Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Energiezuinig thuis automatisering systeem

Pagina: 1
Acties:

• jeroentb
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 07:59
Ik heb wellicht als zovelen een RPI met domoticz en homeassistent draaien voor diverse aansturingen.
Hoewel het over het algemeen best stabiel is en ik een high endurance sd gebruik ben ik toch bang dat ofwel de PI het begeeft of de sd er de brui aan geeft.
Ik wil daarom een topic starten om met de community te kijken naar een platform dat minstens 10 jaar onderhoudbaar en betrouwbaar zou kunnen functioneren.
Ik zat zelf te denken aan een NUC met een ruime ssd met debian er op, voor domoticz en homeassistant al gauw overkill maar wil ook zelf werken aan een paar integraties waar tijdelijk straces moeten kunnen worden opgeslagen, iets dat ik niet aandurf op de rpi.
Dus kom maar op met je enigszins onderbouwde voorstellen en laten we kijken naar welk platform iedereen in zijn meterkast zou willen.
Oh ja nog 1 dingetje, ik zit in networking dus een platform met meer dan 2 gigabit poorten en de capaciteit om gevirtualiseerd pfSense te draaien met minimaal 500mbit/s inspectie capaciteit zou ik erg interessant vinden ;)

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 13:58
Had je toevallig dit topic al gevonden?
Het grote zuinige server topic - deel 3

Daar worden deze dingen veel besproken. Ook qua NUC vs zelf bouw.

[ Voor 9% gewijzigd door cossy nl op 15-08-2022 12:19 ]

• jeroentb
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 07:59
thx, kan ik dit topic sluiten en verwijderen? (in telefoon view vind ik geen sluit topic of verwijder topic)