijd naar kijkt, zoals Slack, Discord of iets dergelijks, kun je bovenin houden en leesintensievere vensters centraler in je blikveld.

Tijdens het werken met het beeldscherm voor deze review bleek het gebruik van het scherm in 'fullscreen'-modus prettig, met vensters zoals editors en browsers op het grote scherm. Het laptopscherm kon dan mooi dienstdoen als secundair scherm, bijvoorbeeld voor Slack. Daarbij is het wel zaak het scherm vrij laag te zetten, want anders moet je erg omhoog kijken. Gelukkig is dat met de Ergo-voet makkelijk te realiseren en ook het scherm even dichterbij halen of verder weg zetten is extreem makkelijk. Dat gaat met de Ergo-voet veel makkelijker dan met een scherm op een traditionele voet en zul je daardoor wellicht eerder en vaker doen.

Alle pixels en verticale ruimte ten spijt, vragen we ons stiekem af hoe fijn het zou zijn om twee van dit soort schermen naast elkaar te hebben. Het is prijzig, maar dan heb je misschien wel het ultieme werkoppervlak: twee schermen van 2560 bij 2880 pixels naast elkaar, effectief vier 1440p-schermen dus. Je zou maar liefst 5120 horizontale en 2880 verticale pixels hebben, plus twee extreem fijn te bedienen monitorarmen om al die pixels optimaal voor je neus te positioneren. Dat doet meer dan een beetje denken aan de resolutie van de Apple Studio Display, die we in april reviewden. Dat scherm heeft echter een behoorlijk hoger prijskaartje dan twee DualUp-schermen naast elkaar, al heb je natuurlijk geen bezels midden door je scherm lopen dan.
Het scherm is inmiddels helaas niet meer in ons bezit, maar voor een volgende keer nemen we je feedback uiteraard mee...
Pagina: 1