Ik ga een nieuwe (klik PVC) vloer leggen in 4 kamers. Er ligt nu tapijt in alle 4. Gister in eerste kamer alles er af getrokken, en er komen dikke lagen bruine lijm onder vandaag. Niet alleen langs de rand, maar gehele vloer zit onder.
Bij de gamma middeltje voor gehaald, maar is dramatisch; alleen de bovenste 1/10mm wordt zacht (zelfs na een uur intrekken), en dan is het een soort kauwgom-achtige substantie die er totaal niet goed afgaat. 1 klein hoekje 4 keer ingesmeerd en uren zitten krabben en het is nog niet helemaal weg.
Nou heb ik dus gelezen dat je het ook met een betonslijpmachine weg kan halen. Ik heb totaal geen ervaring met zo iets, dus een paar vragen:
Bij de gamma middeltje voor gehaald, maar is dramatisch; alleen de bovenste 1/10mm wordt zacht (zelfs na een uur intrekken), en dan is het een soort kauwgom-achtige substantie die er totaal niet goed afgaat. 1 klein hoekje 4 keer ingesmeerd en uren zitten krabben en het is nog niet helemaal weg.
Nou heb ik dus gelezen dat je het ook met een betonslijpmachine weg kan halen. Ik heb totaal geen ervaring met zo iets, dus een paar vragen:
- Is een slijper niet eerder is om mee te zagen dan de schuren?
- Als je er mee kan schuren, gaat het dan werken op deze lijm?
- Ik zou er een met stofafzuiging willen. Past daar een gewone stofzuigerslang op, of moet ik dan een speciale stofzuiger hebben?
- Heb ik genoeg aan een ding van +/-100 euro van de gamma, of gaat het alleen lukken met zwaardere/duurdere varianten?
- Eventueel andere/betere suggesties?